پس از سال ها انتظار و پیگیری، شبکه فاضلاب شهری هزار و ۷۰۰ مشترک محدوده شمال خیابان خیابان آزادی راه اندازی شد.

فاضلاب

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: موضوع اتصال شبکه فاضلاب شهری ساکنان منطقه ۲  از سال ها پیش مطرح و پس از حفاری معابر و پرداخت حق انشعاب ها، اهالی توقع داشتند که در کمترین زمان به این شبکه متصل شوند اما این اتفاق نیفتاد و در این میان گلایه ها و پیگیری های شهروندان نتیجه ای نداشت تا اینکه چندی پیش «معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای منطقه ۳ تهران» از نصب و راه اندازی تعداد ۶ هزار انشعاب فاضلاب مشترکان محدوده منطقه ۲ تهران تا پایان سال جاری خبر داد که آن هم به دلیل طولانی شدن مجوز حفاری ها کاری صورت نگرفت.

اما این روزها ساکنان شمال خیابان ازادی و به ویژه در محله های همایونشهر، طرشت، تیموری و... شاهد اتصال شبکه فاضلاب هستند. «سیدعلی خاتمی» معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه ۳ تهران  در این باره گفت: «بر اساس برنامه پیش بینی شده شرکت، آن دسته از مشترکینی که انشعاب فاضلاب ملک خود را خریداری کرده اند، با توجه به هماهنگی های انجام گرفته و انتخاب پیمانکار متخصص به شبکه متصل می شوند.»

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی و اتصال خطوط تصفیه خانه فیروزبهرام باعث شده که امکان نصب انشعاب برای شهروندان غرب و شمال غرب تهران در مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران میسر شود. افزود: «در چند وقت اخیر برای هزارو ۷۰۰ مشترک در محله های همایونشهر، طرشت و تیموری و ۳۰۰ مشترک محله جنت آباد شبکه فاضلاب راه اندازی شده است.»

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه ۳ افزود: «با توجه به راه‌اندازی شبکه، از طریق تهیه و توزیع بروشور، نصب بنر و ارسال پیامک به شماره تلفن همراه مشترکان اطلاع‌رسانی‌ها صورت می گیرد.

چون به دلیل پرداخت هزینه نصب انشعاب فاضلاب توسط مشترکان، برای این خدمت شهروندان هیچ وجه دیگری نباید پرداخت کنند و فقط در صورتی که نیاز به انجام لوله‌کشی در داخل ملک خود داشته باشند، انتحاب فرد متخصص و هزینه های مربوط به آن بر عهده خود مشترک خواهد بود. از طرفی  پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب حق ورود به ملک، انجام لوله کشی داخلی و دریافت هیچ وجهی ازشهروندان ندارند. از مشترکان هم خواسته شده تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد از طریق شماره تماس ۱۲۲ اعلام کنند.»

خاتمی درباره بهره مندی سایر شهروندان منطقه ۲ از شبکه فاضلاب گفت: «تا پایان سال برای ۳ هزار مشترک شبکه راه اندازی می شود. چون با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) برای مدیریت، ساماندهی و تصفیه فاضلاب تولیدی جمعیت ساکن در مناطق غربی شهر تهران و در راستای وظایف شرکت آب و فاضلاب، عملیات اجرایی نصب انشعابات فاضلاب به منظور بهره مندی شهروندان از این خدمات و اثرات زیست محیطی چشمگیر طرح تصفیه فاضلاب شهری و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، به عنوان یکی از اولویت های اجرایی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران برای سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.»

شهروندان منطقه ۲ برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به لینک زیر https://t۳ww.tpww.ir/fa/home/rrr  مراجعه کنند.

کد خبر 656164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha