عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در داخل کشور دل به غرب و آمریکا بسته بودند با حوادث اوکراین دیدند که آمریکا منافع خود را فدای کشورهای دیگر نخواهد کرد.

حسن همتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، اظهار داشت: اتفاقات اوکراین ثابت کرد که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و کسانی که در داخل دل به غرب و آمریکا بسته بودن با این اتفاق متوجه خواهند شد که آمریکا منافع خود را فدای کشورهای دیگر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اوکراین اولین اتفاق برای اثبات ناکارآمدی آمریکا نبوده است؛ زیرا ما چنین صحنه هایی را در افغانستان، لیبی، ویتنام و غیره مشاهده کرده بودیم که قدرت و توان آمریکا پوشالی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت های وزارت خارجه آمریکا گفت: در پاسخ به آمریکا باید گفت که ایران بر مولفه های قدرت خود ایستادگی می‌کند و این که بیان می کنند اتفاقات اوکراین باعث خواهد شد که ایران پررو شود باید بگوییم که ایران اوکراین نیست که بخواهند خلع سلاح کنند و بعد از خلع سلاح آن را تبدیل به ویرانه کنند.

همتی تصریح کرد: قضیه اوکراین ثابت کرد که ایران بعد از برجام هیچگاه بر سر موضوعاتی همچون قدرت دفاعی و موشکی خود مذاکره یا معامله نخواهد چون ایران با اوکراین کاملاً متفاوت است؛ زیرا ایران هشت سال در مقابل امکانات و تجهیزات تمام دنیا ایستادگی کرد آن هم با دستان خالی پس ما هیچگاه دستان خود را خالی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مذاکرات پیش رو در وین فقط درباره مسائل هسته‌ای ایران است و ما بعد از این مذاکرات برای هیچ موضوعی بر سر میز مذاکره نخواهیم رفت؛ زیرا اتفاقات اوکراین درس بزرگی برای ما بود و اثبات کرد که هیچ کس قابل اعتماد نیست و قول هایی که داده می شود تضمین کننده امنیت و آرامش شما نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هژمونی آمریکا در حال پایان است و دیگر آمریکا آن قدرت گذشته را ندارد که بتواند بر جهان حکمرانی کند اثبات این صحبت، وقایع و اتفاقات اخیر در جهان است.

کد خبر 660365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • امیر GB ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    10 9
    دقیقا همینطوره. آمریکا هرگز وارد یک کشور نمیشود تا از منافع آن کشور حفاظت کند. چین و روسیه هم به همینصورت. در واقع وقتی رهبر انقلاب گفت نه شرقی نه غربی دقیقا به همین قضیه اشاره کرد. و خوشبختانه ما تلاش میکنیم یک کشور کاملا مستقل و قدرتمند باشیم و به امید حمایت نظامی هیچ کشوری ننشسته ایم. فقط کاش بمب هسته ای هم داشتیم که تنها چیزی که جلوگیری از تعرض نطامی به خاک کشور میکنه همینه. وگرنه یک میلیون موشک نقظه زن هم داشته باشیم به اندازه دوتا بمب هسته ای موثر نیست.
    • نستراداموس IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 4
      نمیری مجبور میشید بروید درست شبیه مذاکرات برجام. حالا ببین کی گفتم
  • کیوان IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 4
    یک نفر به این آقای نماینده و عضو کمیسیون امنیت بگوید روسیه به اوکراین حمله کرده است نه امریکا
  • من IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 2
    گدای گوشه نشینی تو حافظا مخروش!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    مطالب خواندنی جدیدی بود. آفرین. امیدواریم بازهم خوانندگان همشهری رو مستفیض بفرمائید.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 2
    همینشم زیادیه. بهتره فوری از ان پی تی خارج بشیم و تنگه هرمز را ببندیم و بگوییم یا ایران هم نفت را صادر خواهد کرد یا هیچ کشتی نفتی از این تنگه عبور نمی کند. ببینید چجوری به دست و پامون میوفتن. البته این تصمیم شجاعت بالایی میخواهد.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 2
    می روید، خوب هم می روید
  • ناشناس IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    حتمابازهم خواهیدرفت!!!!!