همانطور که گفته شده، حمل و نقل هوایی فوق‌العاده سریع، اما بسیار گران است؛ در حالی که حمل و نقل دریایی بسیار کندتر، اما کاملا مقرون به‌صرفه است.

ناتیلوس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، استارت‌آپ کالیفرنیایی ناتیلوس (Natilus) قصد دارد این شکاف را با نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین پر کند که از بدنه بال ترکیبی منحصربه‌فرد برای بسته‌بندی ۶۰ درصد محموله بیشتر از هواپیمای هم‌اندازه استفاده می‌کند و اولین تحویل آن برای اواسط دهه (سال ۲۰۲۵) برنامه‌ریزی شده است.

ناتیلوس N3.8T با حداکثر وزن برخاست ۸۶۱۸ کیلوگرم و برد ۱۶۶۷ کیلومتر اولین هواپیمای  این استارت‌آپ خواهد بود. این پرنده قادر به حمل بارهای تا ۳۸۵۵ کیلوگرم  خواهد بود و فضای کافی برای محموله‌های بسیار بیشتری در داخل نسبت به یک هواپیمای سنتی با همان وزن خواهد داشت.

علاوه بر این، ناتیلوس ادعا می‌کند که هزینه‌ها و انتشار دی اکسید کربن به ازای هر پوند در مقایسه با حمل و نقل هوایی سنتی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. این شرکت این دستاوردهای عملکردی را به بدنه بال ترکیبی نسبت می‌دهد؛ طراحی بدنه هواپیما بدون خطوط متمایز بین بال‌ها و بدنه که گفته می‌شود برای اولین بار در یک هواپیمای باربری شکل گرفته است.

آلکسی ماتیوشف، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ناتیلوس، سال گذشته گفته بود: «از منظر حمل و نقل، این بسیار منطقی است. این هواپیما در داخل ۵۰ درصد حجم بیشتری دارد؛ بنابراین میزان درآمد بار در هر پرواز را دو برابر می‌کند. با طرح‌های معمولی، قبل از اینکه وزن هواپیما را به حداکثر برسانید، حجم آن کم می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

ناتیلوس همچنین ادعا می‌کند که این طراحی‌ها برای N3.8T در واقع اجازه حمل ۶۰ درصد بار بیشتر را می‌دهد. این هواپیمای توربوپراپ دو موتوره برای هدایت از راه دور طراحی شده است و در ابتدا، امید است که از آن برای تحویل بسته‌های کوچک در داخل ایالات متحده استفاده شود، قبل از اینکه نسخه‌های بزرگ‌تر با ظرفیت بار بسیار بیشتر و برد کافی روی خط تولید قرار داده  شوند. برای سفرهای بین قاره‌ای، هواپیمای 130T برنامه‌ریزی شده که برای پوشش ۸۲۲۰ کیلومتری طراحی شده است.

این شرکت سال گذشته با زیمنس قراردادی را برای استفاده از نرم‌افزار مهندسی آن برای ادامه توسعه محصولات خود منعقد کرد و اکنون قراردادی با اپراتور شبکه پهپاد «وولاتوس آئرواسپیس» امضا کرده است که اولین N3.8T تولیدی را دریافت خواهد کرد.

کد خبر 654207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha