رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بهره گیری از سمن‌ها برای جلب مشارکت شهروندان تاکید کرد.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور سمن ها در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز با روز بین المللی سازمانهای مردم نهاد مصادف است برهمین اساس تعدادی از سمن ها در صحن علنی شورای شهر تهران حضور پیدا کردند اصولا شورا از دل مردم برخواسته و اعضای آن نمایندگان مردم هستند بنابراین با همه اقشار و صنوف مردم در ارتباط هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از گروه‌های فعال در کشور که می‌تواند در عرصه‌های مختلف موثر باشد سازمان‌های مردم نهاد است. آنها بسیاری از مسائل را می‌توانند رصد کنند و با هماهنگی آنها می‌توان اصلاحاتی را انجام داد و گام‌های خوبی را برداشت.

چمران ضمن تبریک این روز به سازمانهای مردم نهاد ابراز امیدواری کرد این سازمان‌ها باید در مسیر خود تلاش کنند تا نتایج مثبتی را در جامعه رقم بزنند. شورای شهر تهران براساس قانون و با توجه به برنامه سوم توسعه شهر تصمیم گرفت در ساماندهی و هماهنگی با سمن‌ها پیشگام باشد. به ویژه در پیشبرد مسائل شهری که نیاز به مشارکت مردم دارد و یکی از راه های مناسب جلب مشارکت شهروندان بهره مند از ظرفیت سمنها است. تا در مسائل عمده شهری شاهد تحقق پیشرفت‌های بزرگ باشیم. امیدواریم سمن‌ها خالصانه و صادقانه برای پیشرفت و ارتقای جایگاه مردم در شهر و کشور تلاش کنند.

ضرورت پیگیری فوت کودک در کانال عباس‌آباد 

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز درباره حادثه غرق شدن یک کودک در کانال آبی در شهرری گفت: اعضای شورای شهر باید با مدعیان عموم و دادستان تهران مکاتبه‌ای با امضای ۲۱ نفر از اعضا داشته باشیم تا با خاطی پرونده برخورد جدی شود. اعضای شورای شهر پیش از این جهت ایمن‌سازی این کانال پیگیری لازم را انجام داده بودند و بودجه‌ها هم تخصیص داده شده بود و فرمانداری ری هم همراهی کرده است.

مهدی بابایی افزود: به نظرم ما اعضای شورای شهر باید با مدعیان عموم و دادستان تهران مکاتبه‌ای با امضای ۲۱ نفر از اعضای شورا داشته باشیم تا با خاطی پرونده برخورد جدی شود؛ اقدامات هم از سوی شهرداری جهت پیشگیری در این حوزه صورت گیرد.

چمران نیز در این باره گفت: من هم هنوز دادستان را پس از انتصاب ندیده‌ام؛ انشاءالله برنامه‌ای با حضور ایشان خواهیم داشت و نامه‌ای رسمی با امضای اعضای شورا در این زمینه تهیه و قضیه پیگیری می‌شود.

کد خبر 660374

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha