شهردار تهران به معاونان توسعه منابع انسانی و خدمات شهری دستور داده تا برنامه‌ای برای حل مهم‌ترین مسائل، مشکلات و مطالبات آتش‌نشانان آماده کنند. این دستور پس از تجمع عده‌ای از   آتش‌نشانان پایتخت در خیابان بهشت، مقابل شورای شهر تهران از سوی علیرضا زاکانی صادر شد.

آتش نشان

همشهری آنلاین - زینب زینال‌زاده: آتش‌نشانان در این تجمع خواستار توجه به مطالباتشان شده بودند. اگرچه اینطور که از شواهد و ابلاغیه‌های شهرداری پیداست، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات معیشتی مردان آتش از ۲ماه پیش شروع شده و اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است؛ روز تجمع آتش‌نشانان، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در جمع معترضان هم چنین رویکردی را مورد تأیید قرار داد.

او حتی برای پیگیری موضوع با شهردار تهران تماس گرفت و صدای زاکانی روی بلندگو پخش شد و شهردار قول داد روز جمعه با نمایندگان آتش‌نشانان در دفتر کارش دیدار کند. براین‌اساس، اول بهمن نمایندگان در طبقه هشتم ساختمان شهرداری حاضر شدند و مشکلاتی چون مسکن، سختی کار و وضعیت معیشتی را مطرح کردند.
البته پیش‌ازاین علیرضا زاکانی روزی که برای دفاع از لایحه بودجه۱۴۰۱ شهرداری تهران به صحن پارلمان شهری آمده بود از تعهد به بدنه شهرداری تهران سخن گفته و تأکید کرده بود: «متعهد به انجام خواسته‌های بحق آتش‌نشانان هستم و از معاونان خدمات شهری و توسعه منابع انسانی خواسته‌ام که در اسرع‌وقت پیگیر مطالبات آنها باشند و امیدوارم به‌زودی خبرهای خوشی در این‌ خصوص منعکس شود.»

پیش‌ازاین، اعضای پارلمان شهری به مشکلات آتش‌نشانان اشاره کرده و تذکراتی داده بودند و شهرداری هم در راستای پیگیری تذکرات، از ۲ماه پیش رفع مشکلات آتش‌نشانان را در اولویت اقدامات قرار داده است. تلاش‌ها حاکی از آن است که مدیریت شهری عزم خود را برای بازکردن گره مشکلات آتش‌نشانان جزم کرده است.

اهم مشکلات آتش‌نشانان
 پیگیری مشاغل سخت و زیان‌آور آتش‌نشانان از مجلس
 تأمین مسکن مناسب برای آتش‌نشانان
 افزایش و ترمیم حقوق پرسنل آتش‌نشانی باتوجه ‌به تورم
 بررسی ارتقای پست پرسنل عملیاتی
 بازنگری در مرتبه و گروه بدو خدمت آتش‌نشانان، مانند پرسنل شهرداری
 پرداخت تعطیل کاری و اضافه‌کاری مناسب پرسنل عملیاتی
 حفظ شأن و مقام همه شهدای آتش‌نشانی و قرارگیری آنها در لیست بنیاد شهید و جانبازان و ارائه خدمات یکسان با شهدای جنگ تحمیلی
 فراهم‌ آوردن امکانات رفاهی مانند سایر ارگان‌ها

کد خبر 652003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha