مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

یادگیری ماشین در مدت‌زمان بسیار کوتاهی توانست جهان را متحول کند. ازآنجایی‌که داده‌ها در دنیای ما با سرعت تصاعدی درحال‌رشد هستند، نیاز داریم یاد بگیریم که چگونه آن‎ها را پردازش کنیم و اطلاعات عمیق‌تری به دست بیاوریم.

image-20220216104810-1.jpeg

یادگیری ماشین همان حوزه‌ای است که در این راه به ما کمک می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی هستید و دوست دارید دانشتان را این زمینه عمیق‌تر کنید، حتماً به تجربه می‌دانید کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به آکادمی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را به‌صورت کاملاً رایگان در خانه یاد بگیرید.

احتمالاً در همین اولین قدم برای یادگیری ماشین، با یک سؤال اساسی مواجه می‌شوید: «در میان دریایی از منابع مختلف، کدام دوره را برای شروع انتخاب کنیم؟»

در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین منابع و دوره‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (دوره‌های آنلاین و کانال‌های یوتیوب) را به شما معرفی کنیم. در این کانال‌ها و دوره‌های آنلاین دیتاساینتیست‌ های برجسته راه و رسم کار را به کسانی که می‌خواهند تازه در این مسیر قدم بگذارند یاد می‌دهند. با ما همراه باشید.  

دوره آموزش سریع یادگیری ماشین گوگل (آموزش آنلاین)

از سال‌های گذشته تا همین امروز، یکی از بهترین دوره‌ها برای آموختن یادگیری ماشین، دوره آموزش سریع یادگیری ماشین گوگل است. این دوره در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شد و توانست در مدتی کوتاه موفقیت زیادی کسب کند. این دوره رایگان ۱۵ ساعته، شامل ۲۵ درس، ۴۰ تمرین، سخنرانی‌های ویدئویی از محققان گوگل و فعالیت‌های تعاملی دیگر است که به شما کمک می‌کند تا یک دانشجوی منفعل و صرفاً شنونده نباشید.

دوره آموزش یادگیری ماشین Andrew Ng (آموزش آنلاین)

پیداکردن لیست معتبری که بتواند منابع هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین را پیشنهاد کند، کار چندان راحتی نیست. دوره آموزش یادگیری ماشین اندرو ان‌جی، یکی از بهترین دوره‌هایی است که می‌توانید به سراغش بروید. حتی متخصصان هوش مصنوعی هم که در این صنعت مشغول به کار هستند، از این دوره به‌عنوان «استاندارد طلایی» آموزش یادگیری ماشین یاد می‌کنند. این دوره توسط استادیار دانشگاه استنفورد، اندرو ان‌جی آموزش داده می‌شود که شامل ۱۱ هفته آموزش است و گذراندن آن به‌هیچ‌وجه آسان نیست! مهارت‌های شما در طول این دوره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبر خوب اینجاست که دوره آموزش یادگیری ماشین اندرو ان‌جی کاملاً رایگان است. البته اگر نیازی به گواهینامه پایان دوره ندارید؛ در این صورت برای دریافت گواهینامه باید ۷۹ دلار پرداخت کنید. اگر در مورد ورود به دنیای یادگیری ماشین به‌عنوان یک شغل و حرفه، جدی هستید، مهارت‌های پیش‌نیاز این دوره را با کمک منابع دیگر کسب و سپس در این دوره ثبت‌نام کنید.

کانال یوتیوب Sentdex

اگر از آن دسته افرادی هستید که به‌محض شروع یک مهارت جدید، دوست دارید همه چیز را به طور دقیق درک کنید، Sentdex یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش یادگیری ماشین است که در این راه به شما کمک خواهد کرد. هریسون کینزلی، صاحب کانال یوتیوب Sentdex، به علاقه‌مندان این حوزه در مورد فناوری‌های مختلف از جمله برنامه‌نویسی پایتون، توسعه وب، یادگیری ماشین و... آموزش می‌دهد.

