پنج شنبه آخرین روز زندگی «سیدامیرعلی» کوچولو بود. این کودک ۶ ساله با سقوط به کانال ری- ورامین به کام مرگ فرو رفت.

رابعه تیموری

همشهری آنلاین - رابعه تیموری: «جعفر خدا قلی زاده» درباره این اتفاق تلخ می گوید: «ظهر روز پنج شنبه خانواده این کودک برای تعویض روغن خودرو به کارگاهی در حاشیه خیابان ورامین مراجعه کرد. در حالی که همراهان کودک مشغول گفتگو با تعمیرکار بودند، کودک به تنهایی در داخل خودرو بازی می‌کرد. ساعتی بعد که والدین وی به داخل خودرو برگشتند، متوجه خارج شدن کودک از اتومبیل و غیبتش شدند.»

این شورایار محله «عباس آباد نظامی» نام کودک قربانی را «سیدامیرعلی اندرزنیا» عنوان می‌کند و  ادامه می‌دهد: «والدین سیدامیرعلی با بررسی دوربین‌های مداربسته کارگاه متوجه شدند کودک از خودرو خارج و بازی کنان به طرف کانال آب روباز ری – ورامین رفته که به کارگاه تعویض روغنی و دیگر کارگاه‌های صنعتی حاشیه جاده مشرف است.»

کانال ری در مجاورت چند روستا و در حریم بافت مسکونی ناحیه 6 شهر ری قرار دارد، ولی ایمن سازی نشده و اغلب قسمت های کانال حفاظ ندارد. خداقلی زاده تعریف می کند: «جداره کانال ری شیب تندی دارد و کودک به محض پا گذاشتن به جداره کانال، به داخل آن سقوط کرده است.» بدن کودک با فشار پساب‌های داخل کانال از محل حادثه دور می‌شود و جستجوی والدین وی و کسبه محل برای پیدا کردن او به نتیجه نمی‌رسد. با رسیدن تیم آتش‌نشانی به محل، عملیات امداد و نجات آغاز می‌شود و حدود ۲ ساعت بعد بدن بی جان کودک پیدا می‌شود. خداقلی زاده می‌گوید: «به دلیل بالا بودن حجم پساب‌ها، بدن کودک به چند کیلومتر دور تر رانده شده، در بخشی از کانال که در محله امین آباد قرار دارد، متوقف می‌شود.»

کودک ۶ ساله چگونه طعمه کانال ری شد؟ | دادستان عمومی شهرری ورود کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری درباره پیگیری این اتفاق می‌گوید: « در لحظات اولیه پس از حادثه با توجه به صدور دستور قضایی، قاضی ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تعیین شد.» «غلامرضا نوفرستی» ادامه می‌دهد: «در این موضوع باید بررسی و اعلام نظر کارشناسی شود که عدم نصب حصار در حاشیه کانال آب، مربوط به کم کاری کدام دستگاه و مرجع بوده که ترک فعل انجام داده‌اند.»

کودک ۶ ساله چگونه طعمه کانال ری شد؟ | دادستان عمومی شهرری ورود کرد


 
کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران ازشهر ری به سمت ورامین ۳۶ کیلومتر است که حدود ۲۲ کیلومتر آن از روستاها و حریم شهری شهرستان ری عبور می‌کند و در حال حاضر تنها ۲ هزار ۲۰۰ متر از آن حدود ۱۰ درصد کانال ایمن سازی شده است. در ۲ سال گذشته ۴ کودک ۴ تا ۱۲ ساله با سقوط به داخل این کانال جان خود را از دست داده‌اند.

 

کد خبر 660171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha