رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل حاکم بودن جو آرام و پایدار در کشور خبر داد.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به جو آرام و پایدار در کشور گفت: از امروز (۲ بهمن) تا سه‌شنبه (۵ بهمن‌) در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.

وی افزود: دوشنبه (۴ بهمن‌) در برخی مناطق آذربایجان غربی و سه‌شنبه (۵ بهمن‌) در برخی مناطق آذربایجان غربی و گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌) با گذر امواج تراز میانی جو در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی بارش رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، امروز (۲ بهمن‌) در بعضی ساعات سرعت وزش باد در جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. همچنین از امروز (۲ بهمن) تا چهارشنبه (۶ بهمن‌) در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد و طی همین مدت افزایش تدریجی ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز (۲بهمن) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: دمای هوای تهران فردا (۳ بهمن‌) صاف همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۱۰ درجه سانتیگراد، در روز دوشنبه (۴ بهمن‌) صاف و غبارآلود با کمترین و بیشترین دمای ۱- و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز (۲ بهمن‌) ارومیه و زنجان با دمای ۴- درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان‌ کشور لقب می‌گیرد و فردا (۳ بهمن‌) ارومیه با دمای ۳- درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان کشور خواهند بود و طی امروز و فردا (۲ و ۳ بهمن‌) بندرعباس با دمای ۱۷ و ۲۰ گرم‌ترین مرکز استان است.

کد خبر 651798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    10 1
    با سلام الان ساعت ۱۹:۱۹ دقیقه شهر شازند استان مرکزی۸ درجه زیر صفره
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      2 0
      اینا دروغگو هستن، الان تو تبریز هوا رو گوشی‌ها و دما سنج ماشین نسبت به مناطق مختلف شهری منفی 11 تا 17 درجه هست. سردترین مرکز استان منفی 4 !!!!!!!!!!!!! جوک خوبی بود