محدود کردن توانایی‌های ستاره ایرانی به گرفتن پنالتی، ظلم در حق اوست.

مهدی طارمی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی 

تمجید از توانایی‌های مهدی طارمی به یک سوژه تکراری تبدیل شده است؛ هم برای رسانه‌های ایرانی و هم برای مطبوعات پرتغالی. در حقیقت مهاجم بوشهری پورتو چاره‌ای جز این برای مخاطبانش باقی نگذاشته. آخرین بار، درخشش طارمی در بازی با لاتزیو در لیگ اروپا بود که همه را به وجد آورد. با این همه، در کنار تمام چیزهایی که در مورد طارمی گفته می‌شود، شاید بزرگ‌ترین امتیاز او این باشد که در حرکات هجومی تنوع زیادی دارد. در حقیقت عادت مهدی این است که هر از چندی، بیننده‌ها را با یک شیرین‌کاری متفاوت سر ذوق بیاورد.

پنالتی گرفتن، فقط یکی از هنرهای اوست

زبانزدترین ویژگی طارمی، مهارت او در گرفتن پنالتی است که در همین بازی با لاتزیو هم تکرار شد. او در کمال هنرمندی، صحنه را طوری آرایش می‌دهد که حتی برای کمک‌داور ویدئویی هم چاره‌ای جز تأیید خطا باقی نمی‌ماند. در حقیقت در بسیاری از موارد بیش از آنکه مدافعان روی طارمی پنالتی کنند، این طارمی است که پنالتی را از مدافعان می‌گیرد. مهدی تا به حال بارها و بارها این هنرش را به اثبات رسانده است. زمانی که او تازه در سطح اول فوتبال ایران ظهور کرده بود، به تمارض و شیرجه رفتن برای گرفتن پنالتی متهم می‌شد، اما گذر زمان اصالت مهارت او را تأیید کرد. یادمان باشد در ۳ سال اخیر تک‌تک پنالتی‌هایی که طارمی گرفته به تأیید کمک‌داور ویدئویی رسیده است. این یعنی طارمی قاعده بازی را خیلی خوب بلد است. با این همه، ظلم است اگر همه توانایی‌های مهدی را در همین مورد خلاصه کنیم. حرکات هجومی او از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که اغلب باعث شگفتی ناظران می‌شود.

کلکسیونی از شیرین‌کاری‌ها

بیایید تنها برخی از سورپرایزهای طارمی در این مدت را مرور کنیم. او در بازی با لاتزیو با پاس گل چیپش به دیگر بازیکن پورتو در کانون توجه و تمجید قرار گرفت. پیش از آن هم داستان گل قیچی‌برگردان مهدی به چلسی را داشتیم که تا یک‌قدمی دریافت جایزه پوشکاش پیش رفت. قبل از آن طارمی توانسته بود در لیگ پرتغال دروازه ژیل ویسنته را از وسط زمین باز کند. مهدی در این بازی توپ‌ربایی فوق‌العاده‌ای انجام داد و از فاصله ۴۰ متری با توجه به جلو آمدن دروازه‌بان، توپ را از بالای سر او وارد دروازه کرد. باز اگر قرار باشد به قبل‌تر برگردیم، می‌توانیم به هت‌تریک طارمی در گرفتن پنالتی در یک مسابقه اشاره کنیم. زمانی که او پیراهن ریوآوه را به تن داشت، در دیدار با اسپورتینگ موفق شد ۳ ضربه پنالتی از تیم رقیب بگیرد که یک موج خبری بزرگ در فوتبال پرتغال راه انداخت... می‌بینید که هیچ‌کدام از اینها از یک جنس نیستند. ما با یک مهاجم چندوجهی و فوق‌العاده مواجهیم. به‌نظر شما سورپرایز بعدی طارمی چه می‌تواند باشد؟

در انتظار حساس‌ترین انتقال عمرش

نمایش‌های مهدی طارمی، مخصوصا در مسابقات بین‌المللی مثل لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا، به‌شدت مورد توجه سایر باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. در همین زمستان هم شایعات زیادی مثلا در مورد علاقه آرسنال به جذب طارمی مطرح شده بود، اما طبیعتا با این روند، روزبه‌روز جذابیت مهاجم ایرانی برای مشتریانش بیشتر می‌شود. احتمال قابل توجهی وجود دارد که پورتو تابستان آینده طارمی را بفروشد. در این صورت دانستن نام مقصد او، بسیار جذاب خواهد بود. با توجه به سن و سال طارمی که در نزدیکی ۳۰ سالگی قرار دارد، این انتقال احتمالی برای او سرنوشت‌ساز خواهد بود. امیدواریم در این مورد بهترین اتفاق ممکن رخ بدهد.

کد خبر 660288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • محمد جواد IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    94 8
    بله واقعا تکه در پنالتی گرفتن
  • خسروی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    آبروی ما را با دغل کاری و ضابع کردن حق تیم های حریف برده. این نامردیه در حق حریف. این اصالت پهلوانی در ایران نیست
    • یکی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      بچه بیا پایین