گروه ورزشی- حسن حیدری: با توقف رقبای استقلال در لیگ برتر صدرنشینی استقلال تثبیت شد تا این تیم به استقبال دیدار با راه‌آهن برود.

استقلال در این بازی باید بدون تماشاگر بازی کند. جماعت 60 هزار نفره استقلال باید پای تلویزیون بازی را تماشا کنند. این تنبیه جدی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید از یک تیم آغاز می‌شد.
تاثیرات این تنبیهات و مجازات‌ها که در فوتبال جهان یک امر عادی است را در هفته‌های آینده خواهید دید.

عکس: مجتبی جانبخش

تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس که نیمی از حرکات تاکتیکی و گروهی آنها با تماشاگران کامل می‌شود بدون آنان به یک تیم عادی تبدیل می‌شوند. این مجازات درسهای خوبی به بقیه تماشاگران خواهد داد تا با رعایت اصول اخلاقی و شئونات ورزش و ساحت ورزشگاه‌ها چون یک شهروند شریف به تماشای بازی بنشینند و تیم خود را تشویق کنند.
تیم‌های سپاهان و پرسپولیس برای این‌که بتوانند به صدر جدول نزدیک شوند به نظر می‌رسید بازی جسورانه و تهاجمی از خود به نمایش می‌گذارند اما این پیش داوری‌ها غلط از آب درآمد و دوتیم در دیداری فاقد ارزش‌های تاکتیکی و تکنیکی به تساوی بدون گل رضایت دادند.
پرسپولیس در این بازی لطمه دیگری هم خورد آن هم آسیب‌دیدگی بادامکی مهاجم خود که ممکن است بازی با پاس که روز جمعه برگزار خواهد شد را از دست بدهد.
پرسپولیس با این تساوی با یازده امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت. در اهواز استقلال این شهر نوار ناکامی‌های خود را با پیروزی دو بر یک مقابل ابومسلم قطع کرد.
ورزشگاه تختی اهواز علیرغم این‌که از چمن مناسبی برخوردار نیست میزبان این بازی بود. در دقیقه 19 این بازی با خطای جلالی‌ثابت مدافع میزبان روی رضا ناصحی، مسعود مرادی را وادار کرد تا نقطه پنالتی را نشان دهد. سعیدخانی این توپ را درون دروازه حمیدرضا بابایی جای داد. در نیمه دوم استقلال اهواز بر بازی تسلط کافی پیدا کرد و با حملات زیاد خود باعث شد تا دو بار دروازه ابومسلم باز شود.
علی بداوی ابتدا در دقیقه 50 بازی را برابر کرد و در دقیقه 68 مجتبی شیری برای دومین بار توپ را از خط دروازه ابومسلم عبور داد.
استقلال اهواز با این پیروزی با 12 امتیاز به مکان سوم جدول صعود کرد.
در آغاز هفته هفتم لیگ برتر فردا 2 بازی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود. در تهران استقلال بدون حمایت تماشاگرانش به مصاف راه‌آهن می‌رود. این بازی نبرد بالا و پایین جدول می‌باشد. استقلال در راس و راه‌آهن با یک امتیاز در منطقه خطر این روزها با حمایت دوباره مدیریت راه‌آهن از عباس رضوی بار دیگر آرامش به اردوی این تیم باز گشته تا یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های فوتبال ایران به راه خود در لیگ ادامه دهد.
در این بازی سیاوش اکبرپور در کنار علیزاده و داسیلوا سه مهاجم آبی پوشان در مقابل راه‌آهن خواهند بود. در میانه میدان نیز جدال حسین کاظمی با مهدی تاتار بر جذابیت‌های این دیدار خواهد افزود. استقلال از این بازی می‌خواهد پایه‌های ماندگار خود را در صدر جدول بنا کند.
در فولاد شهر نیز ذوب‌آهن میزبان فولاد خوزستان است.
این دو تیم در شرایط بی‌ثباتی قرار دارند و هر لحظه امکان تغییر در کادر فنی آنها وجود دارد. دو تیم صنعتی که از نظر مالی با هیچ مشکلی روبرو نیستند و تنها در نتیجه‌گرایی ضعف دارند. اوضاع فولاد از ذوب‌آهن بدتر است زیرا این تیم با یک پیروزی و سه باخت در انتهای جدول در کنار راه‌آهن قرار دارد. در این میان ذوب‌آهن با 5 امتیاز در مکان یازدهم ایستاده است.

کد خبر 6521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز