پردازنده‌های پرچمدار اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام، چیپست‌های همه جانبه فوق‌العاده‌ای هستند که عملکرد CPU خوب، پردازنده‌های گرافیکی پیشرو در کلاس خود و اتصال فوق‌العاده را ارائه می‌کنند، اما یکی از ویژگی‌هایی که چند سالی می‌شود فاقد آن است، پشتیبانی از کدک (codec) ویدیویی AV1 است.

اسنپ دراگون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اندروید آتوریتی، اکنون گزارش شده است که نسل بعدی پرچمدار اسنپ‌دراگون با کد SM8550 که احتمالا اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ (Snapdragon 8 Gen 2) نام خواهد داشت از رمزگشایی AV1 پشتیبانی می‌کند.

اما چرا AV1 اهمیت دارد؟ کدک AV1 کیفیت ویدیوی بهتری را برای همان اندازه فایل و همان کیفیت در اندازه فایل کوچک‌تر ارائه می‌دهد. در واقع، ۳۰ درصد کارآمدتر از کدک H.۲۶۵ است. این به ویژه برای پخش زنده مفید است، زیرا امثال نتفلیکس و یوتیوب در حال حاضر از AV1 پشتیبانی می‌کنند.

اگرچه باید گفت که کوالکام اولین سازنده SoC نخواهد بود که از رمزگشایی AV1 پشتیبانی می‌کند. چرا که پیش‌تر و از سال ۲۰۲۰، مدیاتک (Mediatek) این استاندارد را از سری دایمنستی ۱۰۰۰ شروع کرده است؛ در حالی که سامسونگ از سری اگزینوس ۲۱۰۰ از آن پشتیبانی می‌کند. بنابراین سازنده اسنپ‌دراگون در این زمینه می‌تواند به رقبای خود برسد.

بیشتر بخوانید:

این خبر همچنین چند ماه پس از گزارش منتشر شده مبنی بر اینکه گوگل در حال آماده‌سازی یک کروم کست با گوگل تی‌وی است که از AV1 پشتیبانی می‌کند، منتشر می‌شود.

کد خبر 658791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha