جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که او و متحدان ناتو تقریبا بعدازظهر جمعه در مورد «تعهد مشترک به دفاع جمعی و امنیت ترانسلانتیک» گفت‌وگو کرده‌اند.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که رئیس‌جمهور پوتین پایه‌های صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، ناتو بار دیگر نشان می‌دهد که طرفدار آزادی و دموکراسی است.»

بایدن بار دیگر متعهد شد که ایالات متحده از خاک ناتو دفاع خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «امروز شرکای نزدیک خود، سوئد، فنلاند و اتحادیه اروپا به ما ملحق شدند. پوتین در هدف خود برای تقسیم غرب شکست خورده است. ناتو مانند همیشه متحد و مصمم است و این چنین خواهد بود. درهای باز خود را به روی کشورهای اروپایی که با ارزش‌های ما مشترک هستند و ممکن است روزی به دنبال پیوستن به اتحاد ما باشند، حفظ خواهیم کرد.»

بلافاصله پس از جلسه، بایدن گفت که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت‌وگو کرده و از اقدامات شجاعانه مردم آن کشور که برای دفاع از کشورشان می‌جنگند، تمجید کرده است.

بایدن در این بیانه گفت: «همچنین حمایت‌های اقتصادی، بشردوستانه و امنیتی مستمری را که از سوی ایالات متحده ارائه می‌شود و همچنین تلاش‌های مستمر ما برای جمع‌آوری از دیگر کشورها برای ارائه کمک‌های مشابه را انتقال دادم.»

کد خبر 659932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha