به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Popular Science آزمایش پرواز بدون خلبان این بالگرد «بلک هاوک» بخشی از یک برنامه «آژانس پروژههای پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی» آمریکا (DARPA) به نام «آلیاس» (Alias) است و در فورت کمپل در ایالت کنتاکی آمریکا انجام شد.
در جریان این آزمایش این بالگرد بوسیله یک سیستم خودکار ساخت شرکت سیکورسکی (که سازنده خود بالگرد هم هست) کنترل میشد. این سیستم امکان پرواز این بالگرد با دو خلبان، یک خلبان یا بدون خلبان را میدهد. این نخستین بار بود که یک «بلک هاوک» با گزینه بدون خلبان به پرواز در میمد و سیستم کامپیوتری همه کنترلها را انجام میداد. انجام این پرواز آزمایشی بدون خلبان این امکان را مطرح میکند در صورت لزوم بتوان یک بالگرد خودکار را برای ماموریتهای نجات خطرناک بدون حضور کسی در آن اعزام کرد.
نخستین پرواز کوتاه بیخلبان «بلک هاوک» در ۵ فوریه در کنتاکی انجام شد و بعد این بالگرد یک پرواز خودکار حدود ۳۰ دقیقهای دیگر انجام داد که در طی آن دادههای حسگرهای برای شبیهسازی پرواز در میان ساختمانهای منهتن نیویورک به آن داده شد. بالگرد توانست در این شبیهسازی از برخورد با ساختمانها اجتناب کند و بنابراین قابلیت خود در پرواز خودکار را برای عملیات در محیطهای شهری چه در زمینه نظامی و چه غیرنظامی نشان داد.
در این پرواز آزمایشی «بلک هاوک» توانست تا ارتفاع ۱۲۰۰ متری اوج بگیرد و به سرعت ۷۱ تا ۷۷ کیلومتر در ساعت برسد.
نظر شما