آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین را در همشهری آنلاین بخوانید و ببینید.

روسیه اوکراین جنگ

آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین را از طریق این لینک‌ بخوانید و ببینید.

این خبرها و تصاویر لحظه به لحظه بروزرسانی می‌شود.

کد خبر 659609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 180
  • نظرات در صف انتشار: 58
  • نظرات غیرقابل انتشار: 115
  • کاربر اینترنت IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    ما ملت شریف ایران با این جنگ مخالفیم. کشته و زخمی شدن افراد غیر نظامی (از هر دو طرف) را به شدت محکوم می کنیم. جنگ را متوقف کنید.
    • محکومگر IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      منم محکوم میکنم
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      حق با شما است بايد اين جنگ تموم شود
    • میم US ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      انگلیس پای بلاروس رو وسط کشید اما روسیه و اوکراین مشغول جنگن وقتی متحد اوکراین سکوت کرده لازمه غرب گرایان خفه شن منافع ملی ما مهم تره
    • H IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      چطور زمانی که آمریکا و متحدانش به عراق و افغانستان و لیبی و ویتنام و دیگر متحدانش به یمن و لبنان و فلسطین حمله میکردن همه اروپا ازجمله سازمان ملل خفه خون گرفته بودن حالا برای اکراین گریبان پاره می کنن، این است رفتار دوگانه غرب، اول اکراین رو خلع سلاح کردن حالا پشتش رو خالی کردن، قابل توجه اونایی که میگفتن عصر عصر گفتگو است نه موشک!
    • احمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      جنگ خیابانی تهران که راه افتاد چه کسی محکوم میکند
    • اکبر IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      من هم موافقم این جنگ باید به اتمام برسه نباید خون مردم بی گناه عادی ریخته بشه
    • Sadeghi IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      85 42
      اینا همش بازیه ،اقای بایدن اجازه داد که پوتین این کارو بکنه،اگه یادتون باشه اولین کشوری که اتباع خودشو کشید بیرون آمریکا بود،وتنها کشوری که اتباع خودشو بیرون نکرد ایرانو افغانستان بودن،چون بابا پوتین گفته بود حمله نمیکنه،به خدا قسم تاریخ بهترین معلمه بخصوص معلم سیاسیا،
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      44 77
      تمام نظرات فیک اند و با نظرات در سایر رسانه ها متفاوت / رسانه های غربگرای حقیر
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      مگر ایران ب عراق در جنگ بود روسیه ناراحت بود جوانان ما داشتند جان می دادند کشور های تحمیل کننده جنگ از جمله روسیه به فکر افزایش سرمایه خود شان از طریق فروش سلاح بودند حالا بگذارید خودشان با هم بجنگند کله پدر همدیگر را در بیاور ند
    • Hadi Haidari AF ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      توی این همه سال مردم مسلمانان عراق، سوریه و افغانستان کشته میشد غیر مسلمانان می‌خندیدن، بذارین یه کم از غیر مسلمانان بمیرند تا ما بخندیم!
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      زنده باد اکراین .مرگ بر پوتین.
    • آندره IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      97 23
      آقای محترم این چه حرفیه که میزنی کدام مسلمان کشته شد که کدامین غیر مسلمان بخندد. این همه شهید غیر مسلمان داشتیم اگه ی کم بیشتر مطالعه کنید. بعد جون آدمیزاد مسلملن و غیر مسلمان نداره و جنگ دبن و نژاد نمی فهمه
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      67 18
      همه مخالف جنگ هستن اما وقتی در یمن و سوریه و عراق و افغانستان و... جنگ بود چه کسی مخالفت کرد؟؟؟ رنگ خون مردم یمن و افغانستان رنگینتر از مردم اوکراین نیست عزیزان
    • ی غریبه US ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      26 30
      من موافقم جنگ جنگ تا پیروزی
    • ذاود IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      34 23
      این جنگ به نفع ماست زمان ثابت خواهدکرد
  • کاربر اینترنت IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    ... این یک جنگ باطلی است. نیروهای نظامی هر دو طرف این جنگ باطل هستند و این وسط فقط افراد غیر نظامی آسیب می بینند. استقلال کشورها باید از طریق رفراندوم ایجاد شود نه از طریق ریختن خون بی گناهان.
    • احمد IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      حتما پوتین منتظر درخواستها و حرفهای شما دوستان بود
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      90 10
      گاهی تحلیل یک آدم بیسواد بهتر از یک سیاست مدار کهنه کار است باور کنید گاهی به شعور سالم و تجربه و تعقل ناب بستگی دارد تا به نیرنگ ها و دروغ ها و دغلبازی های حیله گران عالم سیاست که میلیون ها انسان را با یک فرمان به کام مرگ و بدبختی می کشاند!
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      75 12
      در تمام جنگهای دنیا در طول تاریخ بیشتر غیرنظامیان آسیب میبینن
    • معلم باحیثیت IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      77 64
      تواگرشرف داشتی پیمان شکن باباترامپت رامحکوم میکردی پمپوقاتل نامردمحکوم میکردی که هموطنت راازواکسن محروم کردایرانی نیستیدچراوقتی دههاکشورواردعراق افغانستان سوریه ویتنام لیبی شدندلال شدیدزندان ابوقریب ازذهنهامحونمیشود,کجابودی محکوم کنید,,امادراین قضیه ایران ابدا دخالت نمیکنددلقکی روس تبارهارادرشرق اکراین قتل عام کرده ,الان سزای اعمالش راپس میدهد به من ایرانی چه ارتباطی دارد!؟؟امارات ریاض دلداده های امریکا هم لال شدنداماتعدادی منافق نوری زاده ومشارکتیهای خاین وطن فروش نفوذی دردستگاههاقصدبرهم زدن ارامش ملت ودرگیرکردن مردم تحت هرعنوانی دارندمنجمله مسیله طالبان ,که میخواستندایران رادرگیرکنندماملت فریب این جیره خواران اجنبی حامیان ومزدوران ترامپ پمپونخواهیم خوردوانهاراشناسایی ودرموقعش باانهابطورجدی برخوردخواهیم کرد,,,ظاهراسایت هم گاهامنفعتی جیره ای ازجیره تقسیم شده بن سلمان توسط نوری زاده داردتمام نظرات راانعکاس نمیدهدتاملت روشن شوند
    • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      49 38
      ای غرب گدایان چرا زمانی که به کشورتان تجاوز شد فریاد برنیاوردید چرا تجاوز به دهها کشور مظلوم را محکوم نکردید حالا مدافع انسانیت شدید شرمتان باد
  • کاربر اینترنت IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    38 35
    ... این یک جنگ باطلی است. نیروهای نظامی هر دو طرف این جنگ باطل هستند و این وسط فقط افراد غیر نظامی آسیب می بینند. استقلال کشورها باید از طریق رفراندوم ایجاد شود نه از طریق ریختن خون بی گناهان.
    • Da AT ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      36 2
      توپی که از خط عبورکنه گل محسوب میشه استادخیابانی😆
    • محمود شفائی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      19 8
      باسلام در صورتیکه دوست نداشتم به تحلیل یا گفتگوی و یا پرداختن نظر شخصی دراین موضوع جنگ پیش آمده بپردازم اما نظر شخص جنابعالی که یک نظر مخرب و اهانت آمیز است مرا مجبور کرد که عرض کنم کاربر محترم تمام این نظرات، نظرات شخصی است و شایسته هیچگونه اهانت یا بی احترامی نمی باشد حالا به قطع ممکن است نظرات مختلف، مخالف و یاجانب گرایانه و یا... باشند بهتراست با تحلیل صحیح خودطرف مقابل ر اقانع سازید. باتشکر
    • علی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      12 9
      منظورت اینه که تمام جهان باطل و ایران حق است؟این نظریه شما کاملا اشتباه است.روسیه بخاطر خطری که تهدیدش کرد حمله کرد و حق محسوب میشه. مردم اوکراین هم که از کشورشان دفاع میکنند حق محسوب میشن.این اروپا و آمریکا هستن که باطل محسوب میشن.
  • یاس IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    در اینکه روسیه تجاوز کرده (برخلاف گفته‌های قبلیش) و باید محکوم و مجازات بشه بحثی نیست. ناتو برای تقابل با روسیه و ضربه زدن به آن، تلاش کرد اکراین را عضو خود کند (برخلاف تعهدات سال‌ها پیش). اکراین بعد از سر کار آمدن دولتی غرب‌گرا گول وعده‌های حمایتی(در صورت جنگ)، امنیتی و اقتصادی اعضای ناتو رو خورد. نکته عبرت‌آموز این قصه اینجاست اعضای ناتو خصوصا امریکا با اینکه محرک این تنش بودن حمایت عملی از اکراین نکرده‌اند و نخواهند داشت(به گمانم فکر نمی‌کردند روسیه انقدر جدی وارد شود). آنها علاقه‌ای به جنگ با روسیه نداردند و حمایتشون فراتر از حرف و نهایتا چندتا تحریم (که در رسانه‌ها بزرگش می‌کنند) نخواهد رفت و درماندگی‌اش می‌ماند برای اکراین و بدبختی و سختیش برای مردمش. قسمت غصه‌دار این قصه اینجاست که ريیس جمهور اکراین هنوزم نفهمیده و به مردمش میگه « ایالات متحده در حال جمع آوری حمایت بین المللی برای پاسخ به روسیه است» تعویض پای محکم خود با عصای ضعیف بیگانگان نتیجه‌ای جز سقوط نخواهد داشت، تاریخ گواهی می‌دهد.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      13 3
      دمت گرم
    • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      15 1
      سلام، بسیار درست اشاره کردید..البته آمریکا اصلا اوکراین واسش اهمیتی نداره، طرح 2022 آمریکا تضعیف دو رقیب بزرگ آسیای اش (چین و روسیه) در همه جهات هست، ابتدا اوکراین رو خرمگس معرکه کردن واسه از کوره خارج کردن روسیه و اقدام نضامی و منفور کردن روسیه در جامعه جهانی از همه جهات، سپس همین سناریو رو با تایوان انجام میدن و چین رو از کوره بدر میکنن تا به تایوان حمله کنه و همه داستان روسیه رو سر چین خالی میکنن... طرح سومشون هم سرزمین های تبت و بوتان و مورد مناقشه بین هندو چین هست، احتمالا در اینده نزدیک هند بزرگترین شریک(مستعمره) در همه جهات با آمریکا خواهد بود و حمایت از ویتنام و سنگاپور و اندونزی و مالزی تا این کشورا واسه چین شاخ بشن( سیاست آشوب در کشورهای دیگه و موقعیت جغرافیایی آمریکا که بدور از آشوب و تنش هست و با سرعت توسعه پیدا میکنه اما رقیبان خودشو مدام چوب لای چرخشون میزاره، ، استاد سیاست بین الملل دانشگاه ما میگفت همیشه یه کشور خوب و با سیاست در تعامل با دیگر کشورها باید مثل سیاست نشستن دور آتش عملکنه، نه دور بشینه که سردش بشه نه خیلی نزدیک که بسوزه
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    روسیه از اولشم متجاوز بود تاریخ داره میگه
    • بی نام US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      41 90
      اولا تاریخ میگه اوکراین مال روسیه بوده و همچنین بخش های دیگه ای از اون منطقه که بعداز سقوط شوروی آمریکا و انگلیس روسیه رو به بخش های کوچکتری تقسیم میکنن دوما تاریخ میگه همونطور که ایران الان مدعی بخش هایی از کشور های دیگه هستش (مثل گرجستان و ...) و سعی میکنه این هارو دوباره به ایران برگردونه روسیه هم همین کار رو میکنه فقط جهت اطلاع : من کلا با جنگ مخالفم با درستی و نادرستی یا حق و باطل بودن طرفین کاری ندارم(چه بسا که واقعا درستی و نادرستی وجود داشته باشه)
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      56 37
      شکی نیست که روسیه متجاوز گر هست و هر کشوری با روسیه بود؛چیزی جز بدبختی نسیبه مردمش نشد و آمریکا و ناتو در حد حرف هستند و قابل اعتماد نیستند و تو این وضعیت، اوکراین چون جز ناتو هست باید از طرف اونا حمایت نطامی بشه. حمایت ما هم باید در جهت استقلال اوکراین باشه
    • محمو IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      27 42
      من کاملا با نظر شما مفاهیم آمریکا و ناتو عامل اصلی هستند
    • زنده باد اوكراين IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      71 37
      حكومت كمونيستي مثل روسيه از اول متجاوز بوده حق با شما است تازه دولت اوكراين گفته روسيه 130 اوكرايني رو كشته . روسيه زورش اومده حمله كرد به اوكراين حالا هم اسمش رو گذاشته عمليات نظامي مانند هيتلر كه گفت فقط قصد نابود كردن يهوديان رو داره بعد زد كل جهان رو نابود كرد
    • کاربر اینترنت IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      44 5
      امریکا هرگز بخاطر اکراین که هنوز عضو ناتو نشده وارد جنگ با روسیه نمیشه و یا حتی احتمال یک معامله پنهان بین روسیه و آمریکا برای اکراین و ایران وجود دارد، حتی شاید چین هم از این آب گل آلد ماهی گرفته و مجوز حمله به تایوان رو گرفته. و اینکه بعضی دوستان در مورد رفراندوم حرف زدن، باید بگم مسئله جنگ استقلال اوکراین نیست که، مسئله اینه که روسیه نمیخواد هیچ کدوم از کشورهای همسایه اش عضو ناتو بشه. قزاقستان هم بخواد عضو بشه همین بلا سرش میاد، و شاید روسیه بخواد پیمان ورشو سالهای قبل رو دوباره زنده کنه، با تشکر
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      29 17
      روسیه فعلی هیچ ربطی به روسیه تاریخ نداره. زمانی ایران هم متجاوز بود. نادر شاه به هندوستان تجاوز میکرد و کوروش به یونان . ولی الان دیگه نمیشه گفت ما متجاوزیم چون ایران فعلی به هیچ کشوری تجاوز نمیکنه...
  • محمد IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    رییس جمهور نادان و بیخرد اوکراین کشورش رو به باد داد با اعتماد به غرب و ناتو ، اونا فقط در حد حرف از اوکراین حمایت می کنند . در عمل نه ، قابل توجه غرب پرستان
  • بنده خدا IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    جای تاسف است که از زمان قاجاریه تا الان اینقدر وطن فروش و نوکر روسیه در ایران هست
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      38 59
      کجایی گورباچف کشورباددادی .پوتین جمع اش می کنه
    • ناشناس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      18 10
      متاسفانه در همه جای دنیا متجاوزین همیشه یک نسل حرامزاده از خودشان بجا میگذارند . و باز هم متاسفانه ناخودآگاه خون خون را میکشد !!!
    • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      13 4
      فعلاً که حرامزاده های انگلیسی خیلی جلزو ولز می کنند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    72 20
    نه شرقی نه غربی لعنت به هر دو تا شون. فقط این را میدانم که کاسه لیسی یعنی خیانت به کشور و ضعف در مقابل دشمن
  • بورس یعنی کوره پول سوزی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    47 8
    با شروع جنگ بین روسیه و اوکراین . بازارهای بورس دنیا نزولی شدن .خوب خدارو شکر از این به بعد برای نزول بیشتر بورس ،دولت بهانه ای خوبی داره ، ( بورس= غارتکده اموال ملت)
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    86 44
    مردم اوكراين بايدزن ومرداسلحه بدست بگيرنددرمقابل اين ابليس بايستندكشته شوندتاايندگان ومردم دنياازانها به عنوان قهرمان ياد كنندمرگ برپوتين
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      67 44
      مرگ بر آدولف پوتين
  • 120 IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    38 16
    روسیه حتی اوکراین اشغال کنه ناتو یا امریکا حمله نمیکنند چون اگر بکنند جنگ جهانی سوم میشه ولی اگه اوکراین دو هفته دوام بیاره جنگ اتشش میخوابه
    • حسین IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 0
      داداش
  • بنیامین... IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    سلام دوستان همین پوتین بود‌ضربه به داعش با مدیریت و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی پوتین مردم سوریه دوستش دارن روسیه مثل کلانتری نباشه چین برای طمع به ما حمله شاید بخندید حتی ترکیه بدش نمیاد به ایران حمله از روسیه و پوتین میترسه حتی خود آمریکا هم خیلی بدش نمیاد به ایران حمله منافع نفت و بنزین غارت پوتین آدم مشدی و اگر نبود رهبر عزیزمان امام خامنه ای به حضور قبول نمیکرد رییس جمهور اکران بازیگر کمدی و شد رییس جمهور سیاست ضغیف او کار دستش و مردم مظلوم اوکراین... دوستان روسیه خیلی مرد است پوتین لاشی نیست مشدی مشدی مثل شیر چه کنه باهاش کاویدن... زمان رضاشاه لجن رضاشاه فریب هدیه ماشین هیلتر و اعلام بی طرفی نارو زد وروسیه استالین دهنش سرویس روسیه نبود سوریه تمام بود مردم سوریه زیر پای پوتین گاو گوسفند قربانی روس ها نمیگم استغفرالله پسر پیغمبر ولی مرد هستن لاشی نیستن من به خاطر شغل راننده ترانزیت همه کشورها رفتم مرد بالای روس ندیدم روس اگر بهش نامردی نکنی چون خیلی تیز هستن باید باهاشون روراست باشی... من مملکت خودم دوست دارم رهبر عزیزم سید علی جانم فدایش فهمید پوتین خوب
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      83 24
      وقتی ماشین جنگی پوتین(در صورت عدم مقاومت جهان آزاد) سرش را به طرف ایران کج کرد بازهم همین حرف ها را خواهی زد؟
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      36 8
      واقعا براتون متاسفم
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      62 5
      قشنگ معلومه ایرانی نیستی بیشتر میخوره صهیونیست باشی که کمی فارسی بلده
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      34 4
      این اراجیف چیه نوشتی - درضمن زمان رضا شاه ایران بیطرف بود اگر هیتلر به شوروی اعلام جنگ نمیکرد اصلا ایران اشغال نمیشد و اصلا راه اهن ایران بدرد شوروی نمی خورد - هیتلر اول با شوروی قرار داد بست بعد ضد زیرش به ایران چه - درضمن پوتین رفیق عزیز اسرائیل است و کم در بمباران ایران در اسرائیل حمایت نکرده.
    • دانیال IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      31 5
      مطمئنی مردم سوریه دوسش دارن؟ یا اسد و حامیانش فقط دوسش دارن؟ دقیقا مثل کشور ما.همین فردا یه مجوز راهپیمایی بدن به مردم ایران تا معلوم بشه از چه کسی حمایت میکنن.
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      13 10
      چی زدی دداش خخخخ
    • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      17 4
      دوست عزیز بنیامین، اولا انگار لهجت روی کامنت گذاشتنت تاثیر گذاشته... چون همه جملاتت بدون فعل و پایان بندی تموم میشه: روس مرده؟؟ پیشنهاد میکنم کمی مطالعه کن وقتی ایران رو اشغال کردن مردم رو از درخت آویزون میکردن و زیرشون آتش بپا میکردن یعنی زنده زنده مردم ایران رو میسوزوندن... اساسا حکومت های توده ای و کمونیست همواره از فقر مردمشون سواستاده کردن ضاهرا دلسوز مردم فقیر هستن اما در باطن سوار بر دوش مردم توده هستن، کمونیست ها نه خدا میشناسن نه مسیح و نه موسی و نه محمدص / کوچکترین اعتقادی به مفاهیم دموکراسی آراد اندیشی توجه به آرای مردمی و جایگاه مردمی ندارن، دیکتاتور هستن... دو حکومت کمونیستی چین و روسیه با اعمال زور و فشار و سرکوب، بدون توجه به آرا مردم، مستبدانه برای مردم تصمیم میگیرن(پروژه پوتین مدودوف) که تقریبا مادام العمر شد ریییس جمهوری پوتین بر روسیه، دوست عزیز ین آدم که به مردم خودش رحم نمیکنه، توقع داری واسه ایران دلسوزی کنه؟ اون مقدار باجی که به روسیه داریم میدیم تو بوشهر و عسلویه و دریای خزر از قرارداد ترکمنچای و گلستان هم بدتره، روس بشدت خطرناکه، دیدار با رییسی که یادتون هست...
    • حسن IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      دقیقا نظرت شبیه نامه ای هست که من برا همسر دونالد ترامپ به انگلیسی نوشتم .
  • محکوم کننده IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    43 8
    ما این جنگ را محکوم میکنیم ولی باید این را فهمید باز حرف زور در قرن بیست ویکم هست و مظلوم زیرپا له میشود وباید کشور قوی بود
  • نعمت رستمی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    52 77
    روسیه دمش گرم ناتو سگ کیه به امید روزی که عربستان و العمارات خائن مثل اکراین به سرشان بیاید
    • امید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      19 7
      افرین. یه عده پاشدن میگن ایران باید پشت اوکراین دراد روسیه را محکوم کنه امارت که دست آموز آمریکاس دیروز رای به محکومیت روسیه نداد تو شورا. 2 چرا ناتو با اون کب کبه جلو روسیه قرار نمیگیره؟ زمان مرد و نامردی گذشته ایران باید به فکر منافع ملی باشه یا از غرب درمورد برجام امتیاز بگیره یا بره سمت روسیه و هواپیمای پیشرفته بگیره تا هرورز شاهد سقوط جنگنده های 60 سالمون نباشیم. و این که هیچ ملتی نباید زورشو تو بازوی یکی دیگه جستجو کنه باید ملت ها خودشون قوی کنن
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    38 7
    درسته ما کاربران عادی نقشی در سیاست های کلان منطقه ایی و جهانی نداریم اما قطره ایی از اقیانوس بی کران انسان ها و انسانیت هستیم کسی به نظرات ما اهمیتی نمی دهد یا حتی به سخره و فحش می بندد نه سر پیاز و نه ته پیاز هستیم و کاره ایی نیستیم اما دین متعالی ما می گوید هر گاه ستمی دیدید اگر هیچ کاری هم نتوانستید بکنید نفرت کلامی خود را از آن ظلم به زبان بیاورید کسانی که سکوت کرده و بی تفاوتند یا خوشحالی می کنند روزی خود نیز این شرایط را تجربه خواهند کرد ما مردم عادی سیاستمدار نیستیم ولی انسان هستیم و نباید تماشاچی نبرد و کشتار انسان ها بوده و یا تشویق کننده به جنگ زیرا دین ما می گوید در آن صورت شما از آن ظالمان بدتر خواهید بود و در گناهان آنها شریک و خداوند از تک تک انسان ها خواهد پرسید چرا در مقابل ظلم سکوت کرده یا با ظلم همراهی نمودید! و گر نه کسی با نظر دادن قصد خودنمایی و ابراز معلومات سیاسی و سیاست بازی ندارد بلکه مرام های انسانی حکم می کند در عین بی طرفی از حق پیروی نمود قابل توجه محترمانی که مخالف نظرات سیاسی کاربران عادی هستند و آنها را هیچ کاره سیاست و لایق سرزنش می دانند و معترضن!
  • حیدری IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    28 15
    کشورهای تشکیل دهندۀ پیمان نظامی موسوم به ناتو سالها قبل جنگ آرام را علیه روسها آغاز کرده بودند ولیکن با ضد حملۀ غافلگیر کنندۀ پوتین مواجه شدند
    • سیدحسین IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      8 10
      ممنون آقای حیدری.نظر راننده ترانزیت هم جالب بود.
    • میم IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 5
      خیلی خلاصه تر میتونستی بگیش بعدم خودت فهمیدی چی گفتی نه اعلام بی طرفی کردی نه طرفداری از روس یا آمریکا!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کامران IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    42 4
    فقط مردم این وسط بدبخت میشن آواره گی ، گرسنه گی، فقر بیشتر، قدرتهای بزرگ کی هستند و کی هستند اونا دارن عشق و حالشون و می کنند و براشون کشته شدن و نابودی بقیه مهم نیست یاد 8 سال جنگ با عراق که هر چی به همه گفتیم بابا یکی بیاد این عراق و و جلوشو بگیره همه به سلامتی هم فقط گیلاسهاشونو بردند بالا و بردند بالا به سلامتی نابودی ایران و عراق نوشیدند. و 40 کشور به طور مستقیم و بقیه کشورها هم به طور غیر مستقیم کمکش کردند نه اینکه دلشون به حال عراق بسوزه نه می خواستند نابودی ایران رو جشن بگیرند. کما اینکه صدام گفته بود می خوام روی تلی از جنازه ها در تهران عکس بگیرم و به تمام دنیا بگم کاری که شما نتونستین تو 2500 سال انجام بدین سردار قادسیه تو چند روز انجام داد
  • سیدحسین IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    14 5
    سلم بر همه.خواهشا ظرفیت هاتونو زیاد کنین. زود عصبانی نشین.جمیعا یاشا.
  • راستگو IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    25 6
    روسیه نهایتا منطقه ای از اوکراین را میگیرد ولی بعدا امریکا ارام ارام با جنگ سرد نابودش را میگند
  • ارومیه کردستان من IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    10 2
    امریکا هرگز بخاطر اکراین که هنوز عضو ناتو نشده وارد جنگ با روسیه نمیشه و یا حتی احتمال یک معامله پنهان بین روسیه و آمریکا برای اکراین و ایران وجود دارد، حتی شاید چین هم از این آب گل آلد ماهی گرفته و مجوز حمله به تایوان رو گرفته. و اینکه بعضی دوستان در مورد رفراندوم حرف زدن، باید بگم مسئله جنگ استقلال اوکراین نیست که، مسئله اینه که روسیه نمیخواد هیچ کدوم از کشورهای همسایه اش عضو ناتو بشه. قزاقستان هم بخواد عضو بشه همین بلا سرش میاد، و شاید روسیه بخواد پیمان ورشو سالهای قبل رو دوباره زنده کنه، با تشکر
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    36 2
    گور بابای روسیه و آمریکا مرگ بر هر کسی که جنگ راه میندازه
  • اكبر NL ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    45 14
    كل داستان اينه كه اينها پشت پرده با هم معامله كردن كه اوكراين رو بدن به روسيه . تايوان رو بدن به چين . بعدش همه ي دنيا تو سازمان ملل بر عليه ايران رأي بدن . بعدش هم به ايران حمله ي نظامي بشه . كمر ملت ايران رو بشكنن . اون پوتين از همه بي شرف تره . اين كمونيست ها خدا ندارن . چين و روسيه پشت ما رو خالي ميكنن . ما فقط بايد تا اونجا كه ميتونيم به اين آيه ي قرآن عمل كنيم . يه آيه اي رو آرم سياه نوشته كه يه قسمتشش نوشته : مستطعتم من قوه . اين يعني تا اونجا كه ميتونيد قوي بشيد . وسايل قدرتمند شدن جمع كنيد . ما بايد تا ميتونيم موشك بسازيم . اينها هر كدومشون خواستن به ما حمله كنن پدرشونو در بياريم . اينها حريف ما نيستن . ما فقط يه مشكل داريم . دزدها و نفوذي هاي داخلي .
    • اوا براون IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      11 19
      بنظرم شما ایرانی نیستید اینطور پیداست غلط املایی دارید.. هر که هستی... نمیتونی بین ایرانیان اختلاف بندازی
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      36 10
      امکان جنگ با ایران مدتی هست زیاد شده اما اگر ما موشک داریم انها هم دارند تازه هواپیمای نامرئی و سیستمهای ضد موشک بسیار خوبی هم دارند. اگر ما بلدیم تل اویو را بزنیم انها هم بلدند تهران را بزنند. مهم اینه که سیاست خارجی درست باشه که تنش زیاد نشه - حتی با اسرائیل
  • خسرو IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    6 5
    خیلی خوبه کاش من بودم.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    27 35
    دوستانی که انقدر نگران مردم اوکراین هستند من بهتون آفرین میگم، فقط امیدوارم موضع شما در دفاع از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین، لبنان و سوریه در قبال تجاوز صهیونیست‌ها، یمن در قبال تجاوز سعودی‌ها، افغانستان و عراق در قبال تجاوز آمریکا، ونزوئلا و کره شمالی در قبال تجاوز و دخالت و تحریم‌های آمریکا، کشور‌های مظلوم آفریقایی در زمان استثمار انگلیس، و مهم‌ترینشون در دفاع از مردم عزیز ایران در برابر تحریم‌های نامردانه آمریکا، و اقدام تروریستی در شهادت حاج قاسم و همراهانش که به همت رشادت‌های سردار الان داعش وجود نداره، و تمامی مردم بی‌گناه که از تحریم و تجاوز‌های آمریکا و همدست‌هاش در رنج و عذاب هستند هم همین باشه. در آخر هم اینکه هیچ کشوری تحمل حضور دشمنانش رو در مرزهای خودش نداره‌، همونطوری که ما به آذربایجان (البته رییس جمهورش یعنی الهام علی‌اف) نشون دادیم که مرز ایران محل حضور نیروهای صهیونیستی نیست، و همونطور که مجاهدین یمن به امارات حالی کردند که نباید در امور یمن دخالت کنه و کشورش رو به پایگاه اسراییل تبدیل کنه، مثلا خود شما هم قطعا اجازه نمیدی خونه همسایت محل تجمع دشمنت بشه
  • محمد رسول الله IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    39 16
    پوتین متجاوزگر است مردم ایران ساده نباشید فقر فساد وبدبختی ما روسیه وپوپین است
  • بهمن IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    25 25
    با سلام عزیزان هم وطن با طناب ناتو به چاه ذلت رفتن در هر جای دنیا همینه با دژمستحکم الهی باشید و آن دژ عترت و قرآن است وبس الهم صل علی محمد وال محمدص
  • رضا IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    32 26
    در عجبم چرا وقتی امریکا عراق را اشغال میکنه افغانستان را تصرف میکنه و در خاورمیانه ادعای کدخدایی می کنه کسی از حقوق این ملت دفاع نمی کنه اما حالا که روسیه به اوکراین حمله میکنه ژست روشن فکری و بشردوستی همه گل می کنه؟!!
    • سیدعباس IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      7 15
      احسنت آغارضا درست فرمودید ماهرچه داریم از ایمه اطهار ع داریم
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      3 0
      واقعا گل گفتی دمت گرم
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    22 1
    جنگ خوب نیست. اما بدتر از اون ضعیف بودن یه کشور باید خودش قوی باشه تااینکه چشم به کمک ویاری خارجی ها داشته باشه .تاریخ ما هم کم نداره ازاین جنگ ها وحمله ها که بانامردی به ما حمله کردند چون ما ضعیف بودیم ودشمن نامرد حیله گروقوی چیزی که مهمه این که ما ایرانیا دوستی نداریم وهمین هایی که الان فکر میکنیم دوست ما هستند ٬ اگه فرصت پیدا کنند مارو زنده زنده میخورند چه اعراب عراق وسوریه ولبنان وفلسطین وچه برادران افغانستانی وچه هم پیمانان جدید روسیه وچین پس وطنم قوی شو تا لحظه جنگ بکشی وکشته نشی
    • داریوش IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 4
      سلام بعد از سلام... اینکه چرا یک عده. با. اوکراین. همراه و همدم شدن و کاسه داغ تر از آش شدن این عده افراد اینها. کسانی هستن که همیشه طرف دار اوروپا و امریکا هستن. اینها از فرهنگ اسلامی خجالت میکشن توی رویا هاشون خواب فرهنگ و زنده گی غربی را میبینند ...اگر یاد شما باشه در. جنگ سوریه هم همین مغز فندوقی ها ایران و روسیه و سوریه را محکوم میکردن برای. خوشهال. کردن امریکا و تروریست ها...این افراد مثل مزدورانی هستن که حقوق بگیر نیستن و همیشه حقیقت را زیر پا میگزارن چون حقیقت به نفع اینها نیست ...کشور های مستقلی مثل خود ایران و. روسیه که در خاورمیانه مستقل هستن و. نوکر و برده ای امریکا و اوروپا نیستن. این افراد از طرف ارباب شان امریکا همبشه این دو کشور را تخریب و توهین میکونند ... خود ما با جنگ مخالف هستیم...اما در مثله امنیت حق با روسیه است چون ناتو و امریکا بد قولی و پیمان شکنی کردن ...ناتو پیمان بسته بود با روسیه که به مرز های. روسیه نزدیک نشون...اما پیمان شکنی کردن و کم کم به مرز های روسیه نیرو نظامی فرستادن و چند کشور را که همسایه روسیه بود وا دار کردن به ناتو به پیوندن.روسیه مجبوربه جنگ
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    20 5
    این بی عقلی های پوتین دیوانه برای چیه خود نمایی قدرت نمایی یا بد نام کردن خودش دیوانگیه دیوانه شاخ دم نداره برگر پوتین ایا اخبارا راسته اقای پوتین
  • بخشعلی شکری IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    25 8
    جنگ رو متوقف کنید ... جان انسانهای بی گناه در اوکراین به خطرافتاده درود به شرف ووطن پرستی ریس جمهور اوکراین
  • حسين شيرازي 😘 IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    9 4
    ميگم بچه ها حالا خودمونيم اونجا تو جنگ پوروتوكل هاي بهداشتي هم رعايت شده سربازا ماسك زدن . ؟؟ 😉
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    17 1
    تاریخ را بخوانید جنگ چگونه شگل گرفت . برای چه . یعنی بشر امروزی هنوز به دانای نرسیده ؟ اگر رسیده ، پس چرا جنگ!؟
  • قاسمی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    23 26
    آتش جنگ را ناتو روشن کره مقصر اصلی ناتو هست
  • میم US ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    12 20
    بهتره ایرا منافع ملیشو حفظ کنه و دخالت نکنه چه بسا بهتره پشت روسیه باشه تا اینکه از متحد امریکا حمایت کنه پتین به نظامیان اوکراین گفته که بهتره شورش کنن بر علیه حامیان ارمریکا
  • شرق IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    16 18
    به غربی ها اطمینان نکنید
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    17 18
    خداوند لعنت کنه غرب وامریکا وخود بایدن را آشوب گرند‌جنگ راه‌میاندازند خودشون کنار میکشن
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    27 32
    بمیرم برای مردم یمن!نه سلاح داشتن،نه تجهيزات جنگی،نه غذا،نه آب،نه دارو،نه مرزی که مردمش بتونن به کشور دیگه پناه بیارن،نه کسی که بتونه به اونا کمک کنه،همیشه هم مورد تحریم بودن.....خلاصه کسی برای یمن دل نمیسوزونه فقط اوکراین!چرا؟ ۱.بهترین راه برای رفتن به اروپا ۲.چون با آمریکاس ۳.چون شبکه های خارجی از اوکراین حمایت میکنن
    • درود هیچ وقت و هیچ کجا لعنت نفرست حتی اگر دلخور هس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 3
      شما ها سر گرم باشید دوزد میاد که بدوزد وببرد😭😭 ووقتی می آید که در خواب نازی
    • لعنت به روش عن فکرای غرب گرا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      19 14
      جالب اینجاس کلی ادم دیسلایک میکنن!!!مگه مردم یمن و ... آدم حساب نمیشن؟چرا ازونا دفاع نمیکنه امریکا؟سازمان ملل کجا بود این سازمان فقط برای منافع امریکاس
  • میم IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    18 16
    فعلا که اینجا فقط این ثابت شد که به آمریکا نباید تکیه کرد
  • اصغر IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    22 14
    چون مسلمان نیستن نباید کمک کرد؟یا چون متحد امریکان مردمش باید بمیرن؟تا کی مرگ بر امریکا و مرگ بر غیر مسلمان؟ادمن.ادم.
  • احمدرضا شهسواری IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    21 4
    سلام ببخشید من ازسیاست چیزی نمیدانم ولی عهده نامه تترکمنچای که خیلی از شهرهای کشورعزیزم ازدستمان رفت نتونستیم بگیریم دیگرالان هم دوباره دارد همان اتفاق تکرارمیشود البته ایندفعه نوبت چین. هست انوقت. شما دارید توسرهم میزنیدبرای روسی واکراین. کمی صادق باشیدباخودتان ۳۰۰۰۰هزارنیروازارتش چین وارد ایران شدن بخودبیاین
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 13
    ظاهرا شما نیروهای ارتش چین را دیدید چون آنها را سرشماری هم کردیدلطفا آدرس محل استقرارشان بدید بریم آنجا بلکه بشود کاری کرد
  • جواد GB ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    13 7
    تجاوز به خاک اوکراین رابه شدت محکوم میکنم
  • چرچیل IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 1
    جنگ از هر نوعی با هر ایدیولوژی و عقیده و مطالبه ای محکوم و اشتباه است و قربانی جز مردم بی دفاع و مظلوم ندارد و سیاست مداران بی ملاحظه وطرفدارانشان در نهایت باید پاسخگو باشند
  • جواد محمدی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 5
    بایددولتها به زور بازو ملت خودش متکی باشند یا مثل عربها گاوشیرده باشه یا مثل اوکراین زیرپا لهبشه تنها کشور به خود متکی ایران بزرگه
  • دلبر IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 11
    ایران این جنگ را باید به فال نیک بگیرد وزیر تعهدات آمریکا نرود وغنی سازی اورانیوم را ادامه دهد انژی هسته ای حق مسلم ماست
  • کاربر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 9
    زنده باد اوکراین
  • عطا TR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    17 8
    بزودی روسیه در دام غرب میوفته و شکست خواهد خورد پوتین قمار بزرگی رو انجام داد . مردم روسیه به زودی پوتین رو از صندلی قدرت پایین میکشند
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    12 9
    یکی نیست به شما احمقا بگه که جنگ این دوتا به نفع ماست چون قیمت نفت بالاتر رفته اه
  • امیر IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 6
    جنگ اونا به گردن خودشون شما ومن به فکر فلسطین ویمن باشید که هم مسلمونن وهم مظلوم تر وهم به برکت لا الله الا الله به گردنمون حق دارن
  • nayib rojhalat IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 7
    من به عنوان یه کورد ایران با جنگ کلاًمخافم لعنت به هرچه جنگه لعنت به این شورای امنیت بین المللی که هیچ کاری نمی کنه فقط حرف.....
  • ش رحمانی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 4
    روسیه کارا یک سره کرد چراکه ناتو آمریکا اوکراین می‌خواستند روسیه تحقیرکننده کرم پوتین
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 4
    آقای پوتین به پایان سلام کن نظام سرمایه داری سرت رو با پنبه می برد شک نکن
  • اقبال IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    17 6
    بخدا قسم پوتین انسان نیست خود شیطانه خدا لعنتش کنه جنگ وزور گویی شروع کرده انسان کش بی رحم
  • ناشناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    18 7
    مردم اروپای شرقی چون 60 سال زیر چکمه کمونیستهای شوروی له شده بودند . بعد از سقوط شوروی . از ترس روسها به ناتو پناه بردند . آقاجان . مردم اروپای شرقی دیگر نمیخواهنذ زیر یوغ روسها باشند . مگه زوره خوب ؟؟
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    16 7
    لعنت برروسیه
  • ناشناس IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    14 6
    مرگ برپوتین متجاوز
  • ناشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    11 7
    لعنت خدابرپوتین متجاوزاشغالگر
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    15 7
    درود بر پوتین که به غربی ها لحظه ای از درد یمن را نشان داد جنگ اگر بد است باید برای همه ادمها بد باشد
  • ابوالفضل IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    8 12
    عاقبت دیکتاتورهای جنگ طلب و خون ریز، استخوان سوخته در موزه قرار گرفتن است. لعنت بر جنگ طلبانی که خون مردم بی گناه را بخاطر جاه طلبی بر زمین می ریزند.
  • علی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    10 0
    سایت شما هک شده‌ برای استفاده‌ از اینترنت‌ دیگران؟
  • جمشید IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    19 4
    مرگ بر آمریکا
    • کاربر110 IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      3 3
      مودب باش . مرگ بر هیچ کشوری روا نیست
    • آیدا IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      3 0
      اونی که گفته مرگ برای هیچ کشوری روا نیست. منظور از مرگ بر آمریکا دولت است نه ملت.
  • رضا IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 12
    ختم کلام اینه که هرکسی که مقاومت کنه پیروزه مگه بم اتم بزنندتوایران که شکست بخوره.نگران جنگ نباشدکسایی که میگیدحمله میشه به ایران.کشورمادارای کوهستان های زیاده ومردمی که اگه جنگ بشه پیروجون همه اماده نبردمیشن.درموردکشورهاهم اینکه امریکامیخوادهمه جاروبگیره.وروسیه هم همیشه هرجایی که منافعش درخطرباشه اقدام میکنه حالایاجنگ میکنه یاپشت میکنه.این وسط یه سری هستندکه اسمشون رورئیس ومدیرمیزارندکه بی لیاقت هستند.واینکه مردم عادی همیشه درهرشرایطی زجرمیکشندیه سری ازمردم توی کشورهاگرسنگی میکشند.به سری به قتل میرسند.یه سری فرهنگ وشرفشون ازبین رفته ومیره.واینجاست کع انسان بایدبه این نکته توجه کنه که بایداولا پاک زندگی کنه ودوماپاک وسوماپاک.که توشرایط پاک بودن اگه هرکدوم ازمشکلات پیش بیادهمیشه ادمی پیروزه یادسخن قران باشکوه افتادم که میگه باهرسختی اسانی است.ویه جای دیگه درمورداین جنگ روسیه واکراین .که اینحاهم بایدسخنان امام علی روگوش کردکه میگه بزرگترین گناه ترس است.ویه سخن دیگه ازقران باعظمت که میفرمایدانسان مال رابسیاردوست دارد حالاتوجه کنیداین جنگ دلیلش این سه تاسخن ازقرآن امام علی که گفتم هس یان
  • از مردگان متحرك بترسيد IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    چون همتون رو دوست دارم باهمتون موافقم شديد!!!:
    • امیر رضا ایانی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      8 4
      چرا از یمن چیزی غربی ها نمی‌گویند چون منفعت ندارد
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    12 2
    هیچکس طرف دار جنگ نیست .ولی در بعضی وقت اگه جنگی روخ نده و کشورهایی مثله روسیه یا حتی ایران از حق دفاع نکنه آمریکا و کشورهای اروپایی جهان رو می‌بلعند و مستعمره خودشون میکنن
  • احسان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    6 8
    جنگ چیز خوبی نیست...به نظر من این جنگ یه پیامد خوب داشت اونم اینکه زیر بار حرف زور غربی ها نریم و بهشون اعتماد نداشته باشیم در جریان مذاکرات...کشور ما دارای درصد زیادی از منابع کره زمین هست...و دارای تاریخ عظیم...چرا یه کشور دویست سیصد ساله باید تصمیم گیرنده ما باشه...اکراین با اعتمادش به وعده های دروغین قافله رو باخت...ما تو کشورمون امنیت داریم و اینکه مردمانی داریم که غیرت دارن و مثل شهدامون زیر بار ذلت نمیرن...ولی باید بعضا بعضی از مسعولان کشورمون هم بدونن با این همه منابع در اختیار داشته اگه به فکر معیشت و گرفتاری مردم نباشن و داعما اختلاس و دزدی و غارت جیب مردم باشن یه روزی قافله رو به همین مردم میبازن...چون این کشور مال همه مردم هست و منابعش هم باید به مردم برسه در کنار ما بقی نیازهای کشور مثل امنیت کشورمون...الان تو کشور ثروتمند ایران فقیرترین آدم ها رو داریم...اگه این همه که به فکر مردم کشورهای دیگه و حمایت ازشون دارن یه کمی هم به مردم خودمون فکر کنن مطمعنا این مردم همیشه در کنار این دولت و این کشور میمونن... این جنگ میتونه خیلی چیزها رو به مسعولان کشور ما یاداوری کنه
  • سارا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    7 2
    نه به جنگ. نه نه نه
  • آری لن IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    8 3
    اون دوستی که می گفت جنگ اوکراین به ما جه ما چرا باید طرفدار اوکراین باشیم باید بگم چطور وقتی که داعش تو سوریه بود داشتین خودتوت رو نیکشتین که ما باید به ملت مظلوم سوریه کمک کنیم حالا چی شد لابد الان کشور مظلوم روسیه هستش که نسل کشی راه میندازه واقعا چقدر آفتاب مرستید
  • رضا راد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    13 0
    روسیه از سربازهای چچنی در جنگ داره استفاده می کنه. امیدوارم این بازی غرب با روسیه نباشه که به اسم زلنسکی سربازهای چچنی را مسلح کنه
  • محمد م IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    9 0
    نمی دونم چرا بعضی از آدم ها برابر ترند حتی ما هم به جنگشون سریع واکنش نشون می دیم حالا اگه جنگ ایران با یک کشور دیگه ای بود هیچ کشوری ابراز تاسف نمی کرد ! روزی چندین هزار نفر در آفریقا کشته میشن هیچ کس به هیچ جاش نیست ! ولی تا چهارتا سفید اروپایی با هم درگیر میشن همون آفریقایی هام میان ابراز تاسف می کنن ! واقعا که!!!!
  • محمد م IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    9 7
    من از اون هم وطن بد شانسی که تا پاشو گذاشت اوکراین گذاشت جنگ شد خواهش مندم اگر خواست برگرده کشور یک دوش بگیره !!!
  • آرش منفرد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    7 1
    ما ملت ایران بهترین وعزتمندترین درجهانیم، صرف اینکه جنگ میتونه چه تبعاتی داشته باشه،ولی یادمون باشه جنگ چه پسرا ازپدر ومادرها، چه همسرها وچه پدرومادر ها از بچه هاشون جدا کرده
  • میکاییل خجسته IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 1
    البته سیاستماران بهتر میدانن قضیه چیه ومن اینو میدانم که گسترش اتو به ضرر همه همسایگان ما میباشد روسیه هم حق داردنگران گشترش ناتو باشد
  • مهران IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    9 8
    بنظرم کار روسیه کاملا براساس قوانین و قواعد بین المللی می باشد و تمام این سروصداها بیمورده
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 7
    الکیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!الکیه!
  • فرهنگی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 1
    جنگ مال فقیرا و روستاییان و پا برهنه ها ست .صلح و آرامش و چپاولگری بیت المال مال آقازاده هاست
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 0
    مگر ما نمی گویی جنگ تحمیلی ایران و عراق . یعنی جنگ را بر ما تحمیل کردند از جمله تحمیل کنند گان روسیه بود مگر ما دو تا کشور مسلمان با هم میجنگیدیم روسیه و اکراین ناراحت شدند آنها از این جنگ سوء استفاده کردند بگذارید با هم بجنگند کله پدر همدیگر را در بیاور ند
  • کوروش IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 6
    کوروش به یونان حمله میکرد خوب بود، پوتین به اوکراین حمله میکنه بده ؟!
  • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 3
    سلام دوستان اجیرشدگان پوتین خوشحالن ولی بایدکمی تاریخ بخونن تاتجاوزهای روسهابه ایران که به ناموس مردم تجاوزمیکردن بدونن انسان بایدشرم کنه مثل این میمونه که کسیکه به ناموست تجاوزبکنه وتوهم طرف روقهرمان معرفی کنی من طرف غرب رونمیگیرم چون هردو یکی هستن باکمی تفاوت ولی بعضیها انقدربیشرفن که پوتینوقهرمان جلوه میدن به امیدروزی که مثل انسان فکربکنیم
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 4
    مرگ برپوتین
  • فكرمكني IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 5
    كي گفته جنگ باطل است اون كشور مال روسيه بوده الان ميخواد بگيرش كاش ايران هم كشورهاي ازدست رفته خودش رو كه الان شاخ شدن بگيره شما درك نميكنين
  • خاوري IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 3
    من ناراحتم....
  • مهدی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 3
    اوکراین ، باتلاق پوتین خواهد شد.!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 0
    همانطور که شهید مطهری گفت این دو کشور امردکا وروسیه دو تیغه یک قیچی هستند که میخواهند ریشه ملت را قطع کنند تا خودشان به منافعی که دارند برسند
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    نه روسیه نه آمریکا هیچ کسی به ما رحم نمی‌کند باید خودمان گلیم خودمان را از آب بکشیم بیرون
  • علیرضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    همه اینا به کنار سازمان ملل یعنی چه......
  • شهلا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    7 6
    من دوست دارم علیه پوتین در هر جبهه ای بجنگم
    • اسکار IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 1
      شهلای من کجایی ؟؟؟؟؟ شهلا چه بی وفایی ... باشد در آسمان ها .......ناله های جدای ...
  • محمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    منتظر جنگ جهانی سوم باشید.جنگ که بشه تا پشت در خونمون و تو خیابونای شهرمون میاد. موشک بارون میشیم. باید پناهگاه بسازیم تو خونه ها. انیشتین گفته جنگ جهانی سوم اتمیه ولی جنگ جهانی چهارم با چوب و سنگ یعنی قراره تمدن هامونو از دست بدیم. داریم بدبخت میشیم حواسمون نیست.
  • م IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 4
    باسلام کاراوکراین که به اتمام رسیدایندفعه نوبت ایرانه بایدحواسمون جمع باشه
  • رضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    7 3
    امریکا واروپا از عمد این بچه بیسواد سیاسی و دلقک را آورده تا شیطنت کنند خاک بر سر زلنسکی
    • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      4 1
      یه ضرب المثل هست که میگه وقتی نمیتونی تو صورت یه آدم قد بلند چنگ بزنی، اونو به شاخه درخت نزدیک کن... کاری که ایران داره به خوبی انجام میده... ایران درحال حاضر توان جنگ و درافتادن با روس رو نداره اما هندونه اباجهل خوبی رو زیر بقل روسیه گذاشته که تو حق داریو حق باتوعه ... تو ابر قدرتی نباید جلو ناتو کم بیاری... پوست خربزه رو انداختن زیر پای روسیه، یک تیر و چند نشان، این یعنی آب گل آلود و ماهیگیری(اولا با شیر کردن روسیه و حق بهش دادن، روسیه رو انداختن تو باتلاق تحریم ها و نفرت جهانی) ثانیا سیاست قدیمی که دشمن دشمن من دوست منه...( به نضرم ایران داره هرروز دعا میکنه آمریکا واسه روسیه کری محکم تری بخونه و درگیری شدید تری بین روس و آمریکا دربگیره) از طرفی تو مذاکرات به ازای حمایت کردن از روسیه ازش امتیاز بگیره،ثالثا با تحریم همه جانبه روسیه کمبود روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت تو جهان محسوس میشه و ایران میتونه دوباره سروری کنه تو بحث انرژی و تامین اون، بخصوص الان که نورد استریم 2 هم تحریم شده، اما آمریکا میخاد تایوان رو هم با چین درگیر کنه و تضغیف دو رقیب بزرگ رو در سر داره(روس و چین)
  • مجید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    جنگ خر است
  • احمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 1
    حس انسان دوستانه ای که نسبت به عراق و سوریه داشتیم کجا رفته الان ،بریم واسه اوکراین که الان مظلوم واقع شده بجنگیم اونا انسان نیستن؟!!
  • واقع بین باشیم NL ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 3
    درآمد سرانه روسیه ده هزار دلار و جمعیت اش 144 میلیون هست. در آمد سرانه کشورهایی که تحریمش کردن بیش از 35 هزار دلار و جمعیتشون ده برابر روسیه. تنها چیزیهای که برای فروش داره گاز، نفت، آلومینیم، روی، تیتان، ودکا و اسلحه درجه دو که همگی اینها رو از کشورهای دیگر هم میتوان خرید. غربیها فهمیدند که به کشورهای غیردمکراتیک نباید وابستگی اقتصادی داشته باشند. پوتین اشتباه عظیم غیر انسانی و غیر قابل برگشتی کرد. بدون شک منابع مالی و پیشرفت روسیه در سالهای آینده بشدت کاهش پیدا خواهد کرد، تا هنگامی که پوتین در قدرت باشه.
    • یحیی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      شما که حس انسان دوستانه داری اگه خیلی مردی برو بجنگ عزیزم.
    • محمد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      دوست عزیز واسه روسیه اصلا اقتصاد مهم نیست تو این جنگ، روسیه میخاد قدرت برتر نضامیش رو یکبار دیگه به دنیا نشون بده، وگرنه خیلی ساله که تحریمه اقتصادی هست .اینجا با دوتا مثال حق رو به هردوتا کشور میدم:(روسیه و اوکراین) تصور کنید شما یه همسایه آپارتمانی یا ویلایی دارید که دشمن خونی شمارو که مطمئن هستید به فکر توطئه هست رو دعوت کرده خونش، عکس العملتون چیه؟!؟حتما به همسایه شاکی میشید(همین کاری که روسیه کرد) مثال دوم: شما همسایه یه آپارتمانی هستید که مالکش از شما خونش بزرگتره و زودتر از شما به این محل اومده، و رو حساب همین قدیمی بودن و سرشناس تر بودن از شما تو محل میخاد به شما زور بگه و حتی تو دیزاین شخصی خونه شماهم دخالت کنه(مثلا رنگ و طرح کاغذ دیواری خونه شماروهم اون انتخاب کنه و اون بهت بگه با کی بری و با کی بیای) و هرروز توقع سلامو چاکرم از شما داره، اما شما به استقلال مالی فکری شخصیتی رسیدی و این دخالت و قلدری همسایه واست قابل باور نیست و باهاش کنار نمیای و بهت زور میاد(وضع کنونی اوکراین) تقریبا هردو طرف حق دارن.
  • بهادر IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 3
    مرگ بر آمریکای زورگو و اروپا
  • امین IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 1
    من‌ به‌ نظرم‌ تمام‌ این‌ کشورها‌ فقط‌ دولت‌ ونظامشون‌ به‌ فکر‌ مصالح‌ خودشون‌ میجنگن‌ به‌ خاطر‌ مال‌ دنیا‌ هیچکس‌ به‌ خاطر‌ اسلام‌ ودین‌ اواخرت‌ نمیجنگه‌ فقط‌ مردم‌ کشورهاست‌ که‌ اوره‌ وبدبخت‌ میشن‌ مث‌ل‌ مردم‌ عراق‌ سوریه‌ افغانسان‌ واوکراین‌ وما‌ ایران‌ که‌ بزور‌ شکممون‌ رو. پر‌ میکنیم. وداریم‌ از‌ این‌ واون‌‌ دفاع‌ میکنیم‌ که‌ اثلا‌ اگه‌ از‌ نزدیک‌ ببینیش‌ نگاهت‌ نمیکنه‌ ...
  • امین IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 1
    عزیزانم‌ شما‌ کاری‌ به‌ نظام‌ کشورها‌ نداشته‌ باشید‌ اونا‌ به‌ فکر‌ مصالحشون‌ هستن‌ خوب‌ میدونن‌چکار‌ کنن‌ ،الان‌ اگه‌ توجه‌ کنی‌ ما‌ مردم‌ ایران‌ به‌ خاطر‌ اینکه‌ اقای‌ ترامپ‌ وآقای ‌روحانی‌ بر‌ سر‌ سلاح‌ هسته‌ ی‌ توافق‌ نکنن‌ باید‌ من‌ بدبخت‌ کلی‌ رنج‌ زندگی‌ رو‌بکشم‌ الان‌ روحانی‌ بهترین‌ کاخ‌ خوابیده‌ وترامپ‌ بهترین‌ کاخ‌ داره‌ شنا‌ میزنه‌ منم‌ به‌ فکر‌ فردام‌ از‌ کجا‌ پول‌ بیارم‌ واقعا‌ همتون‌ ذهنتون‌ ناقصه
  • عطا IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 5
    امیدوارم این کار پوتین باعث بشه مسئولان جمهوری اسلامی به خودشون بیان و از پوتین دوری کنن و ایران رو به فلاکت بیشتر نکشونن
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 4
    ببینینت عزیزان ایرانی نمی‌دونم بعضی ایرانی داخل ایران به خیابون میان پوتین فوش میدن انگار از بس بیکارم درسته جنگ درست نیست هم اوکراین مقصره برای این جنگ که ناتو میخواست به کنار مرز روسیه بیاره بهانه دست روسیه بده ولی حق داره روسیه امنیت ملیشه هم هم روسیه با قضیه کریمه این داستان شروع کرد مقصر اصلی آمریکاه اروپاه با این سیاستشون با درگیر کردن کشورهای دیگه که روسیه تضعیف کنن ولی دوستان به فکر کشور خودتون باشین رهبرهای ایران برای منفعت ملی دارن هر کاری میکنم هرچی داخل کشور منفور من تو باشن ولی به ضرر ایران کاری نمیکنن نشونشم اینه که کشورهای بزرگ جهان به پای ایران با مذاکره افتادن تحریم که کردن من تو تحریم کردن نه دولت راحت میتونستن همه دولت مردها تحریم همه سفارت‌ها میبستن نکردم مردم تحریم کردن آره ظاهر دولته باطن ملته تا دولت مجبور به خلع سلاح موشکی غیره اگه همین موشک بقیه سلاح های دفاعی نبود میگین به ما هم ۴۳ساله تا الان رحم میکردن
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    خدا رحم کنه به امید خدا جنگ جهانی سوم هم داره شروع میشه.اماده باشیم برا نبرد و رفتن به جنگ
  • وحید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 2
    خواهش میکنم خواهش می کنم خواهش میکنم اگه امکان داره از مقامات ارشد امنیتی ، دولتی،قضائی،فرهنگی،وزارت،رئیس جمهوری سپاه ،و......هرکدام از این ارگانها که توان این رو داریم که میتونه تأثیرداشته باشه توروندمذاکرات بین اوکراین و روسیه خواهش میکنم تقاضای اتمام جنگ در اوکراین رو داشته باشید. واگر خودروسیه کمک کنه در روند خدمت رسانی توهمه زمینه های ازدست رفته اوکراین مخصوصا در مورد آوارگان. اونوقت اوکراین جوری عوض میشه که ازجونشم به خاطر روسیه میگذره میگین نه امتهان کنید. تمام،
  • بدویی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 1
    بنظر من ما ایرانیان طرف هیج کدام را نگیریم وقت متجاوز را محکوم نمایم ودعا کنیم جنگ هرچه زودتر تمام بشه و متجاوز بیرون بروداین مردم بی گناه از دوطرفه خلقت پروردگار هستند و داشتن زندگی خودرا میکند نباید بیک نفر که یک شبه خودرا مالک زور گو وهیتلر دوم حساب کند اجازه داده کشور گوشای کند
  • ! IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 3
    چرا آمریکا و متحدانش از این جنگ جلوگیری نکرد ؟!
  • نون IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 3
    روسیه ذات خراب خودش را به دنیا نشان داد بدتر اینکه یه تعداد نوکر پوتین احمقانه کاسه داغ تر آش شده اند. زیاد به روس دل نبندید یه ذره غیرت هم داشته باشید خوب است.جنگ همیشه محکوم است کشتن انسان ها بویژه کودکان محکوم است.
  • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 1
    مخالف جنگ هستم. ولی همیشه در خاورمیانه، یک بار هم در اروپا.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    با سلام . بچز پنج کشور اکثریت کشورها قبول کردند که اوکراین از اقوام روس نیستند و خودشان یک قوم با فرهنگ و زبان بنام اوکراینی هستند . اما کریمه و دو جمهوری از اقوام روس تبار هستند . که باید به روسیه ملحق شوند
  • احمدغیبعلی زاده IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 1
    نظراکثر مردم اینکخ باید پوزیه غربیها ودست نشانده انها به خاک مالیده شود پس ماهمه از ابرمردتاریخ معاصر جناب پوتین تاپای جان حمایت می کنین
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    این یهودی ها ببین چطور واسه خودشون احترام میزارن اگر یکیشون اشتباهی بکنه فورا سر کوبش میکنن ولی ما مسلمونا بازیچه دست اونا شدیم هر چی جنگه داخل کشورای اسلامی انجام میشه و اونام نفعشو میبرن
  • ایرج IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    اگر چهل سال پیش کسی به برژنف می گفت که روزی روسیه (قسمتی از شوروی) به اوکراین ( قسمتی دیگر از شوروی) حمله خواهد کرد ، هرگز باور نمی کرد . شوروی تکه تکه شده است و تکه های آن هر کدام کشوری شده اند . برخی از این تکه ها مانند اوکراین هم خود توسط جدایی طلبان تکه تکه شده اند . الان این تکه های کوچک مانند کریمه با اوکراین مشکل دارند . اوکراین و روسیه هم با هم مشکل دارند . عاقبت جدایی و جدایی طلبی همین است . دهه ها پیش پاکستان جزئی از هند بود . پس از اینکه از هند جدا شده مردم پاکستان خوشبخت تر از هندی ها نشده اند . دائما هم با هند درگیر هستند . این ها را نوشتم‌تا برخی حدایی طلبان داخلی بدانند که نتیجه جدا شدن یک تکه از یک کشور و مستقل شدن آن معمولا بدبختی و درگیری به همراه دارد ....
  • احمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 0
    سگ به سگ رها کن خودت از دور نگاه کن هشت سال جوانان ما شهرهای ما درخاک وخون می غلطیدند ایا کسی امد جنایات بعثی را محکوم کندنه چون ما چشم گربه ای نبودیم
  • قنبری IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    واقعا جای تعجب دارد این همه تکاپو و نگرانی کشورهای اروپایی و امریکا از حمله روسیه به اوکراین چیست؟ همه ی ما معتقدیم جنگ چیز بدی است ولی نزدیک به 7 سال مردم یمن توسط عربستان و در جنگ هستند و تقریبا تمامی زیر ساخت های یمن نابود شده است و یا جنگ در سوریه و عراق و ان همه کشته و... در این کشورها انجام شده، واکنش کشورهای اروپایی و امریکا و سازمانهای بین المللی چه بوده است. اگر دفاعی از مظلوم نباشد پس درود بر روسیه و اقای پوتین باید گفت.
  • https://www.instagram.com/tv/CZe78zyLjtm/?utm_medi IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    انگلیس و امریکا برای منزوی و به دام انداختن روسیه و این پوتین سرکش اوکراین را طعمه کرد خدا همشونو لعنت کنه تمام زورگویان و جنایتکاران دنیا را
  • حسین IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    دلیل حمله امریکا به افغانستان به خاطر حمله القاعده به برج های دوقلو بود وحمله به عراق هم بدلیل حمله صدام به کویت بودولی درمورد سوریه برای تضعیف حکومت مرکزی جهت جلوگیری ازاتحاد ایران وسوریه وحزب الله برای تهدید اسراییل
  • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    کلا جنگ خوب نیست فقط باعث کشته شدن مردم بی گناه وآوارگی وبی خانمانی میشه چیزی که برسر مردم خوزستان رفت
  • مسعود IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    غربی های کثیف زمانی که صدام شهرهای خودش و ما رو بمباران شیمیایی میکرد کجا بودند. تازه همه به صدام تسلیحات هم میدادند و عرب ها پول.
  • جواد IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    جنگ همیشه آخر عاقبتی خوبی برای هیچ کشوری نداره زمان جنگ ایران عراق همه ای این کشورها هر داشتن رو سره ایران خالی کردن هست سال جنگ ۵۰ سال مارو عقب انداختن الان نوبت اینهاست بزارید خودشونو نابود کن به ما چ
  • Masuod IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    البته خوشبختانه یامتاسفانه این جنگ دست خیلی از کشورها را رو کرد واگر کشورها وملت های خاورمیانه واسیا یی وخصوصاعرب ها هوشیار باشند حالا دیگه باید بفهمند که نقش ابر قدرتها در دنیا چیه وحامیان ترسوی اونها چه کشورهایی هستند به نظر من الان وقت تشکیل یک الگوی مناسب وپر قدرت ومشترک المنافع در اسیاست تا برای همیشه ازدست تحریمهای ظالمانه این زورگویان که به اخر عمر خود نزدیک میشوند خلاص شوند
  • بابک IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 2
    روسیه. اکراین چین. تایوان ایران. بحرین
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 3
    همواره روسیه به ایران و ایرانیان خیانت کرده اما کدوم دولت و دولت مردان فهمیدند؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 1
    همیشه بین دعوای اسب خر اونی که اون وسط له میشه ادمیزاده
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 3
    بعد از نابودی اوکراین اسرائیلی نوبت محو ونابودی اسرائیل است.انشا ا... بعد از نابودی اوکراین اسرائیلی نوبت محو ونابودی اسرائیل است.انشا ا...