طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت ۴ استان کشورمان بالاترین میزان مرگ را بر اثر کووید - ۱۹ در هفته سوم بهمن‌ماه داشته‌اند.

کرونا در ایران - مرگ - فوت

به گزارش همشهری آنلاین، سویه اومیکرون کرونا، اواخر آذر وارد ایران شد اما با گذشت کمتر از ۲ماه نه خیال فروکش کردن دارد و نه کم کردن قدرت سرایت و انتقال. در هفته ۱۰۳شیوع کرونا در کشور و در ششمین پیک موسوم به اومیکرون، براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هنوز موارد بستری و فوت به قله و رکوردهای ثبت شده در پیک‌های قبلی نرسیده، اما سویه اخیر تنها در یک هفته آمارهای بستری و فوت را در بسیاری از استان‌ها چندین برابر کرده است. به‌طوری که موارد بستری از ۶۷۰۶نفر در هفته دوم بهمن به ۱۴۳۹۲نفر در هفته سوم رسیده‌ و در برخی استان‌ها ازجمله خراسان جنوبی، یزد و آذربایجان شرقی به‌زودی رکورد پیک‌های قبلی برای بیماران نیازمند بستری شکسته می‌شود.

بررسی‌های کشوری نشان می‌دهد که در هفته سوم بهمن از هر ۱۰۰هزار نفر در کشور به‌طور میانگین ۱۷.۳۱درصد بیماران نیازمند بستری شدند و بیشترین موارد بستری به‌ترتیب در خراسان جنوبی (۴۱.۴۱درصد)، یزد (۳۷.۲۴درصد)، مازندران (۳۵.۴۹درصد)، قم (۳۵.۴۲درصد) وجود داشته است. همچنین آمارهای کشوری حاکی از آن است که در هفته سوم بهمن از هر یک میلیون نفر ۵.۶۵درصد جان خود را از دست دادند و این عدد از ۲۰۴نفر (در هفته دوم) به ۴۷۰نفر رسید. بیشترین فوت هم در یزد، قم، مرکزی و خراسان جنوبی ثبت شد. استان‌هایی ازجمله مرکزی، کرمان، گلستان، البرز، خوزستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان هم افزایش ۳تا ۷برابری فوتی را ثبت کردند. موارد مراجعه سرپایی مثبت هم در ۳هفته اخیر روند صعودی داشت و با جهش ۲برابری در هفته سوم بهمن به ۲۳۱۵۱۹نفر رسید.

بسیاری از شهرهای کشور با افزایش موارد بستری مواجه‌اند و براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون ۲۴۷ شهرستان ازجمله تهران در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد  قرار دارند و دیگر هیچ منطقه‌ای وضعیت آبی ندارد. این در حالی است که علی دهقان منشادی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) از ۸برابر شدن آمار مراجعات به این مرکز درمانی نسبت به ۲هفته قبل خبر می‌دهد و به فارس گفت: «تعداد موارد بستری هم ۶برابر افزایش داشته است. بر این اساس درمانگاه سرپایی فعال‌تر شد و تعداد بخش‌های بستری کرونا هم افزایش یافته است. » به‌گفته  او، در گذشته ۳۵درصد بیماران مبتلا به‌گونه دلتا بستری می‌شدند اما امروز ۱۰درصد مبتلایان به اومیکرون نیازمند بستری هستند اما این موضوع که اعلام می‌شود کشندگی اومیکرون کمتر است، نباید منجر به عادی‌انگاری شود. 

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت هم روز گذشته، با تأکید بر اینکه در اواسط موج ششم هستیم و هم‌اکنون بهترین کار کامل کردن واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌هاست، در جمع خبرنگاران گفت: «تا ۲ یا ۳ هفته آینده وضعیت به همین شدت ادامه پیدا می‌کند. بنابراین بهترین کاری که باید انجام شود، کامل کردن واکسیناسیون است که دو دوز و بعد هم دوز سوم را تزریق کنند.» او  اعلام کرد: «احتمالا ستاد ملی کرونا امروز (شنبه)، تصمیمات مهمی را خواهد گرفت که به مردم اعلام می‌کنیم.» 

ثبت بالاترین میزان مرگ‌های کرونا در ۴ استان | جزئیات آمار بستری و مرگ بر اثر کرونا به تفکیک استان‌ها | آخرین وضعیت تهران

ثبت بالاترین میزان مرگ‌های کرونا در ۴ استان | جزئیات آمار بستری و مرگ بر اثر کرونا به تفکیک استان‌ها | آخرین وضعیت تهران

کد خبر 656752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha