به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت جیاسام آرنا، همه اینها به لطف عملکرد قوی سری آیفون ۱۳ است. در واقع، تحلیلگران Canalys فروش آیفون در چین را بیسابقه نامیدند. زنجیره تامین اپل در حال بهبود است، اما هنوز نتوانسته آیفون کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کند؛ بنابراین مجبور شد برخی بازارها را بر بازارهای دیگر اولویت دهد.
این شرکت مستقر در کوپرتینو تنها شرکتی نیست که در عرضه مشکل دارد. سازندگان بزرگ سالها طول میکشد تا ظرفیت تولید تراشه خود را افزایش دهند. به همین دلیل است که سازندگان گوشیهای هوشمند به طور فزایندهای مجبور شدهاند به دنبال تامینکنندههای جدید و متعادل کردن خط تولید خود برای تمرکز بر مدلهای پرفروش باشند.
سامسونگ که رتبه اول را در سه ماهه اول، دوم و سوم در اختیار داشت، به رتبه دوم سقوط کرد، اما نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به اپل نزدیکتر است. این یک چرخه طبیعی برای اپل محسوب میشود. آیفونهای جدید در سپتامبر یا نوامبر عرضه میشوند و منجر به افزایش فروش میشود.
با این حال، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، اپل و سامسونگ به ترتیب ۲۳ درصد و ۱۷ درصد از بازار را در اختیار داشتند، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ این اعداد ۲۲ درصد و ۲۰ درصد بودند. شیائومی، اوپو و ویوو نسبت به سال قبل تغیییری در درصد فروش نداشتهاند.
مشکلات زنجیره تامین مانع رشد بازار شد؛ بنابراین محمولهها برای سه ماهه چهارم سال گذشته تنها یک درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بود. تحلیلگران پیشبینی میکنند که کمبود قطعات تنها در نیمه دوم سال جاری کاهش مییابد.
تسلط بر بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲
اپل: ۲۳ درصد
سامسونگ: ۱۷ درصد
شیائومی: ۱۲ درصد
اوپوو: ۱۰ درصد
ویوو: ۹ درصد
نظر شما