قتل زن جوان به‌دست شوهرش در اهواز بار دیگر زنگ خطر درخصوص سلامت روان جامعه از یک سو و وجود خلأهای قانونی از سوی دیگر را به صدا درآورد.

غزل

به گزارش همشهری آنلاین، مریم رامشت (روانشناس و مدرس دانشگاه) در یادداشتی برای روزنامه همشهری نوشته است: سؤال اساسی این است که چرا زوجی با وجود اختلافات شدیدی که با یکدیگر دارند نمی‌توانند به زندگی مشترک‌شان به شکل مسالمت‌آمیز پایان دهند و کار به چنین فجایعی کشیده می‌شود؟ این زوج دخترعمو و پسرعمو بودند و همین ازدواج فامیلی می‌تواند نخستین اشتباه در زندگی آنها باشد. همچنین زن در شرایطی ازدواج کرده که ممکن است ازدواج او اجباری باشد.

در ادامه، زن زندگی‌اش را رها کرده و حاضر شده با وجود خطرات زیاد، به کشور دیگری برود. پاسخ ساده درباره اینکه چرا او دست به چنین کاری زده این است که از زندگی‌اش راضی نبوده و آن را رها کرده است. در چنین شرایطی که زن زندگی را رها کرده و گریخته مرد می‌توانست با دریافت مشاوره ساده حقوقی، همسرش را طلاق دهد. چرا که طلاق دادن از اختیارات مرد است و او به سادگی می‌توانست این کار را انجام دهد.

اما پرسش دیگر اینکه چرا زن راه طلاق را انتخاب نکرده و فرار را به طلاق ترجیح داده بود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که شاید چون زن براساس شناختی که از شوهرش و شرایط خانوادگی و رسم و رسومات داشته اطمینان داشته که شوهرش او را طلاق نخواهد داد و راهی جز ادامه زندگی مشترک با او تحت هر شرایطی ندارد.

متأسفانه گاهی در جامعه ما زمینه این‌که وقتی زوج نمی‌توانند با یکدیگر زندگی کنند، بتوانند به سادگی از هم جدا شوند، وجود ندارد، چرا که مثلا در همین مورد اگر این امکان وجود داشت کار به چنین فاجعه‌ای کشیده نمی‌شد. براساس شرایطی که وجود دارد وقتی زن و شوهری قصد دارند از یکدیگر جدا شوند باید چند جلسه مشاوره بروند، اما همین امکان هنگام ازدواج آنها وجود ندارد.

صرف‌نظر از آنچه برای این زوج اتفاق افتاده، انتشار تصاویر این حادثه نیز جامعه را جریحه‌دار و متأثر کرده است. هرچند از رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی توقعی وجود ندارد، اما انتظار می‌رود رسانه‌های رسمی کشور از انتشار خبرها و تصاویری که سلامت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنند.

کد خبر 655856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 553
  • نظرات در صف انتشار: 3924
  • نظرات غیرقابل انتشار: 150
  • عبداسعید الحوازی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    در جنوب بین قبیله و عشیره ننگی بالا تر از طلاق نیست.همین و بس این جوان غیرتی از شرف و آبروی خود و قبیله خود دفاع کرده الحمدالله هنوز شرف و غیرت پابرجاست
    • شعیب IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      غیرت وشرفو آبرو ساده بدست نمیاد عبدالسعید خان مرحبا بر شما
    • پیمان IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      سخت گیری و تعصب خامی است / تا جنینی کار خون آشامی است تعصبی که به قتل یک انسان بینجامد یک تعصب کور و از سر گمراهی و حماقت محض است
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      طلاق بهتر یا این حالت
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      طلاق ننگ است
    • محسن FR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      اها پس طلاق ننگه سربریدن افتخار؟؟
    • مقدم IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      اینکار از نظر شرع اسلام مصداق جنایت و بیغیرتیه، هیچ توجیهی مثل آبرو هم نداره
    • من IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      گند بزنن شرف و آبرویی رو که اینجوری به باد میره و با سر بریدن بر میگرده
    • rahman IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک توی اون سرت . مرده شور خودتو و عشیرتو و طایفه تو ببرن . اگه میتونستم تو و همفکرانتو از روی زمین محو میکردم
    • علی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      معنی غیرت و شرف و آبرو چیه؟ میتونید توضیح بدید🙏🏻
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      عجب طرز فکری!!!
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      وقتی زنی از شوهرش خوشش نیاد هیچ ربطی به غیرت نیست قبیله ملیله هم نداره من جای پدرو برادرش بودم فقط قصاص میخواستم تا درس عبرت امثال این قاتل عبدالسعیدشعیب بشه کا خدارو شکر دولت ایران رو قصاص اهمیت زیادی قائله
    • ..، IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      غیرت به درد خودتون میخوره ، آبرو و شرف یه کشورو میکشید پایین ، زن جماعت نباشه شماها نمی‌تونید زندگی کنید ، واقعا که کاش یکم شعور و عقل یه همچین چیزایی داشتید لعنتیای روشن فکر :/
    • میثم IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      مرد حسابی میتونست مثل آدم طلاقشو بده و هردو زندگی دیگه ای رو شروع کنن
    • مریم IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      دهنتوووو ببند فقط همینو میتونم بگم بخاطر قبیله بخاطررر اینکه بگن اره من اینجوریم بخاطر افکار کثیف و جهل نادونی زده دختر بدبختو کشته اینو از من داشته باش یه روزی ما زن ها انتقام میگیریم یادت نرررر انتقامم تمام وحشی بازی های شما و امثال شما اصلا میدونی شرف چیه؟؟ میدونی غیرت چیه برات متسفم شما بوی از انسانیت نبردید
    • ابوعماد GB ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      83 22
      فقط کسیکه در آن موقعیت قرار میگیرد احساس آن زن نگون بخت یا شوهری که همچیزش را برباد رفته میبیند میتواند نظرش را بدهد
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      جناب دوره جاهلیت تمام شد متمدن باشید دوره زنده به گور کردن دختران تمام شد
    • شقایق IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      کسی که به همچین فاجعه انسانی شرافتمندی و غیرت میگه واقعا خیلی بی شرف تر و بی همه چیز تر از اون نامردیه که این کار رو انجام داده #حیوانم ارزوست
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      منم بودم میکشتمش....ابرو و ناموس شوخی نیس
    • mehdi IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      مگه زمان غار نشینیه که قبلیه عشیره باشه ابرو و شرفی که با قتل بخواد جبران بشه تف بهش تف به هرچی رسم و رسوم حیوانی
    • محمد IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      لال شو حرام لقمه. ببینم همین بلا سر مردها بیاد باز اینجوری با کمال پر رویی از قتل دفاع میکنید.انسان های قبیله ای کثیف.
    • دردمند IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      غیرت و شرف دارید ولی محبت احترام صداقت گفتگو پاکدامنی اخلاق و در کل انسانیت ندارید وحوشی هستید در ظاهر انسان
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      متاسفم برا عقایدتون
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      باید این مرد را حلق آویز کرد و همانطور سر از تنش جدا کرد غیرت توف به این غیرت
    • SC ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      حالا فهمیدیم چقدر شما مشکل دارید
    • هادی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خوب این یعنی عقب ماندگی ذهنی و فرهنگی نه غیرت کجا دنیا کشتن همسر رو غیرت می نامند
    • محمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      62 6
      الان که آبرو را تو کل عالم هوو. کشید. الحواری!
    • آیلار IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      90 10
      خدا نابودتون کنه
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      بایدبرای این افکارکه باعث شده همچین فجایعی پیش بیادتاسف خورد.خداانسان راآزادآفریده بایدبه حقوق دیگرانسانهااحترام گذاشت.الان بااین عمل آبروحفظ شد؟؟؟آیااون خانم حق زندگی نداشت.چرابرخی فکرمیکنن حق دارن جان انسانهارابگیرن وخودشوبرترمیبینن
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      سلام چرا شرف ابرو و غیرت رو بد معنی می کنید چرا افکار زمان جاهلیت رو رواج میدید این چه حرفایی که می زنید اگر مسلمانید که اسلام قتل نفس رو گناه بزرگی دونسته اگر هم نه حتما انسان که هستید
    • رحیمی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      45 76
      دقیقا، مگه کم چیزیه زن عقدی آدم ناموس یک مرد بدون اعتنا به شوهر و بستگان بره با یک بی سر و پا دوباره عقد کنه تازه عکس های خوشگذرانی شو واسه شوهرش بفرسته
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک بر سر گوسفندتون متاسفم که چه دورانی داریم زندگی می کنیم
    • ایران IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      52 10
      گمشید چه غیرتی
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      عبدال سعید اگر تو بری با دختری ارتباط نامشروع داشته باشی حق ات اینکه باید سر تورا ببرن آیا به این میگن غیرت
    • ایران IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      63 8
      توف تو غیرت و شرف و ابروی شما .
    • ایران IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      100 6
      به نظر من بزرگترین اشتباه عقد کردن کودکان هست چون وقتی بزرگ میشوند متوجه میشوند که اشتباه رخ داده و متأسفانه این روند ازدواج زورکی هنوز تو قبیله و عشیره هست و بهتره پسرها عاقل باشن و دختر زیر پانزده سال رو انتخاب نکنند واگر هم نه شنیدند جنبه داشته باشن
    • مریم IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      46 4
      کله پوک
    • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      82 7
      تف بر این شرف وتعصب وغروری که از آن دم میزنید الان باشرف شدید داعش
    • ..... IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      109 6
      شاید طلاق براشون ننگ باشه اما هیچ ننگی بالاتر از قاتل بودن نیست این اقا هیچ فرقی با یک داعشی نداره
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      آهان سربریدن زن ضعیف و بی دفاع ،نشون دهنده ی غیرته یه مرد روانیه؟
    • ایرانی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      73 3
      والا ننگی بالاتر از نادانی در این زمان نیست جهالت تا کی وقتی دو نفر نمی‌توانند به هر دلیل کنار هم ادامه زندگی بدهند چرا جدا شدن ننگ انگاشته میشود فکر کردن به اینکه چنین قبایل نادان در ایران هستن آدم را آزرده خاطر می‌کنه ..
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      احسنت
    • کاربر IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      77 3
      خدا تو رو و امثال تو رو نابود کنه تا شما زنده اید جاهلیت ادامه داره
    • لیلی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      78 3
      احمق داعشی غیرت اینه که حکمی را که خدا داده شما حرام کنید این مسلمانی نیست بلکه همون جاهلیت اعراب پیش از پیامبرهست و موجب افتخار نیست
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      کاش غیرت رو درست یاد این پسر داده بودن غیرت یعنی نزاری آب تو دل زنت تکون بخوره کجا تشریف داشتی که زنت انقدر ازت دور شده که دلش اومده بره ی کشور دیگه ننگ بهت مرد بی غیرت و بی عاطفه کار دختر افتضاح بود ولی باید دید شوهرش چه کرده
    • DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      یعنی به جای کشتن حالت بهترش نیست
    • نا شناس IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      58 5
      اگر قانون درست وحسابی وجود داشت واز حق زنان دفاع می شد به خودش اجازه نمی دادهمچین کاری بکنه
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      توی این روزگار واقعا این حد از تعصب تعجب آوره وقتی دو نفر نمی تونن با هم باشن باید طلاق بگیرن این دیگه چه افکاریه جناب
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      طرفداری از توهمات پوچ‌ یعنی غیرت؟؟ واقعا این تفکرات جای تامل داره !!
    • فردین IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      29 3
      چه باور عجیبی داری ، جهان سی ام هم نیستیم !!
    • میلاد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      29 3
      غیرت و تعصب خوبه به اندازه.باید دنبال این باشی که کجای کار ایراد داره
    • هادی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      46 5
      طلاق چرا باید ننگ باشه دو نفر باهم عهد بستن به هر دلیلی این عهد و پیمان میشکنه نباید یه طرف جون طرف دیگه رو بگیره
    • لیلا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      50 4
      پس خدواند در چنین مواردی چرا طلاق رو پیشنهاد داده هرانسانی که اعتقاد به اون دنیا داره هرگز وحشیانه دست به قتل همسرش نمیزنه اگه دیدی همسرت روابطش سرده واقعا علاقه ایی نیس باید به حکم خدا توجه کرد یعنی شما عشیره ها و قبایل نعودبالله از خدا بالاترید خدا وند ایات زیادی درباره ی طلاق آورده پس بی شک این جهل و نادانی و حشی گری حکم خدا نیس بلکه حکم خودتونه
    • موسی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      42 3
      چون هنوز ۱۰۰۰ سال عقبین طلاق چیز بدی نیست
    • علیرضاخ IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      52 10
      اخه بیشرف حرامزاده کدوم آدم باغیرتی زنش راسرمیبرد؟چراازاین جانی دفاع میکنی؟چراقانون این آدمکشهای بی غیرت رابسزای اعمالشان نمیرساند؟
    • ‌bahar IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      45 4
      تا زمانی که جاهلانی چون شما تو ایران زندگی میکنن وضعیت همینه
    • سینا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      27 4
      حماقت و جهل به اسم غیرت نمردیم و معنی غیرت هم فهمیدیم
    • سامان IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      34 2
      خاک بر سر. چنین غیرتی
    • بهاره IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      30 3
      خاک تو سرتون با این طرز فکرتون
    • سعیدبلوچ IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      20 47
      آفرین دمش گرم
    • لیلا IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      50 10
      عبدا سعید حقا که تو یه داعشی هستی
    • امیر IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      28 9
      معنی واقعی غیرت رو به شما و امثال شما باید آموزش داد، که هنوز نفهمیدین،ذهن هموطن و انسانهای دیگر رو به تشویش و اظطراب انداختن خود، مصداق بی غیرتیست،بقیه ابعاد ماجرا هم که جای خود دارد...
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      فعلا اهوازی رو درست بنویس تا بعد خدابزرگه
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      دوره زندگی قبیله‌ای تموم شده.شما اگه دوست داری قبیله‌ای زندگی کنی دست همفکرانت رو بگیر برو تو بیابون چادر بزن زندگی کن میتونی لباسات رو هم در بیاری به جاش برگ درختان دور خودت ببندی.حق نداری زندگی مسخره ات رو به دیگرون تحمیل کنی آقای حوازی
    • ت IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      44 9
      خاک توهمین مغز کپک زده امثال تو بکنن‌طلاق اگه بد بود توقران نمی‌شوند آدمای جاهلی مثل تو باعث همچین اتفاقاتی میشن میخ آهنین هرگز نرود درسنگ هیچ وقت عاقل نمیشین‌ یه مشت کودن وجاهل
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      من جنوبی ولی بجای تعصب بودن مذهبی ودارای رفتاری اسلامی هستم
    • Maryam IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      40 4
      جناب عبدالسعید به نظرم شما و قبیله های شما از دید خدا بسیااار دور شدید چرا که رحم ‌و شفقت و مهربانی که در وجود هر انسانی باید وجود داشته باشد در وجود خودتون از بین بردید به واسطه ی آبرو یا همون حرف مردم به قوله دوستان همه بَشَرَند اما تعداد اندکی انسان ان شالله خدا خودش راهنماییتون کنه
    • قشقایی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      20 2
      درود دوست عزیز تمام حرفات درست اما تو دنیای امروز باید بهتر فکر کرد بله درست ناموس پرستی خیلی خوب اما هر اشتباهی راهی داره آیا با کشتن یک انسان دیگه ناموس پرستی حل میشه مسلما نه ای کاش مردم و قبیله ما می‌فهمیدن با کشتن کار حل نمیشه با فکر درست و مشاوره خیلی از مشکلات حل میشه روحش شاد
    • رضا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      50 3
      آقای عبدالسعید عشیره و قبیله شما رو کسی تو آلمان یا ژاپن یا کانادا یا هر جای دیگه دنیا نمی شناسه و اصلا مهم نیست که تو قبیله شما چی ننگه و چی نیست خدا دنیا رو بزرگ تر از قبیله شما خلق کرده حق زیست یه آدم رو به خاطر قوانین قبیله که معلوم نیست اصلا از کجا اومدن نمیشه زیر پا گذاشت جهل افتخار نداره که با افتخار هم به همه اعلام می کنی
    • ناشناس IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      52 2
      ما هم خوزستانی هستیم اتفاقا طلاق بین عرب زبان ها هم خیلی رایج است اگه طلاق ننگه پس چرا این همه هست ؟؟؟
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      مزخرف نگو خواهشا آدمای عقب موندع ای مث شما باعث همچین فاجعه هایی میشن نسل همچین آدمای وحشی کع بع اسم غیرت مثل حیوون برخورد میکنن برداشتع بشع
    • . IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      39 9
      چه زری داری میزنی زده سر زنشو بریده میگی خوبه که شرف و غیرت هست؟
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک بر سر این مرد اگه مرد خوبی بود زنش ولش نمی‌کرد به نظر من مونا خوبش کرده ولش کرده من به جای قاضی بودم این مرد رودر ملاعام تکه تکه میکردم تا درس عبرت بسه برای مردان بی غیرت وخاک برسر
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      موباظب خودت باش جای دیگه غیرتی حرف نزن سرتو از دست میدی
    • najmehmosavi JP ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      30 6
      این اسمش غیرت نیست جنونه..جنون
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      بی غیرت اون مردی است که زنش رو مجبور به ادامه زندگی با خودش می کنه باید طلاقش می داد وحشی عصر جاهلیت
    • حسین IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      19 3
      چه میگی داعشی
    • حامی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      24 4
      پس حق حیات یک انسان چی میشه؟! طلاق یک شاخصه مهم هستش که در قرآن بارها ازان یاد شده!و بهترین راهکار برای پایان دادن به اینگونه جنایات جنون آمیز است! خشونت
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      ای جان یعنی اونجا اگه زنی از شوهرش راضی نباشه چون طلاق گرفتن ننگه میتونه سرش از تنش جدا کنه با افتخار بگه خوب کردم از حقم دفاع کردم .پس شما تو بهشت زندگی میکنید که گرفتن حق انقدر راحت با سر بریدن به دست میاد
    • محمدمصطفی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      22 1
      اره جون خودت این چه غیرتی هست شمامردهاواسه ناموستون غیرت دارین ولی واسه ناموس مردم چرانمیگیدغیرت
    • مصطفی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      24 4
      قبل از اسلام عربها دختران را زنده به گور میکردند و بهش چی میگفتن نمیدانم ولی تو همین مایه هابود. یعنی گرفتن جون یه آدم بدون یه دفایی و دادگاهی . بابا جاهلیت که همه انجامش بدن و روش اسم بزارن که نشد کار درست. غیرت و آبرو تو کشتن و گرفتن جان آدم باشه من که نمیخوام. حالا میفهمم که چرا حضرت علی سر در چاه میکرد و فریاد و ناله میکرد.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک توسراین غيرت وشرفی که میگید اگه مرد بود ومحبت به زنش نشون میداد این اتفاق نمی‌افتاد ولی متاسفانه بیشتر مردا باوجوداینکه زن داریم وزندگی داریم وبچه داریم ول یحیف وصدحیف میریم دنبال ناموس مردم ویه دوست دختر میگیریم وباش رابطه درست میکنیم وهمه محبت روبرااون دختره میده ولی به زنش که مادر بچه هاشه، شریک زندگیشه خیانت میکنه، واگه زنه اینکارو میکنه بش میگیم خائن، باید کشته بشه، چرا به این مردی که با وجودیکه زن شریک درزندگیش میره دنبال عشق وهوس وابروی یه دختر یایه زن رومیبره نمیگید خائن وسرشو ازیدنش جدانمیکنید، کمی واقع بین باشیم وتعصبی صحبت نکنیم
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک تو سرتون این قدر خوی حیوانی دارین این بی غیرتی هست که سر ناموستو ببری بیاری در ملا عام حیوان ها
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      کوتاه فکرای بدبخت... تا شما اینجوری فکر میکنین جامعه ازین بهتر نخاهد بود.... واقعا براتون متاسفم که تو عصر هجر گیر کردین. تف به شماها
    • امیرر US ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      23 11
      همین تعصب های بی جا باعث شده بیشترین خیانت به شوهر در شهر های جنوبی باشه
    • سجاد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      16 4
      افکار داعشی تون رو بریزید دور
    • ناشناس IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      14 3
      برو بابا شماها همه چی رو با ننگ میبینید خاک تو سرتون کی می خوابید آدم بشین
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      افکار شما داعشی است
    • ام IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      17 4
      واقعا قتل بک انسان فامیل مادر هم بوده نشانه شرف و غیرته این نشون دهنده عدم سلامت روانیه شماست
    • بهرام IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      16 3
      انسانهای ناقص العقل بیسواد احمق
    • ف ر IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      14 3
      متاسفم برات عصر جاهلیت اونجا ما خبر ندشتیم.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      واقعا متاسفم برات تا کی میخواید تو جهل و نادانی خودتون بمونید اگر اون شخص اشتباهی هم مرتکب شده بود شوهرش اجازه قتل اون رو نداشت طلاقش میداد
    • حامد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      12 3
      خاک تو سرتون با این غیرت
    • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      11 2
      طلاق گاهی مورد بهتر هست تعصب راباید گذاشت کنار تا از همچنین وقایعی جلوکیری بشه
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      آفرین مرد! حقاکه ملت ایران را سرافکنده کردی بااین غیرتت. اگرمردی معادل اسیرکردن زن و کشتنشه ازخدامی خوام تخ همه مردای مثل شمارو از زمین برداره.لعنت برچنین شرف وغیرتی.
    • یوسف IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      28 0
      آقای الحوازی ، من خودم عرب خرمشهری هستم ، به این نمیگن تعصب و شجاعت طلاق هرچقدر هم تلخ باشه خدا برای هر مذهب و دین، حلال قرارش داده که جلوگیری بشه از این فجایع ، آیا همه ما انسانها پاک و بی گناه هستیم که بخوایم جان یک انسان جائزالخطا رو بگیریم حالا هر خطایی ازش سر زده باشه ؟؟؟
    • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      12 9
      احمق احمقه مخصوصا بعضی ها که از قدیم معروف بودن،،،، تعصب خوبه نه اینکه بدبخت زن اینطور کنی
    • فرشته IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      18 1
      کاش جای اینهمه تعصب جاهلانه کمی قرآن بخوانید ودر آن تدبر کنید ... قربان پیامبرم برم که چطور به اعراب جاهلی حالی کرد دخترانشان را زنده بگور نکنند امروز در قرن ۲۱ هنوز جاهلیت در گوشه گوشه سرزمینم بیداد میکند
    • میلاد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      14 2
      چرا حرف مفت میزنی. یه طلاق ساده که شرع الهی اونرو مجهز کرده ننگین تر از این قتل فجیع و اینهمه نفرتی که برای اسلام و کل قوم عرب در سرتاسر ایران ببار آورد. شماها یه مشت انسانهای خود بزرگ بین و متوهم هستید که باید قبل از اینکه دیر بشه مهارتون کنن. صدالبته که فقط با زور میشه شماها رو قانع کرد.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      منو یاد دوره جاهلیت در عربستان انداختی
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      چرت وپرت میگی سر زنشو بریده بعد تو. میگی غیرت کرده. مرده شور این غیرت رو ببرن ک بخاطر آبروشون سر میبرن خدا شفاتون بده
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      105 6
      چرت وپرت نگو
    • احسان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 14
      ببینید ما جای پسره نبودیم واقعا یک طرفه نباید قضاوت کرد درسته ک کار درستی نبوده اما توی اهواز بین اعراب به اون تعصب فکرش بکنید دختره ی دفعه رفته با یکی دیگه و بچه این پیرهن رو انداخته تحت اصلا درخواست طلاق نزاشته بعد ک برگشته جنون پسره ک باعثش تمام اطرافیانش بودن باعث این اتفاق بوده
    • مهدی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      17 3
      شما چرا منقرض نمیشین؟
    • زهرا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 1
      غیرت و شرف و آبروی یه مرد یعنی اینکه توو زندگیش طوری رفتار کنه که زنش نخواد از اون خونه و زندگی فرار کنه و بره یه کشور غریب
    • Yona IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 2
      این بیشتر جنون و دیونه گی تا غیرت
    • HK ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خواهر خودت هم بود همین حرفو میزدی
    • DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      186 8
      چرا طلاق گرفتن ننگ بشمار میرود این نوع تفکر تفکر جاهلیت است همینطوری که خداوند ازدواج را یک امری حیاتی وانسانی بشمار میاورد طلاق هم امری است که در صورت عدم توافق ذوجین امری پسندیده است ، شما که خودتان را تحصیل کرده قلمدادمیکنید چرا جلوی این تعصبات خشک وبی منطق را نمیگیرید
    • امیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 3
      هنوز قرون وسطایی هستند خرمتصب ها
    • سههه IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 3
      شما به این میگید شرف و غیرت ؟؟؟؟به اجبار زندگی کردن با یک کودک رو شرف و غیرت می دونید شما از قدیم هم اینطوری بودید تا خدا براتون پیامبر فرستاد که دخترها رو زنده به گور نکیند .بمیر بمیر که به این میگید غیرت با جاهلت زندگی کردن رو میگی غیرت .بدبخت و بیچاره این غیرت نیست مگه دخترها آدم نیستن ؟؟؟که ما آقایون بزاریمشون زمین .شما اگه صد هزار دیگه پیامبر بهتون نازل بشه باز جاهلیت هست
    • دوست IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 5
      الحوازی جان چه قدر عقب مانده اید سر زنشو بریده این شد غیرت مرده شور خودتو قبیلت
    • .... IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      15 7
      پیمان عزیز این زن مطمئن بوده که طلاق نمیدهن و به ترکیه فرار کرده درست و پس چرا عکس لختی خودش و دوسپرش رو برا شوهرش فرستاده این خانم دکتر که میگه جامعه سلامت روان ندارد از طرز صحبتش قشنگ معلومه مردا رو گفته وگرنه چرا توی نطق قشنگ با اب و تابی که کرده یه اشاره کوچیک به فرار زن با دوسپسرش و فرستادن عکس لختی نکرده؟
    • بی نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 2
      خاک تو سر تو واون شعیب
    • کیوان IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 2
      عزیز من خدا به هر انسانی قدرت تفکر داده و راه قانونی هر کاری مشخصه تا کی ماها باید با تفکرات اعراب وحشی زندگی کنیم البته من برای هم میهنان عرب زبانم احترام خاصی قائل هستم
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      154 9
      یعنی واقعا خاک بر سرت با این تفکرت هر گناه و اشتباهی هم که انجام داده بود مستحق سر بریدن نبود شوهرش اگه غیرت داشت سر مادر بچه هاشو به نمایش نمی گذاشت
    • حسین IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 2
      چرا مثل انسان های غار نشین صحبت میکنی اگه با سر بریدن دختر جوان از شرف قبیلش دفاع کرده دولت چنان بلایی سرش بیاره این مدل دفاع از شرف قبیله کلا فراموش بشه.
    • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      ننگی بالاتر وخفتی بالاتر از این جنایت که بنام فرهنگ عشیرگی وقبیله گی مطرح میشود نیست این یک جنایت است خون یک نفر را ریختن وبه ان افتخار کردن ناشی از بی فرهنگی وخوی بربریت است
    • Mamad IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 2
      همینه دیگه عقلتون هنوز توی این مونده که بخاطر غیرت و شرف خودتون اجازه میدین که جون یک نفرو بگیرین واقعا متاسفم که چنین انسان هایی با چنین طرز فکری توی کشورمون هست
    • سههه IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 1
      شعیب ؟؟؟شما بی رحم ترین موجودات زمین هستین که جهانی رو با افکار و اعتقادتون به خون کشیدید خون داعش در رگهای شما وجود داره .شما همه به اسم خدا ظلم و ستم میکنید قطعا اگه شما نبودید جهانی در آرامش بود
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک تو سرت وحشی
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      اگه غیرت داشت خوب ابرو خودش رو اینطوری نمی برد فقط میتونم بگم یه خبیث وکثیف بوده ...منم عرب هستم طوری که شما میگن نیست خیلی طلاق هم صورت گرفته..اگه ابرو براش مهم بود بی سروصدا میکشتش
    • سورن IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 4
      تف به شرف عشیره و قبیله های بدوی تون هنون تو عصر حجر زندگی میکنید نجاست ها
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      114 8
      لعنت بهت
    • م. م IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 1
      بهتر بود ی راه انسانی انتخاب می‌کرد، این ته جهالت و وحشی‌گری بود. همون 3 طلاقه می‌کرد نهایتا...، چرا باید همچین کاری کنه. شما دوست داری یکی همچین بلایی سر بچت بیاره؟؟!
    • انا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 2
      مرده شور شرف و ابروی قبیلتو ببرن احمق عقب افتاده
    • pm IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 2
      مگه پیش شما آدمهای جاهل اینطور باشه وگرنه جنوبیا اینطور نیستن، هر زندگیی به بنبست رسید باید جدا بشن، شما احمقین که طلاقو ننگ میدونین، هنوز افکار تون مث غار نشیناس
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      جمع کن بابا زن بی گناهو سلاخی کرده میگه غیرت.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      92 19
      خیلی اوسکولی
    • حاج قاسم IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 2
      شرف ؟؟؟ بی شرف تر از این بابا شماید که ازش طرفداری می کنید
    • Yasna IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      9 2
      چه ربطی داره بدترین گناهم حکمش سربریدن نیس غيرت زور بازو نیس
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      41 57
      ما نمیتونیم قضاوت کنیم جایی خواندم که شخصی کسانی را که این جوان رو با حرفاشون تحت تاثیر قرار دادن نفرین کرده بود خلاصه تو اینطور مواردی هستند کسانی که اتیش زیر قابلمه رو زیاد میکنن و موجبات قتل را فراهم میکنن
    • فاطمه IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 0
      آره آدم کشتن ننگ نیست طلاق ننگه فقط . غیرت !شرف!آبرو! کدوم غیرت کدوم شرف اون پدر اگه غیرت داشت دخترشو تو ۱۲ سالگی شوهر نمی‌داد اون شوهر اگه غیرت داشت اگه شرف داشت اون دختر رو به جایی نمیرسوند که بخاد از خونه فرار کنه.
    • دوستدار محیط زیست IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 0
      کی گفته طلاق ننگه؟
    • هادی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 3
      تا زمانیکه خر مغزهایی مثل تو وجود داره حقوق زنان پایمال میشه
    • Erfan IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 2
      با همین تعصبات بیخودیست که به هیج جا نرسیدم . فتح قله های علم و تکنولوژی رو کسانی انجام میدن که راهشون رو از تعصبات جدا کردن . هر انسانی ازاده که خودش تصمیم بگیره . مگر تو تشخیص دادی که زن باشی یا مرد ، عرب باشی یا عجم یا هر جایی دیگه ، مسلمان باشی یا بودا یا مسیحی یا کافر یا هر چیز دیگه ای !! تعصبی که براساس نسل و نژاد و دین بوجود بیاد جز دیوانگی و حماقت و بدبختی و کوته فکری و کوته بینی برای افرادی که دچار هستن چیز دیگه ای نداره !!
    • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 2
      خاک تو سرتون با این طرز فکرتون.بدبختها غیرت این نیست ک سر ی زن رو دوتا نره خر با چاقو زنده زنده ببرن و جنایت کنن بعد بگن داعشی ها رو نابود کردیم.اول باید این داعشی هایی ک تو وطن ب اسم غیرت با دختر ها و زن ها مثل برده ی جنسی رفتار میکنن و خودشون رو صاحب زنها میدونن و با زنها همچین رفتار هایی انجام میدن رو نابود کنن. باید سر اون دونفر رو همونجوری ذره ذره با چاقو ببرن. بیچاره غزل
    • سعید IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 2
      خدا لعنت کنه اون حرومی هایی که تعصب بی جا و از روی کم عقلی رو رواج دادن، وهابیت همین رسالت رو داره، انسان اونقدر جری نیست که سر ببره، این بشر و کسایی که حمایتش میکنن از حیوان کمترن
    • بی نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 3
      ضمن احترام به همه ارزش‌هایی که شما ازشون دم زدید فکر کنم این رفتار بیشتر به داعشی گری و توحش شباهت داره.علاوه بر این به آبروی اسلام و مملکت اسلامی آسیب می زنه.
    • Mitra US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      11 3
      خاک بر سر این جوان و غیرتتون کنم خدا به اون بزرگی تو کتاب مقدس یه سوره به اسم طلاق نازل کرده تو و امثال تو کی هستین ک اینو میگین واقعا براتون متاسفم و بیشتر دلم برا خانمایی که بین شما مجبور ب زندگی هستن دلم میسوزه
    • ز IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 2
      هنوز در زمان قبل از اسلام به سر میبرید ،دختراتونم زنده به گور کنید
    • .... IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 2
      امیدوارم نسلتون دیگه تو این جامعه نباشه...اف به اون شرف و مردونگی که بهش مینازید گمشو بابا حال آدم رو بهم می‌زنید خدا بزنه تو کارتون اون روز دیر نیست...
    • yalda IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 2
      این طرز فکر پوسیده شما و همچنین دیگرانی ک شمارو تایید می‌کنن رو می‌رسونه هیچ بنده ای خدا نیست ک واسه جون بنده دیگه تصمیم گیری کنه و اونو ب کشتن بدن
    • مجید IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      الان که با اینکارش آبروی هر چی قبیله و عشیره هست رو برد.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      احتمالا تو هم ی ادم بی منطق و نااگاهی هستی که تعصب بی جا و حرفای جد و ابادت رو شعور و بزرگی میدونی. انسان آزاد و مختار افریده شده. ی ذره به انسان بودن هم احترام بذاریم. کدوم وحشی سر میبره این با داعش چه فرقی می کنه
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      شرف وابرو باکشتن کسی ب دست نمیادجناب پس قانون وبرا چی گذاشتن
    • کارگر65 IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 3
      دم از غیرت میزنی،، تو و امثال تو با عادی جلوه دادن و حمایت از این اتفاق و ظلم وحشتناک در حق این بانوی کم سن و سال شریک جرم قاتل هستی؟ فرار کرده طلاقش میداد،، اصلا چرا چنین مشکلات و عذابهایی متوجه دختره شده بود که مجبور شده بود از خانه و کاشانه اش بگریزد،، یلحظه خودتون رو جای اون دختر بذارید، بخدا جنایته ظلمه بدترین عمل وحشیانه از سوی شوهرش انجام شده،، حتی اگر سر به هوا هم شده بود و تمکین شوهرش نبود بازم شوهرش حق نداشت کوچکترین آزاری به دختر نوجوان برسونه،، لعنه الله علی قوم الظالمون. فقط و فقط انسان شویم، آدمی را آدمیت لازم است، همین.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خاک توسرتون با فرهنگ وغیرتتون
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      86 7
      خدا را بران بنده بخشایش است که خلق از وجودش در اسایش است
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      این آقا مرد واقعی است احسنت خوش غیرت هرکس بخواهد این مرد را با هر کلمه ای کوچک کند از ترس و بی‌غیرت یه خودشه چون از چنین اتفاقی برای خودش میترسه از طرف یک ترک به تو، عرب خوش غیرت احسنت
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      ب اسم شرف چنین حرفی نزن ماانسانیم حیوان نیستیم توکه توخونه اونا نبودی جای اون زن اون شرایط رو هم نداشتی ن هرکی ازخونه زدبیرون یعنی فحشا انجام میده بیاد این بی وجدان سر دختر ببره وتوخیابون بچرخه مردونگی باسربریدن حساب نمیشه مردونگی اینکه پشتش بگیره اینقد براش مردونه رفتار کنه که چشش ب هیچ نامحرمی نخوره
    • DE ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      ای تف تو اون شرف و غیرتی که اسمشو میبری، تف
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      107 5
      والا ماهم غیرت داریم .هم شرف داریم .راستی تازه یادم اومد عقل هم داریم .عقل چنین چیزی حکم نمیکنه .الکی شرف شرف هم نکنید مرحبا مرحبا هم نگید .قرار نشد که بهونه شرف هر وحشی‌گری خواستن انجام بدن .البته این مورد یه سری نکته دیگه هم داره که تا حدودی شرایط روانی اون مرد رو در شرایط پیچیده ای قرار میده .ولی بازم هم این کار صحیح نیست
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      پس ایشالا سر خانواده ت بیاد که ابروتون حسابی حفظ بشه
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      36 11
      هههه واقعا اینجور فکر میکنین؟!
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      تویی که دم از غیرت میزنی میدونی اگه زنها غیرتی بشن نسل مردها منقرض میشد ،پس ببند دهنتو
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      شما حیونین.داعش و وهابی از همین شماها بوجود اومده وحشی های عقب مونده غیرت و شرف ی چیز دیگ س ک شماها تو جهنم هم نمیفهمین.همین ک ی زن جرات کرده بجای زندگی با حیونی مثل شما جونشو تو خطر بندازه بی ارزشی و عقب موندگی شمارو نشون میده وحشی ها حیون ها
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      93 8
      این نهایت بی شرفی و بی غیرتیست
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      79 25
      مخ که نباشه همین نظر میشه
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      83 8
      واقعا برات متاسفم با این طرز فکرت که هنوز در عصر جاهلیت به سر میبری
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      97 11
      انسان نیستی
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      77 15
      از تنها چیزی که دفاع کرده خریت خودش بوده
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      83 17
      غیرت نیست بی شرفی و حیوان صفتی است
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      76 15
      این غیرته یا وحشی گری خود خدا هم طلاق رو حلال کرده حالا شماها شدین کاسه داغ تر از آش ببین اگه طلاق بد ترین حلال خداست آدم کشی گناهه این رو دیگه هرکسی میتونه بفهمه . از کوچیکی با یه مشت خرافه و تعصب و سنت غلط بزرگ شدید حاضر نیستید حتی یکم درموردش فکرنید
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      69 6
      عقبه این حرف هزاران سال تعصب و جهل و نفهمی خوابیده است
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      63 6
      بااین افکارشماباید برگردی به دوهزارسال پیش عقب افتاده
    • US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      79 12
      جاهل
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      74 14
      تف بر این غیرت
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      84 18
      خاک بر سر همچین مردای بیشرفی که هر غلطی میخان میکنن بعد اسمشو میذارن تعصب و غیرت
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      53 5
      خاک تو سرت
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      60 19
      خفه شو احمق....
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      95 8
      ازسوی خدا 124000پیامبر آمد که آدم‌های جهل ونادان آدم بشند ولی نشدنند والسلام
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      76 6
      چچرا جو میدی غیرت این نیس که سر زن بدبخت ببره تف به غیرت اینجوری این غیرت نیس حیووون بودن نشون میده یع زن معصوم بی دفاع بکشه
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      دمت گرم قربون آدم باغیرت
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      82 22
      سر خواهرومادرت بیاد تا بفهمی چه ظلمیه تا آنقدر راحت زر زر نکنی
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      47 22
      غیرت نداری ...نمی فهمی
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      96 24
      خاک تو سر فرهنگ و عشیره شون
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      94 26
      خاک توسر اون شرف وابرویی که با سلاخی یک زن به دست بیاد لعنت خدا برعقب افتادگانی مثل توکه ازیک حیوان هم پست تری
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      65 23
      جاهل
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      76 33
      لعنت بر غیرتی که با مرگ انسانی پابرجا می مونه
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      57 21
      برا طرز فکر امسال شماها متاسفم
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      62 18
      خاک تو سر هد کی که غیرتش به کشتن یه انسان باشه
    • US ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      74 18
      شرف غیرت به کشتن زن بچه نیست این رفتار مثل رفتار زمان عصر جاهلیت قبل از مبعث پیامبر سلام الله علیها و اینکه افتخاره نداره
    • DE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      65 17
      گمشو حیوان
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      38 14
      زرشک
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      30 11
      به نظر شما ابن غیرته
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      54 15
      تف به عیرتی که خون یک بی گناه ریخته بشه جون کسافتی که شما بهش میگید دفاع کننده از ابرو یک حیون هست تف به ننگی که با طلاق به و جود بیاد بی شرف های حیوون
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      59 21
      واقعا که نمردیم و معنی غیرتم فهمیدیم
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      49 16
      لعنت به این غیریت وتعصب همچین آدمایی مریضن
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      55 17
      شرف و غیرت به سر بریدن یک انسان نیست😔 عقب مونده😡
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      48 18
      خاک بر سرت خدا لعنتتون کنه که شمایین که جامعه رو به گند کشیدید
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      53 6
      رسم هرچی دختره اونجا به زور میدهند به پسر عموش ،این چه رسم مسخریه هست ،مگه دخترا حق انتخاب ندارند شایددخواست باذپسر داییس ازدواج کنه اصلا این چیزا تو اسلام نیست
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      46 18
      وحشی
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      49 21
      از کی تا حالا سر بریدن ی آدم که از رو نادونی ی کاری را میکنه شده غیرت ؟؟ شاید اگه این تعصب هاب بی جا نبود الان این اتفاق نمی‌افتاد. متاسفم واقعااااا
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      37 21
      مغز این ادم را با همین خزعبلات و مزخرفات شستشو داده‌اید و داده‌اند،
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      46 7
      هم ازدواج هم طلاق از قوانینیست که خدا در قران ذکر کرده اگر زوجی در کنار هم به ارامش نمی رسند از هم جدا بشن یعنی اقای گرامی شما می خواهید بگید که نعوذ باالله رو دست خدا بلند شدی
  • نگار IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 5
    حالا اگه مرد خیانت میکرد چی ...هیچی زن کم گذاشته مقصر زنه!! بعد میگن میتونست طلاق بگیره .یه سر برید دادگاها بزنید بدونید که حتی اگه مرد هم راضی به طلاق بشه بکسال طول میکشه . ..پس لطفا قضاوت نکنید درباره زندگی مردم.چون تمام ماجرا رو نمیگن چیزایی رو میگن که اقایون دوست دارن .فقط میخوان بگن زنا همیشه مقصرن.
  • M0zh IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 13
    یا خدا شماهایی که اینجور غیرت غیرت و شرف شرف میکنید برید عضو داعش بشین ماخودمون داعشی داریم تو ایران ننگ به کسی که غیرت و شرف رو در کشتن کشتن و سربریدن یه زن به ستوه اومده میدونه
  • ایرج IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 25
    خانمی که با توجه به داشتن شوهر ،فریب می خورد در ترکیه هم ازدواج می کند ،شرع که سنگش را به سینه می زنید هم حکمش را مرگ می دهد ،احساساتی و یک جانبه قضاوت نکنید ،غیرتی را که دم از آن می زنید چگونه تفسیر می کنید .غرور یک مرد وقتی شکست مثل شیشه خورد شده می تواند هر چیزی را ببرد .قوم و عشیره را هم محکوم نکنید عرب ،لر،بختیاری، بویر احمدی ،قشقایی قانون خود را هم دارند .به قانون آنها هم احترام بگذارید
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    انجام چنین حرکات وحشیانه ای به دور از انسانیت هست دوره قبله و عشیره تمام شده دوره آگاهی و فرهنگ هست کشتن زن بی دفاع مردانگی نیست نامردی کامل است
  • مریم IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 9
    مگه تو این مملکت زن می‌تونه از همسرش طلاق بگیره، حتی اگه شوهرش فاسد و جانی و هر چیز دیگه ای باشه، ما در دوران جاهلیت زندگی میکنیم، زن جز بی ارزشترین اموال مرد هست، متاسفم برای چنین مملکتی
  • علی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 14
    منم گرفتار این مصیبت شدم...دوست دارم زنم را طلاق بدم اما هر چه با خوبی بهش میگم خرجت و مهریه ات را میدم؛ تکون نمیخوره...دلم میخاد پنهانی یک زن بگیرم
  • زهرا ن. IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 9
    مرگ بر رسم های بیخود که‌ باعث این جنایت شد
  • حسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 6
    وای خدا حیف حیوان روی این عقب مونده روانی بذاریم .
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    بعد میگن داعش ما که خودمون داعش داریم
  • رضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 0
    چطوری از کشور خارج شده؟ مگه برای گرفتن پاسپورت و خروج نیاز به رضایت شوهر نیست! ؟
  • انسانیت IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    زنا حق طلاق ندارن ک اون وقتم میگه طلاق می گیره زن یکی دیگه میشه نمی دونن ک رابطه باید دو طرفی باشه
  • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    9 6
    طلاق ننگ اما کشتن یه نفر افتخار سربلند شده .خدایا این ملت شفا بده
  • ویانا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 0
    شرف و آبرو چیزی است ک اگر از بین برود مساوی با مرگ است ولی چرا با تعصبات و سخت گیری های بیجا ب هنگام ازدواج اجباری برای دختران باعث انحطاط و بی آبرویی این چنینی می شویم
  • شهرام IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    8 0
    اول اینکه هرکسی حق وحقوق داره وقانون باید تاییدکنه نه اینکه هرکسی برای خودش غیرتی بشه دوم هم من نمیدونم چرا دولت اجازه خروج ازکشور را به تنهایی داده بااینکه هفده سال سن داشت سوم هم قانون ترکیه زیر هجده سال نمیتونه ازدواج کنه چطور تونست بامردسوری ازدواج کنه یعنی امکان سردرگمی برای مردم باانتسارشایعات الکی
  • مسعود IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 2
    اون زن اگر خطایی گناهی بزرگ مرتکب شده اون زن رفته و هیچ دفاعی از خود نمیتونه بکنه وآیا بهترین پاسخ سر بریدن بوده قضاوت و تایید کار قاتل صحیح نیست.
  • Setare IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 2
    باسلام اگر همه ما بااخلاق وملایمت باهم سازش کنیم ، چقدر قشنگ است؟؟ اسلام دین مهر ومحبت است. خدای نکرده اگر هم تفاهم به جایی نرسید ، طلاق ناچارا صورت میگیرد . نه فرار به خارج ازکشور و آتش به زندگی
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    129 6
    هنوز ملت درجهالت زندگی میکنن
  • صابری IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 2
    آدم کشی چه ربطی داره به غیرت .... غیرت کجا سر بریدن یه انسان ...متاسفم براتون با این عقیده یه لحظه فکر کنید دختر خودتون بود بازم حرف از غیرت میزنید...
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    72 71
    خب شوهرش نمیکشتش قانون قصاصش میکرد .بهر حال زیر عقد یکی دیگه بوده زن یکی دیگه شده فرارکرده زنا کرده یا اعدام میشد یا سنگسار
  • رضایوسفی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 8
    خودشوهرش اقرار کرده چندبارتقاضای طلاق کرد ولی من قبول نکردم
  • میرزا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    البته شکی در قاتل بودن آن مرد و زشتی آن عمل نیست در هر حال قاتله، اما اگر مرد دیگری جای ایشان بود با آن شرایط اطرافیان چکار میکرد
  • حامد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    حیف اسم این آدم رو بزارن کارشناس یه بی سواد هم میدونه ک قبل از تحقیق نباید نظر داد
  • سغید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    شماها چقدر نادان هستین که به این میگین غیرت.دارین از گرسنگی میمیرین و رگ غیرتتون تو خوابه بدبخت که حقتون بیشتر از اینم نیست
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    این جوان چ غیرتی داره اگرغیرت داشت این دختر۱۷ساله رو این شکلی نمی‌کشت ناجوانمدیه ن غیرت
  • پرسپولیس US ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    عجب .قوانین آب‌دوغ خیاری .از این بهتر نمیشه .به بهانه ابرو جان یک نفر را میگیرند .هر انسان آزادی چه مرد و چه زن .قسم نخوردن تا آخر عمر با یکی که دیوانه هست زندگی کنه ...باید قوانین دوباره باز بینی بشه تا شاهد این حوادث نباشیم ..
  • هادی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 2
    به جای این حرف شما باید بگین که چرا یه زن که ( بچه) داره باید زندگیشو رها کنه و بره یه کشور دیگه. فرهنگ غلط جامعه سخت بودن طلاق نیست. فرهنگ غلط جامعه فضای بی بند و باریه. فرهنگ غلط جامعه سست شدن نهاد خانواده ست. فرهنگ غلط جامعه استفاده ی نادرست از فضای مجازیه. لطفا به جای اینکه ادای اشخاص روشنفکرو در بیارین و بگین چرا طلاق آسان نیست بیاین دلیل وجود عدم تعهد در خانواده ها رو بررسی کنین
  • زرهی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    12 11
    زنی که حیا وشرف خانوادگی. پدر. برادر. شوهر وفامیل را برباد دهد واینکه فرار کرده وبا اشخاص نامحرم فیلم ورقص لختی بگیرد بهتراست که از صفحه روزگار محوشود.
  • سودا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 8
    ای بابا مگه بچه داشته تو عکس نشون دادن خدایا پناه بر خودت
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    اگر قانون برای زن ومرد یکسان باشد چنین فجایعی کمتر رخ میده یک اقا حق طلاق داره ولی یک خانم تا آخر عمرش باید تابع همسرش باشه
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    اگر غیرت داشت می رفت شخصی رو می کشت که به ناموسش تعرض کرده، پس این غیرت نیست، بزدلی و ترسه.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    15 10
    مگه در این مملکت زن میتواند اگر بخواهد طلاق بگیرد؟ چرا همانطور که مرد میتواند زن را طلاق دهد چرا نباید وقتی زنی نمیخواهد زندگی کند نمیتواند طلاق بگیرد قوانین ما فاجعه ببار می آورد
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    73 66
    خدا نکنه هیچ مردی جای این جوان قرار بگیره ،بله اگر سنت های عشیره ای نبود شاید آن مرحومه طلاق می گرفت و آن همه مصائب به روح و روان شوهرش وارد نمی شد. بله قتل یک موجود زنده عملی دلخراش و آزار دهنده است،حال چه برسد به قتل یک انسان، بسیار وحشتناکتر و درد آورتر،اما باید این نیز دید که در این چند ماه چه به این جوان ۲۱ ساله گذشته که دست به این عمل فجیع زده
  • حامد IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 7
    وای ب حال شما با این تعصبات عصر حجر طلاقش میداد، دیگه نیازی به خوی حیوانی نبود
  • شایان IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 8
    الان مثل کشمش اویزونش میکنن حالش جا میاد
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    43 13
    چی بگم
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    41 7
    خدایا تا کی جهل و نادانی خودت به این مردم و اب و خاک رحم کن خدااااااااااااااااا. انشاالله ایران و ایرانی همیشه شاد باشن و سرافراز و به امید ابادانی این اب و خاک به دور از هر چی ادم وطن فروش.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    55 8
    واقعا این آدم عصر جاهلیت را باید زنده به گور کرد هنوز فکر می کنند با کشتن یک انسان مردانگی کرده آبله تر از اون آدم های هستند که هنوز از این جور تفکر توی ذهن‌شان دارند،
  • یداله قلیزاده IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 7
    دمش گرم بهترین کارکرده باید زجرش میداد بعدمیکشت
  • وحید ش چ IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 10
    بچه‌ها چرا کسی که این زن رو به فساد و فرار به ترکیه کشوند مجرم نمی دانه؟ چرا کسی شبکه مجازی رو که اصلا فرهنگ استفاده ازشو بلد نیستیم مقصر نمی دانه. تو مجازی پر شده از ترکسه و آزادیهایی الکی برای عده ای جانور که بیان یک زن بیگناه رو به اونجا بکشونن و اینجور زندگیش به پایان بزسه. هر بی وجودی این رو اغفال کرده پسته و نامرد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    69 17
    اسلام طلاق روبرای جلوگیری از بروز این مسایل گذاشته من نمی‌فهمم وقتی زنی نمیخواهد بامردی زندگی کند مرد اوراطلاق نمی‌دهد آیا رسومات قبیله ای بالاتر از حکم خداست متاسفانه در جامعه ما اجحاف به زنان یک امر عادیست
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    38 23
    وقتی زندگی گروکشی میشه شوهر حق طلاق زن مهریه باید هردو را وردارن وتشخیص قاضی باشه که زندگی کنن یانه البته قاضیهحم باید پیر باشه
  • ناشناس IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 8
    در جامعه ما باید زن اختیار خودش را داشته باشد نه اینکه صاحب اول واخرش مرد باشد مرد هر غلطی خواست بکنه ولی زن نباید بدون اجازه مرد تکون بخوره
  • رها IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 7
    غیرت یعنی حال زنت کنارت خوب باشه
  • محمد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 1
    عبداسعید الحوازی لطفا سریعا به روانپزشک مراجعه کنید
  • علیرضا FI ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 13
    این پسره عقده کودکی هایش را به سر این دختر خالی کرد اوب
  • حسین IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 2
    مرتیکه غیرت به این میگن امسال شما احمقا بیسواد خراب کردین انشالا سر زن و بچه تون بیاد تا بفهمین غیر یعنی چی
  • ورد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 4
    بنظرم این زن باید قبل از رفتن به ترکیه باید به شوهرش چند ماه فرصت میداد تا از هم جدا شوند
  • عبدالخلا العرب IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    هنوز بعضیا تو دوران جاهلیت غوطه ور هستن
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    52 8
    درسالهایه گذشته بارها و بارها این اتفاق افتاده و تا رسانه ای نشه کسی بدنبال درمان این وحشیگریها نمی افته
  • حسین IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 6
    مردبهترین کارراانجام داده.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    سلام دوستان کار خوبی کرد لکه ننگ را پاک کرد فرهنگ اصیل این است نه مثل اروپا هرکه دوست داشت بکند آزادی خوب است ولی بیشتر افراد قدر نمی‌دانند وبهترین مجازات همین است قانون ما فقط از دوطرف باج می‌گیرد و همیشه حق با کسی که پول زیاد بدهد درود بر شرفت مرد عرب کارت باعت اصلاح جامعه از لوث خیانت خواهد شد انشالله
  • مهدی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 15
    اگر مرد بود و به زنش محبت می‌کرد تکیه گاه و پشتیبان زنش بود و زن جذب شوهرشو و زندگیش میکرد نه که فراریش بده
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    46 90
    نمی دانم بعد از بروز همه می شن روانشناس و دکتر ؟! یه دختر به قتل رسیده و یک بچه بی مادر ماند و یک مرد یه پدر به زندان رفت😞 انسانم آرزوست
  • شرک IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 1
    خاک تو سرتون با این رسم های کثیفتون
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    37 23
    یک نو ع فسار گسیختگی امروز در بین جوانان باب شده که فکر می کنند بهشت اونطرف تر است، و به هیچی قانع نیستند.....
  • جیمبو IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 1
    خر بهتر است یا گاو
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    49 4
    ننگ ب عقاید کور کورانه
  • هانا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 1
    خاک بر سرتون.وحشی ها.قوم ظالمین.مگه عصر جاهلیته.چهارتا گوسفند جمع شدین از هم تعریف میکنین.
  • علی 110 IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 5
    کارش درست بوده است، ،مگر شهردار تهران زنش را نکشت، ،اینکه ناموسی بوده است
  • Vahid IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 4
    تو این دوره چطور میتونه این توحش بین ادما وجود داشته باشه ، هر مشکلی با هرکسی داری از زندگیت بندازش بیرون نه اینکه مثه قوم بربر سر ببری ، هیچکس مجاز نیست جون انسان دیگری رو بگیره و اونو قضاوت کنه
  • ماهان مولایی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 3
    این غیرت نیست که این یارو انجام داده نامردیه
  • علی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 1
    من فقط یه چیزی رو میگم به دوستانی که نظر میدن ما نمیتونیم کسی رو قضاوت کنیم چون کسی تا تو اون شرایط قرار نگیره نمیفهمه چه قد سخته یا آسونه هر کسی یه نظری داره خدا کنه همچین موضوعی دیگه نباشه
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    44 27
    پدر دختره گفته آنها با هم مشکلی نداشتند ودختره هم درخواست طلاق نداده همه مشکلات از تلگرام شروع شده
  • رسول IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 3
    خوب بهش کرده وقتی میره با یه مرد سوری باید همچین بلایی سرش بیاد
  • ع IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 7
    بیرحمانه اعدامش کنند بدون اغماض
  • ماری IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 1
    مرده شور اون شرف و آبرو و غیرتی رو ببرن که فقط به نفع مردان و کاملا به ضرر زنان تمام میشه ننگ بر شما مردای کثیف و بی خاصیت و تن پرور
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    کارش خیلی ظالمانه بوده چون کشور قانون داره حکم سختی بهش میدادن دیگه لازم نبود سرش رو ببره .... ولی خوب خدایی لعنت بر هرچی خیانت کاره
  • تتت IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    خاک برسر مرتیکه ی اَشغال چجوری دلت اومدبیشرف
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    57 6
    متاسفم از اینهمه بی فرهنگی
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    73 5
    اگه غیرت اینه من میخوام تا ابد بی غیرت ترین آدم روی زمین باشم داعشی های پست و بی شرف
  • سعید IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 20
    درود بر شرف و غیرت پسر اهوازی،خداوند و پیغمبر از مردان با غیرت خوششان می اید و وعده بهشت را به انها داده ضمن اینکه حکم این زن درواقع سنگسار بود که این جوانمرد غیور فقط حکم الهی رو اجرا کرده بازم میگم شیر مادرت حلالت باشه و خوشبحالت که با نابودی یک فاسده بهشت را خریدی
  • ممد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 8
    یعنی اگر این اتفاق تو کشور دیگری می افتاد رسانه های ما بهتر عمل میکردند. وجای این حرفها باید دنبال این ناهنجاریها که خیلی هاش رسانه ای نمی شود افتاد
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    52 64
    مردفقط خودتی داداش بقیه مترسک هستن دمت گرم
  • ابرام سیبیل IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    سلامت جامعه رو قوانین قرون وسطائی و چندش آور به خطر میندازه نه انتشار فیلم این جنایت
  • مهدی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    خب بهانه دستتون میاد سر مردم رو گرم کنید همیشه به چیزی. یه مقدار رو گرونی تمرگز کنید
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    53 66
    هرکاری هم که کرده باشه هیچ انسانی حق ندارد نفس یه انسان دیگه رو بند بیاره مگه خداس که این کار رو کرده اگه مرد بود ومردونگی داشت زنش ولش نمی‌کرد برد خودش مرد نبوده انسان نبوده
  • خان IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 2
    غیرت آبرو شرف قبیله...؟؟؟ کلماتتون بوی تعفن میده
  • Fhزین IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 5
    قتل گناه کبیره هست...و انشاالله جهنم مأوای قاتلان باشد...مملکت قانون داره اگه خیانت کرده قانون و دادگاه هست تو این مملکت..حق کشتن کسی رو نداریم ما آدمها ...بهیچ عنوان...اینا اسمش غیرت نیست اسمش نادانی هست و بس ...عصر جهالت خیلی وقته گذشته اما نمی‌دونم این قبایل اهواز چه فکری تو سر دارن واقعا جای تأسف داره ... زندگی کردن با همچین حیواناتی
  • Rp IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 3
    خاک بر سر جهالتی که اسمشو گذاشتید تعصب و غیرت..جهل شمارو باید سربرید نه جان بارزش یک انسان بی گناه رو..خاک خاک
  • فرزاد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 3
    کارش درست بوده ،این خیانتی که اون زن کرد وسقط جنین هم روش،خب باید کشته میشدتقصیرخودش بود که این بلا اومد سرش
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    72 18
    این جریان غیرت نیست وحشی گری هست آن را غیرت ننامید..
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    62 23
    خاک توی سرتون با این تعصبتون از اول دختر مردم را به زور غصب می کنید
  • خالد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 3
    بايد قاتل اعدام کرد حقیقت در همه جا صحبت راجب این فاجعه است همه مردم با دیدن چنین صحنه ای که قاتل سر بریده همسرش جلوی مردم در بازار واقعن صحنه بدی بود قلب انسان بدرد آمد. از قوه قضائیه خواهش میکنیم این قاتل اعدام کنید.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    35 75
    مرد به این میگن تا درس عبرتی بشه برای دیگران ...نه مثل بعضی‌ها مردها
  • مهدی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    واسفا به این تفکر قومیتی .. درندگی وحشی گری با غیرت فرق میکنه ..اگه شوهرش زن داری بلد بود این زن نگون بخت فرار نمیکرد با داشتن دختر بچه سه ساله ..عقلم خوب چیزیه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    61 63
    خاک توسرش به این کار غیرت نمیگن مشکل روانی داشته حتما منم جای زن بودم فرار میکردم
  • محمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    اینکه ازدواج فامیلی اشتباهه رو کی گفته چه بیار ازدواجهای فامیلی که موفق و راحت زندگی میکنن خانم دکتر حرفت رو اصلاح کن خواهشا
  • Paryani IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 2
    لطفا بس کنید ، تا کی میخوایید این داستان رو توی رسانه ها ا امه بدبد ، چرا بجای فرار طلاق نگرفت به تو چه مربوطه ، پس دادگاه و بزرگان فامیل رو واسه چی گذاشتن که شما بخوایین سوال مطرح کنید ؟؟؟ هیچ کس توی زندگی کس دیگری نیست و نمیدونه چی به سرشون گذشته ، پس جو ندین و تمام کنید ...
  • هموطن IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    اگر واقعا شوهرش نمیخواست چرا طلاق نگرفت وجالب اینکه چرا فرار آن هم با یک بیگانه سوری کارش را کرد ورفت حالا دوخانواده ازبین میروند وسوری آزاد میگردد واقعا کار احمقانه ای کرده بود
  • حسن IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    بسه دیگه دروغ نبافین
  • امیر IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 4
    این جنایت علیه بشریت است ازدواج فا میلی کثیف ترین کاراست
  • فاطمه IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    خوبه مملکت ماهم مرگ قاشقچی رو آنقدر ادامه نمیداد
  • سیما IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    سر زنشو ببره،غیرت نیست،نهایت بی غیرتی ست،حالا زن مرتکب اشتباه وگناهی هم شده باشه،این راهش نیست،و قاتل موجودیست روانی وبی غیرت،اگر غیرت داشت که این کارو نمیکرد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    47 23
    این تعصب نیست این خرییته محظه تعصب یعنی به فکره همشرت باشی درکش کنی کموکاستی هاشو براش برآورده کنی ن اینکه ببینی یه تاره مو از سره زنت بیرونه هی بهش بگی بد اخلاقی کنی شما ببین چه قدر به زن فشار اورده که جونشو گذاشته کفه دستش از کشورش و خانوادش دورشده لعنت به جاهلییت لعنت به وهابییت
  • ناشناس IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    چطور میشه یک زن قبل از طلاق بره به عقد یکی دیگه دربیاد؟!!
  • ایمان IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 4
    زن باوجود یه بچه و شوهر خیانت کرد چرا هیچکدومتون زن رو مقصر نمیدونید.احسنت ب شوهر کار خوبی کرد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    29 23
    عکسای بیشتری بزارین
  • رضا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 2
    تف به شرفت شعیب که کامنت گذاشتی مرحبا و.. وحقش این بوده سرش و ببره؟ لعنت به تو وامثال تو
  • رضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 4
    زن خیانتکار باید کشته شود و بس
  • ناهید IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 4
    همه ی اینایی که نظر مخالف گذاشتن همشون از همون قبیله و قوم ... هستن.یکم انسان باشید.به این غیرت و شرف نمیگن.خوی حیوانیست
  • خوزستانی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 2
    کار پسر بد بوده و کار دختر هم بد ! دختر متاهل باردار و با یک بچه ۳ ساله رفته پیش یک مرد دیگر خوابیده و از این رابطه زشت هم عکس برای شوهرش فرستاده ! معلومه که پسر عشایر عصبانی میشود. کار دختره از روی لجاجت بوده و کار پسره از روی عصبانیت ! لطفا فقط نگویید کار پسر بد بوده کار هر دو بد بوده ! انتظار دارید پسره که آبرویش رفته برای این رابطه زشت دختر لوح تقدیر اهدا کند؟
  • ... IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 1
    واقعا واسه حمتون متاسفام میخوام غیرت نباشه وقتی خون ما دختر داره به خابطر غیرت مرد های بیشرف ریخته میشه میخوام سر به تن همیچنین ادمیا نباشه واقعا شما خیلی ادم های کثیفی هستین کع چنین کامنت هایی مینویسن
  • ناشناس IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 5
    خداوند متعال طلاق روبرای این روزها گذاشته.... این یه آدم حیوان صفته.. باید بدترین مجازات ها روبزارن براش.اعدام کمه..
  • سمیه IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 4
    مقتول چطور اعتماد کرده به یه مرد غریبه و پاشو گذاشته به یه کشور دیگه .از طرفی دیگه چرا بعد ۴ ماه قبول کرده برگرده میدونسته جایگاهی نداره قاتل چرا اینقد بی رحمانه عمل کرده خفش میکرد سر بریدن دل میخاد وااااای
  • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    بهترین راه حل طلاق نه کشتن بااین کاربیشترابرویت رفت
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    34 11
    اینکه ی انسان به قتل برسد در آئین عشیره ای چه معنایی میدهد در پیش خدای که خالق انسانهاست چه جوابی دارند ؟؟
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    37 21
    خاک توسرش بااون غیرتش.تف به اینجور غیرت
  • سلما IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 2
    سلام خانم مشاور می دانید ومی دانیم که طلاق دست مرداست و مرد زنش راطلاق نمی دهدنه به دلیل عشق ووابستگی بیش از حدجانش به او،بلکه به دلیل قدرتی که قانون مابه اوداده،تاسرحددق مرگ کردن آزارش می دهدو آزادش نمی کند،اگرچه زن درصورت قرارگرفتن درچنین تنگنایی حاضراست از همه چیزش بگذردبه شرطی که ازجهنمی که نامش زندگی وشوهراست نجات یابد. غزل بدبخت هم اگر می دانست ازطرف پدرومادر و عمووزن عمویش ،که حرفهایش راشنیدیم، نورامیدی دارد،حتما موفق به طلاق از شوهرش می شدواین فاجعه هم جگرمردم رانمی خراشید.
  • مسعود IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 0
    کاش این تعصبات کورکورانه به انتها می‌رسید و این جماعت قبل از کشتن یک انسان و یک مادر کمی فکر می‌کردند و دچار توهم قبیله ای نمی شدند...در عکس کودکی دیده میشه که باید فرزند مرحومه حیدری باشه...در آینده چه جوابی برای این فرزند دارید و به او چه خواهید گفت؟ مادر او را به چه گناه نکرده ایی کشته اید؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    42 58
    خانم روان شناس مشکل جای دیگری است . مشکل گسیختگی فرهنگی و ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه است . آمار طلاق در کشور وحشتناک است . طلاق راه حل نیست . این دختر در صورت شوهر آزاری می توانست به خانه پدر یا عمو و دایی برود... ترکیه چرا ؟؟؟ البته اقدام اون شوهر هیچ توجیه عقلی و شرعی و قانونی ندارد . غیر انسانی و غیر اخلاقی بوده
  • ع.ت IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 4
    افرین به شرف وشرافت این مردباغیرت
  • کریم خان IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 4
    تف بر چنین غیرت و شرافتی
  • ماری IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 1
    علاوه بر شوهر و برادرشوهر عوضیش باید پدر و مادر این دختر هم مجازات بشن که در سنین کودکی او را وادار به ازدواج کردن
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 8
    متاسفانه خلا قانون وباورهای قبیله ای سرگردانی زن ومرد در راهروههای دادگاه وانباشته شدن پرونده های اختلافات خانوادگی حداقل به مدت4سال باعث بوجود آوردن ابنچنین فجایع میشود
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 6
    کار از این حرفا گذشته
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    23 6
    به این نمیگن تعصب وغیرت این توحش ونفهمی وبی فرهنگی است هیچکس حق ندارد جان کسی را بگیرد این دستور خداوند است این قاتل اگر مسلمان وباایمان بود اینکار را نمیکرد
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    خاک توی سرش با غیرت قبیله اش
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    36 39
    قانون طلاق من درآوردی وبسیارکثیف وناحق است.اگه طلاق ساده بودهیچ قتلی اتفاق نمی افتاد.دونفرمیخان طلاق بگیرن وخودشون راضی هستند.ولی قاضی هزیته های متفاوت وزیادی به دامادتحمیل میکنه که نتونن جدابشن ودرنتیجه اتفاقهای تلخی نی افتد
  • گ IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 1
    خدا لعنت کنه همچین ادم های بی فرهنگ وبیشعور که ابروی خوزستانی ها رو برده
  • ع IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    افرین برتوای مردباغیرت دورودخدابرتوباد برادر باشرف
  • دینا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 2
    غیرت در حدی که سر ی زن جوان را برید به این غیرت نمیگن به این انسان شیطان صفت می گویند برلی شما هایی که پشت اون مرد شیطان صفتان متاسفم
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    31 8
    ننگ برشما ک از انسانیت بوی نبردین
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    34 41
    تا کی یک عده می خواهند در جهل مرکب وحماقت محض عصر حجر ی و بادیه نشینی بمانند و پیرو عقاید فوق تعصبی زندگی کنند.....
  • FR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    20 15
    تاریخ زندگی و زندگانی انسان ثابت کرده که زور گفتن نتیجه نداشته وانسان حق انتخاب داره ودر اینمورد قانون باید سریع ومحکم عمل کنه که دیگه این اتفاق پیش نیاد
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    48 3
    ببین چقدر نادان است ودور از عقل ومنطق حرف میزند از جنایت دفاع میکند وآخر هم اسمش رو میگذاره غیرت ودفاع از شرف ملاک هر چیزی رعایت حلال وحرام خداست وغیر آن باطلو نادرست است طلاق زمانی که زندگی به بن بست میرسد در اسلام روا وجایز است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    37 22
    متاسفانه قبایل جنوب از نظر فرهنگی هنوز در صد سال پیش هستند که طلاق براشون ننگ میشه نمیدونم چه گناهی کردند دختران این سرزمین که تو ایران با این قوانین مالکیت زندگی میکنند
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    34 37
    این غیرت نیست نامش جنایت است
  • مرضیه IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    حق طلاق به مرد دادن یعنی چه مگه ما زنها برده ایم باید خریداری شویم
  • عطول IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 3
    اونایی که از این شخص و اینکار حمایت میکنن بسم اله سرشون باید بریده بشه بینم موافقن
  • فرشته IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    خاکبرسر ایل طایفه ای که طلاق وننگ میدونن و زن وحیوونی میدونن که آب وغذامیخادچطورزن باید خیانت بی پولی بی اخلاقی تحمل کنه چون طلاق ننگه ولی مرد خودش حکم بده خودش قصاص کنه وای برمردهایی که چنین ننگی رو غیرت میدونن وبهش میبالن زن مال واموال نیس زن یک انسانه که حق زندگی وحق انتخاب وحق استقلال وپیشروی درجامعه رودارن
  • ایرج قلیزاده IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    به اینگونه اتفاقات اصلانمبشه نظردادفقط خدابه داداین دوخانواده برسدخیلی سخته
  • ایرانی تبار IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 2
    درود ببخشید عزیزان از کدوم غیرت و تعصب و مردانگی حرف میزنند بعد خدا را شکر غیرت نمرده بله اگر این را غیرت قبول کنیم اوج‌ بی غیرتی و رزل بودن است ..جهت اطلاع آن دسته که نمی دانند اینکه یک دختر در این قوم ها اگر پسر عمویی داشته باشه حالا دختر ۱۵ سال پسر عمو ۴۰ سال پسر عمو معتاد ..قیافه حتی حاضر نیستی در ۱۰ متری ش بشینی چه برسد غذا بخوری یا بخوابی اما عاشق دختر عمو باشه این دلش خواست میشود مجوز پسر عمو که هر غلطی بکند .. بعد دختر نه حق اعتراض دارد نه باید حرفی بزنه ..اینجا فقط قیافه ها تغییر کرده اما فکر همان دو هزار سال پیش مونده
  • ناشناس IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 2
    این مرده یه روانیه باید اعدام بشه حتی اون داداشش با بابای دختره به این نمیگن غیرت این جاهلیت محضه این کجاش غیرته؟ غیرت میگه جون کسیو که عمرش دست خداستو به خواست خودت بگیری؟ سر هر اشتباهی هم باشه اینا خدا نیستن بخوان به سزای اعمالش برسوننش حق ندارن این کارو بکنن اگه اشتباه کرده و آبروتو برده طلاقش بده خب بی شرف این کارا چیه اینا مرد نیستن نه انسانن نه حیوان اینا مریضن ولی خداروشکر خودشون با این کاراشون خوب کار خودشونو میسازن و تقاص مریضیشونو اون دنیا پس میدن
  • کیان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 1
    در فرهنگ این عشیره طلاق ننگ است ولی کشتن انسان افتخار.باید بفکر تحول فرهنگها و باورهای غلط بود
  • فرهاد زرگانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 4
    شما جوری از طلاق حرف میزنید که انگار نقل وشیرینی این زن به شوهر و خانواده وطایفه اش خیانت کرده عزت وابرو یه طایفه رو خراب کرده شما میگید طلاقش میداد مرحبا به شرف این مرد مرحبا به غیرت این مرد بزرگ الله
  • طناز IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 3
    تف تو روی کسانی که به این کارا میگن غیرت
  • مش مندلی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    به نظر من اینطور خبرها باید گفته بشه شاید بالاخره کسی به فکر راه حل مشکل بیوفته.ازاین دست اتفاقا زیاده که زن یا کشته میشه یاخودکشی میکنه یاسالها حبس میشه.
  • eee IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 1
    من خودم یک زنم چرا باید زنان کشور ما خیلی راحت با داشتن بچه به همسران خودشان خیانت کنند که چنین اتفاقی رخ دهد من خودم به شخصه این روزها خیلی خیانت بین خانوداها میبینم ننگ باد بی غیرتی وذات خراب را
  • رضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    کی گفته با هم مشکل داشتند ، متاسفانه حالا هرکس از دید خودش یک داستانی را میسازه ، فضای مجازی شده بلای جان انسانها
  • 11. IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 3
    دمت گرم دستمریزاد سر زن جماعت رو باید بربد زنها ی الان دم بریده شدن یه مشت قالتاق،،،،
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 4
    درود دمت گرم
  • حسن IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    اینها همش فشار جامعه و فرهنگ غالب هست که به آدم تحمیل میشه وگر نه هیچکس دوست نداره همچین کاری بکنه ولی متاسفانه اگر نکنه نمیتونه سرشو بالا بیاره در جامعه.این خونها گردن همه ی ما هستن و همه سهم داریم توشون
  • شهرام IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    خدا نکنه کسی جای او مرد قرار بگیره روشن فکرای که میگن کارش اشتباه بوده باید تو شرایط قرار بگیرن
  • م IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 2
    غیرت زمانی گفتنش حقه که یه دختر 12 ساله به زور بخاطر رسم و رسوم به عقد پسر عمو در نیاد. دختری که از زندگی زنا شویی در اون سن چیزی نمیدونسته، مرد سالاری بی خود و زور گویی های الکی، غیرت زمانی وجود داره که مرد به عنوان یه برده به زنش نگاه نکنه، خونه رو نا امن نکنه، محبت در زندگی نباشه فرار مرد و زن از زندگی قطعیه. تصمیمات جاهلانه، اثبات مردانگی در پس نامرد بودن، غیرت حساب نمیشه. دم از کدام غیرت زده میشه وقتی زن محبت کافی از همسر نمیبینه و در دام محبت دروغین فرد دیگری گیر میفته. اگر حتی کوچکترین محبت و امنیتی در زندگی وجود داشته باشه زن هیچ وقت خطا نمیکنه. تعصبات دروغین و ادعاهای بی خود نمیتونه پرده ای بر حق بکشه. گرداندن سر ناموس خود بدون حجاب در ملا عام غیرت نیست. انگ مادر خیانت کار و پدر همسر کش تا ابد بر پیشانی فرزند باقی میماند.غیرت زمانی معنا داره که مرد در زندگی طوری رفتار کنه که زن نه تنها از ترس خدا، به خاطر احترام به حق و حقوقش از طرف مرد زندگیش دست به خیانت نزنه، وقتی با زنها در طایفه مثل یه دمپایی رفتار میشه این آخر اون زندگیه، تمام اینه حرف حق..
  • Jefosun IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    دنیا از دو جهت در حرکت است روبه جلو و همگام با تکنولوژی و شکفته شدن حقایق پنهان و . . . . رو به عقب و تا رسیدن به لوسی هیچ قدرت و نیرویی توان مقابله یا توقف این دو حرکت را ندارد . ‌‌. .
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    32 15
    این رسم آدم کشی متاسفانه بگم اکثر اتفاق های بددراهوازوقبیله های اعراب رخ میده. نه اینکه بگم درجاهای دیگر نيست ولی اعراب عزیز خیلی از این اتفاقات رخ میده
  • سید مرتضی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    خانم مثلا کارشناس !! وقتی فردی بخواهد تحلیلی در مورد اتفاق یا حادثه رخ داده ای را بدهد ، نباید صرفا به ان امور تئوری که در دانشگاه مطالعه کردید ، اکتفا کنید . در تحلیلتون هیچ گونه تحلیلی از وضعیت جامعه و خصوصیت عشایری اهواز اشاره نکردید . فلهذا تحلیل شما کاملا ناقص و پر از عیب و ایراد هست .
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 13
    باید سطح فرهنگ تو قبیله ها وبعض شهرها بال بره مردها زنها را با بدترین لباس وگوشش رها می‌کنند اینجا غیرتی میشن. این نادانی هست. اگر سطح فرهنگ وسنتهای غلط جمع بشه. وخانواده فنیل باهم رفت‌وآمد کنند و نها مشکلات خود را درمیان می‌گذارند
  • خسروی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    خانواده ها نمیزارن
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    25 3
    طلاق بهترین گزینه بوده
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    53 4
    طلاق که حلال خداست رو حروم میکنن .و قتل که حرام است راحلال 😔😔
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    35 17
    ماشالله پهلوان
  • نیکو IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 2
    کودک همسری عاقبتی بهتراز این نداره
  • فری IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 1
    اگر زن خیانت کرده مرد راحت طلاقش میداد چرا دیگه زنشو اینجوری کشت 😔😔
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    35 34
    به غیر از فرار از دست شوهرجانی و داعشی ،راه دیگری وجود نداشت، اذهان عمومی ، اشد مجازات به این حیوان پس فطرت را دارد،
  • سعید IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    چی بگم جهان سومی بعنی این خوب اگه بدهس طلاقش بده اگه دوسش میداشتی اینکارومیکردی ؟به بچه ات چه جوابی خواهی داد؟باکدوم عقل سلیمی باکدوم منطق اینکاروکردی که بگن بهت باغیرت!!!!،جزبی ابرویی برای خانواده ات ایاچیزی باقی موند؟؟؟تاابدهست این ننگ برگردن خانوادت خواهدماند..نمیتونستی طلاقش بدی هیچ کشی نمیفهمیدمیگفتی دعوای خانوادگی جزاون لحظه که دنیاخنده تودیدهرگز نخواهی خندیدگرچه امیدوارم طناب داروگردنت ببینیم
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 32
    غیرت و شرف بخوره توی سرش جون یه آدمو بگیری که نشون بدی شرف داری وحشی باید اعدام بشه تا درس عبرتی بشه واسه آدمای دیگه. طلاقش میداد حتما اینقد آذیتش کرده که دختر بیچاره فرار و ترجیح داده. باید مثل اون سر بریده بشه تا بفهمه. عوضی آشغال
  • مهدی ازاهواز IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    باسلام خدمت کارشناس و روانشناس که درباره حادثه اهواز که شما فرمودید باید طلاق میگرفت از نظر من حرفشون اشتباه هست. دوم ذکر کردین ازدواج بین فامیل دختر عمو وپسر عمو درهمه قبیله ها هست بوده ومیباشدبازهم اشتباه میکنید شما راست میگین اینستاو سرویس های دوستیابی رو قطع کنید والسلام
  • هادی IE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    چرا طلاق نگرفت!نگه که خانواده شوهر قبول میکرد،به کودک همسری باید گفت عروسک همسری
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    39 13
    اون کسایی که غیرت و تعصب رو بهانه کشتن می‌دونن. اگه مردی خیانت کنه و فرار کنه هم خونش حلاله. پس باید گردن اون مرد رو هم زد که زن و بچه رو میزاره و فرار می‌کنه با یکی دیگه می‌ره. یا می‌ره عیاشی و پی معتادی و هزار کوفت زهرمار
  • ****** IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 1
    متاسفم که در جامعه ای زندگی میکنم که از یک شمر طرفداری می‌شود والا چهره این مرد که نمیدونستن در فضای مجازی دیدم تصورم شمر درنمایش بود ازدواج دختر دوازه ساله به رضایت خودش نیست چون نمی تونسته از خودش دفاع کنه به ترکیه رفته دست شوهرش حمایت کننده از دو طرف خانواده نداشته بحث نیست بجز اعدام این شمر والا این مرد آزاد از زندان بشه هیچ کس از دست این مرد امنیت ندارد برای خود جامعه هم بد زنده بماند چون کشتن برایش عادی مشود
  • ف ع IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    واقعا انسان متاثر می شودبا شیندن اینگونه اخبار غم انگیز وملال آور بیشتر این مسایل به این فضای مجازی تلفن همراه بر می گردد خیلی باید مراقیب جوانان ونوجوانان باشیم که شاهد این حوادث دلخرش نباشیم
  • ندا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    من نمیدونم چرا هر چی نظر میدم نمی زاره نه بی احترامی میکنم نه فحشی میدم لطفا نظرای منم بزارید
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    28 81
    زنی که به خاطر یک مرد غریبه سوری از عابرو و بچه خودش میگذره حقش مرگه ولی ای کاش سرش را نمی برید که بگن کارش غیر انسانی بوده به جرم خیانت حکم اعدامش رامیگرفت
  • مبینا IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    سلام اصلاخوب نیست درس ابرت بگیرید
  • ایرانی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    اول اینکه اون زن چجوری بدون اجازه شوهرش ترکیه رفته یا دوباره بخواد برگردد این جنایت رخ دهد اگر زنی خیانت کرده باشد هم باید دید شوهر چه رفتار و کاستی در زندگی داشته بعد هم باید شرایط سنی زن هم باید در نظر گرفت سن پایین دارد کم تجربه هم هست همه اینها باید لحاظ شود باید زن و مرد یکدیگر رو تربیت کنن این مرد نمیگم کار درستی انجام داده سر بریدن گرداندن در شهر شکل خوبی نداره
  • عادل IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    بنده خدا اگه طلاق چیز بدی بود خداوند اجازه طلاق در قرآن نمی‌داد خداوندمیفرمایند یا به خوبی زندگی کنید یابه خوبی جدا شوید نگفته برو طرف بکش اوج حماقته که بزور زندگی کن یا بمیر
  • Fateme Afsharmanesh IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    در بعضی خانواده ها طلاق گرفتن ننگ است و زن جرات ندارد بگوید َطلاق میخواهم بعضی موارد. مردان ضعیف وابسته که از زن سواستفاده می‌کنند نیز. طلاق زن را مساوی با از دست دادن رفاه و آسایش خودشون می‌دانند. و. اجازه نمی‌دهند زن دادخواست طلاق بدهد. بهر جهت وظیفه حاکمیت فرهنگ سازی در این زمینه که طلاق ام نکوهیده و ناپسند نیست و حمایت از زنان تحت. خشونت. میباشد.
  • امیر IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    منظور از این جمله چیست؟ نخستین اشتباه؟؟؟ این زوج دخترعمو و پسرعمو بودند و همین ازدواج فامیلی می‌تواند نخستین اشتباه در زندگی آنها باشد.
  • زهرا ورمزیار IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 2
    من این فیلم رو دیدم مرده سر زنشو از موهاش گرفته تو خیابون راه میره
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    31 15
    با سکه ۱۴ میلیونی نه زن مهریه میبخشه نه مرد میتونه طلاق بده اصل داستان اینه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    15 19
    خوب کاری کرده مرحبا به غیرتش
  • خانم از ابادان IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 2
    قضیه قتل مونا حیدری واقعا جهانی شد سرتا سر دنیا این قضیه دارن نشون می دن واقعا که چقد شرم اوره ابروی ی مملکت بردن
  • محمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    آیا قتل یک انسان هر چند گناهکار شرافت و آبرو می سازد خداوند رحمان و رحیم قتل و آدم کشی را گناه کبیره می شمارد حالا این جوان با تعصبات کور کورانه دست به قتل یک انسان زده که به خیال خام خود شرافت به دست بیاره و بدتر از آن گرداندن سر در کوچه و خیابان کاری شبیه به کار داعشیان گمراه ما در تاریخ اسلام مثال های زیادی از گمراهی داریم مانند خوارج که به نام دین و دیانت چه اعمال و جنایتهایی که مرتکب نشدند
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    24 37
    توی خوزستان رسم و رسوم بین قبیله و طایفه پا برجاست طبق رسم و رسوم فرار کردن از خونه ننگ و آبروریزی محسوب میشه و غیرت مرد به هرقیمتی باشه جلوی آبروریزی باید گرفته بشه
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    35 40
    معلوم است که هنوز غیرت زنده است
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    مردم بد بختی تحریکش کردن به بدبختی کشون ند اگه بی سرو صدا طلاق داده بود بهتر نبود؟ الان بچه فردا چطور سرشو بالا میگیره شوهرش برادر شوهرش پدر مادرش فامیل شوهر همه بدبخت شدند همه هر کی نقش داشته مقصره
  • امیر IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    اوف براین غیرت.غیرتی که باعث شود مرگ کسی رقم بخورد غیرت نیست
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    27 42
    باید حتما رسیدگی بشه وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه. به چه حقی سر زنش رو تو ملاعام بریده. ب برادر کثافت تر از خودش‌. اصلا زنش خراب بالاتر از این که نبود طلاقش میداد..باید در ملا عام اعدامش کنن این عوضی رو
  • معلم IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 2
    متاسفانه بسیاری از خانم های جامعه از اینکه مجبور هستند همسر ی را تحمل کنند که اصلا دوستش ندارند در عذاب هستند .چون برای طلاق فقط در اختیار مرد می باشد واین قانون ناعادلانه است .حتی اگر زن همسر و زندگی ایش را دوست داشته باشد مرد می تواند به راحتی او را طلاق دهد ،از طرفی اگر اصلا زندگی و شوهر ش را دوست نداشته باشد نمی تواند از شر زندگی مشترک خودش را رها کند .
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 18
    راوی تعصبات بیخودی ودم ازمردانگی زدن بیخودی بیغرت ترازخودتون خودتون هستید
  • موری IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    مرد جماعت برای ابرو و شرف زندگی می کند آدم بی غیرت چیزی متوجه نمیشود ناقص هست، مرد تلاش میکند ولی اون زن یا دختر چه میداند غیرت یا ابرو چیه کارخودشو انجام میده، دورد به مرد با غیرت و با شرف
  • ابوالشرف GB ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    چی هست این غیرت و شرف؟تعریف کنید بفهمیم.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      27 22
      این جاهلیت قبل از اسلام است که با آن قساوت آدم می کشند
    • ی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      خدا قتل یک انسان بی گناه را تایید نمی کند اگر عشیره ضد نظر خدا قتل انسانی را به بهانه های مختلف تایید می کنند حالا شما در دو راهی انتخاب هستید که خدا را تایید کنید یا ...
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      11 19
      قتل کردن ابروداری میشه تو کجای دنیا قتل گناه نیست
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      11 5
      خاک توسر همچین ادم هایی مثل حیوان رفتار میکنن
  • آبشار IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    کشتن یه ادم هر چند گناه کار ، غیرت نیست بلکه تعصب کور کورانه و جاهلانه است ، قانون باید مجازات رو مشخص کنه نه هر کس واسه خودش قانون بسازه
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      11 19
      والا آدم کشتن غیرت بگو کثافت
  • ابراهیم IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    تف به غیرتی که جان انسانی را می گیرد.!!!
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 22
      خودت چکاره ای ترسیدی بلا نمونه توهم
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 14
      دقیقا
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      18 16
      واقعا کشتن یه ادم الکی نیست غیرت هم نیست حداقل میشه طلاق داد دیگه گناهش با خداست نه با ما
  • علیرضا منافی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    چراتوی جامعه هرکارگردان داره درباره خیانت فقط فیلم میسازه چرایه خانم بایدعزت وشرافتش روبخاطرهیچ وپوچ بفروشه این خانم مگه نمیتونست جداازشوهرش زندگی کنه بلاخره شوهرش هم به این نتیجه میرسیدوابرومندانه جدامیشدوهرکی میرفت پی زندگیش العان خب غیرت وشرف ایرونیهامردداره میره زیرسوال. امااگه دولت هم یکم سخت گیری بکنه وبه خانمهااینهمه میدون نده اینکارهاهم پیش نمیومدشماهاکه دارین قظاوت میکنین خودتونوبزارین جای اونا
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      39 5
      کجاس میدون دادن به زنا والا هر جا میری همیشه منافع مرداست ما ندیدیم منافع زنو
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      28 6
      ببند
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      30 11
      کدوم میدون هه اونم به خانم های بدبخت... کسی حق نده جان انسانی رو بگیر هرچند گناه کار
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      25 20
      اگه یکی سر خواهر مادر خودتونو می‌برید بازم دم از غیرت کور کورانه میزدی یا اون موقع یارو یه قاتل جانی میشد
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      9 33
      آره‌والا‌من‌زنم‌ولی‌باحرفاتون‌موافقم
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      24 21
      تف به این غیرت که آبروی یک کشور رو به باد میده.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      21 37
      لعنت ب اینستا ک زندگی مردم رو بفنا داده حقش بود دمه شوهرش گرم
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      26 11
      درود برشما. دقیقا همینه. تف ب همچین غیرتی. اگر غیرت ینی بریدن سر یک انسان تف ب همچین غیرتی... شما غیرت میدونی چیه آخه از حیوان پست تری تویی ک همچین کاری میکنی لعنت خدا بهتون... هم اون حیوون هم کسایی ک حمایت میکنن و....
  • NL ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 25
    ناموس الان به درد گور باباش میخوره ..اگه ناموس پرستی خوبه و قدرت طبیعی داره بیاده طناب دار را از گردنش پاره کنه ..یه مشت خرافاتی عوضی روان پریش
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    39 4
    چون خانواده دختر شرایط دختر را نادیده گرفتند،فکر می‌کنند فقط پول و درآمد همه چیز میباشد، فامیل و خانواده دختر ب نظرم خودشان مایل به قتل دختر بوده اند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    48 30
    سرش برید خوب کاری کرد دستش درد نکنه خودش پسر سه ساله دارد و از شوهرش حامله بود چرا با مرد سوری فرار کرد ترکیه
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 32
    غیرت وتعصب و شرف رو بهتره برای گرفتن حق وحقوق درماندگان خرج کرد ، عقده های سرخورده زندگی و جامعه رو نمیشه باخشونت به ضعیفان سرکوب کرد......
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 15
    این غیرت وتعصب نیست بلکه زورگویی وظلمه ،دخترا وزنا حق انتخاب دارن نه اینکه با زور واجبار ویه مشت خرافات فامیلی دختراشونو فدا کنن هیچ مردی چنین حقی ندارد طلاق برای مواقع ضروری لازمه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 12
    احسنت به شما خانم رامشت چرا اول زندگی سراغ مشاور نمی فرستند چرا واقعا
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    12 8
    اگه دویا سه نفره اعدام میکردن اینا این غلط کاری رو نمیکردن قاتل های اشکان تقوی هنوز اعدام نکردندباید همون موقع اعدام کنن نباید دست دست کنند
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 22
    دستش درد نکنه
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    34 17
    این فرد حالت عادی نداشت بعد از قتل بدون کفش و خندان در خیابان راه میرفت.این افراد را باید سپرد به شمشیر تا دیگر تکرار نشود چنین اعمالی.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    23 21
    اگه امثال اینارو اعدام کنند دیگه برای کسی دیگه تجربه میشه که این غلط کاری رو نکنند
  • GB ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 22
    سلام این خانم اصلا دلش این جا نبودفکر ذکر به خارج رفتن بود.با آزار و اذیت در بین راه به او انجام شده باز هم رفت الیه حال قانونی باید باشد مشکلات این چنینی را حل نماید. این خانم و این موضوع های این چنینی توان دارد قانون نیاید بگذارد به رااحتی. زن زندکی و ..........ازبین ببرد
  • US ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 7
    روحیه هم جریحه دار شد باید اعدام بشه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    28 24
    برای خوزستان خیلی بد شد
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 51
    بنازم غیرتت عرب غیرت داره وبی ناموس نیست ..من یک بختیاریم منم بودم همین کارومیکردم.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    60 43
    اگر زنان می‌خواستند انتقام ناموسی از مردان بگیرند الان نسل مردان منقرض بود
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    37 8
    در این زمان که نه انسانیت هست نه مسولین به فکر جامعه لجنی هستند بهترین چیز مردن است خوش بحال کسی که می میرد. تف به این زندگی ننگین.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    28 5
    باورم نمیشه هنوزم این رسم و رسوم مسخره که پسر عمو باید دختر عموشو بگیره هنوز هست. لعنت به رسوم نابخردانه!!!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    20 26
    بی شرف اونی که میگه سجاد کاری اشتباهی کرده شماها ک دارین نظر میدنی راضی میشین زنت ولتون کنه بره با ی مردی ۴ ماه بمون بعد بیاد خودتون جای سجاد بزارین واسه یک دقیقه
  • US ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    46 19
    چرا شما فکر میکنین حتما باید حتمامردان مراقب زنان باشن که خطا نکننمن خودم پدرم را در ۲۰ سالگی از دست دادم وسه برادر از خوددم کوچکتر بودند وسه خوار بودیم واز خودم کوچکتر بودندوما درس مون در دانشگاه خوندیم ووخواهر دفتر دتر شدند وما ازدواج کردیم با ابرومندی والان هم۶دختردارم که پدرشان هم از دنیا رفت ونا گفته نماند که نه پسر دارم پدرشان چون نطامی بو دبیشتر وقتها هم درشهرمان نبودند وخودمهم پدرم نطامی بود ودر بسیج وجبهه وتقریبان ما پدرمون حتی نمی دیدیم ....والان دخترم درتهران دانشگاه خواج نصیر ودختر دیگرم درشهرستان تحصیل کردند والان دوتا دخترم مهندسه یکی هم حسابدار .... من خودم از بچگی با هیچ مرد بیگامه بگوبخند نکردیم حتی دخترا م ومادرم یا خواهرام ومادر بزرگم پس وهیچ کار عیر اخلاقی در فامیلمان نیست چون به اخلاق وهنجارهای جامعه وانسانیت پای بندیم چرا دیگر پیامبر مبعوث نشده چون الان مردم فرق خوب وبد میودنن ولی نمی خوان پایبند باشن
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 10
    اگه مرد بود که زنش فرار نمی‌کرد. ای کاش به جای یافتن مشکلات دیگران اول مشکل خودمون و پیدا میکردیم
  • NL ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 18
    صددرصد این خانم میدانسته که طلاقش غیر ممکن هست دست به اینکار زده است والا میتونست در خواست طلاق بدهد برای نمونه پدر زن خودش از ترکیه اورده دخترشو به دامادش زنگ زده که بیا زنتو ببر
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 7
    تف به این تعصب کور کورانه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    25 16
    الان اون آدم هایی که می گفتن بی غیرت بیان نجاتش بدن که سرشو جلوی مردم می چرخوند خاک بر سر همچین آدم هایی که مغز خر خوردن برو تا آخر عمرت آب خنک بخور
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 19
    به این نمی گن غیرت میگن روانی دیونه معلوم نمیشه چی زده که فازش بالا بوده بعد میتونست غیابی طلاق بده قانون را برا این کارا گذاشتن چرا قانونی عمل نکردن زن بدبخت با بچه سه ساله مگه کافر بودی داعشی بودی که سر بریدی بی غیرت ابرو قبیله رو بردی واقعا متاسفم
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 19
    مردم دیوانه شدن غیرت کدومه وحشی گری را اسمش را میزارن غیرت زن بیچاره فریب خورده لعنت به آن مرد سوری همش مقصر مرتیکه سوری است
  • DE ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 23
    این شرف وغیرت نیست این جهالت رو نشون میده کشتن غیرت نیست وحشیگری هست وتمام. مشخص هم هست که افراد نادان هنوز در کشورمون کم نیست
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 12
    شایداین مردزخم دیده ازیه زن بی عاطفه که دوسش داشته به آخرخط رسیده بوده.آدم بایدخودشوجای اون بزاره تابفهمه چراراضی به سربریدن عزیزترین کسش شده.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    25 10
    سربریدن در شرع و قانون جایز نیست. اگر که مرد و زن باهم نمیسازن همانطور که خدا ازدواج رو حلال کرده طلاق هم حلاله. از هم طلاق بگیرید نه اینکه همچین اتفاقی بیافته.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 7
    وقتی مرد صبح تا شب بخاطر مشکلات اقتصادی مثل سگ کار میکنه دیگه نایی نداره روی خانه خانواده تمرکز کنه
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 5
    قبلا یکی دوتا محله و قبیله میشناختنش الان با این کارش کل کشور شناختنش
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 3
    قانون دوم ازاین دفعه هر مردی به زنش خیانت کنه این حقه زنش که سر مرد ببره تو خیابون بگردون
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    15 8
    تف به این غیرت وشرف که فردی سر یک فرد راببرد خاک برسر تعصبات وجاهلیت طایفهی::زن راطلاق بده میگه شما مال کدوم دوره هستین صدرحمت به یزید؛؛؛ازخدابترسید::اخلاق این مرد مشخص بوده بایدزن فرارمیکرده،،واقعیت جامعه نشرندهیم دیگه درست میشه کارشناس محترم بگو فرهنگ جامعه درست کنیم نه اینکه جلو انتشارش این خبرهابگیریم
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 5
    کشتن راهش نبود چرا که یه بی دفاع کشته شده مشکلات رو بیشتر میکنه
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 7
    مرگ بر این غیرت
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 6
    آیا واقعا این خانم روانشاسه تمام اطلاعات وراه کارها اشتباهه مادر سجاد(قاتل) گفته که هیچ مشکلی بین عروسش وپسرش نبوده وهمه چی خیلی خوب وعالی بوده بعداین بابا میگه مشکل داشتن یکی بگه برو بمیر با این روانشناسیت
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 11
    تازه خانواده دختره میگن خوب کاری کرد فکر کردی براشون مهمه زمان جاهلیت دخترارو زنده به گور میکردند الانم یه عده با وحشی گری همون کار رو میکنن
  • سایه IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    منشأ این جنایت ها درسته تا حدودی ربط داره به تعصب قبیله ای اما اصلی ترین عامل آن ندادن حق طلاق به زن در. ایران هست که یک زن مجبوره حتی اگه نخواد تا آخر عمرش با یک مرد زیر یک سقف باشه چراچون حق طلاق با مرد هستش بنظر من که این قانون مهریه بیخود را بردارن حدود واسش بزارن و در عوض حق طلاق رو به دو طرف داده بشه تا حدی مشکلات رو کم می‌کنه
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 11
      نه بابا
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      19 9
      شوهر غلط کرده با جدو ابادش ...اگه غیرت داشت نمیذاشت خم به ابروی زنش بیاد ..
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      اگر به زنها میدون میدادن این زن بیچاره طلاق میگرفت و فرار نمیکرد، از وضعیت قانون پر نقص چیزی نمیدونی، کسی که ۱۲ سالگی شوهرش دادن چه اختیاری برای ادامه ندادن به زندگی با چنین وحشی و داشته.
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 16
      این هم بهونه ای میشه برای زنها یک کاسبی میشه برای یک عده
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      5 22
      الان که خانمها به راحتی شوهرهاشون روبخاطرمهریه میندازند تو زندان. وای به اون روزی که حق طلاق هم داشته باشند. سنگ روسنگ خانواده بند نمیشد. البته منکه بخاطر یک لیوان شیر یک گاو نمیخرم.
  • مهران IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    دمش گرم
    • عبود IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      بیشعور.
    • اسد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      واقعا ذهنت بیماره و نیاز هست که بازپروری عقلی بشی
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      24 9
      نسل آدمایی مثل تو، در هر صورت منقرض میشه، با قانون جنگل نمیشه تو قرن ۲۱ ام زندگی کرد! هرچند قانون جنگل هم این وحشیگری رو نداره!
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      12 37
      خوب کاری کرده سرشو بریده
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 35
    خوب کاری کرد کشت ما قیرت داریم
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 35
    باورم نمیشه.. کشور ما دچار فقر فرهنگیه.... فکر می‌کنم سلامت روانی کشور خیلی وقت ازبین رفته.... امروز یه انسان هرچند گناه کار کشتی تا سرت جلوی ی مشت ابله مث خودت بتونی بالا بگیری. وبه خودت افتخار کنی بگی مسلمان باغیرتی.. تف توی روتون... انقد به نام اسلام وشرف غیرت نیاید روی گناهتون سرپوش بزارید مگه شما خدایید... حضرت محمد می فرمایند اگه زنت بدترین اشتباهم کرد حتی اگر خیانت کرد شما حق زدن اون ندارید اگر هم زدید با سه شاخه گل........ یعنی میخواید بگید از پیامبر با غیرت ترین... امثال شما فقط از دین سو استفاده میکنن تا روی گناهاشون سرپوش بزارن..
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    25 9
    خوزستانیم هیچ ننگی بالاتر از این کاری ک کرد نیست شرف با کشتن کسی ب دست نیومده این کار اوج بی شرفیه و مایه ننگ تمام خوزستانه
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    23 9
    تف به اون غیرتی که باادم کشتن غیرت اسمشه اتف به کسی که قاتل رو حمایت کرده یامیکنه خداحق اون بطچاره رو میگیره نه با مردن بلکه بافلج شدن و جزام گرفتن ایمان دارم این بلا بسرش مطاد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    23 13
    اگر نظام این فرد را مثل اوباش،وسط خیابانهای اهواز سنگ سار میکرد و مثل حیوان وسط شهر شلاق،میزد درس،عبرت میشد برای دیگران و نشان میداد نظام با خشونت علیه زنان مخالف هست
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 11
    تف براون شرف که زندگی که هدیه الاهی است رابخاطرنخواستن زندگی زوری براحتی وفاجعه امیز کشت
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 12
    بهترنبود طلاقش میداد اگه توزندگی باشوهرش احساس امنیت وارامش میکرد فرارنمیکرد بابلای ک سرش اورده معلوم میشه که این دختربیچاره چرانخواسته با وجود ی بچه باهاش زندگی کنه
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    20 24
    زن اینجوری بایدبمیرد
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 26
    موافقم. ازپخش تصاویر مقتول اجتناب کنید ..بنظرم وحشتناک میادوتصوّر این حادثه روح آدمو متلاشی میکنه.این روزها همش از زامبی شدن آدما درآینده خبرهای بدی بگوش میرسه....بخدا دیگه طاقت نداریم. همینطوریشم توزندگی روزمره توفشار گرانی مسکن وخوراک وپوشاک، همش تو استرسیم. باتشکر
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    20 6
    مقصر دوستانش هم هستن که اطلاع رسانی میکردن و شوهرش را تحریک کردن
  • عیوضخانی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    خانم کارشناس شما ظاهراً از قوانین کشور خبر ندارید ، به نظر شما یک خانم آیا به راحتی میتواند از همسرش طلاق بگیرد ؟ خواهر من با داشتن دو فرزند و مستاجری ، همسر معتاد و بی مسیولیت ش بیش از دو سال است که خانه را ترک کرده و مشخص نیست کجا و چکار میکند ، با اینکه خواهرم وکیل هم گرفته اما هنوز موفق به گرفتن طلاق نشده است ، حال شما بفرمایید یک همچین خانواده ای آیا آینده ای خواهد داشت ؟ چرا دادگاه و قاضی حکم طلاق صادر نمی‌کند ؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      9 15
      کثافت
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    معنی غیرت سر بریدن زن ها نیس معنی غیرت رو‌ بفهمید اشرف مخلوقات...😏
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      21 3
      واقعا طلاق خیلی بده ولی به نظر من در خیلی از زندگی ها طلاق واجبه ،اونجایی که زندگی کردن اجباری باعث قربانی شدن زن ومرد ،بعد فرزندانشان ،و آدمهای اطراف میشه ، چه خانواده هایی که به خاطر موندن اجباری کنار هم همه آسیب نمیبینند ، خدا خیر نده اونهایی که به اجبار میخوان دوطرف رو کنار هم نگه دارند
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      11 2
      اینو راست میگید دمتون گرم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    23 6
    بیچاره رو طلاق میداد دیگه اون چه جلاد بازی که درآورده اصلا هیچ حرفی توجیه این کار بیرحمانه نیست اسم خودشو گذاشته مرد ی زن رو دونفر بگیرن بکشن چه بی غیرتی بودی تو که به خودت اجازه دادی ی زن رو بکشی
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 21
    بعدمیگن دولت چرابه خوزستان خدمت نمیکه روی نفت گازقرارداره چون میدونن......،!؟
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 44
    بهتره سر مردانی را ببری که ماهواره درمنزل نصب میکنه‌واجازه ميدند چیزهای را ببیند که بی حیای وارتباط با نامحرم برای خانواده عادی بشه .سر مردانی باید بریده شود که زنانشان بزک کرد.میچرخند الگو گرفتن از زندگی غربی وهنرمندان هرزه نتیجش می‌شود ازدواج با محارم .ازدواج با حیوانات .وقتی حیا وخدا درزندگی فراموش بشه نتیجش میشه این .این زن حقش بوده چون قانون خدا را رعایت نکرده .
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 26
    سلام در جامعه ای که مهریه زن حداقل سه یا چهار برابر دیه یه زن هست و بیشتر عندالمطالبه است طلاق دادن زنی که در زندگی مشکل داره بسیار سخت میباشداز طرفی اگه بخوای یه زن رو طلاق بدی باید حتما مهریه شو بدی یا بری زندان هیچ جای قانون به حق نیست وهمیشه یه جای کار میلنگه راه کارهای اجتمایی زیادی بلدم ولی به کی بگی
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    20 8
    امثال این آقا هنوز تو جهالت گیر کردن فکر کردن همه چی درست میشه متاسفم برای این فرهنگ غلط
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 3
    اره طلاق ننگه براشون قتل ننگ نیس آخر بیشعوری و بی فرهنگی
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    هیچوقت خودتون رو با کسی مقایسه نکنید ما چه میدونین ایشان چه شرایطی داشته و چه مشکلاتی که به ترکیه فرار کرده
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      21 7
      مثلا فکر میکنن چه کاری کردن ،زورشون به زن ها میرسه ،اگه عرضه دارن برن با دشمنا توی جنگ بجنگن ،عرضه هیچ کاری رو ندارن .غیرت رو از کجا باید داشته باشن .همشون یه پا چلمن و بی عرضه و بی غیرتن ،خاک تو سری مردی که دست روزنش بلند کنه یا بزاره یه نفر به زنش تو بگه
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      18 9
      تف ب غیرت هر چی مرده ک اینقد ظالمن و نامردانه و وحشیانه سر یک انسان رو میره همه مردا عوضین کاش دنیا بدون مرد بود حیونن
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      8 5
      کدوم قانون این میگه کدام دین این تفسیر میکنه الله اکبر
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      18 3
      اگر خانواده این دختربچه دخترشون اهمیت میدادن الان زندگیش به اینجا ختم نمیشد آخر چقدر عقب افتادگی
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      17 31
      سلام برهمگی من که‌ زن هستم ولی حق با سجاد است
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 1
    آیا قاتل مواد مخدره استفاده کرده یا بیمار روانی بوده!!! درضمن چطور اون خانوم تونسته فرار کنه از کشور .. چرا خارج کشور ... چرا حالت غیر عادی بودن شوهرش اگه بوده، رو به پلیس امنیت اطلاع نداده...؟؟؟!!!! چرابه‌خانوما میدون میدن که نشد حرف!!! این خانوم بچه هم داشته؟؟ اون یک مادر بوده ؟ سلامت جامعه به یک مادر سالم وابستست. واین وظیفه ی پدر خانوادست که آرامش را در فضای خانوهده فراهم کنه تا مادر در سلامت روان،فرزندانش را هدایت کند.سلامت جامعه بااین رفتار شوهر در خطره... ماتو حامعه هم مرد خوب داریم هم زن خوب.. هم مرد بد داریم هم زن بد. خطر ازجایی شروع میشود که جنون جای عشق رامیگیرد.وجنایت جای ایثار را و اشتباه تکرار دارد .. تکرار اشتباه یعنی خطر.‌!!! بنابر این کات کنن وقتی در خطرند..
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 26
    هیچ مشکلی نداشته کشش بلند شده زن بیشرف بی‌ناموس بایدتکه تکش میکرددرودبرشوهرش
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    30 13
    معنی غیرت اینه که اولا مرد جوری با همسرش رفتار کنه که فکر جدایی و رابطه با دیگری به سرش نزنه و ثانیا اینکه حقی که برای خودش قاعل هست برای همسرش هم به عنوان یک انسان قاعل باشه، نه اینکه نگاه کنه ببینه عشیره چه فکری درموردش ن میکنن در آخر هم اینو بدونید که اگر قرار بود زنها هم بخاطر غیرتشون سر مردشون رو ببرن تابحال نسل مردا منقرض شده بود!!!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 8
    لطفاً تعریف غیرت را خوب یاد بگیرید.. غیرتی که منجربه جمع شدن خون جلوی چشم شود یعنی اینکه فرد خون آشام واز حالت طبیعی خارج شده وجنون دارد.. غیرت را با تعصب احمقانه اشتباه نگیرید لطفاً
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 6
    کارشناس آبکی زیادی حرف زدی مثل اینکه توی این جامعه زندگی نمیکنی شاید هم تازه از دانشگاه آزاد مدرک گرفتی
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    8 4
    درجامعه ی ما تعریف از آبرو یعنی اهمیت دادن به حرف مردم ..این دقیقاً همان انفجار خانوش روح ..وقتی روح متلاشی شود کم کم انسان از سرشت خود خارج می شود... برای این اتفاق بسیار متاثرم
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 3
    پیامبر سال ها با این عقاید جاهلی جنگید که متاسفانه امروز به غیرت و شرف و ناموس پرستی و....تعبیر میشه.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    24 6
    این خانم بعد از ۵ سال شوهر داری تازه ۱۷ ساله بوده کودک همسری اخر عاقبت نداره مگر یک بچه ۱۲ ساله میتونه یک زندگی را راه ببره یا شوهر داری کنه اونقدر زود از زندگی خسته میشه همه درها را هم بسته فرار می کنه اگر عدالتی وجودداره باید اول پدر غزل را محاکمه کنند که بچه ۱۲ ساله را شوهر داده بعد شوهر اورا
  • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    27 3
    دوستان بیایید هیچ گاه بدون اطلاع از موضوعی قضاوت نکنیم .چون قاضی فقط خداست شاید دختره مقصر بوده یا خدایی نکرده خیانتکار که در اینصورت باید سنگسار میشد..ویا پسره مشکل داشته که ادامه زندگی مشترک برای دختره قابل تحمل نبوده وفرار کرده که دراینصورت مظلوم هستش خداوند همه ما را ببخشد الهی خودت کمک کن
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    17 6
    خاک تو سر بعضیا دم از ابرو میزنن ولی جون یه انسان براشون ارزش جون یه مرغ رو داره. تعصب بیجا. حتما دوسش نداشته فرار کرده
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    11 8
    تو به شرف این جور جونورای.اگه این ادم بود زنشو فراری نمیداد .اگه انسان بود خوب طلاق میداد.نه بشینه راحت سریکیو ببره دستش بگیره بچرخونه بخنده .خود خدا طلاقو برا چی گذاشته .متاسفانه وقتی کار به لجبازی میکشه بهتر ازاین خوب نمیشه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    15 5
    یکی به این شوهر احمقش میگفت با کشتن زن مشکلت حل نمیشه....
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    16 9
    تف تف لعنت لنعت به هر چه قاتل جنایتکار چه نظامی چه شخصی خداوند متعال از هیچ قاتلی نگذرد لعنت لعنت به هر چه قاتل
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    11 6
    خدا لعنت کنه ه کاری کرده بروشکایت چرا آدم نیستی حیوادرنده مادرت هند جگر خوار
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    9 8
    خانم دکتر مثلا روان شناس سره جناب عالی به تنت زیادیه انگار حواست باشه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    11 9
    تومملکت ما وقتی قانون به نفع مردهاست میخواستی صدای زنی شنیده بشه، یادتون باشه خودتون از یک زن متولد شدین، ماانسانیم خدا عقل ومنطق رودروجود ما خلق کرده جزاینکه ذهن بیمار ومریضی داشته باشند، ذهنیت بیمار رشد میکنه واین طرزتفکر به فرزندان ونسل های بعد انتقال پیدامیکنه اگر عقل حکم کند وبا منطق جلو بره می‌شود بی غیرت وترد شدن بهتر است ذهن بیمار درمان شود
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    18 6
    بهترین راه طلاق بوده
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    21 3
    غیرت وشرف این نیست گذشت وبخشش شما غیرت وشرف شماست نه قتل یعنی چه سر زنت تو دست تو محل بچرخی پس قانون خودت اجرا کردی این کار یه مردنیست
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    9 7
    این کار دور از انسانیت وشعور میباشد،خودتو بذار جای پدر دختر
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    21 4
    اینکه ما سر همسرمون رو ببریم توحش هست نه غیرت هرچند اگه حق با ما باشه. درفیلم منتشر شده کاملا مشخصه این بی‌شعور از این کارش احساس خوش آیندی داره نه احساس شرم. متاسفانه بیشعوری درد بزرگیست که تن شخص رو درد نمیآره اما باعث آزار دیگران میشه. لطفا دست از حرکات ایذایی برداریم.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    29 6
    نیروی انتضامی و دادگستری رسیدگی کنید اگر این قتل ها عادی بشود وضع امنیت خیلی خراب میشود
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    20 5
    اگر زن نبود مرد کجابود زن از مرد بالاتر هست زن بامرد یک سان هست چن دوتاشون انسا هستن باید همه زن ها ایران باهم باشن تا دیگ هچ مردی بخود اجازند این جنایت بکن باید یدام بشن اینجو مردا
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    41 7
    کسی که مجبور میشه خونه رو ترک کنه یعنی هیچ راهی نداشته نه برا زندکی کردن نه برا طلاق کسی که سر میبره پیداست که چطور مردی ایت جونور ادم نبود اونم در رفته
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    28 22
    سلام چرا همه میگن رسم قبیله و عشیره حرف حرف ناموس است اگه این کار را نمیکرد فردا همیه زنان فراری و دوست پسر میشن
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    40 9
    عبداسعیدالحوزی بسر بریدن یک انسان میگین غیرت ابروداریم برمیگردیم به اعراب قبل از اسلام که دختران شبانه زنده بگور میکردن
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    14 26
    آنقدر همه دلشون میسوزه سن کم ازدواج کرده ماشاالله خیلی ذهن بزرگ بوده ک تو 17سالگی با ی مرد دیگه ریخته رو هم تازه بچه هم داشته حقش بوده
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    38 12
    لعنت به اون غیرتو فرهنگ شون که خودشون مالک زن میدونن الان خیلی خوب شد این همه مردان خیانت کردن و هنوز هم خیانت میکنن پس باید زنها هم سرشون میبریدن دریای خون راه میوفتاد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    40 12
    مطمئنا روزی صد بار هم کتک میخورده و روزی صد بار میمرده بدبخت که مجبور شده فرار کنه وگرنه هیچ مادری دلش نمیاد بچش ول کنه بره لعنت به قانون های مسخره که فقط حق به مردا میدن خب مشاوره کوفیتون قبل از ازدواج برای جوانها بزارید بعدش که دیگه فایده ای نداره
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    43 56
    خوب کاری کرده. کسی که به شوهرش خیانت می‌کنه سزاش مرگ. تو که دوست داشتی فاحشگی کنی چرا شوهر کردی. یه بدبخت دیگه خرجش و خوراک و پوشاکشو بده. یکی دیگه فیضش و ببره. آخه این درسته؟؟؟؟؟