سید جواد هاشمی که این روزها با اکران «شهرگربه‌ها» خود را به سطح یکی از پرفروش های سینما رسانده در گفتگویی تصویری درباره جشنواره چهلم و فیلم موقعیت مهدی اظهار نظر کرده است.

جواد هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، سید جواد هاشمی در گفتگویی ویدئویی که در حاشیه جشنواره فیلم فجر انجام داده درباره فیلم هایی که در جشنواره چهلم تماشا کرده‏ به ویژه موقعیت مهدی به نکاتی اشاره کرده که خواندنی است:

+ من مطمئنم جریانی از مدت ها پیش آغاز شده با این هدف که می‌خواهد سینمای بخش خصوصی را از بی‌جان و له کند. جریانی دولتی که معتقد به تقویت روند فیلم های سفارشی و از بین بردن بدنه اصلی سینما است.

+جشنواره چهلم شبیه مجلس ترحیم سینما بود. از بین آثار جشنواره، تعداد کمی فیلم خوب دیدم بقیه بیشتر شبیه تله فیلم‌های خوبی بودند که ربطی به سینما نداشتند.

+ کیفیت آثار در سینما از مضمون و ایده تا متن به شدت سقوط  کرده و اگر این روند ادامه پیدا کند سینما تبدیل  می شود به چیزی شبیه تلویزیون یا مراقبت های ویژه پلتفرم ها در آی سیو. این اتفاق  برای مردم که در حالت معمولی هم سینما را به فراموشی می‌سپرند یعنی عقیم شدن سینما.

+به نظرم موقعیت مهدی فیلم قابل توجهی بود. هرچند به نظرم کپی جذاب و حرفه ای‌تری از ایستاده در غبار بود. به هادی حجازی فر تبریک می‌گویم که با موقعیت مهدی نشان داده که شاگردی بهتر از استاد(محمدحسین مهدویان) کرده است.

+فیلم شهرگربه ها را اکران دارم که هر چند هزینه های خود را بر نمی‌گرداند اما خوشحالم که جز پرفروش های سینما بوده است.فیلم دیگری به نام جزیره فضایی را در ژانر کودک و نوجوان دارم که اگر اجازه اکران بدهند آماده نمایش است.
 

کد خبر 657033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha