همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سهام مخابرات، سرمایه‌گذاری غدیر و دو بانک پارسیان و کارآفرین از جمله پرطرفدارترین سهام، در جریان معاملات بورس تهران، در روز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه بود.

در معاملات این روز ۳ هزار و ۵۳ تقاضای خرید برای ۱۴۷.۲۵ میلیون سهم مخابرات به ارزش ۲۵۹.۶ میلیارد ریال در سیستم رایانه‌ای کارگزاری‌ها وارد شد.[مفاهیم: کارگزار بورس]

همچنین ۱۵۱ نفر امروز برای ۷.۲۲ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش ۱۶.۵ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند و  ۱۸۰ نفر هم به خرید ۵.۴۷ میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش ۱۲ میلیارد ریال اقدام کردند.

سهام بانک کارآقرین نیز امروز ۳۲۳ خریدار داشت که برای ۳ میلیون سهم این بانک به ارزش ۱۰.۲۳ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

طی دادوستدهای این روز کاری یک هزار و ۳۵۱ تقاضای فروش برای سهام پالایش نفت اصفهان، روی میز کارگزاری‌ها قرار گرفت.

بر اساس این دستور فروش‌ها، ۱۰.۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۷۰.۱۷ میلیارد ریال به فروش گذاشته شد.

همچنین ۳۸۶ نفر امروز به قصد فروش ۶.۵۷ میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش ۴۰ میلیارد ریال به تالارهای مبادلات سهام مراجعه کردند.

طی معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این روز شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) ۴۵.۲ واحد کاهش یافت و به ۴۴ هزار و ۵۲۳ واحد نزدیک شد.

همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) با ۱۱.۳ واحد معاملات ۲۳ مهرماه را به پایان رساند و روی ۱۱ هزار و ۱۳۷ واحد متوقف شد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم افت ۱۱.۵ واحدی را در کارنامه خود ثبت کرد و به ۹ هزار و ۵۶۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) امروز با یک واحد کاهش با رقم ۱۳ هزار و ۱۶۴ واحد بازگشت.

کد خبر 65794

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز