نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در سخنانی مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین می‌تواند طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

جانسون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه مدعی شد حمله به اوکراین می‌تواند طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود و از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواست تا از لبه پرتگاه عقب نشینی کند.

وی در پیامی به متحدان اروپایی گفت: «آمادگی‌ جدی برای حمله روسیه با حدود ۱۳۰ هزار نیرو در مرزهای اوکراین انجام شده است».

جانسون افزود: «جهان باید بهای اقتصادی و سیاسی یک تهاجم را به روسیه نشان دهد که این موضوع می‌تواند با پایان دادن به وابستگی به گاز روسیه باشد».

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: «شرایط بسیار بسیار خطرناک و سختی است و ما در لبه پرتگاه قرار داریم اما هنوز زمان برای رئیس جمهور روسیه وجود دارد تا عقب نشینی کند».

وی خواستار مذاکرات بیشتر شده و از روسیه درخواست کرد تا از تهاجمی فاجعه آمیز جلوگیری کند.

یکی از سخنگویان  رئیس‌جمهور اوکراین نیز دوشنبه تاکید کرد که عضویت اوکراین در ناتو قطعاً همچنان برای این کشور یک اولویت است. «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در لندن در مصاحبه با رادیو «بی‌بی‌سی» تاکید کرد که در صورت جلوگیری از وقوع جنگ با روسیه کی‌یف ممکن است موافقت کند که به هیچ وجه به ناتو نخواهد پیوست.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه با زلنسکی تلفنی گفت‌وگو  و بر حمایت واشنگتن از اوکراین تاکید کرد. بایدن و زلنسکی  در خصوص اهمیت ادامه رویکرد دیپلماسی و بازدارندگی توافق کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  فضا سازی غرب را «تشدید تنش‌های پوچ و بی‌اساس» خوانده و تاکید کرده که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

پسکوف خاطرنشان کرده که ممکن است اقدامات تحریک آمیزی برای توجیه چنین ادعاهایی اتفاق بیافتد. وی هشدار داد که چنین تلاش‌هایی عواقب جدی  به همراه خواهد داشت.

کد خبر 657361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    9 7
    روسیه کمونیست روزی بوسیله امریکای یهود نابود میشه این چ روزیه گفتم
  • KURD IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    18 3
    بازنده اصلی قطعن روسیه است به دلایل چون : ۱- زیر دریایی هسته ایی آمریکا ۲- وجود هزاران نیروی آمریکایی واکنش سریع در اروپای شرقی ۳- همبستگی امامی کشورهای عضوناتو در حمایت از اوکراین مثلن ترکیه واسراییل که میتوانند در عرض یک هفته تمام تانک‌های روسی را نابود کنند( پهبادهای بیرق دار)۷- حمایت تمام وکمال ۷ کشور صنعتی از اوکراین ،،،،،ودر نهایت چین متحد روسیه هم پشت اورا به دلیل منافع اقتصادی خالی خواهد کرد متاسفانه پوتین غلطی کرد فکر کرد سوریه وکریمه است.
  • احمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 4
    دنیا داره خرتوخر میشه ماهم اسرائیل بزنیم خدایی ببینیم چی میشه
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      دیگه انقدر هم که شما فکر میکنید خر تو خر نیست .
  • داریوش IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    23 4
    اگه روسیه نخواهد حمله کنه آمریکا و اروپایی ها آنقدر تحریکش میکنند تا جوگیر بشه و حمله کنه وشدیدترین تحریم ها رو برعلیه روسیه بدهند و اقتصادش رو متلاشی کنند
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      .اگه روسیه به اوکراین حمله کنه،علاوه بر اوکراین کل اروپا سرویس میشه و دیگه کسی به فکر اروپا رفتن نمی یوفته.بنابر این باید به اوکراین توسط روسیه حمله بشه.
  • پرویزحبیبی IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 1
    سفیراوکراین درلندن ،سخنانش را تصحیح کرد ‌،اوکراین درآینده عضو ناتو میشود که برای تامین امنیت،سیاسی،اقتصادی اجتماعی فرهنگی اوکراین حیاتی است،لطفا نوشتار را تصحیح کنید
  • سیلی خورده ها IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    4 0
    این انگلیس می خواهد از آب گلالود ماهی بگیره.
  • علی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 1
    وقتی شغال و کفتار زمان حمله را اعلام میکنند مطمئن باشید اصلا قضیه در ذهن روباه به صورتی دیگر است.تا ۴۸ ساعت دیگر هیچ اتفاقی غیر از انحراف افکار عمومی نداریم .احمق ها به رسانه توجه میکنند و عاقلان به صفحه شطرنج
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    22 3
    روسیه با این کار گور خودشو میکنه پوتین یکی از ناامن کنند گان ترین و دیکتاتور های جهان است
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 5
    با این اراجیف در مورد حمله روسیه، نمی‌توانند از نابودی قریب الوقوع اسرائیل توسط محور مقاومت جلوگیری کنند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 13
    روسیه کمونیست کثافت با این دیکتاتور پستش داره واسه اوکراین قلدری می‌کنه ولی من میبینم روزی که پوزه پوتین چکمه به خاک مالیده میشه انشاءالله
    • سمیه IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 3
      چه ربطی داره اسکللل
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    غرب می خواهد اکراین راعضو ناتو کندویک ساختار نظامی مفصل را کنار خود مسکو راه بندازه بلاروس چندین بار انقلاب های رنگی را رد کرده بلایی که سر سایر متحدان اروپایی روسیه هم آمد اما آن ها حداقل تا این لحظه بلاروس خوش شانس نبودند خود کرملین هم تا به حال چند بار انقلاب های رنگی را دفع کرده همچنین جمهوری آذربایجان به عنوان همکار ناتو از 1992 می خواد سیونیک ارمنستان را بگیره به ترکیه متصل بشه تا ناتو عملا وارد دریای کاسپین (خزر) بشه ترک ها در حال جزیره سازی استانبول هستند تا قوای دریایی غرب به آب های جنوب روسیه برسه این ها در آسیای میانه هم پایگاه زدند ژاپن در شرق هم برای روس ها شاخ و شونه می کشه در شمال هم تهدیدات علیه روس ها فراگیره بازوهای تروریستی عربستان هم داخل روسیه فعاله و چندین بار مقامات عربستانی رسما روس ها را تهدید کردند یعنی روسیه عملاازهمه جهات محاصره شده در داخل هم تهدید می شه و همه این ها خطر امنیت ملی برای روس هاست چه جوری می شه انتظار داشت روس ها با یه پیاله تخمه بشینن و هر روز قدم های جدید غرب علیهشون را تماشا کنند کاری هم نکنند تا به سرنوشت شوروی مبتلا بشن و کرملین سقوط کنه؟
  • داود GB ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    دنیای پر از دروغ : ازطرفی رسانه های غربی گفتند شوروی فرو پاشید از طرفی کل ناتو توان مقابله با روسیه را ندارد . کدام گفته درست است ؟
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      4 0
      بزرگوار یک بررسی بفرمائید متوجه میشوید هیچ نیروی نظامی توان مقابله با ناتو را ندارد
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      3 0
      روسیه توان مقابله با ناتو را نداره
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 1
    جنگ نمیشه و روسیه از خواستش عقب نشینی میکنه