گوینده باسابقه بخش‌های خبری با بیان اینکه هنوز هم نفهمیده دلیل ممنوع شدن فعالیتش در صداوسیما چه بوده، تاکید می‌کند: کار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بازنشستگی نمی‌شناسد و این قشر تا وقتی توان دارند و مردم دوستشان دارند، می‌توانند کار کنند.

محمدرضا حياتى گوينده خبر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا حیاتی گوینده باسابقه بخش‌های خبری درباره‌ وعده‌ رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایه‌هایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است، اظهار کرد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است.

او گفت: تلویزیون خانه ماست. من بخش بیشتر عمرم را در تلویزیون و در جام‌جم گذرانده‌ام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست. البته ممنوع کردن من که یکی از عجیب‌ترین ممنوع کردن‌هاست که نمی‌دانم دلیلش چه بود و هیچ‌وقت هم هیچ‌کس به من نگفت که علت ممنوع‌الفعالیت شدن من چیست.

حیاتی افزود: جالب است در دیدارهایی که با برخی از معاونان صداوسیما داشتم، می‌گفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامه‌ای پیشنهاد می‌شد، جلوی کار ما را می‌گرفتند.

این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم شود، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر، پاسخ داد: من خودم نباید پیش‌قدم شوم. آن‌ها باید پیش‌قدم شوند و اگر بخواهند، باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانه‌اش است و حق دارد برود به خانه‌اش سر بزند.

حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشسته‌ها به محل جام‌جم، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشسته‌ها را به سازمان راه نمی‌دهند. بازنشسته‌ها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد ساختمان صداوسیما شوند. کارت‌های بازنشستگی، گیت‌ها (درهای ورودی) را باز نمی‌کند.

او تاکید کرد: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شده‌ایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمی‌شناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند می‌تواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان شود یا مردم او را نپذیرند و علاقه‌ای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمی‌لرزد نقاشی می‌کند، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی می‌کند، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقش‌های متفاوت بازی می‌کند. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم کنند، حتی حرفش هم خنده‌دار است.

محمدرضا حیاتی (متولد ۱۳۳۴ در آبادان) تا سال ۱۳۹۹ گوینده خبر بوده است. او برخی از مهم ترین اخبار ایران، مانند خبر رحلت امام خمینی(ره) را گزارش کرده‌ است.

حیاتی دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامه اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعال بود. او کار گویندگی خبر در تلویزیون را از صداوسیمای مرکز خوزستان شروع کرد.

حیاتی در ۲ تیرماه ۱۳۹۴ در ۵۹ سالگی، پس از ۳۴ سال گویندگی بازنشسته شد، اما با موافقت رئیس سازمان صدا و سیما به فعالیت خود در این سازمان (گویندگی) ادامه داد. اما در خرداد ۱۳۹۹ و پس از مصاحبه‌ای که در آن خود را یکی از ارادتمندان به خواننده‌ای خارج از ایران معرفی کرد، از طرف صدا و سیما کنار گذاشته شد و تاکنون نیز دلیل کنار گذاشته شدنش رسما به وی اعلام نشده است.

کد خبر 654154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • آفتاب پرست IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    39 4
    نون به نرخ روزخوری همیشه و همه جا جواب نمیده !!!
    • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      10 23
      سلام، من تعجب میکنم که آقای حیاتی تا کی مثلا می خواست کار کنه، نکنه فکر میکنه از دیگران برتره و اصلا نباید بازنشسته بشه. اینکه هنوز متوجه نشدن چرا بازنشسته شدن هم بر میگرده به قوه تشخیص و تحلیل ایشان که انگار زنگ زده!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    22 3
    چون به سفر قطر کردید
    • لیلا IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      3 2
      شماازابتدای انقلاب وارد صدا وسیما شدید ومدت چهل ودوسال گوینده خبربودید، حالا وقتشه برید توخونتون بشینید واستراحت بکنید وجاتونو به چنتا جوون بیکار بدید . ،چه خبرتونه !!!چه خبررر تونه ؟! این میزارو ول نمیکنید ؟!!!
    • رحمت IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 3
      ای جان تو کشورهای دیگه امثال حیاتی بازنشتگی نداره
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    24 18
    حیاتی خیلی روداری بروبشین توخونه ات تاچندتاجوان برسرکاربیایندقرارنیست مملکت راقرق کنید هرکه بازنشسته شدبایدبره کنارتاچندتاجوان هم کارکنند
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 0
      بستگی داره اون چند جوان ازپس گویندگی برمیاد. یا درکل اگه صدایی هم داشته باشند بعیده که صداسیما استخدام کنه چون الان باید دنبال کارپیمانکاری باشه. درضمن صدا هیچ وقت پیرنمیشه. برای همین میگن صداست که میماند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    64 12
    یه عمر دروغ می گفت و حقوق می گرفت یه بار راست گفت ممنوع الفعالیتش کردند.
  • صدا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    55 14
    اون موقع که چوب صدا و سیما به تن مردم میزدی میدونستی چیکار می کنی ولی حالا نیدونی چرا ممنوع کار شدی
  • شتر گاو پلنگ IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    31 23
    ایشون همزمان هم انقلابیه دو آتیشه هستن هم منتقد نظام و هم طرفدار موسیقی مبتذل!
    • برادر IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      11 13
      احسنت حرف دلمو زدی
    • US ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      15 6
      جنابعالی اصلا انقدرسوادداری که بتوانی بین یک شعرخوب و مبتذل را ازهم تشخیص دهی ؟حال که این آقای مجری بخاطر یک لقمه نون مجبورشد شغل گویندگی راانتخاب نمایدوچون مجبوربودبه دستورات تن دردهدشد انقلابی دوآتشه ؟اگروی فاش نمی کرد که طرفدارفلان خواننده هست شما باز هم میگفتی انقلابی دوآتشه ؟؟؟طرفدارآهنگ های مبتذل ؟ چقدرخوب میشدهمه ازروی عقلانیت نظر میدادند نه ازروی احساسات
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 1
      ایشون صدای خوبی داشتن که گوینده شدن. ولی مثل مقیمی نرفت رسانه ضدانقلاب اینترنشنال که برضد مردمش اراجیف بگه که آخرهفته ال سعودیک پولی بخاطرخیانتش به ایران کف دستش بزاره. جالب اینجاست که اسم کارش هم میزاره مهاجرت.!! البته مهاجرت براخیانت وخدمت به ال سعود(مقیمی گزارشگربسکتبال)
    • کیومرث IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 2
      ایشون تنهاکسیه ک صدای خاص ودلنشینی داره وجون میده واسه خبرگفتن تاالان ک هیچکددم ازگویندگان خبرنتونستن مثل ایشون هم بیان خوبی داشته باشن هم صدایی ک بتونه بیننده رومجذوب خودش بکنه راندیدم انصافاایشون رونبایدبیکلرمیکردن درسته بایدراه واسه جووناخالی کنه ولی بعضیهامثل حیاطی رونباید کنارزدچون همچین صدایی دیگه نیست ک بتونه مثل ایشون بیننده رومجذوب کنه .خداوکیلی توهمه این گوینده هاکدوم یکی میتونه مثل ایشون تودل بیننده ها جابازکنه ..انصافه صداش تکه وتک هم خواهدمانددیگه همچین صدایی نخواهدآمداینومطمعنم حداقل به عمرنسل ماها فکرنمیکنم پیش بیاد
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 2
      اگه اهنگ مبتذل منظورت رپ که پاپ ها از خارج آمده رپ یا کلام محور بهترین سبک شناخته شده است
  • اصغر IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    31 6
    آقای حیاتی‌ حق زحماتش این نبود کسي که این کار را انجام داده بداند همه جا به نوبت نوبت خودشون هم می رسد
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    13 12
    با سلام به تخصیص روسا شبکه اینتر نشنال به شما خوش آمد میگوید.
  • هم محلی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    15 1
    سلام جناب حیاتی' با تمام احترام و علاقه ای که نسبت به شما دارم باید به عرض برسانم اگر قرارباشد هر کارمندی مادام العمر محل کارش کارکنه پس کی نوبت جوانترها میشه که خودشون را نشان بدهند و پیشرفت کنن' ??? برو از بازنشستگی در کنار خانواده گرمای لذت ببر برادر من' موفق و پیروز باشید'
    • داود IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      7 1
      بازنشستگی برای همه است ، آقای حیاتی هم نباید از این موضوع ناراحت بشه ولی تبعیض هم درست نیست ، قانون برای همه باید یکسان اجرا بشه در این صورت به کسی بر نمی خوره .
  • جعفر قلی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 1
    دیگه مثل تو زیاد است تخصص شما گویندگی است که بسیاری توان آن را دارند
  • محمد کریمی پاشاکلایی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 4
    باسلام لطفاً به جناب حیاتی مجری با سابقه تلویزیون بفرماید جوانان همه ادم هستند و زن و بچه دارند و می خواهند کار کنند شما 35 سال کار کردید بسه
  • GB ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 1
    فردا همین جوانان مغرور امروزی که هزار تا ادعا به بزرگترا می کنند هم پیر و از قیافه افتاده و بازنشسته میشن و کنار گذاشته میشن، رسم روزگاره!
  • هوشمند IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    6 3
    خوب خوب خوب این حاجی عمری نمک خورده و نمکدان شکسته اصلا فکر نکرده که چی هست و چه کار کرده و چی باید بگوید... خوش ریشه خودش را زده و خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 1
    اگه دیدی پسری شیشه ماشینش رو دودی کرده ، بزن توی گوشش. تو نمیدونی برای چی زدی ولی خودش میدونه چرا خورده. آقای حیاتی ما رو فیلم نکن.
  • ایران IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 1
    دولت با بازنشسته کردن امثال شما، لااقل جوانان بی کار را به کار بگمارد
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 3
    آقای استاد حیاتی شما قلب من و امثال من هستی دوست داریم انشاالله همیشه سلامت و تندرست و موفق و سربلند و شاد و سعادتمند باشیند
  • کریم IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 2
    بنده خدا تا کی میخوای کار کنی چند وقت هم زندگی بکن، اما گویندگی خبر هم واقعا کمرشکن هست باید سختی کار هم بگیرند
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    8 2
    باسلام وعرض ادب خدمت همه ی دوستان بایدبگویم اینکه فردبازنشسته دیگر حق به برگشت به کار ندارد باید درهمه ی صندوق های بازنشستگی ازجمله کشوری هم اجرا بشه چرا باید فرزندان تحصیل کرده من وامثال من بامدرک فوق لیسانس بیکارند ولی شخص فرهنگی بازنشسته سرازمجلس در میاره یا مدراس دائم العمرمشغولند مگر ارث شان هست لطفا به همه ی صندوقها یکسان بنگرید
  • ساینا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 1
    بسته دیگه حیایی جان بازنشسته شدی تمام تا کی میخوای بمونی برو سر زندگیت ... بست نیست !!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 3
    حتما چون محبوب هستی ، چون انقلابیون ما حسادت بچه گانه خود رو نمی‌تونند کنترل کنند.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 3
    آقای حیاتی بنده خدا چیزی نگفته که برضد نظام باشه فقط گفت من از آهنگ ابی خاطره خوب دارم ابی که همش داره دکلمه میخونه یک آهنگ شادهم نخونده بعدشم آقای حیاتی دوتا پسر بزرگ دم بخت دارند که تحصیل کرده وبیکارند کاش پسرانش را برای گویندگی انتخاب میکردن اگر قراره جوانها بیان سر کار
    • داریوش الف IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      3 0
      دوست خوبم شاید شما یادت نیاد یا به سنت قد نده، ولی توی همین مملکت یه روزی به خاطر اینکه یه نفر آدم عادی یه کاست آهنگ از یه خواننده همرهش داشت دادگاهی می شد...بعد از 40 سال یه کسی مثل حیاتی که یه عمری از سفره دولت ارتزاق کرده خیلی بیجا میکنه اسم ابی رو میاره
    • ریاکار IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      4 0
      صدای ابی ممنوعه، ایشون بفرمایند چه زمانی و کجا باهاش خاطره داشتند ؟؟؟ صداقت داشت بجای جانماز آبکشیدن، زمان مصاحبه برای استخدام تو صدا و سیما اینو می گفت !!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 2
    آقای حیاتی تا کی میخواستی بمونی آخه،تکراری شده بودی،هر کی بازنشست بشه باید بره،نه اینکه مدعی باشه دوباره برگرده
  • عفت قلی پور IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 3
    آقای حیاتی نگران نباشید بالاخره یه روز برمیگردید به کارتان این مردم هنوز هم شما را دوست دارند آن روز نزدیک است چون شما بسیار توانمند هستید
    • مدعی العموم IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      3 0
      از طرف مردم حرف نزن! هیچ کس آدم دورو و ریاکار رو دوست نداره
  • احمدی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 2
    بجای جار و جنجال بروید کانون بازنشستگان راه اندازی کنید و دور هم خوش بگذرانید همین مقدار هم که بیشتر از ۳۰ سال در صدا و سیما بودید برایتان اضافه است. فکر میکنید صدا و سیما ملک شخصی شماست که به ساز شما برقصد. هنوز چند روز از هک شدن بعضی کانالهای صدا و سیما نگذشته شما را به صدا و سیمای درندشت راه بدهند؟
  • علی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    بقول خودش چون 43سال اونجا بوده و بیشتر از خونه خودش صدا سیما بوده، میگه فقط بزارمن هراز گاهی اونجا برم. کارت ورود نداره بنده خدا
  • محمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    خدا لعنت کند باعث و بانی اش....
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 3
    خوانندگان خارج نشین که به مردم ومملکتشان خیانت نکردند ،نباید مانع وروشان به وطنشان شد. آنها جز هنر و دلخوشی برای مردم وطنشان کاری نکردند.
  • ناشناس IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    وقتی خارج ازچارچوبهای مشخص شده درسیمای میلی حرف بزنی کنارگذاشته می شوی
  • عباس IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    یک عمر با دروق هاش سرمان کلا گذاشت حالا که نخودی گذاشتن کنار بده با خودش فکر کنه ببینه واقعآ کاره درستی می کرده ،
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    تواین مملکت هیچ چیز معلوم نیست نه فقط ممنوع شدن تصویر کارمند صداسیبما اصلا معلوم نیست که مردم تواین مملکت چه کارن ایرانین ... عربن ...روسین چینین کجاییین اره عزیز من ادم وقتی نمک خورد و نمک دان شکست این جوربلایی سرش میاد
  • امید ۶۶۶ IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    دوستت داریم حیاتی بزرگ حقت و وجودت تمام این ادم های مفت خور را میگیره و شما هر چا باشید واسه ما عزیز هستید
  • عبذالله IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    جناب حیاتی خیلی ها بازنشسته شدند ناراحت نباشی استراحت کنید بگذارید جوانان مشغول شوند شما هم جوان بودید مشغول شدید امروز هم بازنشسته اید باید بپذیرید که سن بالا رفته ناراحتی نداره همان موقعی که مشغول بودیدهم ادعا زیاد داشتید ومتکبر بودید حالا بس کنید تا نوبت دیگران شود
  • شهلا IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    محبوب بودی خوش سیما بودی و خیلی خوب اخبار می گفتی اینها از اینکه مردم کسی جز خودشان را دوست بدارند بیزارند نمونه دیگرش فردوسی پور
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    راستی،جنتی‌چرا‌بازنشسته‌نمیشه؟
  • مهدی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    عمو برو روزیتو خدا یه جا دیگه بده سی سال خوردی حالا بازنشسته شدی برو دنبال کارت این چه اسراریه مردم بدون شما ها هیچیشون نمیشه چرای اون را هم توگفته وکردار خودت بگرد پیدا کن شما تلویزیونی وسیممایی ها وفوتبالیا چی از جون مردم میخواهید
  • محمد نصیرزاده IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    من خیلی آغای حیاتی را دوست داشتم اما وقتی شنیدم‌به جای امام حسین ع ابی را دوست داره گفتم یزیدی شدنت مبارک
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    خب من الان 48 سال دارم خیلی زود اومدم سرکار دولتی الان 30 سال خدمتم کامل شده و یکماه دیگه بازنشست میشم حالا نمیشه که من رو نگه دارن تازه رییس هم هستم حیاتی جان خب بازنشست شدی برو دنبال یک کا ردیگه یا بشین خونه کتاب بخون قرار نیست تا آخر دنیا مجری باشه عزیز دل
  • سنگپای قزوین IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    خنده دار اینه که حرزط آلی! بعد از این همه متنعم شدن از سفره پربار صدا و سیما هنوز طلبکاری!!!!!!!!!!!!
  • 4489402228 IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    واقعا حیف نیست اقای حیاتی درصدا وسیما نباشند سختگیریها رو کم کنید تا جاذبه ها بیشتر بشه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 2
    بسیار متاسفم که در کامنت ها میبینم مردم از قطع فعالیت آقای حیاتی بسیار خوشحالند به نظر من باید قانونی تصویب بشه که این مشاغل که با سخن طلایی آقای حیاتی هنر محسوب میشن بازنشستگی نداشته باشن
    • هنرپیشه IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 1
      البته شما درست می گی ... ایشون هنرمند محسوب میشن ... خیلی خوب فیلم بازی می میکنن !!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    خب بست نبود یه خرده هم برو خونه
  • فریما IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    این قانون بازنشستگی در همه سازمان ها وادرات وجود دارد فرد تا بازنشسته میشود دوباره جذب همان اداره میشود چند جوان استخدام کنند بیکاری کمتر میشود
  • کریم IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    آه آقای گویا گرفته شمارا بیچاره از اون روزی که اسمشو اشتباه گفتی جرات نداره جایی فامیلشو بگه
  • رضا IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    درود بر آقای حیاتی و به امید بازگشت ایشون به عرصه خبر