عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر ما هزینه حضور خودرو را در سطح شهر مخصوصا در نقاط مرکزی بالا ببریم، در این صورت مردم کمتر از خودرو شخصی استفاده می‌کنند و این درواقع یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌شود با مهار کردنش ترافیک و آلودگی هوا را هم کنترل کرد.

طرح ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نگاه مدیریت شهری تهران برای تحول در اجرای طرح ترافیک گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی برای تغییر در طرح ترافیک رخ نداده است. درواقع این طرح با همان شکل گذشته همچنان اجرا می‌شود. البته ممکن است در زمینه هزینه‌ها اتفاقاتی بیفتد و قیمت‌ها بالا و پایین بشود که این مورد هم با آن مقررات خاصی که در این زمینه وجود دارد اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: اما اینکه مثلا در محدوده‌های اجرای طرح ترافیک یا موارد دیگر تغییری انجام بشود فعلا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است. کاری که ما در مدیریت شهری تهران در قبال طرح ترافیک در دست انجام داریم این است که با اعمال کردن یک سری هزینه‌های بالاتر فعلا وضعیت موجود را تمدید کنیم. اقدام ما به همین موضوع محدود می‌شود.

فرصتی برای تغییر طرح ترافیک نداریم

آقامیری در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت شهری برای تغییر در شرایط اجرای طرح ترافیک به دنبال ارائه پیشنهاد تازه‌تری نیست گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند. اما در حال حاضر فرصتی برای این کار نداریم و این موضوع باید به سال آینده موکول شود.

بیشتر بخوانید: 

وی ادامه داد: چون سیستم مدیریتی جدید به تازگی روی کار آمده و تا بخواهد کار را دست بگیرد و بر امور مربوط به اداره شهر مسلط بشود و بر مساله بودجه فائق بیاید سال به پایان رسیده است. برای همین موضوع تغییر در طرح ترافیک باید به سال آینده موکول شود تا فرصتی برای بررسی ویژه درباره این موضوع فراهم شود که ان‌شاءالله مسئولان مدیریت شهری بتوانند در سطح شهر اتفاق جدیدی را رقم بزنند.

بالا بردن هزینه حضور در شهر برای خودروها؛ راه‌حل معضل ترافیک تهران

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اینکه چرا بیش از ۳ دهه است که محدوده اجرای طرح ترافیک مورد بازنگری قرار نگرفته گفت: نه اینطور نیست. هر چند وقت یک بار به محدوده طرح ترافیک اضافه می‌شود. این محدوده از مرکز شهر شروع شده و هر چند سال یک بار به تدریج به این حلقه رینگ طرح ترافیک اضافه شده است.

آقامیری تاکید کرد: اگر ما هزینه حضور خودرو در سطح شهر مخصوصا در نقاط مرکزی را بالا ببریم در این صورت مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. این درواقع یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌شود با مهار کردنش ترافیک و آلودگی هوا را هم کنترل کرد.

وی افزود: ما باید گلوگاه‌ها را پیدا کنیم. اما به نظر من یکی از گلوگاه‌های اصلی همین مساله پارک حاشیه‌ای است. تا به حال آن موارد دیگری که به عنوان گلوگاه مورد شناسایی قرار داده ایم و فکر می‌کردیم با مهار آن‌ها می‌توانیم ترافیک را کنترل کنیم موثر واقع نشده است.

کد خبر 653904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    کاری کنید که فقط خودتان و فامیلاتون و آقازاده هاتون بتوننن ماشین بیارن بیرون وبا خیال راحت در خیابانهای بدون راه بندان و خلوت صفا کنن چون همش واس اوناس کلش واس اوناس مردم چه حقی دارند ؟ هیچ
  • سهیل IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    سید یزرگوار سلام. پس از این به بعد شاهد افزایش پلاکهای مخدوش> چسب زده > لاک گرفته> لنگ آویزون> خودروی بدون پلاک > ...... هستیم. واقعا متاسفم بعد از این همه سال همیشه با آزمون و خطا کار میکنید. بعد نیست گاهی اوقات از افراد با سوادتر و مجرب تر از خودتون ( اساتید دانشگاه ) استفاده کنید.
  • بهروز IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    آقا جان ما که هر چی میگید انجام میدیم بابا والا من خونم توی طرح ترافیکه برای هر کاری که نیاز به ماشین داشته باشم روزی 63000 تومن طرح میخرم اون وقت اون همه کاسب و تاجر ... با مغازه هاشون فقط پول در میارن آخه بابا 2 تا آدم حسابی پیدا نمیشه این موضوع رو درک کنه و راه حل براش پیدا کنه ؟؟؟