دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاهدان جدیدی در تحقیقات پارلمانی درباره سارا پیلین، پیدا شده‌است.

اشپیگل آنلاین از آنکوریج گزارش داد، هفت تن از ماموران دولتی ابتدا از شهادت دادن در تحقیقات در خصوص احتمال سوءاستفاده نامزد جمهوری‌خواهان برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا از قدرت سر باز زدند، اما آنها اکنون مایلند حرف بزنند.

نمایندگان پیش از این، این ماموران را به عنوان شاهد فراخوانده بودند که آنها در جلسه حضور نیافتند. تالیس کولبرگ، دادستان کل ایالت آلاسکا اعلام کرد زمانی که قاضی در روزهای گذشته تردید درباره انجام تحقیقات را رد کرد، این مقامات دولتی برای شهادت دادن اعلام آمادگی کردند.

هولیس فرنچ، سناتور دمکرات که هدایت تحقیقات را عهده‌دار است، اعلام کرد پس از حکم دادگاه، از پیلین و همسرش تاد دوباره پرسیده می‌شود که آیا آنها هم حاضر به شهادت دادن هستند یا خیر. تاکنون این زوج در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

شش نماینده منطقه روز جمعه در برابر دیوان عالی آنکوریج که خواستار تعلیق تحقیقات پیش از انتخابات ریاست جمهوری شدند، زیرا معتقدند این تحقیقات با انگیزه حزبی و سیاسی پیگیری می‌شود. دادگاه این درخواست را رد کرد و دستور تشکیل جلسه برای چهارشنبه آینده را داد.

کمیته حدود دو ماه است که به تحقیق درباره این اتهام می‌پردازد که آیا پیلین در ماه ژوئیه رییس امور امنیتی آلاسکا را به این خاطر از سمت خود برکنار کرده است که وی نپذیرفته همسر مطلقه خواهر پیلین را از خدمت پلیس اخراج کند یا خیر.

در هفته‌های گذشته اتهامات مختلفی علیه پیلین مطرح شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این زن 44 ساله در طول مدتی که به قدرت رسیده است، مقاماتی را که از نظرش مناسب نبوده‌اند، اخراج کرده و بارها دلایل شخصی در این ارزیابی دخیل بوده است.

او آخرین بار تیتر رسانه‌ها را به این خاطر به خود اختصاص داد که وی باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا را متهم به تماس داشتن با تروریست‌ها کرد.[بیشتر]

کد خبر 65054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز