شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

کیکاووس زیاری: آیا کلینت ایستوود بازیگری را رها می‌کند؟ خود او می‌گوید اصلا روی چنین احتمالی حساب باز نکنید!

 واقعیت این است که این بازیگر- فیلمساز کهنه‌کار چندسالی است که وقت و زمان بیشتری را  پشت دوربین فیلمبرداری سر کرده و بیشتر وقت خود را صرف کارگردانی فیلم‌ها کرده است تا بازیگری در آنها. اما تمام کسانی که باور کرده بودند او در گوشه و کنار گفته قصد بازنشستگی در رشته بازیگری را دارد، باید در باور خود تجدیدنظر کنند. این درست است که وی در محفل‌های خصوصی به دوستانش گفته بود می‌خواهد بازیگری را رها کند، ولی او تغییر عقیده داده است.

برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای «نابخشوده» و «بچه میلیون دلاری» که این روزها درام دلهره‌آور اجتماعی و سیاسی جدیدش «بچه عوضی» را آماده نمایش عمومی می‌کند، بیش از نیم قرن است که به کار بازیگری مشغول است و به‌دلیل بازی در نقش کابوی‌ها و پلیس‌های سرسخت، شهرت زیادی به دست آورده است. او که زمانی بازیگر پرکاری بود، طی سال‌های اخیر ترجیح داد وقتش را صرف کارگردانی فیلم‌هایی کند که به شدت مورد توجه منتقدین و حرفه‌ای‌های سینما قرار گرفته است.

ایستوود 78 ساله برای «رود مرموز»‌و «نامه‌هایی از آیدو جیما» هم نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شد. او می‌گوید با آنکه در چندسال گذشته به شدت مخالف بازگشت به جلوی دوربین بوده است، اما اگر با نقشی روبه‌رو شود که دل‌بسته آن شود، حتما آن را قبول و بازی خواهد کرد. در حقیقت او در فیلم «گران تورینو» کار جدیدش که به زودی جلوی دوربین می‌رود، یکی از نقش‌های اصلی را دارد. 

«پس از پایان کار فیلمبرداری «بچه‌ عوضی» بلافاصله مقدمات تولید فیلم دیگری را شروع کردم که از قبل می‌دانستم در آن بازی هم خواهم داشت. با این کار حرف قبلی‌ام را که گفته بودم دیگر در فیلمی بازی نمی‌کنم پس‌گرفتم. بعضی وقت‌ها خیلی مشکل است که بگوییم دیگر هیچ وقت در فیلمی بازی نخواهیم کرد. چندسال قبل که چنین چیزی را گفتم نقش خوبی را در دوروبرم نمی‌دیدم. آن زمان فکر می‌کردم حضورم در پشت دوربین ثمره بیشتر و بهتری دارد، نقشم در «بچه میلیون دلاری» را دوست داشتم و همین حس را در مورد «گران تورینو» دارم. وقتی نقشی به دلم بنشیند حتما در آن بازی می‌کنم و اهمیتی نمی‌دهم که این کار در تناقض با گفته‌های قبلی‌ام باشد.»

فیلم جدید، اولین کار ایستوود پس از «بچه میلیون دلاری»‌در سال 2004 است که در آن، نقشی هم بازی می‌کند. این فیلمساز قدیمی سینما به شوخی می‌گوید هدایت چند بازیگر جوان در «بچه عوضی» باعث شده تا او واقعا به این فکر بیفتد که دیگر وقت بازنشستگی رسیده و باید میدان را به جوانان واگذار کند! به گفته ایستوود: «همیشه از اینکه چقدر برخی از بازیگران جوان ما خوب هستند، شگفت‌زده می‌شوم. آنها حتی با کارهایشان به من درس‌های تازه‌ای می‌دهند، برای همین فکر می‌کنم بهتر است میدان را خالی کنم و به آنها فرصت ابراز وجود بدهم.»

فیلم جدید ایستوود با نام «بچه عوضی» یک درام دهه بیستی است که قصه‌اش را از یک ماجرای واقعی گرفته است. قصه فیلم درباره زنی (با بازی آنجلینا جولی) است که در جست‌وجوی پسر گمشده‌اش است و وقتی او را پیدا می‌کند حس می‌کند او پسرش نیست. این مسئله او را با نیروی پلیس و یک قاتل زنجیره‌ای کودکان درگیر می‌کند و پرده از یک فساد گسترده برمی‌دارد.

کد خبر 65449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز