گروه سیاسی: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با صدور بیانیه‌ای درباره مسائل مطرح‌شده درباره وضعیت وزیر کشور تاکید کرد:

 بی‌شک این وصله نچسب به هیأت وزیران دولت نهم که شایستگی وزارت در کابینه دکتر احمدی‌نژاد را نداشته، چاره‌ای جز کناره‌گیری ندارد؛ چرا که مسند نشین وزارت کشور خود باید در برهه‌های مختلف مورد اعتماد ملت باشد؛ حال آنکه از هم‌اکنون جای اعتمادی به وی نیست.

در این بیانیه آمده است: برخی که به ظاهر پس از مدت‌ها فراموشی، گفتمان اصولگرایی را به خاطر آورده‌اند، می‌کوشند که به خاطر جا ماندن از رقیب انتخاباتی‌شان، به انحای مختلف وی را ناکام گذارند، مجلس‌نشینان پنجم که طعم صدرنشینی مجلس هشتم به مذاقشان خوش آمده، پاسخ دهند که در کجای گفتمان اصولگرایی، لابی‌گری برای رأی آوردن کردان به وزارت کشور جای دارد؟

تماس تلفنی

دوشنبه‌شب حمیدرسایی، نماینده مردم تهران در مجلس در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری به بیان مواضع نمایندگان در قبال مسئله کردان پرداخت و رئیس‌جمهوری در جواب ایشان گفت که اگر مجلس، کردان را استیضاح کند، روز استیضاح به مجلس می‌آید و از وزیر کشور دفاع می‌کند.

یک نماینده دیگر ‌این موضوع را روز گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد.  الیاس نادران با بیان این مطلب ‌گفت: ما درخصوص برخورد با وزیر کشور هیچ عجله‌ای نداریم و اگر کاری از طرف هیأت رئیسه مجلس انجام نشد خودمان در وقت مقتضی اقدام می‌کنیم و راهکارهایی داریم.

وی افزود: کم‌هزینه‌ترین راه این است که آقای کردان خودش استعفا دهد یا رئیس‌جمهوری او را برکنار کند اما اگر این کار انجام نگیرد نمایندگان مجبور به انجام استیضاح خواهند شد.

اتمام حجت با نمایندگان

علی مطهری هم گفت: ما به استیضاح وزیر کشور اصرار نداریم، اما اگر کردان و رئیس‌جمهوری تصمیمی‌درباره این وزارتخانه نگیرند مجبور به استیضاح وزیر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، این نماینده تهران در حاشیه برگزاری جلسه علنی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شاید تا یکشنبه هفته آینده دست نگه داریم و تقاضای استیضاح را به هیأت رئیسه ارائه نکنیم.

به امضا‌کنندگان طرح استیضاح گفته‌ایم که قبل از تقدیم طرح به هیأت رئیسه جمع خواهیم شد تا هر کس بیعت خود را می‌خواهد بردارد سپس طرح را تقدیم هیأت رئیسه می‌کنیم تا مشکلات پیش آمده در موارد گذشته ایجاد نشود.

در همین حال، دیروز پایگاه خبری جهان، نوشت که گفته می‌شود علی لاریجانی، رئیس مجلس با استیضاح کردان یا استعفای وی موافقت کرده و حمایت خود را از این موضوع اعلام کرده است.

استعفا نداده‌ام

فارس: وزیر کشور خبرهای مبنی بر استعفای خود را به‌شدت تکذیب کرد. علی کردان در حاشیه گردهمایی مسئولان ستاد دهه فجر در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتشار خبر استعفای وی، این موضوع را به‌شدت تکذیب کرد و گفت: من وزیر کشور هستم و وظایف خود را انجام خواهم داد.

کد خبر 65223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز