همشهری‌آنلاین: 25درصد گردشگران خارجی که از کشور دیدن می‌کنند، طبیعت گرد هستند

به گزارش  واحد مرکزی خبر از زنجان دبیر کمیته ملی طبیعت گردی امروز در زنجان گفت بیش از 2 میلیون و 900 هزار گردشگر پارسال از مناطق طبیعی کشور دیدن کردند.

دکتر کوشا با بیان اینکه بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری unwto تا سال 2020 نیمی از گردشگران را باید طبیعت گردان تشکیل دهند افزود: هم اکنون 50 در صد گردشگران داخلی را طبیعت گردان تشکیل می‌دهند.

وی از شناسایی بیش از 4 هزار منطقه گردشگری در کشورخبر داد و گفت: کمیته ملی طبیعت گردی به منظور توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی در کشور، به شناخت دقیق جاذبه های طبیعی و بررسی علمی برای برنامه ریزی طبیعت گردی اقدام کرده است.

دبیرکمیته ملی طبیعت گردی افزود تاکنون هزار مسیر گردشگری در کشور شناسایی شده است.

دکتر کوشا از طراحی اطلس جدید طبیعت گردشگری در کشور خبر داد و گفت: در این اطلس استعداد ها و ظرفیت‌های کشور به 11 پهنه تقسیم شده است.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی با اشاره به نگاه علمی و جامع کمیته ملی گردشگری در استفاده از تجربه‌ها و دانش جهانی افزود: تربیت نیروی انسانی برای حضور دقیق و علمی، بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی، استفاده از تجربه مدیران اجرایی و پیش بینی الزامات لازم در بخش نرم افزاری و سخت افزاری در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وی همچنین گفت: برای استفاده از ظرفیت مهم دانشگاه واساتید علمی هم، مرکز ملی مطالعات و پژوهش در دانشگاه تهران راه اندازی شده است تا از تجربیات علمی انان در معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی کشور استفاده شود

کد خبر 65332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز