امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از دیدار از مسکو و کی‌یف گفت مسیری رو به جلو بر مبنای «راه‌حل های عینی» برای تخقیف تنش‌ها با روسیه بر سر مسئله اوکراین وجود دارد.

MACRON

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴ مکرون پس از ملاقات پنج‌ساعته با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه با ولدومیر زلنسکی، رئس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت اکنون «امکان» پیشرفت گفتگوهای  میان مسکو و کی‌یف بر سر منازعات در شرق اوکراین و «راه‌حل‌های عینی سیاسی» برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و غرب را می‌بیند.

البته مکرون در کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی گفت: «ما نمی‌توان تنش‌هایی که اکنون درگیر آن هستیم را نادیده بگیریم. ما نمی‌توانیم این بحران را با چند ساعت مذاکره حل کنیم. روزها و هفته‌ها و ماه‌ها طول خواهد کشید تا در این زمینه پیشرفتی به وجود آید.»

مکرون گفت هم روسیه و هم اوکراین به توافق‌نامه‌های مینسک میان این دو کشور متعهد هستند و «ما اکنون امکان پیشبردن مذاکرات را داریم.»

توافق‌نامه‌های مینسک در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در شهر مینسک پایتخت بلاروس میان اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه امضا شدند. هدف از این توافق‌نامه پایان دادن به جنگ جدایی‌طلبانه اقلیت روس‌زبان در منطقه دنباس در شرق اوکراین بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در این کنفرانس خبری در کی‌یف گفت انتظار دارد به زودی اجلاسی با رهبران روسیه، فرانسه و آلمان برگزار کند.

کد خبر 655942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha