مادر یک بچه کوتاه‌قامت گفت: برخورد بعضی از پزشک‌ها خیلی بد بود و به من گفتند این دیگر برای تو بچه نمی‌شود، یک بچه دیگر بیاور.

کوتاه قامتان

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدحسین جلالی عضو خانه فرهنگ کوتاه‌قامتان گفت: چیزی که باعث شد نگاه مردم را به کوتاه‌قامتان به گونه‌ای کند که عده‌ای از آنها خانه‌نشین شوند و حتی عده‌ای دست به خودکشی بزنند، لفظ «سمندون» بود. 

جلالی ادامه داد: اما با نگاه ویژه رسانه و فعالیت‌های خودمان توانستیم اول این طیف را شناسایی و دور هم جمع کنیم و الان در مرحله بعد رسیده‌ایم به اینکه مشکلاتمان را بیان کنیم. 

وی از مشکلات جامعه کوتاه‌قامتان در حوزه‌های سلامتی، اقتصادی، مسکن و... گفت و افزود: اعتماد به بچه‌های ما برای استخدام حتی در عالی‌ترین سطوح تحصیلی هم غیرممکن است. 

مادر یکی از کودکان کوتاه‌قامت درباره مشکلات خود در ارتباط با فرزندش نیز گفت: هزینه کاردرمانی بچه ماهانه حدود یک میلیون تومان است و تهیه بریس هر ۳، ۴ ماه یک بار هم حدود ۴ میلیون تومان هزینه دارد.

دکتر محمودی‌فر مادر یکی دیگر از کودکان کوتاه‌قامت نیز گفت: اولویت اول در زندگی بچه‌های کوتاه قامت این است که به آنها دارو برسانیم. دارویی هست که اگر از ۲ تا ۱۸ سالگی به بچه‌ها داده شود می‌توانند رشد نرمال داشته باشند.

کد خبر 652823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha