گروه حوادث: کلاهبردار سابقه‌دار با راه‌اندازی شرکت‌های قلابی، خود را تاجر جا می‌زد و با شناسایی فروشندگان مواد غذایی از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

 این مرد بعد از 4 سال تحقیقات پلیسی در یکی از شرکت‌هایش به دام پلیس افتاد.

دستگیری این مرد کلاهبردار اوایل سال 84 و با شکایت یکی از فروشندگان عمده برنج در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفت.

این مرد در تشریح ماجرا به افسر تحقیق گفت: مدتی قبل زمانی که در یکی از روزنامه‌ها آگهی فروش برنج چاپ کرده بودم، مردی با من تماس گرفت و با معرفی خود به‌عنوان تاجر مواد غذایی گفت قصد خرید 250 تن برنج را دارد.

 این مرد که مدعی بود یک شرکت توزیع مواد غذایی در تهران دارد، بعد از چندین بار رفت‌وآمد به مغازه‌ام و جلب اعتمادم 250 تن برنج به ارزش یک میلیارد تومان خریداری کرد و با پرداخت 300 میلیون تومان پول نقد، بقیه مبلغ آن را با استفاده از چک مدت دار پرداخت کرد، اما چند روز بعد وقتی برای وصول این چک به بانک رفتم، متوجه جعلی‌بودن آن شدم.

 وی افزود: به سرعت خودم را به شرکت این مرد رساندم اما در کمال تعجب متوجه شدم وی آنجا را تخلیه کرده و این در حالی بود که وی به جز من از افراد دیگری هم با همین شگرد کلاهبرداری کرده بود.

 با اظهارات این مرد، درحالی‌که شاکیان دیگری نیز با مراجعه به پلیس، شکایت‌های مشابهی مطرح کرده بودند، به دستور بازپرس کیانی- رئیس شعبه اول دادسرای بعثت- تحقیقات پلیسی برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند متهم یک کلاهبردار حرفه‌ای به نام مجید است که مدتی قبل به جرم کلاهبرداری به زندان محکوم شده بود اما به تازگی آزاد شده و اعمال مجرمانه‌اش را ازسر گرفته است.

تحقیقات نشان می‌داد متهم بعد از آزادی از زندان، با همدستی 2 مجرم سابقه‌دار و با استفاده از اسامی مستعار، خود را تاجر معرفی کرده و بعد از تاسیس 2 شرکت قلابی، کلاهبرداری از تاجران مواد غذایی را آغاز کرده است.

این مرد با شناسایی طعمه‌هایش که بیشتر آنها فروشندگان عمده مواد غذایی بودند، با آنها طرح دوستی ریخته و بعد از خرید مقدار زیادی مواد غذایی از جمله برنج، زیتون و حبوبات، پول آنها را با چک‌های بلامحل پرداخت کرده است.

با این اطلاعات، ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری متهم ادامه یافت تا اینکه بعد از گذشت 4 سال ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم فراری با راه‌اندازی یک شرکت قلابی در مرکز تهران، فعالیت‌های مجرمانه‌اش را ادامه می‌دهد.

 به این ترتیب، گروهی از ماموران عازم این محل شده و در یک عملیات ضربتی موفق شدند مرد کلاهبردار را دستگیر کنند.

 مجید صبح دیروز در حالی که 10 نفر از شاکیانش با حضور در دادسرای بعثت از وی شکایت کرده بودند، مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت اما مدعی شد هیچ کدام از شاکیان را نمی‌شناسد و از آنها کلاهبرداری نکرده است.

بازپرس کیانی با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: بعد از اظهارات متهم، وی با قرار بازداشت روانه زندان شد و این در حالی است که 2 همدست دیگر او نیز که یکی از آنها در زندان اصفهان دوران محکومیت را می‌گذراند نیز شناسایی شده‌اند.

وی افزود: مرد کلاهبردار متهم است با استفاده از چک‌های بلامحل تا‌کنون بیش از 3 میلیارد تومان از طعمه‌هایش کلاهبرداری کرده است.

کد خبر 65816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز