رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، افزایش آلودگی هوا و ورود سامانه بارشی جدید در روزهای آتی خبر داد.

برف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق وزش باد پدیده حاکم است و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: تا چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) این وضعیت ادامه دارد و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، کرج و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور گفت: پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در برخی مناطق غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت. 

به گفته ضیاییان، جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و غرب سواحل دریای خزر را در بر خواهد گرفت و در جنوب غرب وزش باد شدید و در شمال فارس و جنوب اصفهان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف خواهد بود. شدت بارش در شمال کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق زنجان و گیلان است.

ضیاییان ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج هستند و روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه) کاهش نسبی دما به‌ویژه در غرب سواحل شمالی حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی غبار محلی  با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) قسمتی ابری و گاهی نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰- و۹- و اردبیل با دمای ۱۰- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 655540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 9
    فقط بایستی تمام مردم ایران از مسولین گرفته تا عوام همه دست به دعا شوند واز خدا بخوان که بارون ونزولات آسمانی رو سرازیر کنه به کشورمون وگرنه با یکی دو نفر یا چند نفر آسمون سوراخ نمیشه که اشکش درآد این همه دروغ واختلاس وسطح فرهنگ طبقاتی از اون کوخ نشین بیچاره که واسه نون شبش مونده واونم از کاخ نشینان که اگه بارون بیاد یانه همیشه جیبشون پر دوره وسفره شون رنگ و وارنگ چه توقعی میشه داشت از آسمون خدا یه خرده تامل بدم نیست
    • جبار IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      13 1
      طبیعت راه خودشو داره
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 6
      ربطی به اون چیزا نداره چه طرز تفکری داری
    • عظیمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 1
      متاسفم برای این طرز تفکر امسال شما
  • رها IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 3
    همش دروغه بارندگی نیس
  • fry FI ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    با دعا بارون نمیاد سرزمین ما دیگه کارش از دعا گذشته