برای بازآفرینی و نوسازی پلاک های فرسوده محله نفرآباد مجوز اعطای تسهیلات ویژه صادر شد. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: «پس از بررسی موانع نوسازی بافت فرسوده محله نفرآباد، مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بازآفرینی صادر شد.»

رابعه تیموری

همشهری آنلاین رابعه تیموری: «کاوه حاجی علی اکبری» با اشاره به انتشار بخشی از اوراق مشارکت تا پایان اسفند توضیح داد: «پس از پیگیری‌های چند ماهه سازمان نوسازی، هفته گذشته مجوز انتشار اوراق مشارکت بازآفرینی محله نفرآباد از وزارت کشور دریافت شد و پرونده در سازمان برنامه و بودجه قرار دارد. اکنون درحال شناسایی بانک عامل برای قرارداد هستیم و پس از تعیین بانک عامل بخشی از اوراق مشارکت منتشر می شود.»

خانه‌های نفرآباد بلند مرتبه‌تر ساخته می‌شوند |  اجرای ۲۰ طرح عمرانی و خدماتی در محله قدیمی

حاجی علی اکبری صدور مجوز ساخت چهار طبقه را از تغییرات طرح بازآفرینی محله نفرآباد عنوان کرد و  ادامه داد: «در طرح بازآفرینی محله نفرآباد سازمان میراث فرهنگی برای ارتفاع ساختمان‌ها محدودیت قرار داده بود و امکان ساخت بیشتر از سه طبقه وجود نداشت. این امر نارضایتی اهالی نفرآباد را به دنبال داشت و مشارکت آنها در طرح بازآفرینی را کاهش داده بود. با رایزنی‌های صورت گرفته ارتفاع تعیین شده از 9 و نیم متر مجاز به 12 متر افزایش پیدا کرد و اهالی محله نفرآباد می‌توانند پلاک های خود را با تراکم چهار طبقه بسازند.»

خانه‌های نفرآباد بلند مرتبه‌تر ساخته می‌شوند |  اجرای ۲۰ طرح عمرانی و خدماتی در محله قدیمی

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به زودی 20 طرح عمرانی و خدماتی در محله نفرآباد آغاز می‌شود و پروژه‌های ساخت بازار میوه و تره بار و پارکینگ محله ای به مرحله اجرایی می‌رسند.

محله نفرآباد از قدیمی‌ترین محله‌های شهر ری است که با قرار گرفتن در طرح ساماندهی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از چرخه آبادانی شهر تهران واماند و بیش از 3 دهه نوسازی محله متوقف شد. به تازگی مدیریت شهری و شورای شهر تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی طرح بازآفرینی محله نفرآباد را تصویب کرده‌اند که حیات و شور زندگی را دوباره به این محله برگرداند و اهالی با رعایت شرایطی برای نوسازی خانه و محله خود اقدام کنند.

کد خبر 657909

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha