وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت وگوی تلفنی با همتای عراقی خود ضمن مرور مناسبات ممتاز ۲ کشور همسایه و برادر درباره تحولات منطقه و ضرورت تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن رایزنی وتبادل نظر کردند.

امیر عبداللهیان فواد حسین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنج شنبه) در گفت و گوی تلفنی با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق درخصوص آخرین تحولات روابط فیمابین و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای وی آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفت و گوی تلفنی، ضمن مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، درخصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفت و گو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و مصالح دو کشور و همه کشورها و ملت های منطقه تاکید کردند.

کد خبر 654790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha