مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ای دارد که ضربه وارد می‌شود.

ایربگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ای دارد که ضربه وارد می‌شود.

مهدی رحیمی افزود: کیسه هوای هر خودرو یک جعبه سیاه برای ذخیره اطلاعات دارد و ما برای بررسی حادثه بهبهان باید این جعبه‌های سیاه را بررسی کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که چرا کیسه هوا عمل نکرده است.

وی گفت: اگر مشخص شود که اشکال از کیسه هوا بوده ما طبق قراردادهای بین المللی باید به سراغ تولید کننده آن کیسه هوا برویم و مقصر سازنده کیسه هوا است.

رحیمی با بیان اینکه نظام‌های کیفی در خودروسازی‌ها مستقرند افزود: اگر ایراداتی در خودروهای تولید شده مشاهده می‌شود این ایرادات خیلی محتوایی نیست که خودرو در حد فروش نباشد.

مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: خودرو باید به محض تولید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل مشتری شود، اما اکنون خودروهای متوقف شده و ماندگار، به دلیل کمبود قطعات، دچار ایراداتی می‌شوند که پس از بازیابی و مونتاژ مجدد، ممکن است هنگام تحویل به مشتری اشکالاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کشور ما آزمون تصادف وجود ندارد و خودروسازان برای دریافت گواهینامه‌های معتبر، باید خودروها را به خارج از کشور ارسال کنند و بعد از دریافت گواهینامه‌ها آن‌ها در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهند.

کد خبر 651042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 250
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 173
  • 4489402228 IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    365 7
    جرم اینها کمتر از قاتلین نیست خودشان بهترین ماشین خارجی سوار میشند اما مردم بیچاره باید ماشینهای بی کیفیت انها را سوار بشن تازه اینقدر ناز وافاده هم دارن زیبنده کشورما که دم ازتمدن وفرهنگ بالای خودمان میزنیم نیست به خدا مردم گناه دارند
    • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      پلیس راهور مقصر میباشد هم اکنون که شرکت ایران خودرو قریب به هزار دستگاه خودرو که از کنترل کیفیت قرار نگرفته است شماره گذاری میکند عمق فاجعه را ببینید !!!!
    • ارنستو IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      162 7
      فرغون سازی ایرانخودرو و سایپا با حمایت دولت
    • مافیا IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      من که میگم مقصر راننده هست .خب چرا موقع تصادف زاویه تصادف را رعایت نمیکنه.لطفا راهنمایی رانندگی هم تابلوی رعایت زاویه تصادف را هم تو جاده ها نصب کنه .اخه این فرغون سازهای داخلی چه گناهی دارن .
    • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      96 4
      به تمدن چه ربطی داره همین کشورهای حاشیه خلیج فارس تماما ازخودروهای درجه یک استفاده می کنند شما یک دونه ماشین چینی و خودرو غیربرند وارد نمی کنند انوقت ما ..درآرزوی داشتن خودرو چینی هستیم ..
    • عشقی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      79 7
      ایران ویران من است.. تا حالا کی رو دیدید که بیاد خودشو مقصر بدونه یا بگه آره ماستی که ساختیم ترشه که این دومیش باشه. نمونش هواپیمای اکراین..
    • خسته IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      20 3
      خدا لعنتشون کنه برادر جوانم بخاطر باز نشدن ایربگ ایران خودرو جونش رو از دست داد. خدا ازتون نگذره.شرم بر شما
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    شما موقع نسب مگر استاندارد آن را امتهان نمیکنید حالا که کار از کار گذشته سراغ سازنده را میگیرید عجب فکر نمیکنید وقتش گذشته باشد .
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      62 6
      پس بعدازاین هروقت رانندگی میکنید وقراره تصادف کنید موارد زیررارعایت کنید:سرعت تصادف-زاویه برخورد-شدت ضربه ای که قراره بزنید
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    به نظرمن دولت مقصر هست بس چون مدیر عامل ایران خودرو وسایپا یک حقوق بگیر دولت وسیاست های دولت اجرا می کند گرانی هم مقصرش دولت کسری بودجه را تامین میکنه
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      50 3
      فکر کنم آخرش میکن خودروها از زاویه های مدنظر ما تصادف نکردن
  • خسروی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    173 8
    من پیشنهاد می کنم به انتخاب مشتری این شرکتهای عالیقدر و محترم پول بگیرن آپشن راه بندازن مثلا چهار در سالم قابل قفل شدن ....... پول ..............چهار لاستیک سالم زیر ماشین ......... پول ............. فرمون ماشین قابل گردش به چپ و راست ........ پول ........آینه بغل........پول ....... زه دور ماشین ........ پول ......... راهنمای چپ ....... پول .......... راهنمای راست ....... پول
    • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      90 5
      باسلام...کاملا بانظرتون موافقم،باعث وبانی این همه تورم وگرانی خود دولته،
    • آرش IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      81 5
      دُم کلفت‌تر و متصل تر از دولت توی صنعت خودرو وجود داره عزیزم.
  • محمد IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    91 9
    محض رضای خدا وخلق خدا اسامی خودروهای که چرخشان بیرون میزندویا کیسه هوایشان عمل نمیکند را یک بزرگوار ذکر کند .با اینکار با نجات جان بسیاری از مردم بزرگترین کار خیر دنیا را انجام میدهید.چرا هیج کس جرات گفتن حقیقت را ندارد؟لا اقل مردم خود بفکر چاره خودرو خود باشند
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    138 6
    نگو خودرو ، بگو لپ لپ یا تخم مرغ شانسی .
    • سینا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      88 8
      سلام همه ماشین ها خراب هستند مگر اینکه خلاف ش ثابت بشه
  • محمدعلی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    وقتی خودروساز حیا رو خورده و آبرو رو قی کرده باشه میشه این وضعیت و این ادعاها
  • اکبر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    143 7
    داداش لطفا بفرمایید ما با چه سرعت و شدت و زاویه ای تصادف کنیم تا ایربک شما عمل کنه
  • عباس MD ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    175 6
    خسارات ملت کیی و چه کسی میخواد بده؟؟؟؟؟دست تون تو جیب مردم است؟؟؟جان ملتم که ارزش نداره؟؟شده من نبودم کی بود ،،،،،
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      31 2
      دمت گرم خخخخخخخ
    • ایرانی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      21 6
      سلام کاش جواب سوال عالی شما را می‌دادند چرا خجالت میکشن جواب بدهند
  • اکبر IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    158 1
    آقای مدیییییرحادثه که خبر نمیکنه ولی لطفآ بگید اگر فرصت پیدا کردیم خواستیم تصادف کنیم از کدام زاویه تصادف کنیم که صالم بمانیم آقای تحصیل نکرده خوب پس مشخص شد از نظر خودرو ساز ملت نباید تصادف کنند از نظر بهداشت هم ملت نباید بیمار بشن چون دارو نیست از نظر وزیر راه هم اگر قطار سوخت مسافرین ان شاالله بیمه هستند از نظر وزیر صمت هم چون همه چی گرونه و نون نمیتونیم بخریم کمتر بخوریم چون ملت زیاد میخورن اگر دکتر هم مریض رو تحویل نگرفت خانوادش بمالندش اگر سرده لباس بیشتر بپوشیم وووووو تا امثال شما بر منصب کار بمانید
  • Ha IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    156 5
    واقعا اینها قاتلان مردم هستند و باید محاکمه شوند
    • خیلی خوبی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      27 0
      دمت گرم...خیلی دمت گرم...خیلی خیلی دمت گرم...آخرش هم ایول
  • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    105 5
    حالا خوبه همین امروز تلویزیون نشون داد شاهکارشون رو باز دارن بی ربط میگن. نه به خودرو ایرانی
    • AE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      80 2
      این‌سرنوشت ملت‌وایران‌خودرو هست قصاب بفکر گوشت هست‌ گوسفند بفکر جون
  • ناشناس IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    98 3
    از این به بعد ی طوری تصادف میکنم ایربگ هام باز بشه مقصر خود من هستم با زاویه بدی تصادف میکنم ایربگ هم باز نمیشه مقصر خودرو ساز نیست
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      9 1
      دوست خوب من اگر شما بلد نیستید درست ومطابق دستور عمل مهندسی تصادف کنید تقصیر شماست به سازنده چه ربطی داره ؟! اما اینکه ضرب المثل فارسی را غلط بنویسی جرم معلم ادبیات شماست " قصاب غم پیه وبز غم مرگ " بهمین دلیل رتبه بندی بی رتبه بندی .
  • مجاهد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    93 4
    ینی از ۵۰ تا ماشین در این تصادف هیچ کدوم این ذوایا و شدت ضربه و سرعت لازم مورد نیاز برای باز شدن کیسه هوا رو نداشتن چ جالب .همه ملت هم نادان هستن چ جالب فقط شما خودرو سازا زیرکین چ جالب بین ۸۰میلیون نفر فقط شما چ جالب
  • رمضون IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    78 8
    همینه که هست آش خونه خالست..... هر که ناراضیه می‌تونه بره....
  • US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    82 3
    همین مدیران این مملکت را به فلاکت و تباهی کشاندن
    • امید کاظمی شاد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 37
      تو که رفتی چرا اینقدر جلیز ولیز میکنی و میسوزی ؟
  • Amir_ali IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    72 5
    وقتی این همه ماشین تصادف میکنن اما به گفته ی مسئول ، در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ای دارد که ضربه وارد می‌شود . سوال؟؟ یعنی این تعداد ماشین هیچکدوم سرعت ، شدت ، و زاویه ی مورد نظرشون رو نداشت؟ یعنی هنگام تصادف راننده ضمن تصادف به سرعت ، شدت و زاویه هم توجه کامل کنِ تا کیسه ی هواش فعال بشِ؟ خدایا خودت خاموشمون کن😐
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    53 1
    آبله خودتی
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    60 3
    جرم اینها کمتراز جرم صدام و جنایتکاران نیست کسی که برای جان هموطن خوداحترام قایل نیست جنایتکاراست وانسان نیست
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    61 5
    باید به شدت با عاملان برخورد قاطعانه شود
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    44 4
    مردم نبایداین ارابه های مرگ رابخرند
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    40 3
    فرغون چی که حالاایربگ اش هم بازبشه یانه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    39 2
    یاد اون یارو افتادم که سوسک کش ساخته بود بعد گرفته بودنش گفته بودن بهش این سم سوسکارو نمی‌کشه گفته بود باید سوسک رو بگیرین بریزین تو چشمش تا اثر کنه
  • امین IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    36 2
    یه یا علی بگو از این ایربگ بیشتر جواب میده
    • آرسین IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      9 2
      احسنت بهت مثالی که زدی دقیقا عین کار ایناست
  • سعید IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    31 3
    ایران خودرو نظرش این بوده که ضربه بقدری محکم باید باشد تا راننده مرده باشد الان که تعدادی زنده مونده اند پس نیازی نبوده ایربگ ها باز بشوند... خداییش صد رحمت به ایران خودرو... سایپا که کلا خارج است
  • ایلار IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    34 2
    آخه،کدوم تصادفی قبلا هماهنگ شده است که حتما موقع برخورد بدونند که زاویه برخورد رو تنظیم ویا با چه میزان سرعتی باعث میشه فعال بشه...
  • عباس IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    27 4
    بما چه که سراغ چه کسی می‌روید شما اول سراغ کسی بروید که این بالش ها رو تایید کرده سازنده حقش بوده جنس خراب به شما بده شما که کارشناس داشتید چرا خریدن ۲ چرا تایید اداره استاندارد نگرفتید ۳ لطفا زوایا را و سرعت را به کامپیوتر ماشین ها ی خودتان بدهید که اونطوری تصادف کنند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    32 1
    چراخودروهای خارجی باهرزاویه ای باز می‌شود
  • جمال IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    15 25
    سلام من خودم بهبهانی شاید اینهاسویچ گذاشتن سرراهش که عمل نکنه زودقضاوت نکنیم تا اول برسی بشه
    • امیر IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      26 1
      حالا بهبهانی بودن شما روی این تصادف چه تاثیری داره؟ یعنی تمامی پنجاه تاشون سویچ گذاشتن؟ میترسم بررسی کننده ها هم مثل شما باشن!!! خلایق هر چه لایق
    • سعید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 2
      معلومه از یا کارمند ایران خودرویی یا سایپا برو....... فقط
  • بهروز IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    26 7
    کسی با ایرانخودرو و سایپا هیچ کاری نمیتونه بکنه چون درامدش میره تو جیب دولت طرف میگه ما به خاطر هر نقصی نمیتونیم که خودرورو تولید نکنیم ایربک عمل نکرده حرف جون ی ادمه وقتی میگن جون ملت هیچ ارزشی نداره ی واقعیته
    • شهاب IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      15 1
      آخه آدم ...... اینهمه ماشین تصادف کردن همه ایربگ رو قفل کرده بودن؟؟؟؟ماشین تا نصفش جمع شده بعد زر میزننن که شدت تصادف کم بوده
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 1
    خخخخخخخخ
  • برهان حسین پور IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    15 0
    فقط متاسفم حداقل دلیل خوب بیار یکبار هم به اشتباهات مکرر خودتان اعتراف کنید ...
  • امید IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    22 0
    سلام در واقع بدتر از اینا ما مردم هستیم که این اشغال ها و میخریم بخدا بیاییم نخریم بمونه رو دست شون اقایی که میری چندتا چندتا ثبت نام میکنی درسته میایی یه سودی میکنی ولی داری تیشه به ریشه خودت و مردم میزنی بیاییم نخریم واقعا یه مدت امتحان کنیم بذارین ما قیمت کیفیت تعیین کنیم تا حساب کار دست شون بیاد
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 0
      درود ب شرفت
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 1
      تاکی نخریم 15 ساله صبر کردم دیگه دارم پیر میشم میگم شاید یه معجزه شد یه ماشین بدردبخور بخرم. اما افسوس که او....
  • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    19 0
    احتمالا سازنده ایربگ هم میره سراغ سازنده قطعات تشکیل دهنده ایربگ و با اون گیر میده
    • پارسا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      اونم میره سراغ طراح
  • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    26 5
    مملکت که قانون نداشته باشه همینه
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    30 4
    شما که میگید تولید داخل هست.حالا میگی شرکت سازنده خارجی.مردم را مسخره کردین فقط .کشور چین تمام آشغالشو به ما میندازه اونوقت میگین تولید داخل.حداقل برید با امریکا و اروپا رابطه و تجارت برقرار کنین.بسه دیگه
  • مانی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    22 1
    واقعا این کار توهین به مردم هستش اصلا این کارا چه معنی داره کوییک یا ساینا و ماشین های دیگه چه لوازم یا چیز های دیگه داره که فقط ۱۰۰ یا ۵۰۰ تا بدید!!!! واقعا شرم آوره، اگر لوازم این ماشین هارو بدن هر خانواده‌ی ایرانی می تونه روزانه ۱۰۰ تا از این کوییک و ساینا ها تولید کنه :) با این حال کارخانه خودروسازی سایپا هم با آن همه سر و صدا ۱۰۰ تا کوییک تحویل مردم میده. ایرانخودرو و سایپا هم ماشین تولید می کنه تویتا و هیوندا و هوندا وجگوار و... هم ماشین تولید می کنه با یکی از خودرو های اونا میشه هزار تا کوییک و ساینا این چیزا رو تولید کرد در حالی که اینا با قیمت بالا می دن اونا با تخفیف و قست و این چیزا . ایرانخودرو و سایپا میگه که می خوام بازار رو کنترل کنم اونم با ۱۰۰ و ۵۰۰ تا ماشین ببین اگر کنترل نکنه چی میشه ۱۰ تا کوییک میده :) اونم به گردن ما حق می ذارن که تولید رو بیشتر کردیم چکار و چکار کردیم در حالی که از هر کسی می پرسم میگه بیست و چند باره ثبت نام کردم هیچی هم در نیومده. کلام اخر، هر کی میاد نظر مینویسه که ثبت نام نمی کنم بعد ثبت نام میکنه، ولی من از الان ثبت نام نمی کنم. بدرود
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    15 2
    عجب ما نمیدونستیم جعبه سیاه اخه یه چیزی بگو که به اون مغز نخودیت بخوره شما زه بغل و اپشن حساب میکنی اونوقت جعبه سیاه داره اخه شما و دولت دستتون تو یه کاسست چی شد یه دونه از این خودروها باز نشده مردم چقدر نفهمند که سرو دست میشکنن واسه این آشغال ها
  • مجید IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    23 1
    امیدوارم این بلایی که اینها سر مردم میارن سر عزیزترین کس خودشون بیاد
  • ابوالقاسم کیوانزاده IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    13 1
    لطفا خجالت بکشید از این فرقون هائی که به اسم خودرو می‌سازید همه اسم نویسی ها وقرعه کشی ها مسخره بازی است .تا ملت اجبارا خودرو را از بازار آزادبخرند که آن هم بدست خودرو سازان است
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      3 0
      حرف زدن فایده نداره باید مردم اینارودنبال کنن ازاین کشوربیرون برن
  • منصور IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    9 0
    چرا در خصوص سایر قطعات بنجول نمی گی بنده خودرو صفر خریدم‌بعد از کیلومتر ۷۰ دچار روغن ریزی از گیربکس شده
  • حسینی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    15 0
    مقصر خودروهای تصادفی هستند باید جوری تصادف کنند که کیسه هوا باز شود. مثلا سعی کنند وسط سمر به خودروی جلویی بخورد.‌خلاصه راننده باید هنگام تصادف خودرو را درست تنظیم کنند تا ایربگ عمل کند. اصلا تو ایران سابقه دارد مسئولانی که اشتباه خود را بپذیرند و عذر خواهی کنند .چون همشون پاک و منزه هستند .وگرنه چنین کشوری گل و بلبلی نداشتیم که همه از خوشی ندانند چکار کنند.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    15 1
    یکی به این احمقها بگه که اگه ضربه انقدر محکم باشه که کیسه های هوا شما عمل کند . حاما اون ضربه باعث مرگ سرنشین میشه ..... چه بی سواد هایی مدیرن
  • علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    8 2
    ملت بزگ وبزرگ وار غصه نخورید استاد قدیم گفته از هر دستی دادن از همون دست بر میگرده به خودشون خدا جای حق نشسته عزیزم بد نکن تا بد نبینی چرخ فلکه زمانه میچرخه
  • رضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    18 2
    هیچ کس نمیتونه با این مافیای خودرو مقابله ‌کنه..چون درآمدش تو جیب مسئولانه ... تنها راه نخریدن فرغون های این دو شرکته
    • یه مرد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      2 1
      موافقم 👏👏 گذرزمان همه چیرو درست میکنه باید بسپاری به خدا...
  • کیان IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    12 0
    خوب اقا مقصر صدرصد مردم هستن..چرا وقتی تصادف میکنید..زاویه تصادف رو رعایت نمیکنید..چرا وقتی میخواید تصادف کنید.بیشتر گاز نمی دید که شدت تصادف بیشتر بشه.تا کیسه هواها بزنه بیرون..چرا شما مردم احمق بلد نیستید با زاویه تصادف کنید..بعد خیال دارن سوار ماشین خارجی بشن...نفهم ها
  • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    8 2
    جدیدا ایران خودرو نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه خودرو را که در کنترل نهایی رعد شده است به طور مزایده به فروش گذاشته است و فاجعه بار بدتر که راهور هم این خودرو ها را شماره گذاری میکنند واقعا عمق فاجعه تا چه حد است
  • رضا IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 0
    ای رو را برم ،شدت ضربه باعث مرگ شده،حالا باز نشه کی باید باز بشه،وقاحت تا کجا خدایا ما رو از شر این آدمها رها کن امین
  • SG ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    باج میدن به نفع خودشون تمام میشه. مشخصه خودرو ساز مقصره چندین ماشین هیچ کدوم باز نشده کیسه هوا .لازم نیست تحقیق بشه صددرصد مقصره
  • مسعود IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    9 0
    تمام مدیران این مملکت تو تلویزیون دکتر هستند.اصلا ما مهندس نداریم ولی وقتی میگیرنشون مثل شهردار لواسون اعتراف می‌کنه که پنج کلاس بیشتر سواد نداره
  • حسن IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    حتمن شدت ضربه آهسته که فقط موجب فوت راننده و سرنشین شده که کیسه هوا عمل نکرده ضربه با ید در حدی باشد که راننده و سرنشینان در تصادف تیکه پاره شوند انموقع است که کیسه هوا عمل خواهد کرد
  • امیر IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    20 0
    خداتونو شکر کنید که باز نشده. اگه کیسه هوای ماشینای سایپا باز بشه اول از همه اون پلاستیک خشک داشبورد که رو ایربگ هست فک آدمو داغون میکنه.دیگه نیازی به جراحات تصادف نیست همون پلاستیک دخلتو میاره
  • بتمن IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    11 0
    هرکی ناراحته جمع کنه بره البته با ایران خودرو بایدبره
  • یونس ازکنگاور IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    ماالله براحرف وتوجیه کم کاریشون ونداشتن آزمون تصادف که حق اولیه هربنده خدایی که ماشین میخره کم میارن اینقدبیشعوروگستاخه بجای معذرت خواهی داره میگه چون ماشینای بدردنخورشون بدلیل نقص فنی توپارکینگ هاشون دپوشده بعدازترخیص ممکنه اشکالاتی داشته باشن.اگه توکشورای چین وکره وحتی ژاپن اینجوراتفاقی بیفته مدیرعامل شرکت تویه برنامه زنده میادوازمردم عذرخواهی میکنه وبعدشم استعفاءواخراج.ولی ایناچون بی رقیب هستن هرطوردلشون بخوادرفتارمیکنن.واقعاچقدجان ملت بی ارزش براشون
  • عبدالرضا بیرقداری IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    35 1
    ماشین30ملیونی شده15برابر وهیچ نوع ضیمانتی. ندارد همه خودرو سازان. ایرانی فقط به فگر این هستند گه مردم را سر گیسه گنند مرگ بر تمام گسانی گه چه دردولت وجاهای دیگر گه در این جنایت دست دارند
  • رجب صفروف IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    9 0
    بیخود میگه .سنسورهای ایربگ طوری حساس هستند که اگه یپیرزن به سپرماشین لگد بزنه باز میشن البته ماشین خارجی نه این لگنهایی که خودرو سازان حتی زه کناریشون هم میگن آپشن.کلا همش دروغه دروغ.
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 0
    از این به بعد به این کارخانه لگن ساز بگید آشغال خودرو.اسم باعزت ایران رو خراب نکنید.
  • ابوالعجایب IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    20 0
    عزیزم اون کیسه هوا تولید ارباب آقامون چینه هیچ قدرتی نمیتونه بازخواست کنه
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    بهانه عجیب
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    واقعا متاسفم که جون آدم ها براتون هیچ ارزشی نداره فقط تقصیر دو بندازید گردن یکی دیگه
  • مهدی رحیمی IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    سلام حرفه کاملن درستی زد رحیمی چون چاشنی ایربگ در جلو رویه شاسی قرلردارد ودر زمان تحریک شدن یعنی از جلو به داشبورد فشار بیاد عمل میکنه اگر داخله درها ایربک داشت یا داخله ستونها اون زملن جریان فرق میکرد
  • پدرام IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    6 0
    ایران زندگی کردن چرا نداره
  • کاوه IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    رانندگان عزیز لطفأ هر موقع تصمیم گرفتید که تصادف کنید از سرعت و شدت ضربه بالا و زاویه ضربه خوردن دقیق به خوبی مطمئن باشید تا ایربگ یا همان کیسه هوا باز شود، در غیر اینصورت به ما ربطی نداره. «سایپا مطمئن»
  • کاوه IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    6 0
    من یافتم،،،،، مقصر اصلی اداره راهنمایی و رانندگیه که برای صدور گواهینامه از رانندگان تست تصادف نمیگیره. بخاطر همینه که رانندگان بلد نیستند تصادف کنند.
  • کاوه IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    آخه اینم شد رانندگی؟؟؟؟ خب وقتی بلد نیستید با سرعت بالا و شدت ضربه بالا و زاویه درست تصادف کنید اصلأ میشینید پشت فرمون چیکار؟؟؟؟؟ هان، بیسوادا
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    دروغگو
  • کاوه IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    هرکی تونست با سرعت فراصوت و ضربه 5000نیوتن بر ثانیه و زاویه صفر درجه تصادف کنه و ایربگ یا همون کیسه هوا را باز کنه جایزه داره. لطفأ تقلب نکنید، پیشاپیش از مسئولین دو ابرلگن ساز تشکر کنید.
  • کاوه IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    10 0
    اونهایی که در این تصادف زنده ماندند دلیلش باز نشدن ایربگ بوده، چون اگه ایربگ باز بشه درب خود ایربگ چنان با ضربه به سر راننده و سرنشین میخوره که در دم میمیره
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    وقتی ایران خودرو محصولاتش را به صورت انحصاری تولید و به بازار عرضه می کند و هیچ گونه رقابتی وجود نداشته باشد باید مدیر طراحی نیز چنین اظهاراتی بکند اگر راست می گید اجازه دهید ماشین های خارجی وارد کشور شوند تا ببینید حتی یک ماشین ایران خودرو به فروش می رسد .
  • کاوه IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    8 1
    به خرس گفتند حرف بزن، گفت پففف
  • کاوه IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    کی بود کی بود، من نبودم،
  • کاوه IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    من نبودم، دستم بود، تقصیر آستینم بود.
  • کاوه IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    من برای دریافت گواهینامه رانندگی تست تصادف ندادم، شما چی؟؟؟؟
  • مجید IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    من میخوام اگه اختلاس کردم یا با پارتی بازی یه منصبی گرفتم یه ماشین صفر بگیرم و پشتش بنویسم با سرعت ۱۲۰ کیلومتر و به سمت چپ ماشین و با زاویه ۶۵ درجه به عقب ماشین من بزنید که بعد از مردنم بازماندگان بدانند که ماشین من ایربک داشته و شرکت های ایرانی تولید خودرو هیچ گونه تقصیری ندارندخخخخخخخخخخخخخخخخ...........
  • کاوه IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    برای دریافت گواهینامه رانندگی به افسری که ازم امتحان شهر میگرفت گفتم میخوام برای باز کردن ایربگ تست تصادف بدم، گفت: وصیت نامه روی پرونده ات هست؟ گفتم آره، گفت: پس صبر کن اول من پیاده بشم.!!!!
  • م IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    در کشور ما آزمون تصادف خودرو وجود ندارد؟! خب مدیر تقریبا محترم این همه تصادف میشه سالی ۱۷۰۰۰ نفر رو به فنا می دید خود این تصادفا رو بررسی کنید کلی اطلاعات بدست میارید
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    12 0
    شرکت ایران خودرو و سایپا خیلی پرو تراز این حرفها هستند باید مدیر همچین شرکتهای اعدام کرد یا سوزاند که با جان مردم عزیز ایران بازی میکنند .دست کمی از صدام ندارند...
  • شهروند IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    میگه به میزان ضربه، سرعت و زاویه بستگی داره!!!!! آقا همین دیشب تلویزیون نشون داد عقب و جلوی یه ماشین تو این تصادف قشنگ جمع شده بود،ایر بگ باید باز بشه خب!!!
  • Darker IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    کی گردن بگیره این چیزا رو همشون ی بهونه ای دارن
  • ناشناس IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    8 0
    خودرو سازی در ایران را کلا تعطیل کنید.موقع پول گرفتن اندازه بنز پول میگیرند و موقع استاندارد اندازه گاری اسبی است.مسئولان اینها را دادگاهی و اعدام کنید.
  • رضا IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    این ایرادات محتوایی نیست ، پس مفهوم محتوایی این بوده که ما تاحالا نمی فهمیدیم، خب راست می گه دیگر، باز نشدن ایربگ به سلامتی افراد بستگی دارد و آن هم که مهم نیست ، پس چرا نشه خودرو را فروخت .
  • سیامک IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    شما با این ماشینها قاتل مخفی این مردم هستید تقصیر شما نیست تقصیرش کسانی هستند که ما را مجبور میکنن سوار ارابه های مرگ شما بشیم
  • CA ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    راننده محترم لطفا هنگام تصادف زاویه ماشینتو حتما باخودروی جلویت رعایت کن.🤣
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    فقط تو ایران باز شدن ایربگ بستگی به نحوه تصادف ،سرعت و زاویه داره یا همه جای دنیا اینطوره؟؟؟خخخخخخخ
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    باید بگیری اعدامش کنید تا درس عبرت بشه
  • سعید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 1
    انصافا مردم ایران توقعشون زیاده الان تو موزامبیک و گینه بیسائو مردم از گرسنگی میمیرن بعد ما از مهندسین و طراحهای عزیزمون انتظار کیسه هوا ی با کیفیت داریم یه خورده راحتمون بذارن میگیم ماشین با مصرف زیر ۵ تو صد کیلومتر بسازن
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 1
    اگه دولت بياد ماشين خارجي وارد کنه ديگه کسي نمياد اين ماشين هارا بخره اونوقت مجبورا ماشين هاي با کيفيت تري دست مردم بدن چون الان رقيب ندارن و بازارشون گرمه هر اشغالي بسازن اين مردم بيچاره مجبورن بخرن
  • یاسین IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    مقصر شما مردم ایران هستید که درک کامل از فلسفه و منطق ندارید ،این آقا نظریه حادثه خبر میکنه رو داده شما درلحظه باید این معادله روحساب کنید .زاویه sin45 ×ثانیه + تکانه = جرم × سرعت   
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    بازاویه ۵۷درجه وشدت ضربه مرگ آور اگر راننده مرد شایدکه دستوربرسه ایربگ بازشو .واقعا که باید این آدمهای وقیح روبه اشدمجازات به سزای عملشون برسونم
  • احسان IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    عملا داره میگه تا حالا ماشیناشون رو تست تصادف کیسه هوا انجام ندادن
  • محمدرضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    دیگه ضربه شدید تر از تصادف زنجیره اخیر!؟!؟
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    این اقا هم مثل خیلی های دیگه مردم رو ابله در نظر گرفته یا سواد این کار رو نداره و این کاره نیست
  • خخحخ IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    ها. ها. هاااااا. ؟!؟؟!!؟؟؟!!!
  • hossin IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 0
    بر پدر پدر پدر آدم دزد و دروغگو آقا ۶۰ تا ماشین ب هم خوردن از هر زاویه و با هر شدتی ک شما بگی برخورد بوده اونوقت شما میگی بستگی ب زاویه و شدت ضربه داره کم دروغ بگین بابا
  • آرش IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    نام این آهن پاره ها را نمیشه خودرو گذاشت. درد اجبار رفتم یه خودروی صفر خریدم نزدیک ۴۰۰میلیون که از شب اول شروع به روغن ریزی کرد....واقعن مثل جایزه های توی لُپ لُپ می‌مونه ماشینهاشون.....کاملن شانسی!!!!
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    واقعابدترازبازنشدن کیسه هواوقاحت خودروسازان داخلی در پاسخگویی آنهاست که نمک برزخم مردم می ریزند!
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 4
    با سلام اولا از دولت جدید تشکر میکنم که واقعا با جدیت و بدون شوخی با مفاسدان اقتصادی قاطع برخورد میکند که باید با زور بر خورد کرد و با شدت زیاد دوما قیمت خودرو باید به حدی برسد که تمام مردم ایران یک خودرو داشته باشند سوماداگر ریسان و کارکنلن ایران خودرو میگویند کیسه هوا بعلت تصادف از حلو نبوده وبهنه شان این هست خودشان را یکی یکی سوار کنید و با سرعت زیا از جلو با چیزی برخورد کنند اگر کیسه هوا باز شد که حرف اینها درست هست اگر نه که مرگشان حتمی هست البته اگر جراتشو داشته باشند و انها ازکار باید اخراج کنید وانسان با لیاقت و دلسوز بیاورید با اشکر
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    8 0
    این همه سال کشتند و قاپیدن و دزدی کردن و هرچه کار شیطانی انجام دادن کسی مجازاتشون نکرد فکر میکنید با این تصادف و پنج شش نفر کشته اینها جوابگو هستند ؟دولت که نداریم از ملت محافظت کنه دولت شده متل سک دست عده ای ، مردم باید خودشون به فکر خودشون باشند و این زباله ها را نخرند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    چه رویی دارین شما
  • آرمین IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 2
    مقصر تر از خودروساز تو این تصادف ها راننده های تهی مغز این خودرو ها هستند که با اینکه میدانند سوار چی شدند اما دست از رانندگی مزخرف خطر آفرین و پر سرعت و عجول خود برنمیدارند. شما که هر حلبی بسازند میخری خودت میگی میدانی اشغال هست اما مجبوری. لااقل فرهنگ رانندگی داشته باش تا قربانی اعمال خودت نشی. وگرنه همه میدانیم کیسه هوا و ستون خودرو های ایمن تا یه سرعتی جوابگو هست و بعد از آون حتی یک خودروی بنز هم ایمنی تضمین نکرده. پس نود و پنج درصد تصادفات فقط عملکرد اشتباه خود راننده هست و بس. وگرنه پراید که خودش تصادف نمیکند😕
  • Hamed IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 1
    عزیزان راست میگن الکی جو میدین فقط یه کیسه هوا باز نشده آخه حیف کیسه هوا نیست بخواد تو این ماشین باز بشه همون کیسه زباله بذارید خودمون بازش میکنیم فقط بی زحمت اگه براتون امکان داره سیاه بذارید تو تصادف تشخیص بدیم ممنونم
  • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    خدا انشاالله نابودتان کنه که اینقدر خودرو بی کیفیت تولید میکنین وبا رانت خواری جوابگوی خودرو بی کیفیت خودتون نیستید حرامتون باشه پول مفت
  • بی زاویه بشدت IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 0
    یه روزیم این پولای مفتو زوری ک از رو ناچاری از ملت گرفتین برای ارابه های مرگتون..... دقیقا به شدت کافی و با زاویه درست بهتون برخورد میکنه جوری ک محومیشین رو زمین... حتی دیگه کیسه هوام بازشه کمکی نمیکنه بهتون... تاریخ خودش بزرگترین معلمه ک ثابت شده فقط یکم دیگه مونده
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    انشاالله روح خاشقچی شاد باشه خودر با کیفیت میخواین چیکار
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    دزدهای کثیف.....
  • محمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    خودروی داخلی قاتل ملت ایران شده است زیرا کارشناس فنی نداشته وفقط به فکر چپاول جیب مردم هستند
  • مجید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    سلام بر خودروسازان محترم لطفا یک اموزش بزارین خواستیم تصادف کنیم طبق همون باشه. اگه این لطف رو در حق ما بکنین ممنون میشیم.
  • جانباز شیمیایی ده درصد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    رو که رونیس سنگ پای قزوینه ۵۰تا ماشین ضربه واردشده بهشون کافی نبوده؟حتما خودتون باید وارد کنیدضربه رو
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    از فرده ایربگ ها رو حذف می کنن ولی قیمتها رو می برن بالا
  • سعید IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ایران خودرو وسایپا ماشین هاشون مفت هم گرانه یک دونه ماشین خوب ما نداریم فقط اشغال
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    لطفاً در این ایران خودرو سایپا اشغال ببنید خودرو وارد کنید تمام جوانان کشتند با این خودرو لگن
  • سعید IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اگه مردم خودرو ایرانی نخرن دیگه ایران خودرو غلط اینجوری نمیکنه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ماشین.سبک زندگی.خونه.لباس.تغذیه استاندارد.فرهنگ. مسولیت .طرز تفکر.انسانیت .فقط و فقط خارجیش فقط و فقط خارجی.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    نفرین به ۰۰۰
  • ناشناس IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    تمام این کارها دولت مقصر است وقتی خودرو ساز کارش را درست انجام نمی دهد هیچگونه باز خواستی نمی شود چرا درست انجام دهد می رود قطعات را از آشعالدونیها می خرد ونصب میکند سازنده باید از یک جایی کنترل شود الان هر طور بخواهد درست میکند تحویل مشتری میدهد جان مردم هم فدایی بی لیاقتی مسیئولان
  • آرش IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 2
    والا این عکس تصادف که من دیدم اینم باز می‌شد فرقی نمی‌کرد باید از سه طرف راننده کیسه هوا باشه
  • ابراهیم IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    در یه کلام ، مردم بیجا کردن که از ابن حرفها زدن ، خودشون‌مقصر اصلی هستن . 😃😃😃🤣🤣🤣
  • ابراهیم IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    مگه کنترل کیفیت رو کی روی کالا میزنه ، مگه ما ماشین رو از کیسه هوا فروشی تهیه میکنیم ... خدا وکیلی به چیزی بگید که به اون پست و مقام و اون صندلی که روش نشستید احترام داشته باشه ، یه جور نباشه مردم چیز دیگه ای بگن
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    بعد از این یادمون باشه که هنگام تصادف سرعت و زاویه خاص را رعایت کنیم از شرکت نامحترم ایرانخودرو درخواست دارین این موارد را در دفترچه راهنما قید کند
  • ناشناس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    برین جمع کنین بخدا .خودتون مسخره کردین یا مردم .دولتی که توان این نداره که بتونه با ایران خودرو و سایپا برخورد کنه .همون نباشه بهتره.پس معلومه قدرتی که پشت ایران خودرو و سایپاس از قدرت دولت هم بالاتره.جون مردم آوردین تا نوک دماغ شون .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    واقعا خنده آور است بزرگترین ظلم به مردم میکنن این دو خودرو ساز چرا و مجلس پاسخگو نیست بهتره خودرو ازاد بشه آخه ماشین ایرانی نه کیفیت داره و گران هم هست آخه چی می سازن
  • ناشناس IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    ایران خودرو و سایپا اصلا هیچ تقصیری ندارن.مقصر ما مردم هستیم که قیمت خودرو بی کیفیت اگه تا یه میلیارد هم بالا بره می خریم.چون می ترسیم گیرمون نیاد تموم بشه .آهای ملت خودمون سزاواریم .کسی رو مقصر نکنین.
  • فیروز IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 1
    شب و روز الکی بوجود نیامده خدایی وجود دارد وگریبان باعث وبانی روبالاخره میگیره
  • ناشناس IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    سراغ سازنده کیسه هوا نه مگه ایران‌خودرو و سایپا قبل از اینکه قطعه واردکارخونه بشه کنترل کیفی چک نمیکنه اصلا تولید کننده باکیفیت بدتولیدکرده کارخونه نبایدچک کنه بعدمونتاژکنه با این پولهایی که از مردم میگیرن اینها باید محاکمه بشوند ولی قانون کجاست
  • دلخوش ساده دل !( کسخل ) IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    عزیزانم تقصیر خودتونه قبلا ایران خودرو یه قرآن تو داشبردمیذاشت مسخره کردین حالاهم اگه 11 بار آیت الکرسی بخونین و فوت کنین جلو ماشین هیچیتون نمیشه و سالم به مقصد میرسین ایر بگ میخواهید چیکار همش میخوایید ادا خارجیا رو در بیارین ول کنین بابا....
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 3
    من دنا پلاس دارم عالیه 207 هم دارم خیلی با کیفیته مشکل عمل نکردن ایربگ از مردم که خاموش میکنن میبرن ماشین رو دست کاری میکنن حتی ایربگ راننده باز نشه.این همه پیام که خودرو ساز آشغال میسازه آشغاله نخیرین
  • رئوفی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 1
    آهای خودروسازهای بی مسئولیت و مسئولین بی کفایت،چقدر انسان بی گناه باید بمیره تا جیب شما پر بشه؟ تموم کنید تولید این خودروهای آشغالتون را .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    تورا به خدا به بی عرضه ها را از خودرو سازی اخراج کنید .یعنی چه ؟ مسئول بی لیاقت بره چوبانی تو عرضه کاری را نداری قبول نکن.لعنت به انحصار هر جا باشه اینه
  • رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ده درصد خودرو ساز مقصره 90 در صد خریدار چرا سالهاست که اشغال بودن این چهار چرخها را گفته اند وهمه شنیده ایم اما باز با التماس وشرط قرعه کشی خریداریم در مورد این موضوع نه تنها جوابگو نیستند بلکه قیمت‌ها را هم افزایش می‌دهند وملت فهیم وحرکت از نو
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    آدم وقتی رشوه ها اختلاس ها انحصار ها را می‌بیند. فکر می‌کند تا خرخره رفته تو لجن نفس کشیدن در هوای این کشور سخته ،، خیلی سخت...
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    یه مشت آشغال
  • سامانی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    وقتی درمملکت کسی نباشه که تولید اینها را کنترول و آزمایش کنه و دولت هم فقط و فقط قیمت را براشون بالا میبره در و مجوز گرانی میده و جلو وارداد آسان را میگیره و بازار را فقط به اینها میده باید بدونی که. کدخدا ده را ببین در . ده را بچاپ یعنی چی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    وقتی چهارتا بی سواد بشن مدیر عامل صنعت خودرو ساز بهتر ازاین نمیشه،متأسفانه باعث وبانیشم دولتمونه
  • Mehdi mahdavi kia IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اشغال ترین محصولات را می‌سازید بعد بهونه هم میارید.
  • عماد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    نه شما مقصرید. نه راهور. ما مردم مقصریم. مگه الان تو افغانستان هر مشکلی پیش میاد ما طالبان رو مقصر میدونیم.!؟ مسلمأ نه.! مردم مقصرند. اندکی فکر..
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    فقط دولت مقصر است درب کارخانه باید تخته بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    مقصر سازنده تنها نیست شما هم که نصب میکنید مقصرید.شاید طرف بادکنک به شما بده هرچی دیدید نصب میکنید!
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    سلام خدمت شما سازند گان ارابه های مرگ خسته نباشید مهندسین گاری ساز وطنم
  • عرفان IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    واردات خودرو را آزاد کنید انحصار دقیقا مساوی فساد و رانت هستش
  • رضا راد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    البته فقط خودرو نیست که بی کیفیته! از آن خیلی بی کیفیت تر هم داریم که به نظرم برای رسیدگی اولا تر هست!! البته با این همه راننده حرفه ای که خودشون را شوماخر تصور می کنند جواب مشخصه. آمار بالای مرگ و میر جاده ای خودش گویاست.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    خدا این دروغگویانو نابود کنه بجای اینکه گردن بگیرند میگن شدت برخورد کمه طرف کلا له شده ماشین هیچی ازش نمونده ایربگ عمل نکرده التماس تفکر
  • جواد IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    آقا راست میگن دیگهههههه باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت ، زاویه‌ برخورد ، علت برخورد ، جنسیت راننده ، نوع البسه راننده ، بلندی قامت و وزن راننده و اسم خوااننده مورد علاقه راننده دارد . خخخخخخ مافیای ایران دست مافیای ایتالیا رو از پشت بستن، خودروی بی کیفیت که شایستگی رقابت با فیات 1980 رو هم نداره رو به قیمت خودروهای استاندارد اروپا به مردم غالب میکنن. دولت محترم هم دست روی دست گذاشتن و تماشا میکنن. خودرو وارد نمیکنن که انحصار شکسته بشه با این بهانه که (( جوونها مون تو ایران خودرو و سایپا بیکار میشن، باید بزاریم اونجا دور هم بشینن و 10 تا ارابه مرگ تولید کنن 8 تاش رو دپو کنن و 2تاش رو بفروشن ))
  • Parsa IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    کیسه هوای هر خودرو یک «نخود» سیاه دارد! چنین آهن پاره هایی در شان ملت ایران نیست، و شک نکنید باید پاسخگو باشید! آن روز را نزدیک می‌بینم که درب کارخانه هایتان تخته شود. حیف ذره ذره ی آهن و پلاستیکی که برای ساخت این ماشین ها به کار رود !
  • محمد CH ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    خاک بر سرتان با این توجیهات بی پایه فقط بلد هستید چگونه با انواع حیله جیب مردم را خالی کنید
  • الهام IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    شما که همتون دستتون تو یه کاسه است و هیشکی نمیتونه کاری بکنه فقط لطفا اسم ایران رو از رو خودرو هاتون بردارید اسم ایران رو بیش از این لجن مال نکنید.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    درست گفته که. گفته خیلی ایرادات محتوایی نیست که نشه خودروها رو فروخت. درسته که ،فقط آدما توش میمیرن.اینم که چیزی نیست
  • احمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    درب تمام کارخانه های خودروسازی را باید بست. هرروز قیمت ها رو بالا می‌برند و بی کیفیت ترین خودروها را بیرون میدهند. مدیران خودروسازی همشون باید برکنار و به اشد مجازات رسانده بشوند.چون با این خودروها جوون آدما رو میگیرن باید جونشونو بگیری. پراید ۱۷ تومانی شده اینقدر چه خبره مگه. کسی که اینجوری توجیه می‌کنه یعنی درد مردم رو نمی‌فهمه یعنی نمی‌فهمه مردم چی میگن.
  • Parviz IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ایران خودرو ‌ . بهترین تولید کننده گاری . در جهان .
  • سجاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    لامصب در حین تصادف زاویه را رعایت کن تا کیسه هوا باز شه😃😃😃😃😃
  • فارس IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    این بی همه چیزا رو هم دارن. اینا خودرو ساز نیستن. ابر زالو هایی هسستن که دارن خون ملت رو میخورن. لعنت ب ذات اونایی ک پشت این زالوها ب اونا گرمه.
  • علی گل IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    اینها که ایران خودرو گفته بهانه است و باید به همه اونها که خسارت دیدن خسارت کامل بدهد نه دیه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    پلیس اجرا کننده قانون به گفته خودشون در زابط با حجاب سرنشین خودرو برخورد میکنه جرم پس چرا بااین فاجعه بر خورد نمیکنه چرا طرف مردم نیست به محاکمه بکشه این دو کارخونه ی مرگوچرا شمار گداری میکنه انگار قددتشون ار پلیس قانونمند بیشتر
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    عذربدترازگناه
  • منوچهر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    وقتی ضریب امنیت در خودروهای داخلی صفره در واقع با فرغون در یه جده نتیجه این میشه فرغون میشه ده میلیون خدا ازتون نگذره
  • احمد کلهر IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    6 0
    مادرتون ب عزاتون بشینه که بفهمیم داغ دل این خانواده هارو
  • حسین نظیفی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    از نظر این مسئول مقصر راننده است .بابا مگه چیزی تو این اعتراضات و شکایت درمیاد ‌.حداقل مردم رو به وعده پیگیری دلخوش نکنین .اگر قانونی باشه مدیران ایران خودرو و سایپا باید اعدام بشن .سالانه چقد آدم به خاطر ماشینهای تا ایمن میمیرن
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 1
    بگین پول ایربگ رو گرفتیم اما مثل همه چیزای دیگه مون که دزدی هست ایربگ رو هم دزدیدیم و کار نگذاشیم‌ .شما خودرو سازان ایرانی آدم کش ترین مردم جهان هستید خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    سلام .اتاق فکر ایران خودرو و سایپا بعداز یک هفته ،اعجاز کرده و گفته ایربگ جعبه سیاه داره و زاویه تصادف و سرعت و... در باز نشدن این کیسه ها تاثیر داشته،!!!یا للعجب اقایان این ماشینها اصلا کیسه هوا نداشته.
  • حسین محمدی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    جناب حضرت والا در مورد سوتی بزرگ شرکت کروز که قطعات رو برای خودرو ها جا به جا زدند کامپیوتر آریسان رو برای نیسان زدن برای نیسان رو روی آریسان و ۲۰۶ زدن هم توضیح بدید
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    هیچ کس مقصر نیست به قول دای جان ناپلعون کار کار انگلیسی ها هست . مردنه اینا خجالت نمیکشن به جای عذرخواهی از مردم میگه سازنده باید جواب بده خوب وقتی اشغال تحویل مردم میدین پول ماشین خارجی هم میگیرید باید زبونتون دراز باشه هیف وصد هیف که مردم سر شون کردن زیر برف شماها هم هر کاری دلتون میخواد میکنید
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    الهی کی شود خانه ظلم سایپاوایران خودرو خراب
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    جای تأسف دارد ،که باوجود این معایب درخودروهای تولید داخل مسیولین هیچگونه نظارتی ندارن ،تنهانظارتی که اعمال میشه افزایش قیمته 😥😥😥
  • وقتی پشتش IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    وقتی پشتشون به مقامات بالا گرمه هر غلطی دوست داشته باشن می کنن و حاضر جوابهای خوبی هستن...راحت با جون ملت بازی می کنن و براشون مهم نیست ...فقط مردم از بی لیاقتی نمایندگان و مسیولین هست که هر چه بلاست سر مردم میاد
  • حسین IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اگه مقصر سازنده کیسه هوا هست و‌ایرانخودرو‌ مقصر نیست پس چرا تمام ماشینای ایران‌خودرو کیسه باز نشده ، یعنی باید زاویه تعیین کنند و بعد از مرگ باز شه ، صد رحمت به خر که امنیتش از ماشینای شما بیشتره
  • جعبه سیاه IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    یه جوری بنده خدا میگه جعبه سیاه ایربک ،انگار میخاد بگه جعبه سیاه F5 عزیز من پراید چه به جعبه سیاه
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    آها منظور شرکت ایران خودر درست میگه کارشناسشون بنده خدا باید ازیه زاویه ای تصادف بکنید که ایران خودر میگه والله اینجوری نیست هرجوری دلتون بخواد تصادف کنید ایربگ باربشه.کارشناس بی سواد ایران خودرو چندروز پیش اون تصادف زنجیره ای که اتفاق افتاد ازهرزاویه ای که شما بخواهید اتفاق افتاد ولی یه دونه ایربگ ازاین ماشینهای اشغالتون بازنشد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    اخه اینا کدوم کارشون درسته که اینم درست عمل کنه اینا فقط برای دکورروماشین گذاشتن کسی هم نیست نظارت کنه جان مروم هم براشون مهم نیست فقط به فکر پولشون هستن کارخانه فرغون سازی نه ماشین سازی
  • احمدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    مگه هواپیما هستش جعبه سیاه داشته باشه، خخخخخخ
  • الهام ب IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    مگه بهتر از این از کشور ایران انتظارهم میره هرکی جیب خودش با نقص دیگری پر میکنه
  • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    😂😂😂 همه برید از اول درس بخونید مهندس شید با زاویه ها کنار بیاید 😂😂
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    خجالت دربین مدیران ایران خودرو وسایپا که دیده نمیشود ومدام کارشناسان از تحریم حرف میزنن اقا وقتی موشک میسازیم چطور یک کیسه هوا نمیتونیم بسازیم فقط شعار بیخوو
  • جمال IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    چرا مردم فقط تنها ایران خودرو و سایپا رو مقصر در میارن پلیس هم به نوبه خودش مقصره درتصادف زنجیره ای وقتی جاده مه غلیزه چرایکی دوساعت جاده رو نمیبنده تامه سبک بشه من خودم راننده اتوبوس هستم ی سری که از آهواز صبح می اومدم بهبهان پلیس راه دوساعت جاده رو بست تا مه سبک شد
  • داریوش IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اصلآ فکر کنم البته چرا فکر کنم باید یقینآ گفت اصلآ کیسه هوا کار نذاشتند ولی بعنوان آپشن پولشو از مصرف کننده گرفتند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اول راهنمائی و رانندگی مقصره که میدونه و شماره گذاری میکنه دوم خودرو سازها که همچین خودروهای بی کیفیتی میسازن و از همه مهمتر ما مردم که همچین آشغالهایی را میخریم
  • یه بدبخت IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    شما مردم و قسم میدم به باب الحوائج ابلفضل نخرید این ماشینارو به خدا فقط یه ماه ماشین نخرید همه چی درست میشه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    آخه ایران‌خودرو چیه که کارشناس داشته باشه خجالت هم خوب چیزیه که اینا نمیکشن و ما هم مقصریم که برای توالت فرنگیهای ایران خودرو صف میکشیم نتیجش میشه این من ی ماشین مدل پایین مال بلاد کفر دارم چرخش را به ماشینهای تولید داخل نمیدهم چون ارابه مرگ هستن
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    بهتر است خودروسازان زاویه،شدت و نقطه برخورد بهینه رو در مشخصات فنی خودرو به خریداران اعلام کنند. تا موقع تصادف کیسه هوا باز شود
  • حمید IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    رانندگان محترم سعی کنید تو تصادف محکمتر بزنید که کیسه هوا باز بشه
  • اسی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ماشینای بی کیفیت وآشغال رو چند برابر قیمت میدن دست ملت اینارو باید اعدام کرد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اینجا ایرانه، کیسه هوا واسه خارجی هاست، باید از رو تمام خودروها باز کنن و روی داشبورد بنویسن مرگ و زندگیت دست خودته.
  • صداقت(فعال مردمی) IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    مافیای خودروسازی درایران سالهاست که پیکان که یک خودرو ملی بود.ودرحد قیمت خودش،خیلی محکم وبادوام بود فقط نداشتن کولر عیب آن بود.راتعطیل کردند.وانواع مدل های خارجی را بامونتاژ یاخرید خط تولید آنها باقیمت های خیلی بالا وکیفیت پایین را جایگزین آن کردند.مافیای خودرو سازی ایران که در دست اشراف اقتصادی ودولت ها بود،تنها سود خودرا می بینند وبه طبقات محروم ومتوسط جامعه توجهی ندارند.ضعف وپول پرستی دولت ها باعث شد مافیا خودروسازی ایران رافدای سود خود کند.ودرمقایسه با کشوری مثل کره جنوبی که باهم خودروسازی را شروع کردند.درایران تقریبا درابتدای راه هستیم.انگار در طول سالهای بعد از انقلاب تمام زیر ساخت های دوران پهلوی راهم تعطیل کرده اند وفقط صنعت نفت که پولش مفت است را هدف قرار داده اند.اینها همه نشانه وابسته کردن کشور ایران به غرب توسط دولت ها بوده وبه صاحبان انقلاب اصلا توجهی نشده است.ما می گوییم انقلاب توسط اشراف مصادره شده چون محرومان حتی توان خرید ارزان ترین خودرو را ندارند.
  • رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    به نظر من مقصر اصلی آمریکا و کشورهای پیشرفته هستند که با توطئه و ساخت خودروهای باکیفیت و قیمت پایین سعی در تخریب خودرو ساز و مدیران همه فن حریف ما رو دارن .اگه دستم به دستت نرسه آمریکای...
  • اکبر IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    من پیشنهاد می گنم،این مدیران فرغون ساز را تو میدان آزادی اعدام کنیم ،تا ملت دیگه خونشون بی گناه ریخته نشه.
  • امیر IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ای کاش می شد در این ۲ خودرو ساز قاتل بسته می شد بهانه کارگران بیکار را نمی کردند
  • sajjad IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    ای بابا صدبار گفتم از زاویه درست بزنید ک کیسه هوا باز بشه ببخشید مدیر اینا اشتباه کردن چند سانت اینورتر زدن میگم دیگه تکرار نشه درست از زاویه بزنن ک نقطه کیسه هوارو اوتجا گذاشتین البته شانسم اوردن باز نشده اونایی هم موندن میمردن از کیسه باز میشد 😂
  • آینده IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    همین طور که دوستمون گفت راننده مقصر زاویه درست زمان تصادف انتخاب نمیکنه البته خودرو ساز هم برچسب پشت شیشه جلوی دید راننده بچسبانه و با فلش زاویه درست تصادف و زاویه کامل مرگ و تابوت نشون بده اینطوری دیگه مشکلی برای شکایت راننده و سرنشین باقی نمیمونه چون بطور کل له شدیم فقط خودرو ساز بعدا به ریش خریداران نخندن باید سازمان استاندارد مدیر خودرو سازی محترم بشونه پشت فرمان بگه با ۵۰ کیلومتر سرعت که جلوی بچه بزاری میگه سرعت کم ضربه بخوره ببینیم سالم میمونه یا خیر سقت میشه دیگه بهانه نمیاره خودش بطوری عملی زاویه درست انتخاب کنه
  • ایرانی سرافکنده IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    لطفا زمان تصادف محبت فرموده، طبق گفته مهندس شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ مناسب را تنظیم کنید تا ایربگ باز شود. در غیر اینصورت خود شما مسئول جانتان هستین و ایران خودرو هیچگونه مسئولیتی در مرگ هموطنان عزیز نخواهد داشت.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    آقای مسئول ایران خودرو و سایپا شما مقصر نیستید! مقصر ما خریداران هستیم که برای خرید کالای باکیفیت شما با هم رقابت میکنیم، التماس میکنیم! از ماست که بر ماست!
  • آینده IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    بنظر بنده اینا قاتلین سریالی هستند که از دوستان دیگه خط می‌گیرند مثلا چرا باید ی نماینده قفل خودرو وارد کنه و زمانی خرابی ۵۰۰ هزار تومن برای تعویض از خریداری که ۶ روز پیش ماشین تحویل گرفته درخواست مبلغ برای تعویض کنه یک نماینده باید اینقدر سرش شلوغ باشه بخاطر عمران و آبادانی شهر خودش ولی اینقدر زمان اضافه دارند که دلالی ماشین و واردات قطعات هم می‌کنند و آخرش میشه زاویه درست البته برای واریز پول به حساب آقایون پس مراقب سرعت و زاویه و زمان تصادف هم باشید که چه تایمی تصادف می‌کنید
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    باید دار بزنن در ملا عام. ای خدا برسه اون روز
  • امیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    واقعا که انسان خیلی باید لقمه حروم خورده باشه تا اینجوری حرف بزنه! هیچوقت نمی‌بینی که بگن بله تقصیر ماست! از هر دری سخن میگن که موضوع اصلی پوشیده بشه!!! دیگه بعد سالها اینو همه میدونن؛ همه!
  • تقی خان IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    باسلام وادب توتمام دنیا جان مردم ارزش دارد به غیر از ایران ،ای کاش دولت می آمد بررسی می کرد تا متوجه بش توکشور ایران چقدر خانوادها داغدار ابن دوشرگت خودرو ساز هستند و ببینند مردم بدبخت و بیچاره چقدر درآمدشان برای وسایل حمل و نقل خرج می کنند باز هم لذتی از وسیله نمی برند مردم ماشین خوب سوار نشدند تا لذت ببرند نگاه کنید ببینید ارابه مرگ (پراید)مردم ازروی نا چاری می خرند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 0
    حالا از فردا دولت پول میگیره مجوز آموزشگاه میده تا مردم گواهینامه رعایت زاویه تصادف بگیرن
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    احتمالا یادشون رفته که بگن. یا حضرت عباس
    • محمدی IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      خواهشن فرقون نخرید نخرید
  • مهدی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    یعنی آخر کلاه برداریه خخخخخخ
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    عروس بلد نیست برخسه میگه زمین کجه حالا شده حکایت فرقون سازها
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    انشاللاه همین بلا سر خودشانم بیاد
  • gh IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    بنظرتون نباید مدعی العموم از حقوق عامه مردم دفاع کنه و شکایتی علیه خودرو سازان تنظیم بشه ، اگر در کشور قانونی حاکم باشد بایستی شکایتی تنظیم گردد
  • مهدی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    خلاصه کلام آخر . همینی که هست میخوای بخر نمیخوای ! بیخود کردی نمیخوای بخر
  • سیداصعر فعلان این دو خودرو ساز خر مراد را سو IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    فعلن که در ملکت ما کسی جواب گوی این دو خودرو ساز نمونه که در دنیا از نطر گرانی وبی کیفیتی مشهورند نیست امیدوارم این تصادفات سر مسعولین این دو کارخانه بیاد تا قدر عافیت بدانند
  • بازنشسته IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    شرکتهای خودروسازبا دولت ومجلس، اعتلاف کردن و جیب ملت را باخودروهای آشغال خالی کردن.... ننگتان باد
  • جلال IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    متاسفانه تو کشور ما چیزی که اهمیت ندارد جان انسان‌ها هستش چون یک عده که شاید کم هم نباشند فکر می‌کنند ایرانی فارسی تو این جایی نداره
  • مهدی نیکبختی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    به خدا با یه عذرخواهی هیچی از هیچکس کم نمیشه. خدا به خونواده های عزادار صبر بده.
  • یک شهروند IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    لطفا معنی تصادف در کتاب لغات را دوباره تعریف کنید چون درایران معنی خیلی کلمات بازنگری شده است
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    به قول اون خانم مجری، و اون نماینده مجلس، هر کی ماشین ایربگ دار می خواد جمع کنه از ایران بره
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    میرن طرف قطعه سازان. قطعه خواران هم بهشون میگن .قضیه مربوط به چین میشه و پرونده مختومه قطعه سازم کجا بود
  • روح اله IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    من ماشین ندارم پراید دارم...همیشه یه متکا بین شکم و فرمان قرار میدهم به جای کیسه هوا و از تولید ملی حمایت میکنم...پس هستم
  • ممدقلی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    دوستان آخه قرار نیست که ایربگ باز بشه.خودتون رو خسته نکنید.
  • سیدوحید سجادی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    خاک تو سرتون..دزدی تو روز روشن.اونم از جیب ملتی به این محجوبی و مظلومی..خدا ازتون نگذره.که باران مردم بازی می کنید خودتون ماشین خارجی سوار میشین بعد لگن تحویل مردم میدن
  • J IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    چه دروغهایی میگن این خودرو ساز ها شیاد و کلاهبردار
  • سعید IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    آقای میر سلیم جواب بده
  • مهد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    نظر همگی محترم ولی به نظر بنده مقصر هیچکس نیست جز خود ملت.ناراضیی واقعا از خودرو داخلی؟خب نخر عزیز من چرا هرچقد گرونتر میکنن بیشتر میخرید؟!!!همین کسایی ک دارن اعترا میکنن فردا بگن خودرو قراره گرون بشه همه میرید وام میگیرد میخرید🤣🤣🤣🤣🤣
    • ایرانی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      😄😄😄عالی
  • امید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    خدا لعنت کنه نمایندگی سایپا و ایران خودرو و تمام کسانی که پشت اینها ایستادن
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام اگه خود صاحبان سازنده سوار تولیدات خودشون شوند وماشین خارجی مصرف نکنند این مطالب سخیف رو تحویل نخواهند داد ،قوه قضاییه باید ورود کند که چطور سازنده خود بدون تکمیل فرایند تولید اجازه پیدا می کند پول وجان مردم رو وسیله درامد خود قرار دهد
  • خوزستان گرم IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    سلام.من ساکن همون شهری هستم که تصادف شده، دوستان خداراشکر که شوتی بین اونها نبوده و گرنه همه رو مینداختن گردن شوتیا. مقصر خودرو سازا نیستن، مقصر ما هستیم جنبه خودروی لوکسی مث پرایدو پژو رو نداریم، و گرنه ایران خودرو و سایپا ، بهتراز شرکتهای بنز و بی ام دبلیو هستن،از ماست که بر ماست
  • رضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    تا این بوده همان هست بیست ساله جادهای ایران کشتارگاست وسع مردم به همان فرغونها نمیرسه که خارجی هم بخوان بخرن نباید تولید کنن مگه درس هندسست زاویه داشته باشه
  • علی نجاران IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    شکر که قاتل نشدیم سمند Exمدل93داشتم که هنوز دوماه نشده بود درحال حرکت شیشه عقب از جا در آمد و هوا چون برگ درختی در پرواز بود زدم کنار واین صحنه را تماشا می‌کردم وفقط دعا میکردم که گردن کسی را نزند حدود3دقیقه درهوا بود تا جلویک‌پراید خورد به زمین وباعث تصادف. شد پل پنجم اهواز سال 1393
  • زهرا نوری زه اب IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    بهانه های ایران خوردو را باید شنید بزارن ایران بهانه چون سفیده چون سیاه چون لاغر چون پیره و....... کیسه هوا در ماشین عمل نکرده !!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    ببخشید که ضربه ها مستقیم به سر راننده ها خورده و کیسه هوا در امان مونده تقصیر از بی عقلی کیسه های هوا هست که نمیفهمند کی باز بشن و کی باز نشن
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    خوب معلومه مقصر مردم هستند چون نمیدونند چجوری تصادف کنند لازم به توضیح نبود خودمون میدانیم ¡¡¡¡¡
  • غریبه IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    خدا برکت بده همون پیکانرو
  • یک ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    مشکل اصلی خودروسازی ما خود دولت که با منفعتی که خودش میبره راه واردات و حتی بازار رقابتی رو بسته و در حق یه ملت داره جفا میکنه