اگر مایلید روند کار هر الگوریتم را یاد بگیرید یا بیاموزید که چگونه یک الگوریتم یادگیری ماشین را از ابتدا پیاده‌سازی کنید، حتماً به کانال Sentdex سر بزنید.

کانال یوتیوب Data School

کوین مارکهام بنیان‌گذار کانال یوتیوب Data School است که به علاقه‌مندان حوزه یادگیری ماشین، مطالب دقیق و به‌روزی را آموزش می‌دهد. با کمک آموزش‌های کوین می‌توانید بدون توجه به سابقه تحصیلی خود، درک جامع و کاملی از یادگیری ماشین به دست آورید.

کوین در کانال یوتیوبش ویدئوهایی می‌سازد که چندین ابزار مانند pandas، NumPy و scikit-learn را پوشش می‎دهد که به شما در ساخت مدل‌های یادگیری ماشین کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید روش‌های جذاب یادگیری ماشین را بیاموزید، حتماً در کانال Data School عضو شوید.

کانال یوتیوب Artificial Intelligence – All in One

دوره‌های بسیار خوبی در کانال Artificial Intelligence – All in One وجود دارد که توسط کارشناسانی مانند اندرو ان‌جی، نیتیش سریواستاوا ، جفری هینتون تدریس می‌شوند. دوره‌های این کانال یوتیوبی موضوعاتی مانند متن‌کاوی، بازیابی متن، موتورهای جستجو، شبکه‌های عصبی و بینایی ماشین را پوشش می‌دهند.

کانال یوتیوب Machine Learning with Phil

فیل تابور یکی از مهندسان متخصص در حوزه یادگیری ماشین است که ویدئوهای آموزشی در زمینه یادگیری ماشین و یادگیری عمیق را در کانال یوتیوب Machine Learning with Phil منتشر می‌کند.

او یک فهرست درجه یک در رابطه با آموزش‌های یادگیری تقویتی عمیق ایجاد کرده است که در آن مفاهیم اصلی یادگیری تقویتی مانند گرادیان‌های deep deterministic policy در TensorFlow ۲، Soft actor-critic در PyTorch، کنترل رباتیک با TD۳ و مطالب مفید دیگری را آموزش می‌دهد.

کانال یوتیوب Two Minute Papers

Two Minute Papers یک کانال عالی برای تمام کسانی است که دوست دارند با آخرین تحقیقات در حال انجام در زمینه یادگیری ماشین آشنا شوند و جدیدترین خبرهای این حوزه را بخوانند.

این کانال یوتیوب، از تازه‌ترین اخبار و مقاله‌های مرتبط با یادگیری ماشین، ویدئوهای دو دقیقه‌ای می‌سازد. این کار به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید در جریان به‌روزترین داده‌های دنیای یادگیری ماشین قرار بگیرید.

نتیجه‌گیری

یادگیری ماشین در سال‌های آینده پیشرفت‌های زیادی خواهد داشت و ارزش آن توسط صنایع و کسب‌وکارهای مختلف، هر روز بیشتر از دیروز درک می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا بازار کار این رشته رونق زیادی داشته باشد. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان حوزه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هستید، همین امروز می‌توانید با منابعی که در این مطلب معرفی کردیم، قدم‌های اول‌تان را درست و اصولی بردارید و در این مسیر پیش بروید.

شرکت سحاب یک شرکت تخصصی در حوزه فناوری‌های مرتبط با داده است. سحاب با تکیه بر طیف گسترده‌ای از تخصص‌های مربوط به داده‌محوری،‌ برای کلیه نیازهای داده‌ای سازمان‌ها وکسب‌وکارها راهکار ارائه می‌کند. در وبسایت سحاب همچنین مجموعه کاملی از مقالات و آموزش‌های مرتبط با علوم داده در دسترس است.

کد خبر 657595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha