رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران با تاکید بر اهمیت ارتباط مناسب دختران با پدران و با اشاره به سندروم "daddy issue" (مساله با پدر) گفت: دختران مبتلا به این سندرم معمولاً رفتارهای آسیب زایی را در ارتباط با جنس مخالف در پی می‌گیرند. ارتباطات خارج از عرف متعدد، ارتباط با مردان سن بالا و چسبندگی در روابط از جمله نشانه‌های رفتاری این افراد است.

دختر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فریبرز درتاج، در آستانه روز پدر اظهار کرد: دختران زیادی در جامعه وجود دارند که به علت غفلت‌های پدران و عدم دریافت محبت کافی از جانب آن‌ها مورد آسیب‌های جدی از جمله سندروم  daddy issue  (مساله با پدر) قرار گرفته‌اند. این سندرم از جمله اختلالاتی است که برای دختران در اثر عدم ارتباط مناسب با پدرشان ایجاد می‌شود. عدم توجه و عدم ارضای نیازهای عاطفی دختران از جانب پدر در درون دختر یک خلاء عاطفی به وجود می‌آورد که این دختران با انجام رفتارهایی نظیر ارتباط خارج از عرف متعدد، ارتباط با مردان سن بالا و چسبندگی در روابط به دنبال پر کردن خلاء‌های عاطفی به جامانده از جانب پدر خود هستند.

دختران بر اساس الگویی که از پدر دارند توقعاتشان از مردان دیگر را شکل می دهند

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران، تیپ‌های شخصیتی، شیوه­‌های فرزندپروری و مدیریت رفتار پدران را از جمله عوامل موثر در ارتباط بین دختر و پدر و روابط دختران با سایر مردان دانست و اظهار کرد: پدر اولین مردی است که دختر به عنوان جنس مذکر با او آشنا می‌­شود. دختران بر اساس الگویی که از پدرشان در ذهن دارند، توقعاتشان را از مردان دیگر شکل می­ دهند. اگر دختری از پدرش متنفر باشد یا بسیار عاشق او باشد یا پدر بی کفایت و ناشایست یا بسیار موفق و مهربان داشته باشد، از تصویر او برای شکل دادن به انتظاراتی که از سایر مردان دارد استفاده می­‌کند. بنابراین می‌­توان گفت که پدر نقش مهمی در معیارهای انتخاب و ارتباط دخترش با سایر مردان دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از «پدران قدرتمند» به عنوان یکی از الگوهای موثر در ارتباط دختران با سایر مردان یاد کرد و درباره آن توضیح داد: داشتن پدران قدرتمند است که باعث شکل ­گیری نوعی آرمان ­گرایی در دختر می ­شود. زیرا دختر غرق در هیبت و عظمت پدرش است، در نتیجه مردانی را که دارای قدرت و هیبت پدرش نیستند، ناچیز می‌­داند. اغلب برای این دختران سخت است که از پدر قدرتمندشان دور شوند. این دختران نیاز دارند تا آموزش داده شوند تا مردان را همانگونه که هستند، بپذیرد نه اینکه  طبق تصورات دوران کودکی خود آنها را با پدر خود مقایسه کنند.

دخترانی که برای به دست آوردن عشق به هر دری می‌زنند

این روانشناس درباره الگوی «پدران بی‌­محبت» تصریح کرد: رابطه بد پدر و مادر می ‌تواند تا همیشه روی زندگی عاطفی فرزندان سایه اندازد و حتی در بزرگسالی به صورت مانعی برای عشق دربیاید. وقتی پدر با مادر رابطه‌­ای معیوب داشته ­و یا نتوانسته ­است عشق کافی به فرزندان نشان دهد، در واقع اضطرابی دائمی در دختر ایجاد شده که باعث می ‌شود دختر برای به دست آوردن عشق به هر دری بزند و هر چیزی را تحمل کرده و حتی شخصیتی مهرطلب پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود از پدرانی که "تنها سایه‌­ای از آنها در خانواده دیده می‌­شود" به عنوان «پدران بی‌خیال» یاد و درباره آن تصریح کرد: بعضا دختران پدرانی که از نظر عاطفی بود و نبودشان در خانه به چشم نمی­ آید، علاقه چندانی به فرزند خود و کارهایی که انجام می ­دهد نشان نمی­‌دهند و رابطه عاطفی خاصی میان آنها وجود ندارد، در بزرگسالی در جستجوی مردانی هستند که جلب توجه زیادی بکنند.

به گفته درتاج در مقابل پدران بی­خیال با پدرانی کنترل­گر و تندخو مواجه هستیم که در ارتباط این پدران با دختران، پدر برای دختر نوعی «تأیید» محسوب شده و روابط بین آن دو برای هر دو طرف اهمیت و برتری خاصی دارد.

همچنین رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران معتقد است که رفتار کنترل کننده پدر منجر به شکل ­گیری احساس ترسی مبهم، اما مداوم در درون دختر می‌­شود.

نیاز پنهانی به یک منجی در برخی دختران

وی ادامه داد: در اثر ناتوانی پدر در کنترل ارتباط همراه با صداقت، دختر نیز به سوی پنهان کاری و عدم اعتماد سوق داده می­‌شود. بدیهی است این احساسات و رفتارها باعث می­‌شود تا دختری که بزرگ شده است در ارتباطاتش با مردان، به صورت غیرمستقیم و با عدم صراحت عمل کند. از طرفی دیگر، دختران و زنان بسیاری بدون توجه به اینکه چقدر قوی یا شایسته هستند، نیازی پنهانی به یک منجی دارند. آنها کسانی هستند که از دوران کودکی از طرف پدر خود به مستقل بودن تشویق نمی‌­شدند و از این رو آموزش می­‌بینند که همواره منتظر دریافت کمک از دیگری باشند و مهارت­‌های خود را در حل مشکلات نادیده بگیرند و در عوض متکی به یک مرد باشند. این دختران از بچگی همیشه کمکی از پدرشان دریافت کرده­ و بیش از حد حمایت شده­‌اند. این حس نیازمندی دائمی، معمولاً در رابطه با سایر مردان بی­‌جواب می­ ماند، چراکه هیچ مردی نمی‌تواند نقش پدر یک دختر را بازی کند بنابراین، دختر احساس می ­کند بدون حمایت رها شده، کسی از او مراقبت نمی‌کند و کسی او را دوست ندارد. 

وی همچنین این را هم گفت که پدران باید به نقش خود در رشد شخصیت زنانه دختر بسیار توجه کنند و شناخت پدر از حالات زنانگی دختر یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه اگر دختر از طرف پدر احساس شناخت و توجه نکند و یا پدر به شیوه­ای افراطی خانم ها را جنس برتر و ارزشمندتر بداند، در آینده دختر در رشد شخصیت و حتی پذیرش جنسیت خود دچار مشکلاتی خواهد شد.

رابطه پدر و دختری بخش اعظم سلامت روان دختران را تشکیل می‌دهد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در تربیت فرزندان هردوی والدین مسئول هستند اما پدران نقش بیشتری در ایجاد حس امنیت، استقلال و انتخاب­‌های صحیح دخترانشان در آینده دارند، ادامه داد: همچنین رابطه و رفتار پدر با دختر مسئله بسیار مهمی است که تعیین کننده بخش اعظمی از سلامت ­روان دختران به حساب می‌آید. رفتار پدر با دختر نیازمند مهارت خاصی است. فرزندپروری یکی از مهارت‌هایی است که هر والدی نیاز به یادگیری آن دارد. رفتار پدر با دختر در مراحل رشدی مختلف، متغیر بوده و در هر دوره الزامات خاص خود را دارد. یعنی در هر سنی، والدین با توجه به نیازهای کودک باید به او توجه نشان دهند و رفتارشان را تغییر دهند.

به گفته این روانشناس، فرزندان در هر دوره رشدی که باشند، به محبت و رابطه محبت آمیز با پدر، توجه از جانب پدر، اقتدار پدرانه و صمیمیت با پدر نیاز دارند.

وی معتقد است که ارتباط عاطفی خاص بین پدر و دختر از همان زمان بارداری مادر آغاز می‌شود و امروزه دختران محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و عموماً والدین تمایل زیادی به دختر داشتن، نشان می‌دهند.

پاسخ پدر به ابراز علاقه دختر برای رشد سالم جنسی دختر حیاتی است

درتاج با یادآوری اینکه اولین مردی که دختر به او ابراز علاقه می­ کند پدر است، توضیح داد: پاسخی که پدر به ابراز علاقه دختر خود نشان می­ دهد برای رشد جنسی سالم دختر بسیار حیاتی است. پژوهش­های روانشناختی نشان داده‌اند دخترانی که در خانه مورد حمایت عاطفی پدرانشان قرار می­‌گیرند، در ارتباط با جنس مخالف دچار تصمیم­ های سطحی و لحظه­‌ای و زودگذر نمی­‌شوند و در انتخاب‌های خود کمتر درگیر احساسات و هیجان­های آنی می‌شوند.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران با تاکید بر اینکه رفتار و کردار پدر با دختر، به نوعی آینده دختر را تعیین می‌کند، این را هم گفت که حتی نوع رفتار پدر با مادر خانواده، نگرش دختر نسبت به آینده­‌اش را تعیین کرده و بر سلامت عاطفی او اثر می‌گذارد.

نقش پدر در شکل‌گیری شخصیت زنان موفق

این هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: پدرانی که نقش طبیعی خود را به عنوان حامی جنسیت دختر خود نادیده می ­گیرند، بیشتر به روحیه دختر آزار رسانده و روند رشد عادی او را برای معاشرت با دیگران به خطر می ­اندازند. چنین دختری همیشه به دنبال هویت جنسی گمشده خود می‌گردد. بسیاری از زنان موفق در دوره کودکی و نوجوانی، پدرانی داشته‌اند که استعداد و احساسات مربوط به جذابیت و دوست‌داشتنی بودن را در آن‌ها پرورش داده‌اند. در واقع، این زنان در طول زمان شکل‌گیری شخصیت، به طور مستمر از جانب پدران‌شان مورد احترام بوده و هیچ‌گاه ضعیف شمرده نشده‌اند.

کد خبر 657248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 185
  • نظرات در صف انتشار: 48
  • نظرات غیرقابل انتشار: 38
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    دختر، جوون رو میخواد چکار کنه؟ نه پولی داره و نه عشق و محبت میفهمه دختران الان بیدار شدند میرن سراغ سن بالاها و کاملا هم درست هست چون هر چی بخوان در سن بالا پیدا میشه
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      25 28
      هر بژی کوردستان
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    برای تمام دختران سرزمینم، پدرانی قدرتمندو مهربان را ارزومندم
    • حسن IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      به احتمال شما خواهرتون یا دخترتون اینجوری که تعریف میکنی هست ولی دخترها بخاطر اینترنت خیلی کثیف شدن
    • یک پدر با شصت سال سن IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      41 5
      باسلام وعرض ارادت که این مبحث بسیار مهم وضروری رایاده کردید،که لازمه جامعه امروزیست.ود شکل دهی خانواده بسیار حائز اهمیت میباشدمن از شما ممنونم و یقین دارم خانوادهها نیازمند یک چنین مباحث ارزشمند میباشند خداوند بشما وتمانی روانشناسان تندرستی و موفقیت در این امر مهم واساسی عنایت فرمایند. باسپاس فراوان پدر
    • NILA IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      71 12
      شمایی که می گی دختر ها به خاطر اینترنت کثیف شدن میشه بگی پس پسر ها چی شدن؟ پسر هایی که از مرد بودن فقط ریش و سبلیش رو دارن
    • مبین IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      32 16
      دختر ها همیشه قوی هستن این مردان دنبال خیانتن به قول خودت با اینترنت کثیف شدن دخترا شما چی شدین پسر ای پست میخوام سر به تنتون نباشه👍
  • آزی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    همه داغون اند و دنبال یک رابطه خوب میگردن اما
    • سینا US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      15 3
      نه بابا
    • قولی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      23 8
      میگم این وسط کسی پیرزن پولدار واسه ازدواج سراغ نداره؟
    • محمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      11 1
      متاسفانه دیگه اونم ندارن
    • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      7 0
      جواب قولی جان یک دانه بود گرفتیمش دق
  • GB ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    بهتره این امورشها را اول به پدران بدهید که یاد بگیرند با بچه ها وهمسرشون چطور رفتار کنند واگر رفتاری خشونت امیزدیدین به جای حمایت از خشونت واشاعه ان رفتار درمانی کنید باید قوانین اصلاح شوند بیش از ۸۰ درصد مردان جامعه ما این مشکل را دارند
    • آرش IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      درود بر شما بسیار درست فرمودید
    • ناشناس IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      31 16
      پدری که شما در نظر داری و باهاش مشکل داری دیگه رفتارش عوض نمیشه ...ذهن دیگران هم منحرف نکن...بیشتر پدرها با فرزنداشون بخصوص دختر دوس داشتنی مهربان هستن
  • دوست IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    دختر گل از باغ بهشت می باشد که طراوت و زیبایش دنیای تکراری و گاه ملال اورمان را رنگی و پراز امید و شور زندگی می نماید پس خداوند مهربان و عالم که در قران کریم به مردمان گفته شما را مرد وزن افریدیم تا در کنارهم ارام گیرید این سخن گهربار کتاب اسمانی به وجه ارامش فردیت مرد در کنار جنس مهربان و ارامشگر زن اشاره و به ان تاکید می کند دختران سرزمینمان همان مادران شایسته نسلهای اینده که کشور باید توسطشان اداره و اعتلا یابد می باشند پس هیس ،هیس مواظب تک ،تک کلمات و جملات خود در هر فضایی و یا مکانی باشیم و درباره انها با تامل و تعمق و بلند نظری همراه با رافت و مهربانی تمام صحبت و گفتمان داشته باشیم .
  • عوضعلی عماد پور IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    با سلام چون مردان مسن از کوره در آمده و مهارت کا فی را کسب کرده اند وا لسلام
    • دوست IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      9 13
      عالی بود افرین
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    لطف از این چرت و پرتا ننویس همشهری دلیل اصلیش فقر هست افراد کمی به دلیل این سندرم اینجوری هستن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      فقر اقتصادی و البته فقر فرهنگی
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      16 4
      فقط فقرفقر
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    آخه چه سندرمی میشه وجود داشته باشه غیراز پولداربودن طرف مسن که یک چندصباحی زنده است وبعداز مرگش بالاخره پولش به خانم بچه ها میرسه. این وسط آخر عمری آقای پولدار یادی از جوانیهای بی پولیش میکنه. ودلی از عذا در میاره
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    سلام به نظرم مادران از همان اول نوزادی مراقب فرزندان خودشون باشند و طبق تجربه ام هیچ وقت در دوران نوزادی وکودکی دختر بدون شلوار و وبرهنه نباشد تا نوزاد خودش خیس کرد شلوار دیگه بپوشانند واز همان کودکی مراقب حیا فرزند خود باشند
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      82 13
      بله درسته ولی فقط نباید به مسائل خیلی ساده و سطحی نگاه کرد نباید از تاثیر محبت در رشد فرزند غافل شد
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      الان دخترها لاشی تو مجازی با مرد سن بالا رابطه برقرار میکنن بعدش میگن خانومت طلاق بده الان جامعه ما اینجوری شده انسانت ازبین رفته مردهای لاشی هم بدون فکر زندگی خودشونو فدای اینجور دخترها لاشی زندگی خوشونو ازهم میپاشن خدا ازجفتشون نگزره که زندگی بعصیارو داغون کردن
    • فرهاد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      92 23
      بیا پایین نخیر اینا به خاطر کم توجهی پدر هست به قول خودتون که از نوزادی اینجور بوده .برای همین هست که به سمت مرد هایی میرن که همسن پدرشون هست و اینکه اگر پدر خانواده با بچه درست رفتار کنه مخصوصا دختر که خیلی لطافت بیشتری داره هیچ وقت اون دختر نمیره سمت مرد های سن بالا . در واقع به جای توجه بیشتر به پسر هاشون بهتره هوای دخترشون رو داشته باشن
    • NL ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      56 10
      قدیم اینجور نبود . دختر جوان با پسر جوان ازدواج می کرد . الان چون مشکلات مالی هست شاید خانواده ای از روی فقر دخترش را به پیرمرد پولداری بفروشد . و نظام این ازدواج نیست فقط یک معامله خرید و فروش است . اصل ازدواج در این است که پسر جوان با دختر جوان ازدواج کند . وگرنه تفاوت سنی دختر جوان و پیرمرد مثلا ۷۰ ساله هیچ سنخیتی نداره.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      55 40
      چرا قدیم اینجور نیود یک اول فظلی مجازی چشم و گوش دخترا و پسرا را باز کرده دو بخاطر سهل انگاری پدر پنار سوم کمبود محبت چهارم اعتیاد ۵ فقر ۶ آزادی بیش حد هرزگی بین جوانان کلا شرم و حیا بین جوانان از بین رفته دخترا خیلی وضشون خرابه ابرو مملکتمون هم به باد دادن میرن کشورها خودفروشی میکنند چرا باید یک دختر مجرد باید بره کشورهای خارجی
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      17 13
      گل گفتی
  • کوروش IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    69 32
    با درود .روانشناسان کاسبان خوبی هستند خودشونم تو زندگیشون جدایی زیاده .
    • رقیه IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      64 26
      سلام. من دقیقا اینجوریم. اصلا از پدر روی خوشی ندیدم. بخاطر همین عاشق یکی شدم که ۱۷سال بزرکتر ازمنه. من ۲۴سالمه.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      14 1
      ممکنه در زندگی روان شناس ها هم مشکلاتی باشه اولا خیلی خیلی کناره دوم اینکه روانشناس هم یک انسانه و سوم ، بهترین راننده هم که باشی پست یه ماشین اوراق ، شوماخر که نمیشی؟
  • ارین IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    52 12
    همیشه ریشه ناملایمات وعقده ها درکودکی افراد ایجاد شده ودربزرگی خودش رانشان میدهد
    • ناشناس IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      18 2
      مرحبا...در کودکی ادم به ضعف هاو مشکلاتی مواجه میشه که اگر پدر وخانواده بی توجهی کنن واقعا در سنین بالاتر تحت تاثیر روانی قرار میگیره
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    57 6
    با سلام خدمت شما توجه به کسانی که دختر در خانه دارند بابستی خیلی مراقب رفتار خود باشید تا دراینده دختران بتوانند نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا کنند وبتوانند به جایگاه واقعی خود شان دسترسی پیدا کنند
  • دلارام IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    111 9
    واقعا همش صحیح و کامل گفته شده و این مسئولیت اول به عهده پدرومادرهاست که قبل بچه دارشدن روابط درست یاد بگیرن زاد و ولد رو حیواناتم بلدن پرورش انسان کامل مهمه که بهش باید توجه بشه من خودم از بچگی رابطه گرم نه پدرم باهام داشته نه مادرم و پدرم واقعا بیخیال بوده و هست و فقط واسمون خرجی میاره وگرنه هیچ اثری دیگه تو زندگیمون نداره اصلا به عمرم که بالای ۳۰ ساله نشده باهاش درد و دل کنم یا یه چیزی از دنیا بهم یاد بده از بچگی هم یادمه درگیر بودن که همو نمیخواستن و ما چندسال یکبار نگران طلاق گرفتنشون بودیم ولی خب هنوز دارن باهم زندگی میکنن ولی باز خداروشکر که پدرومادر دارم و تهش به خودم رسید که نتوانستم از عهده زندگی بر بیام و طلاق گرفتم واقعا اینایی که میان زیر این صفحه پیام میزارن که فلان و بهمان و روان شناسا خودشون مشکل دارن باید بهشون گفت انسان بی مشکل تو دنیا پیدا نمیشه و آدم باید از هرچیزی پند و درسی که توش هست یاد بگیره نه ایراداتشو ببینه ،، من با خانواده زندگی میکنم و از وقتی فهمیدم که ایراد از منه که تو زندگیم کم آوردم دارم روی خودم کار میکنم تا خودمو اول کامل کنم تشکر از آگاهی که دادید
    • سپیده IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      54 4
      دمت گررم👍
  • 🙂 IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    52 8
    بله درسته رفتار پدر خیلی در شکل گیری شخصیت دخترش تأثیر میزاره اما این مطلبو پدرا باید بخونن.
    • ابی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      13 6
      سلام یه دختر خوب هم برا ما پیدا کنید واسه ازدواج
  • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    دختر مصیبته تو خونوادها همش دردسر وبدبختی دارن شوهرهم میکنن این بدبختیاشونو میبرن خونه اون بخت برگشته .هرروز یه بهانه میارن پسر اینجورنیست همینه ک همه دوست دارن پسرداشته باشن لاقل ازاین ادا وافادها ندارن
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      52 11
      شما دیگه تفکرات جهان سومی داری برو افغانستان بردار من
    • Negin IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      69 10
      وااای واقعا برای این دیدگاه عهد قاجاریت متاسفم بیشعور بی فرهنگ محض اطلاع دختره که همیشه درو به روی پدر ومادر باز میکنه همیشه دل سوزشونه رسیدگی میکنه ؛پسر تهش میبره میزاره خانه سالمندان 😊انشالله پسر دار بشی
    • AYDA IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      41 11
      عزیز من چون ت پسری اینجوری میگی هه الان پسرای دور زمونه حتی پدر یا مادرشونو میفرستن سالمندان بعد اونوق بیان بگن پسر میخوایم!اصلا پسر ب چ دردی میخوره بیکار علاف میره پی دود و مواد و اخر خودشو بدبخ میکنه😐من اولین باره دارم نظر میدم چون از حرف شما زودم اومد واقعا😄
    • ... IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      62 10
      فقط خفه شو همین شمایید که باعث میشید دخترا احساس کمبود کنن
    • ..... IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      56 8
      زر اضافه نزن اسکل بدبخت همینه میگن پسرا بی عقل شدن اینه دیگه
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      32 2
      من50سالمه. هم پدرم رو نگه داشتم وبعدازفوتش مادرم رو دارم نگه میدارم چون هنوز مجرد هستم که اگه متأهل بودم باید میبردمش خانه سالمندان
    • محمود IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      41 2
      جناب اولا شما هنوز در عهد جاهلیت داری زندگی میکنی. دوم اینکه در یک جامعه خوب هست بد هم هست. سوم اینکه همه اینها به تربیت خانواده بستگی داره بچه چه دختر چه پسر نگاه به رفتار پدر و مادرش میکنه. چهارم اینکه شما چون بد دیدی قرار نیست همه دخترها بد باشن پنجم اینکه. وقتی جمع خانواده باهم خوب باشن. بچه ها هم مسئول وطیفه شناس و درست بار میان شما به بزرگترت احترام بزار بچه ات هم یاد میگیره شما دروغ نگو بچه ات هم صداقت رو یاد میگیره. شما به خانومت محبت کن بچه ات هم محبت رو یاد میگیره. رفیق بازی نکن و در کنار خانواده ات باش. توی خانه دیکتاتور نباش. بداخلاق نباش. همه اینها تاثیر داره. دیدی بچه ات کار بدی کرد نگاه خودت بکن.
    • ،، IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      29 5
      محض اطلات باید بگم دختر اصلانم اینجوری نیس همین پسر اگه دختر نباشه کی میتونه بچه دار بشه ها واقعا عقیدت برا دوره قاجاره😒برات متاسفم
    • Mina IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      23 4
      زیادی حرف نزن فکت چروک میفته!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      12 2
      خاک تو سرت احمق بیشعور با این فکرو ذکر های بی معنیت دخترا عشقن عشق روانی کثافت با این حرفت 😡😡😡
    • . IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      17 2
      من خودم پدر هستم و عاشق دخترمم بدون اون زندگی برام معنا نداره دیگه از این زرا نزن
    • بیتا IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      14 3
      چه افکار پوسیده ای! این فکر پوسیده فقط از یه ذهن پوسیده تراوش میکنه
  • نه به زنان IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    الان راحترین زنان و بیکارترین زنان ایرانی هستند مهریه را اجرا میگذارند و پولدار میشوند.قانون مهریه واقعا از ربا بدتره
    • نجلا IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      37 7
      خاااااک توسرت باطرزفکرت😣مسخره
    • ... IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      41 12
      نکنه قانون چند زنی و حق طلاق با مرد خیلی خوبه؟ حالا که یکم زنا هم میخوان مث مردا رفتار کنن بهشون میگید لاشی:///لاشی شمایید که جامعه مرد سالاری رو قبول دارید نه اون دختری که فک میکنه برابره:)))) چرا الان باید ی زن از شوهرش کلی کتک بخوره ولی حق طلاق باهاش نباشه؟ خو اون مهریه رو واس این گذاشتن که حداقل زناهم بتونن از خودشون دفاع کنن. این جامعه با این طرز فکرا درست نمیشه فقط از خدا براتون کمک میخوام اگر یکم خوذمون درست فکر کنیم خیلیا نمیتونن تو کشور فقر را بندازن
    • ... IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      48 6
      شما باید طرز فکرتو عوض کنی دختر نبود کی میخواست شما هارو جمع کنه
    • نفس IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      20 4
      شما یه کاری کردی الان داری تاوان پس میدی😂 زور زدنتم به دیدیم
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    23 36
    دود از کنده بلند میشه.
  • حمید IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    48 18
    چرا نوشته شده دختران بخوانند باید مینوشتید پدران بخوانند چون نصیحت یا سخنی برای پدران بود
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      3 1
      ننوشته دخترها بخوانند نوشته دختردارها بخوانند
  • سید حسن IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    48 8
    جامعه ی ما را بعضی بی عدالتی ها خراب کرد ، بی عدالتی در مسائل کاری و شغلی ، بی عدالتی در اخذ وام ازدواج جوانان ،بی عدالتی در بحث ضامن پیدا کردن جوانان ،بی عدالتی در بحث وعده هایی که عملی نمیشود ، بی عدالتی در بحث مسکن و ....دردهای جامعه زمانی درمان میشود که مسئولان دل شان به حال مردم بسوزد و مردم هم سر همدیگر کلا نزارند
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      9 1
      گفته دختر دارها نه دخترها
    • امیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      4 1
      نوشته دختر دارها بخوانند
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 1
      گفته دخترداران
  • سید حسن IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    27 8
    ازدواج چند بخش دارد که یکی از آن بخش ها لذت بردن است وقتی جوانی انواع میوه ها را ببیند و نتواند استفاده کند مجبور میشود از یک میوه ی کهنه استفاده کند ! در صورتی که این میوه ی کهنه برای او مفید نیست و یک دوره ی کوتاه مدت دارد که عاقبت هم یه اثر بد را بجا می زارد !!
  • شاهین IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    8 5
    چرا ساده تر موضوع رو نمی بینید دلتون نمیخواد که حرف نیست چیزی در مورد انتخاب میدونین
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    14 23
    این چه سخنی است که به آن توجیهی علمی هم می‌دهید، این یک امر طبیعی است که دختران میل دارند با مردان سن بالا ازدواج کنند،..... مگر مردان سن بالا نمی‌توانند نطفه داشته باشند، اگر این قوه را نداشتند، طبیعت خدا، زودتر از روانشناسان، اعلام می‌کردند....
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      24 23
      بعضی ها شاید ولی من حتی از پسرای همسن هم زیاد خوشم نمیاد چون کمی قدیمی فکر می کنن من همیشه بیشتر مورد تایید پسران دو سه سال جوانتر از خودم هستم
  • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    12 15
    اخه فکر میکنن الان براشون ریختن اینابرن جمش کنن عقلی ک سالم باشه نمیره دنبال یه اویزون اخرشم باید سرشو ببادبده
  • عاقل IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    29 11
    هیچ انسان عاقلی تازن اونم زن هیچوقت یه ادمه پیرو نمیخواد.دختره بخاطر فقر مالی مجبوره بوی گنده پیرمردو تحمل کنه.. بعد دوسال تفاوت سنی زن و مرد حرف همو درک نمیکنن و از احساسو علاقشون کم میشه چه برسه هزارسال تفاوت.. دختره میخواد غذا بخوره با بو و چهره پیرمرده کوفتش میشه و هر روز ارزو مرگه مردرو میکنه..
    • ااااآا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 0
      احسنت
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      15 0
      آدم عاقل مث اینکه بد زخم خوردی دهنتو ببند بلد نیستی حرف بزنی پیر مردا نه کثیفن نه بو میدن تویی که دهنت بو میده همه پدرا قابل احترام احمق جون
  • مژگان کریمی از شیراز IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    23 18
    واقعا چرا دخترا اینطوری می کنند؟🥺🥺
    • ناشناس IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      10 0
      چرا به پیرمردا توهین میکنی بوی گند میدن این چه حرفیه خو دختره نره ازدواج نکنه زورش که نکردن
  • Mehrdad IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    27 21
    چرا همیشه دخترا رو میگید؟؟ من خودم هیچ محبتی از مادر ندیدم وهمیشه جای خالیش رو حس میکنم
    • مهدی اهواز IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      5 16
      من پسر مجردی هستم دختر وقتی به سن ۲۰ سالگی رسید باید شوهر کنه متاسفانه خبری از شوهر نیست وهمین باعث میشه دختره به هر شوهری تحمیل بشه ۲سال دنبال دختر مورد علاقم هستم اما پیداش نکردم
  • ....... IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    43 10
    چون جوان های امروز پسر و دختر با فر هنگ غرب جلو می رن و زندگیشون رو با دست خودشون خراب می کنن هیچ وقت حرف من رو شما تاثیری نداره چون شما دیگه ناجیتون غربی ها هستند و خدا رو فراموش کردید 😞
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      7 2
      بگرد تا بگردی .اینهم دختر خوب توجامعه هست شما سخت میگیرید برا ازدواج
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    15 34
    بابا گولشونو نخرید همش دروغه دختره من که اینطوری نیست شاید دخترای دیگه اینطوری باشن وای به نذر من که دروووووووغه
    • قولی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      میگم لای بحثتون کسی پیرزن پولدار دم بخت سراغ نداره🤪
  • سپیده IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    22 8
    اینکه چقد این امر درست باشه یا نه رو کاری ندارم ..ولی ب نظرم این فقر جامعه امروز ما و مشکلات متعدد درگیر کرده جوونامون رو نه فقط دختر بلکه پسران هم ..این آسیب باید بهش رسیدگی بشه ولی متاسفانه در کشور ما جز کم اهمیت ترین موارد به حساب میاد ..اینکه جوونامون یهو از ی خانواده سنتی وارد جامعه شن ممکنه باهرچیزی روبه رو بشن ولی ندونن چطوری رفتار کنن وعواقب بدی به همراه داره یکیش همین رابطه دو جنس مخالف باهم که هنوز جا نیافتاده و خیلی خانواده ها در موردش با بچه هاشون صحبت نمیکنن متاسفانه
  • امیری IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    13 9
    با این توضیحاتی که ارائه شد اونایی که در کودکی از نعمت پدر محروم بودند باید دید آخر و عاقبتشون چی میشه.
  • سعیدریسی NO ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    18 5
    درود بر روانشناس محترم واقعا خیلی ارزشمند بود بنده خیلی استفاده بردم ان‌شاءالله در تمامی مراحل همه دختران سرزمینم ایران موفق باشند
    • کیمیا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      10 4
      سلام من وخواهرم از کودکی پدر نداشتیم مادرم با عموی ب اخلاق بد اخلاق که میگم هیچکس به فکرش هم نمیرسه منظورم چیه همه روکتک میزد زن بچه خواهر مادر وسیله هارومیشکوند به همه تهمت های ناموسی میزد خلاصه زنگی خوبی نداشتیم ظلم ظلم .....اما هیچ وقت دنبال این کارا نرفتیم هر روز کتکذمیخوردیم هرکس همسایه ما بود همیشه الان که من ۴۲ سال سن دارم همیشه از مابه نیکی یاد میکنند به گوشمون میرسه به عنواندخترای پاک سر سنگین اینا همه حرف باید خانواده یاپدر این چنین انچنان باشه تادختر به این راهها نره ادم باید خودش فکر کنه به این راهها نره اب رو حیا داشته باش از خدابترسه تو سن نوزده سالگی ازدواج کردیم بافاصله یک سال الان هم خانواده داریم
    • Harley US ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      5 0
      هیچی دیگه به قول این میوفتن با یا مرد سن بالا من تودم دوتا ازدبیرام بهم پیشنهاد دادن وضع مالی عالی داشتن فقطم ۲۰ سال ازخودم بزرگتر بودن و واقعا هم ادمای باشخصیتی بودن نه اینکه واسه سن باهاشون نباشم بلکه ایندم مهمتر از رابطه ام دیدم چرا باید منت کسی رو سرم باشه خودم برای ایندم تلاش میکنم نیاز به ایناهم ندارم
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 7
    چون دنبال تامین مالی و عاطفی هستن. بیشتر تامین مالی. روزی که انقلاب شد. انقلاب مستقل. باید فکر اینجاهاشم میکردین.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    23 29
    اکثر جوانان امروزی بچه ننه هستند تحمل فشار زندگی را ندارند
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      17 3
      برو بمیر
  • عباس IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    25 35
    پدر کیلو چنده دنبال پول هستن برا خوشگذرونی
    • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      12 4
      حرف مفت نزن
  • ناشناس US ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    61 10
    این یه حقیقته تعدادزیادی ازدختران جامعه ما توجه ومحبتی ازطرف پدرشون دریافت نمیکنن ورابطه خوبی باپدر ندارن حتی هنوزهم خیلی ازخانواده ها نوزادپسرو بیشتردوست دارن تانوزاد دختر اینها وجود داره وغیره قابل انکاره
  • من IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    60 9
    من بایک مرد خشن وتند خو ازدواج کردم البته هم محل بودیم ولی شناخت کمی از خودش وخانواده اش داشتم متاسفانه همشون بد اخلاقن واگه کسی بهشون یه چیزی بگه برنمی تابن وباخشونت پاسخ میدن مخصوصا باعروسهای خانواده اما بجز یک مورد از بقیه دامادشون حساب می برن،شوهرم خیلی منو ازار داده خیلی بد رفتاره بد زبونه وهیچ وقت هم بخاطر کارهاش عدر خواهی نمیکنه اگه بچه نداشتم باهاش ادامه نمیدادم الان دخترم ازدواج کرده و از همسرش راصیه خداروشکر پسرمم دانشجوست اگه اونو هم رد کنم بره انشالله یه فکری بحال خودم میکنم هرچند عمرم رفت جوونیم رفت اعصابم داعون شد .....
    • mrym IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      9 7
      مرد سن بالا خوبه دیگه، هیچ وقت از چشمش نمیوفتی، عشق و محبت به ادم میکنه خیانت نمیکنه پختس میدونه چجور باهات رفتار کنه پول داره و میتونه خوشبخت کنه طرفو، من که اگ بخام ازدواج کنم باید طرف ۱٠ سال ازم بزرگ تر باشه
    • مصی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      10 0
      خدا بهتون صبر بده . آرامش نصیب دل پر مهرتون . امیدوارم بعد از این غرق شادی و عشق باشید و روزهای خوب پیش روتون باشه
  • لیلا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    59 6
    خب یه جواب هم واسه این بدین چرا پسر ها هم دنبال زن بیوه میگردن؟
    • مهدی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      6 2
      به قول سعدی زن جوان را ، تیر در کمر به از پیر در بغل
    • حقیقت IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 2
      کی گفته؟ تو خودت اینجوری هستی؟
    • alireza IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      6 1
      چون هردوشون صرفا دنبال ارضای نیازای جنسیشون هستند بدون موانع
  • مصطفی موسوی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    22 9
    دکتر جون :من به نظر شما احترام می گذارم. ولی این ادعای شما کمی تامل برانگيز هستش. بیشتر دختران یا خانمها دلیلشلان کمبود عاطفه نیست بلکه کمبود مالی دارند که دست به همچین کاری میزنند.دختری که عاطفه و محبت از پدرش ندیده از پدر دیگری خواهد دید؟ پس چرا دختران به سمت پیرمردان پولدار کشیده میشوند؟ چرا؟ دلیلش این است که پیرمرد هم سخت گیری نمیکند هم تعصب ندارد هم تازه یادش افتاده که... بقیش هم خودتون حدس بزنید
  • سارا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    19 6
    خیلی دیونن دخترانه الان من خودم دهه 7۰ خیلی نمیدونم اینا خیلی میدونن.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    11 16
    مگه عشق جرمه؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      5 1
      نه عزیزم کی گفته عاشقی جرمه اتفاقا من میگم عاشقی خوبه ولی ما زنا و دخترا یه حریمی داریم که خدا این حریم رو واسه حفاظت از خودمون گذاشته من میدونم جوونای الان نصیحتو دوس ندارن پس نمیخوام نصیحت کنم فقط میخوام تجربه مو بگم ببین من یه بار عاشق شدم یه عشق اشتباه هرکسی یه گذشته ای داره گذشته منم عاشق یه مرد شدن بود یه مرد که 10 سال ازم بزرگتر بود خنده دار ولی واقعیت من از اون عشق ضربه روحی بدی خوردم اما بعدش دوباره عاشق شدم اما در موردش تحقیق کردم در مورد خانوادش گذشتش الانم عشقی که دچارش شدم درسته پس عزیزم همیشه سعی کن با اطلاعات عاشق بشی ما دخترا روحیمون لطیفه اگه ضربه روحی بخوریم اسیب جدی میبینیم من اینارو گفتم تا از تجربه من استفاده کنی😊❤
  • م IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    46 8
    بخدا هر چه میکشیم از فقر و نداری هست اگر مردم پسر ها ودخترا می‌توانستند ازدواج کنند اگر مشکل مالی معیشت ومسکن کار نداشتند هیچکسی تن به رابطه با دیگری نمی‌داد هیچکس حاظر نبود بره با پدر بزرگ لاس وگاس ملت از فقر دست به هر کاری میزنند واین موصبش دولت است
    • سیاوش IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      4 5
      کار زیاده،کارکن نیست.بله دنبال کار راحت باشی نیست.پس گردن کار وپول نباشیم.واقعیت را ببینیم
  • کوروش IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 4
    دیناری برای آینده این جوانان و نوجوانان بدبخت خرج نمیشه تفریحات شده فحشا قلیون سیگار
  • ناشماس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 2
    دختر من از پیدا متنفره بدش میاد کاری بکسی نداره و همیشه سرش تو کارش مشغول از مجازی کم استفاده میکنه همش مشغول طراحی عکسای آرایشگری اشپزی و هیچ چیز اهمیت نمیده دوست نداره اصلا از خونه بیرون بره حتی فامیل سر بزنه میگن افسردگی گرفته ج چون از بچگی همیشه تو خونه۱۴سالش هست فقد
  • محمد ی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    8 2
    جوانان امروز بیکاروضع اقتصادی خراب درآمد نیست ازدواج نیست دختری که سن اش رسیده ۳۵و۴۰ چکارکنی به نظرمسعولین ناچار مردان سن وضع مال خوب دارن ازدواج کنن هیت دولت یعنی خبرندارن خانوادها مشکل اقتصادی دارن پسر دختر ازدواج نمی کنن
  • ناشناس IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    8 2
    لطفا درمورد همه ی دخترها اینطوری نگید دختر خوب و خانم هم داریم خدا رو شکر خدا یه دختر خوب بهم داده که روزی هزار بار شکر میکنم خدا رو به خاطر داشتن همچین گلی از هر نظر نمونه هست خدایا هزار مرتبه شکرت
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 2
    اموزش وپرورش فرسوده وسنتی بی فرهنگی نبوداموزش کافی وجامع ونبود تفریحات سالم ومکانهای امن وسرگرمیهای درست واصولی نبودمدیریت سالم بی کاری ونبودودلسوزدر سطح کلان ناهجاریهایی رقم زده که همه چیزراباخودش میبلعه.ازجمله سلامت عقل وانسانیت وخرد
  • محمد IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 3
    از دیروز دارم توی سایتهای مختلف این اراجیف رو میخونم . دست از سر مردم بردارید بزارید با فروش کلیه هاشون پراید بخرن . اصلا شماها کارشناس دارید ؟؟؟؟
  • عباس IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    7 1
    همه چی از اصالت و نژاد و مسئول بودن آدم نشاَت میگیره انسان باید از بهانه هاش قویتر باشه اصالت اکتسابی نیست باید تو خون آدم باشه چه زن چه مرد خلاص
  • محمد ی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 4
    آقای محترم دکتر خان سیر از از گوشنه خبر نداری پدر یا دختران متهم نکنید از سال ۹۷ از خردادماه مردم فلج کردین شما آمار ازدواج طلاق نگاه کنید شرایط اقتصادی خانوادها صفر مسکن نیست درآمد نیست من ۳ فرزند پسر دارم نمی توانند ازدواج کنن چرا فرزندان سران کشور این کارنمی کنن هر چه درمیاد از فیقر پسر پول دار میری تو خیابان دزدی کنی شانه خالی نکنید
  • مریم IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 0
    به نظرم چون چشمو وهمچشمی هست این اتفاقها میافتد به خاطر زیاده خواهی وخوش گدرونی مردهای نسبتا ثروتمند را در دام میاندازند. زندگی ها را از هم می پاشند .البته بعضی ها کمبود محبت دارند چه از طرف مادر پدر و برادر . خانواده ای که کم فرزمد هست این اتفاق می افتد.
  • بهلول IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 1
    سلام و سپاس ...اگر دقت ککید، پدران دوران قدیم شاید به دلیل نقش کمتر گوشی و زندگی کامپیوتری، بیشتر فرصت صحبت زا فرزندان را داشته و موفق تر هم بوده اند، تا پدران و مادران سرگردان امروز، یا بچه ندارید یل یاد بگیرید، وقتی آوردید ، پای بد یل خوب آن بچه وقت بگذارید، پسرای دختر ندار، ...فرزند، نیاز به محبت، توجه و شکوفا شدن دارد...
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 1
    این حرفها چیه که میگیددختردرخانه مصیبته یافلانه وفلان ، نه عزیزم همین شماکه ازدختراینطورتعریف میکنید ،بله شما هستیدکه با این طرزتفکرخراب بادختردرخانه درست رفتارنمی کنید وازتربیت درست اوقافل میشوید،بایدهم انتظارکجروی ازدختر یاخواهرت داشته باشی ،درتربیت فرزندان خوشرفتاروصبورباشیدببینیدفرزندانتان باشما دوست میشوندیانه ،درکودکی افساردردست بچه هاست ومهرومحبت ازوالدین دربزرگی مشورت ازفرزندان وراهنمایی ازوالدین آنوقت ببینیدفرزندان چه دختروچه پسرتحت امر وگوش بفرمان والدین خواهندبودیانه.
  • دخترای جوان دنبال پول وزندگی آماده هستن هوار میشن DE ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    4 0
    دختران جوان دنبال زندگی آماده هستن زندگی یکی رو خراب می‌کنند تا برن سر سفره اماده
  • فریده DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    8 0
    فقط دنبال پول هستن شوهر منو بعداز چهل سال بردن مردهم که هوسبازه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    7 5
    نمی دونم چرا پسرها رو بی عاطفه معرفی می کنند؟! پسران از سنگ و چوب ساخته نشوند😬
  • M IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 1
    اینکه بعضی از دختر ها به مردای سن بالا تمايل دارن فقط به این ربط نداره که از پدرشون محبت کافی رو دریافت نکردن من خودم به سن بالاها کراش دارم ولی پدرم هیچی برام کم نزاشته وهمیشه هم بهم محبت میکنه همیشههه هم قربون صدقم میره
  • دختر بهشتی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    8 6
    پدر ومادر من در تربیت من خیلی توجه کردند والان خیلی ازم راضی هستند ومن خیلی دختر خوبی ام😍باحجاب. نماز خون وهمیشه عاشق قران خوندنم...
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    8 5
    از ماست که بر ماست.یادتون هست سال پناه وهفت به خیال خودتون شاه را از کشور فرار دادید.نخیر شاه آنقدر کوفت و زهر ماری خورد که بیماری لا علاج گرفت اگه سالم بود عمرا کشور رو ترک می کرد.انقلاب که پیروز شد سعید ها وسعیده های بسیاری متولد شدند بدون حساب و کتاب.وپایه ی جمعیت رو بردن بالا وبعد پشت هم سه تا انفجار جمعیت رخ داد.طوری که همه جمعیت شناس ها انگشت به دهن موندن.توی کشور بی آب وعلف ایران وقتی مرتع نداریم وقتی علوفه نداریم وقتی نهاده نداریم ناچاریم نفت بفروشیم وشکم فرزندان میهن را پر کنیم.حالا هم که در توزیع فقر رتبه اول جهان رو داریم باز هم فرزند می خواهید؟بابا رتبه اول رو به راحتی از دست ندین.دو دستی بهش بچسبید.دولت فقر بهترین دولت است.قدر بدانید.الان سعید وسعیده ها چهل سال از عمرشون می گذرد وخیلی هاشون مجرد هستندوبه تجرد قطعی رسیدن.دهه های هفتاد و هشتاد نیز دارن به همین وضع می رسن.سن مهم نیست عشق مهمه .اگه لب گور هم باشی وعشق داشته باشی همه چیز داری.وگرنه بقیه ی چیزا سرابه.خوب عشق کنید.ویلون بزنید با عشق کار کنید با عشق نماز بخونید با عشق به هم محبت کنید ادارات را عشقی اداره کنید....
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 2
    با سپاس از این مطالب خوب و آموزنده
  • امل ابراهیم زاده IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 5
    همه نظر دادن دخترا و پسرا خوندن اینم از نظر من دخترا جرم است عاشق بشن ؟ پسرا پس چرا جرم نیست! پسر میتونه با حق و با ناموس دختر بازی کنه اما دختر همیشه اذیت میشه آزار میدن دخترا رو شما تو تلوزیون اونایی که اخبار میدین چیزی بگین که به گوش خانواده های بی رحممون برسه ما چه گناهی کردیم چی خاستیم جز یکم محبت دنیا شده سر بریدن دختر دنیا شده جرم و دزدی دنیا شده فقر و بی پولی شما کجایین؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    8 0
    ببخشیدا .... تمام دخترخانم ها و زنهای بسیار جوان بیوه که با مردهای مسن در ارتباط هستند ( شوگر ددی) فقط برای پول است و بس حتی پسرهای جوان هم با زنهای سالخورده (شوگر مامانی) که پولدار هستند در ارتباط هستند چرا کسی با بی پولها در ارتباط نیست ؟ همشون با شوگر ددی و شوگر مامانی پولدار در ارتباطند هیچ علم پزشکی نداره فقط بخاطر مسایل مالی است و بس
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    6 1
    الان من رابطه ام با پدرم خوبه چون پدرم خیلی مهربونه خوش اخلاقه می‌خوام بگم برقراری ارتباط خوب بستگی به نوع اخلاق داره و تو خانواده اهمیت زیادی داره که اعضای خانواده باهم رابطه خوبی داشته باشند. اینم که گفتید زیاد درست نیست اینکه اگر دختری پدر خوبی داشته باشه بهش محبت کنه و اینا... دختره دنبال دوستی با جنس مخالف نمیر من خیلی دیدم حتی طرف با چند نفر هم دوست بوده
  • فقط خدا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    از این که موضوع به این مهمی اشاره کردید سپاسگذارم و امیدوارم که بازم ادامه دار باشه.. ولی الان تو جامعه متاسفانه بیکاری و فقر واعتیاد وووو غیره زیاد هستش واین خودش کلی آسیب اجتماعی به همه میزنه...پدر کارگر خسته از این طرف خودش کلی مشکل داره از یه طرف خانواده... واقعأ باید درک کنند مسؤلین الان کسی نمیتونه کمر راست کنه از این همه گرونی و بی عدالتی درحق مردم.. وگرنه بله بچه فرقی نمیکنه چه پسر چه دختر به محبت احتیاج دارن گاهی یه لبخند میتونه کارساز باشه.. گاهی هم یه اخلاق بد وبی توجهی میتونه خانمان سوز.. به امید روزی که کسی دغدغه هیچی نداشته باشد
  • حیران IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    7 2
    خدا لعنت کنه کسانی که دارن به کشوری که 10درصد ذخایر جهان داره ولی مردم از فقر به کجاها که کشانده نشدند حیف آزخون شهدا کی خون شهدا دامن. این نامردهای بی صفتو میگره
  • ساره IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 4
    مردسن بالا علاوه برپول ب پختگی عقل هم رسیده وقدرزن جوون وبهترمیدونه تا پسرهمسن یاکمی بزرگتر ک کلی حرص بخور تابهت توجه کنه یا مدام نناله ازنداری، تازه بانداریشونم ک میسازی خیانت هم میکنن وبای عذرخواهی سروتهش هم میاد... اگ برمیگشت عقب منم زن ی نفرازخودم20سال بزرگتربود میشدم...
  • زهرا IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 3
    آقایان لطفا در مورد رفتار با زن و فرزند بیشتر مطالعه کنید زندگی من به خاطر رقیق بازی و بی توجهی همسرم به طلاق کشید خدا ازش نگذره با اینکه خیلی دوسش داشتم ترکش کردم
  • ‌هیوا IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 1
    بجه دردسره خودت باش تنها خوش به حال خودم بچه هیچ وقت نمیخوام
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 2
    چه ربطی داشت شخصیت مهر طلب پیدا کنند یا نه، بعضی هاشون هم خشن میشن.. خیلی مسخره بود این تیکش...
  • محسن ملاا کبری IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    ممنون مقاله ی خوبی بود
  • Lili IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    به نظر من به خود طرف هم ربط داره، دوستی داشتم که پدرش خیلی باهاش جور بود ولی دنبال دوستی با پسرها بود ولی پدر خودم زمان به دنیا اومدن من اصلاً آمادگی پدرشدن نداشته پسر دار شدن رو هم ترجیح میداده برای همین هر کاری که میکردم به چشمش نمیومدم حتی با اینکه خودخواسته باحجاب بودم باز به نظرش شنیع لباس میپوشیدم و... با این حال تا الان با همه رنج سنی آقایون فقط روابط کاری داشتم و سراغ کسی نرفتم
  • بنده IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    12 0
    تو این اوضاع اقتصادی دختر وقتی میبینه باباش از گرگ و میش تا بوق سگ بدو بدو میکنه و به هیچ جا نمیرسه و وقت پدری کردن نداره هیچ توانایی مالی برآورده کردن خواسته های فرزندان رو نداره هیچ فرصت خوشی و جوونی کردن رو هم از دست داده پس بهترین چاره براش اینه که مردی رو انتخاب کنه که هم محبت پدری بلد باشه هم حمایت مالی خوبی داشته باشه هم برای خوشگذرونی کردن همه جوره مایه بزاره ...اینو میفهمید؟ تازه با خودشم میگه از خانوادم حمایت مالی میکنم
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 15
    گر بمیرد دختری روید ز قبرش گلی گر بمیرند دختران دنیا گلستان میشود
    • آنا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      12 0
      ببند دعنو تو با امثالت بمیرید کل کهکشان گلسون میشه
  • ناشناس IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    پول سن بالای های احمق رو میگیرن میبرن در خفا با عشق های جوان خود عشق وحال میکنن مردان سن بالای احمق باید کمی عاقل باشن نزن سمت اون دخترکان هرزه ...والا هیچ دختری با دوس دلشتن واقعی وعشق واقعی با پیر مردی دوس نمیشه و عشق و حال نمی کنه فقط بخاطر پول میاد تیغ بزنه ببره برا خوش گذرانی خودش
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 2
    بسیار خوب حتما جاهای لازم مراقبت از دخترامون فراموش نکنیم
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    بسیار خوب حتما جاهای لازم مراقبت از دخترامون فراموش نکنیم
  • حسن IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    با سلام خدمت اقای دکتر خیلی جالب واموزنده بود متشکرم
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    پدر عشق اول دختر است ،بحث کاملا علمی درستی بود چراکه زن ذاتا موجودی با عاطفه هست و همانطور هم نیاز بیشتری به مهر و عاطفه از طرف دیگران دارد،اگر این نیاز از طرف پدر و مادر مرتفع بشه کمتر و یا هیچگاه در جامعه بیرون ازاین ناحیه دچار لغزش نمیشود
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    خوب عقل کل برا پول دیگه باس میگفتی مردان سن بالا . پول دار ‌.همه رو من باس بگم ؟
  • Sari IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 2
    اصلا به هیچ کدام از این ها که میگه نیست دختر به خاطر روحیه لطیفی که داره زود باوره به همین دلیله که با مردان سن بالا وارد رابطه میشه چون مداران سن بالا با وعده وحید های پوچ و دورغ گول دختر ها میزنن دختر هم به خاطر روحیه لطیفی که داره زود گول میخوره ن فقط مردان سن بالا کل مرد ها از این ترفند ها استفاده میکنن و گول دختر ها میزنند اول ما باید یاد پسر ها مردان کشورمون بدیم که همچین کار هایی نکنن بعد دختر ها چرا هرچی توی جامعه میشه تاقصیر دختره اول تاقصیر مردان و پسر ها هست که گول دختر ها میزنند و دوم دختر ها که زود باور هستن پس همش به دختر ها بر نمی‌کرده و لطفاً دختر هارو خراب نکنین
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 3
    یه مشت مزخرفات ، دختر که شوهر مرد چه بهتر که بچسبه
  • رز IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 1
    اول اینکه هیچ کدوم از دخترا دنبال هوس بازی و لاشی بودن نیستن اگر دختری اینطوری بوده و شده برمیگرده با ارتباطی که با پدرش داشته پدرش چطوری باهاش برخورد کرده و پدرش محبت کرده یا پدرش ازاد گذاشته ارتباط با دیگرون یا حتی یه سیمکارتم براش نگرفته لپ کلامم اینه دختر در اینده هر چی بشه برمیگرده به رابطه ای که با پدرش داشته اینو همینجا هم گفته
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 4
    واقعا چرا سن بالا؟ چه دلیلی داره که دختره با مرد سن بالا باشه ؟ هرچی هست از این فضای مجازی که دخترا رو کثیف کرده این ماجرای دوس پسرو رل این کوفتا من خودم دخترم ولی دلیلی نداره با مرد سن بالا باشم دخترا عاشق بشید با مرد باشید ولی نه مرد نامحرم نه مرد سن بالا من خودم عاشق شدم یه مرد خوب و همسنم جون مثه خودم خانواده دار نه ول با این کارا به خودتون ضربه میزنید 😐 اگر بخوام یه نصیحتتون بکنم میگم دوس پسرو رل و اینا همه نقشه دشمنه تا ملیت ما رو هم شبیه خودش بکنه تو بعضی از خانواده ها وقتی صحبت از دوس پسرو اینا میشه مادر پدر میزنن تو دهنت ولی این اشتباهه محضه اتفاقا باید در مورد یه چیز بد اطلاعات داشته باشی تا بهش مبتلا نشی این رفتارا سه دلیلی داره بی مهری (*خانواده*) . فقر فرهنگی . نقشه دشمن. همینو بس
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 1
      احسنت
    • زینب IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      5 0
      دوست پسر اصلا چیز خوبی نیست هیچ پسر علافی هیچ. دختری رو برای خودش نمیخواد اونو مثل یه دستمال میبینه بعد پرتش میکنه یه گوشه من همین حرفو به دوست خودم گفتم اما گوش نکرد به اون پسره وابسته شده بود اما پسره دوسش نداشت آخرم باهاش کات کرد میخوام بگم که دخترا نه دنبال دوست پسر باشین که با آدمای سن بالا ازدواج کنید چون هیچ چیز جای عشق رو تو دل آدما نمیگیره اصلا به محمبت ربطی نداره یعنی نه اینکه خیلی ربطی نداشته باشه ولی مادر خودمن که پدرش زیاد خوش اخلاق نبوده اینجوری نشده الان داره با پدرم زندگی میکنه بعدم ربطی به اینترنتم نداره الان منم گوشی دارم ولی باکسی نه دوستم نه از این کارا خ. شم میاد اصل کاری مادر دختر هست که باید خوب و بد رو بهش معنی کنه همین
  • فاطمه IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    6 0
    بزرگتری اشتباه عمرشونو انجام می دن چون من انتخاب کردم دلایل خودمو داشتم به عبارتی مجبور شدم ولی بد بخت شدم زمانی که من باید از جوانیم لذت می بردم او حوطله نداشت یا خسته بود یا مریض یا کتاب میخوند یا اخبار من همیشه افسرده بودم نه گردش نه مسافرت وووووو با بچه هام سر گرم می شدم و خلاصه الآن بیست ساله که او فوت کرد ه من ماندمو یک دنیا مسولیت از دخترا عزیز خواهش می کنم با همشهری و همزبان وکمی از خودشان بزرگتر ازدواج کنن خیلی خوشبخت میشن در غیر این ثورت زندگی خودشان را نابود می کنند این یک واقعیت هستاگر تحقیق کنند حتما به حرف من می رسن
  • شیوا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    7 3
    حتی تحقیقات دانشگاهیتون رو هم با عناوین جنسیت زده و ضدزن ارائه میکنین باز جای شکرش باقیه توصیه به بریدن سر دخترا نکردین تو این مملکت همه ی مشکلات به زنها و دختر ها برمیگرده مردهای دائم التحریک هم که قربانی بی بند باری زنها هستن ،قبلا فقط با تعدد دوست دختر و همسر دائم و موقت و هزار تا کثافت کاری دیگه ارضا میشدن، جدیدا سر بریدن هم به بقیه ی بی شرافتیهاشون اضافه شده
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    دخترا نگاهی الان به هیچ جوون خوشتیپی ندارن فقط پول و ماشین پولدار و فقیرشونم همشون همی هستن
  • یاسمین GB ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 0
    بادرود وعرض تبریک ولادت مولی علی ع وروزپدر سالهاست،دهکده جهانی درحال شکل گرفتنه. مشگا اساسی تطابق وتغییر روش های تربیتی خانه ومورسه است. میزان تبادل اطّلاعات ازکنترل خارج شده. وظیفه ومسوولیت تربینی مهم ترشده و آگاهی پدران ومادران و ارتباط صحیح درخانواده وایجادفضای امن برای تفکّرورشد فرزن الرامیست. ازدواج وفرزندآوری نیاز به آموزش هایی شخصی دارد وجوانان بایستی بیشتر بامر تربیت و آگاهی خود قبل از ازدواج بپردازند. *بامید کسب آرامش و خودشناسی قبل از ازدواج
  • مهدی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 6
    روانشناسان هم میخوان پول پرست بودن دختران توجیه کنن🤣
  • کیف IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    کیف
  • 😁😁 IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 0
    به نظر من در جامعه باید دختر و پسر یه جور باشن یه جور زندگی کنن و حق انتخابشون مثل هم باشه به نظر من اونایی که فرق میزارن بی عقلن و فقط خودشون رو قبول دارند این فرقا باعث میشه که دختر ها از جنس مخالف بدشون بیاد من خودم دنبال کسی هستم که دختر و پسر براش فرقی نداشته باشه و اینکه اگر مرد میتونه طلاق بگیره زنم باید بگیره
  • 😁😁 IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 0
    اونایی که میگن اینترنت دخترا رو خراب کردن واقعا از عقل کمن و حرفا اضافی میزنن بیاین پایین سرمون درد گرفت حالا پسرا رو کی خراب کرده ؟؟ هم پیدا حق اینترنت دارن هم دخترا فهمیدین
  • یکتا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    فک میکنم دارم کم کم به این سندروم مبتلا میشم🖤💔
  • اوریسا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    منکه به این چیز ها اعتماد ندارم.
  • پویا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    همه چی به ذات بستگی داره، ذات خوب باشه پدر و مادر تو فقر هم باشن راهشون درسته
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    درسته‌ پول‌ توزندگی‌ حرف‌ اوله‌ ولی خیلی‌ چیزارونمیشه‌ باپول‌ گرفت‌ دخترسن‌ کم‌ بره‌ بایه‌ پیری‌ بتمرگه‌ توخونه‌ که‌ چی‌ اون‌ زندگیه‌ خودشوکرده‌ دیگه‌ حوصله‌ ی‌ براش‌ نمونده‌ وقت‌ استراحتشه‌ جوون‌ باید‌ شادباشه‌ بایدباکسی‌ باشه‌ هم‌ فکروقدوقوارش‌ پستی‌ وبلندیه‌ زندگی‌ روباهم‌ پشت‌سربزارن‌ اصلا‌ مثل‌ این‌ میمونه‌ یک‌ سنگ‌ کوچیکوبندازی‌ تودریا
  • یه دختر ۱۴ ساله IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 1
    خوب راستش من یه دختر ۱۴ ساله ام که بیشتر از طرف مامانم محبت میبینم و اون رو خیلی بیشتر از بابام دوست دارم من با پدرم خیلی خوب بودم حتی تا ۷ سالگی کنار اون میخوابیدم و بهش خیلی وابسته بودم اما از زمان ۸ سالگی نظر من نسبت به پدرم خیلی بد شد و سال به سال بیشتر میشه و دقیق همین چیزی هست که شما درمورد دخترانی که مورد توجه قرار نمیگیرند هست و زندگی من دقیقا همینطور هست
  • عاشق عشقم هستم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 3
    نخیر بخاطر بی توجهی پدر نیس پدر که به دخترش نمیگه با مرد های مسن رابطه برقرار کن پدر هم نمیخواهد که ابرویش بره ادم باید یکم عقل داشته باشه دختر باید شجاع باشه نزاره کسی ازش سو استفاده کنه همین
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 0
      پدر نباید محبت زیادی میکرد
  • حسین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 1
    اینها همه بحث های کلی هست و هیچ فایده‌ای هم نداره اون آقای وان شناس بجای کلی گویی که همه میدونن باید بطور جزئی ۱۰ یا ۱۵ مورد مصداق و مشکلات مبتلا به تو جامعه را مطرح و پاسخ اونو پیداد تا لااقل بهره ای از اون می‌بردیم والا با حلوا حلوا گفتن دهن کسی شیرین نمیشه
  • یه بنده خدای بی پدر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 1
    ببخشید . یه سوال . این آقای دکتر عزیز ، چیزی در مورد پسرا نگفته ؟ این سندرم برای پسرا نیست ؟ پسرایی که از سوی مادر محبت کم دیدن و خلأ در شون ایجاد شده و ... و تمامی حرف هایی که زده شده در متن فوق ؟
  • فریده IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    9 1
    پدری که کارگر هست و خسته از سر کار میاد خونه دیگه حال نداره بخواد با بچه ها صحبت کنه میخواد یه لقمه نون بخوره خودشو برای بدبختی فرداش آماده کنه. به نظرم اول اوضاع اقتصادی و معیشت مردم رو درست کنید بعد در مورد روابط خانوادگی صحبت کنید.
    • حسبن IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      7 0
      افرین درود برشرفت
  • در حدی نیستید که با من باشی😏 IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 0
    به نظر من باید احترام بین مرد و زن باید برابر باشه نه اینکه به زن ها توهین کنیم. من خودم پسرم فکر نکنید دخترم که دارم این حرفو میزنم
  • ناهید IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    همش تقصیر بابا های بد اخلاقه.که جوانا ازدواج میکنن.وطلاق میگرن.من هم چهارد ه سال پیش .به خاطر اخلاق بد بابام .ازدواج کردم .ولی نتونستم با اون زندگی بسازم .الان هم بیشترین ضربه را من خوردم .نه پدر ،چون فکر کردم .از دست اخلاق بد بابا راحت شدم .از چاله به چاه افتادم .خدا به همه کمک کنه‌
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    سلام عزیزان من دوستان خوبم همه شما نظرات خاص خودتون رو گفتین اما به یک نکته مهم و اصلی اشاره هم نکردین باید برای روابط خوب پدران با دختران گارگاه های مهارت های آموزشی برگزار بشه اول از طریق برگزاری همایشهای ملی در کشور ایران... این اندیشه درست باید رسانه و جری از فرهنگ جامعه ایران بشه. با سپاس فراوان از شما دوستان دکتر مهرجو زاهد♥️
  • بهاره IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    ننوشته دخترها بخوانند نوشته دختردارها بخوانند.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    من پدر یک دختر ۱۷ ساله ام. من خودم دوست پسر دخترم هستم.برایش وقت می کذارم.با هم می ریم قدم زدن و گاهی کافی شاپ. هر روز در آغوشش می گیرم. هر روز از محل کارم با هم در تماس هستیم. و همیشه با جمله های عاشقانه ، عواطف ایشان را تقویت میکنم. رابطه ی خوبی هم با مامانش داره. به جا هم حدی هستم و در صورت کوتاهی در وظایفش ، تذکر می دهم
  • زیرآبی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    6 1
    هرکسیو فردا روز تو قبر خودش میزارن کفن میکننش پس بهتره پامونم تو زندگی کسی نکنیم وقتی از چیزی اطلاع نداریم
  • حسن IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    من ۱۹ سالمه تا الان به این نتیجه رسیدم پول همکارس تو زندگیمون ، برای پول دس بهرکاری میزنیم حتی ازدواج با زن مسن یا برای دخترا مرد مسن درواقع داریم خودمونو میفروشیم ، گاهی اوقات مسائل پزشکی دلیل اصلی انتخابات نادرس حتی درس زتوی زندگیمون نیس ، حرف دله چیزی که الان دلمون براحتی میتونه لمسش کنه ما تو‌ بحران بی پولیم!
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 5
    آخه پسرای الان عرضه ندارن همه معتادو مسأله دارن معلومه دختره میره دنبال سن بالا ولی سالم که همه چیز هم دارن
  • Tara IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 1
    من ۱۷ سالمه ۲ ماهه ازدواج کردم همسرم ۴۲ سالشه ازدواج ما نه از روی کمبود محبت بود نه ناتوانی مالی اختلاف سنی همیشه هم بد نیست من از همسرم خیلی راضیم مهربون و موفقه و من رو خیلی دوست داره وقتی خواستگاری کردن پدرم مخالف بود اما مادرم راضی بود و پدرم رو هم قانع کرد به خودم اومدم و دیدم که عقد کردم اما حالا واقعا خوشحالم اگه کسی شما رو دوست داشته باشه باهاتون مثه جواهر رفتار میکنه اصلا مهم نیست چند سالشه مهم اینه که بهت ارزش بده و همیشه اولویتش باشی الان زمونه عوض شده و سطح زندگی ها بهبود پیدا کرده اکثر ادمای چهل ساله ی الان از نظر ظاهری یا سلیقه و عقیده طرز فکر تفاوت چندانی با جوون تر ها ندارن
  • م.ک IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 0
    من یک زن هستم با شوهرم۱۴ سال تفاوت سنی دارم خاک برسر اون دختری که همه آرزویش پول باشد پول همین الان هم خوشبختی نمی آورد نون خالی بخرد زن ولی از زندگیش لذت ببرد
  • پدرمهربان IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    باسلام.دخترنیمی ازقلب یک پدراست وآرزوی یک پدرسلامتی سربلندی وموفقیت دخترش درزندگی شخصی اش هست وآرزوی بهترینهارابرایش دارد.پس لازمه آن توجه مهرومحبت فراوان نسبت به دخمل وجیگرگوشه اش هست بایداینقدربادخترخودرابطه عاطفی وصمیمی داشته باشدکه دخترش به خوداجازه ندهدکه باهرمردی ازهرنظرآغشته ونزدیک شود.حدالمقدورنبایدبرای دخترکم گذاشت وآرزوهای یک دختررانادیده گرفت واحساس کمبودداشته باشد.سپاس ازتمام پدرانی که به دختران خودتوجه لازم وکافی رادارند.
  • عباس قادری IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    قشنگ منوتو رو دنبال میکنیدا
  • ایرانی اصیل IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    عالی وآموزنده بود
  • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    قابل توجه کسایی ک میگن دختر خوب نیست من یه دختر ۳ساله دارم شیرین وبا نمک باصدتا پسر عوضش نمیکنم
  • آریو سرزن IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    4 0
    من دختردار نبودم و خوندم ... وقتم تلف شد
  • Hamid haidy IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    تفاوت در مسایل و روابط جنسی بسیار متنوع است اگر بگوییم به تعداد افراد تنوع وجود دارد مبالغه نکردیم لذا این طبیعی است عشق دختران کم سن به مردان بزرگسال و بالعکس فلذا انچه طبیعی نیست نظر دهی کسانی در کیس رابطه دیگری برای کیسی که متعلق به خودش نیست ........پس هرگونه نظر و ایده و کنکاشی محکوم به بطلان است
  • البرز IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    بهتره به اینور سکه م توجه بشه و بهش پرداخته بشه و اونم ارتباط مردای مسن با دختران جوان،کسی که خودش باید وظیفه ی پدری رو انجام بده ولی میشه شوگر ددی
  • نرگس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    من فک کنم اصلا بحث این چیزا نیست پسرهای جوون پول ندارن همین