تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برف آخر» درباره سرمایه گذاری احسان علیخانی در فیلم سینمایی برف آخر توضیح داد.

برف آخر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسن مصطفوی تهیه‌کننده سینما که در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری حضور دارد در این گفتگو درباره شرایط سرمایه گذاری و ساخت این فیلم، توضیحاتی ارائه داد.   «برف آخر» در شرایط سخت و سرد شمال کشور ساخته شده و نگاهی متفاوت به روزمرگی‌های یک دامپزشک دارد و در آن  امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدی عباس، امیرعباس رودگر صفاری و مهدی مهربان در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی می کنند.

باتوجه به نزدیک شدن به روزهای جشنواره، چه مدت زمانی صرف تولیدبرف آخر شد؟ این فیلم در چه موقیعت مکانی فیلمبرداری شده است؟  

 حدود دو ماه فیلمبرداری و پروسه تولید زمان برد. درست در بهمن و اسفند سال گذشته (۱۳۹۹) فیلمبرداری این کار انجام شده است.  محل فیلمبرداری، در یک منطقه کاملا برفی و کوهستان‌های کیاسر (استان مازندران) بود. که به دلیل سرمای هوا بسیار کار تولید را سخت کرده بود.

ماجرای سرمایه گذاری احسان علیخانی در برف آخر | امین حیایی هم شریک علیخانی شد؟

ایده اولیه برف آخر را چه کسی برعهده داشت؟  

طرح اولیه و نگارش فیلمنامه را امیرحسین عسگری نوشت. زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم،   مرا جذب کرد و به قول معروف دست یاعلی دادیم و ساخت پروژه را آغاز کردیم.  

باید بگویم که آشنایی و دوستی ۲۰ساله با امیرحسین عسگری دارم و این رابطه به زمان ساخت «برف آخر» محدود نمی‌شود و زمانی که ایشان دستیار کارگردان بودند با هم همکاری داشتیم. در یک فیلم کوتاه در کنارشان بودم.

زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که احسان علیخانی (مجری) و امین حیایی (بازیگر) سرمایه‌گذاران فیلم «برف آخر» هستند؟  

خیر، امین حیایی فقط به عنوان بازیگر در پروژه حضور دارد و سرمایه‌گذار «برف آخر» من و احسان علیخانی بودیم.  

احسان علیخانی پیش‌تر در سینمای ایران، تجربه تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون انقضا» به کارگردانی وحید جلیلوند را داشت. چطور به فیلم «برف آخر» در جایگاه سرمایه‌گذار اضافه شد؟  

در ابتدا قرار بود تهیه‌کننده فیلم «برف آخر» احسان علیخانی باشد اما او مشغله‌های برنامه «عصر جدید» را داشت و درنتیجه بنده تهیه‌کننده این پروژه شدم. ضمن آن که احسان علیخانی در جایگاه مشاور پروژه و سرمایه‌گذار فیلم کنار پروژه حضور داشت.  

ماجرای سرمایه گذاری احسان علیخانی در برف آخر | امین حیایی هم شریک علیخانی شد؟

 فکر می‌کنید فیلم «برف آخر» مخاطب خاص پسند است؟  

من اعتقادی به جداسازی مخاطبان به خاص و عام ندارم و نباید مخاطبان سینما را تفکیک کرد. فیلم باید گونه‌ای باشد که هم جوانی ۲۰ساله و هم فردی پیر و مسن با آن ارتباط قرار کند و تا انتهای قصه همراه شوند. در جشنواره فیلم فجر، مخاطب فیلم را می‌بیند و اگر بپسندد، تبلیغ‌کننده اثر ما نیز خواهد بود. تک تک عوامل، تمام تلاش‌شان را کردند فیلم خوبی بسازند که مخاطب از ابتدا تا انتهای فیلم کنجکاو قصه باشد، پای فیلم بنشیند و راضی باشد.  

در «برف آخر» در چهلمین دوره از جشنواره ملی فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده به نمایش درمی‌آید.

عوامل و دست اندرکاران «برف آخر» عبارتند از کارگردان: امیرحسین عسگری، نویسندگان: امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی، سید حسن حسینی، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: اسماعیل علیزاده، صدابردار: امیر حاتمی، طراح گریم: امید گلزاده، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح جلوه‌های بصری: کامیار شفیع پور، مدیر برنامه ریزی: لاله مستوفی، دستیار اول کارگردان: رضا کشاورزی، دستیار اول فیلمبردار: سعید خراسانی، عکاس: حسن شجاعی، منشی صحنه: شیما باقری، مدیر تدارکات: محمد میسمی، مدیر تولید: علی بهرمند، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، محصول: موسسه فرهنگی هنری رسانه کهن وانیا، مشاور پروژه: احسان علیخانی و تهیه کننده: حسن مصطفوی.

کد خبر 651214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha