امکان ساخت مدرسه و مراکز درمانی در روستاهای دور افتاده تا ایجاد مراکز کارآفرینی و پل سازی در شهرهای مختلف به شرط مشارکت نیروهای مردمی و خیران برای رایحه ای ها امکان‌پذیر شد.

دورهمی خیران اکباتان

همشهری محله –مریم باقرپور: «فاطمه تندگویان» مدیر عامل بنیاد نیکوکاری رایحه این مطلب را در جمعی مطرح می کند که همگی به نوعی از دهه ۶۰ حضور فعالی در این بنیاد داشته و از مادر۷۵ ساله و دخترش تا فرزند و خواهر شهید ژیان پناه، استاد دانشگاه و... در این سال ها با گرفتن مسئولیتی تلاش کرده اند که بنیاد خدماتش افزایش یابد.

تندگویان در این دورهمی خیران می گوید: «کاری خوب است که طلبکارانه نباشد و انتظار تشکر نداشته باشیم. در این جمع بانویی هست که از سال ۱۳۶۳ که می شناسمش در خانه اش مراسم داشت و حالا با گذشت سال همچنان حمایتش از نیازمندان ادامه دارد. یا بانویی که به همراه همسرش در تمامی مراحل فعالیت فرهنگی در مسجد «الله» همراهی مان کردند و نگذاشتند فشارهای کاری و کارشکنی ها ما را از هدفمان بازدارد. بانوی که با داشتن همسر بیمار و لزوم نگهداری از او همچنان رایحه را تنها نمی گذارد،  فرزند بانویی که با آموزش به ساکنان محله بیمه باعث شد تا برخی حتی مراحل بالای تحصیلی را طی کنند و... در واقع اگر رایحه ماندگار شده است به واسطه همین همدلی ها و اثرات مثبتی بوده که نیروهای داوطلب در طول این سال ها بدون چشمداشتی در آن مشارکت کرده اند.»

تقدیر از بانوی 75 ساله که هنوز هم حامی رایحه است

بنیاد نیکوکاری رایحه در شهرک اکباتان، کوی بیمه سوم قرار دارد  و از دهه ۶۰ با حضور ۴۰ نفر از بانوان داوطلب محله‌های کوی بیمه، شهرک اکباتان وشهرک آپادانا با مدیریت خواهر شهید تندگویان در غرب تهران آغاز به کار کرد و حالا گذشت سال ها فرزندان و حتی نوه های همان بانوان با این بنیاد همکاری دارند و هر یک به گونه ای مسئولیتی را به عهده گرفته اند که نتیجه اش با مشارکت خیران و حامیان تحت پوشش قرار دادن ۶۰۰ خانواده، ۱۴۲۰ دانش آموز و ۱۱۵ دانشجو در استان تهران و مناطق محروم جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد شهرستان سوق، کردستان شهرستان بیجار، سیستان و بلوچستان، لرستان، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، خوزستان و هرمزگان است.

کد خبر 652135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha