وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور پیشروی‌هایی را در اطراف شهرهای خرسون و بردیانسک در جنوب اوکراین داشته است.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، سرلشکر «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که خرسون و بردیانسک به طور کامل توسط نیروهای روسی مسدود شده‌اند.

او همچنین گفت که شهر جنوبی هنیچسک و فرودگاه چرنوبایوکا در نزدیکی خرسون نیز تحت کنترل نیروهای روس درآمده‌اند.

خرسون مرکز یک نبرد شدید برای یک پل استراتژیک، با چند روز درگیری بوده است. هنگامی که یک تیم سی‌ان‌ان پنجشنبه شب به خرسون رسید، تانک‌های روسی در خیابان‌ها بودند و جنگنده‌ها  در ارتفاع پایین پرواز کرده و ساکنان را به وحشت انداخته بودند.

در عین حال، بر اساس ارزیابی‌ای که اواخر روز شنبه توسط وزارت دفاع بریتانیا منتشر شد، نیروهای اوکراینی با انگیزه بالا باقی مانده‌اند و قادر به حفظ پست‌های کلیدی هستند.

انتشار عکسی از اسرای اوکراینی | روسیه در آستانه تصرف خرسون و بردیانسک
عکسی از اسرای اوکراینی

دو مقام ارشد ایالات متحده با اطلاعات مستقیم نیز به سی‌ان‌ان گفتند که روسیه با مشکلات غیرمنتظره‌ای در تامین نیروهای خود مواجه است و تلفات سنگین‌تری را در پرسنل، ادوات زرهی و هواپیما نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، تجربه می‌کند.

همچنین روسیه بدون ارائه مدرکی مدعی امتناع انبوه پرسنل نظامی اوکراین از ادامه خصومت‌ها و جنگ شده است.

کوناشنکوف می‌گوید، یک هنگ موشکی ضد هوایی اوکراینی در منطقه خارکف در شمال شرق اوکراین تسلیم نیروهای روس شده‌اند و ۴۷۱ نظامی اوکراینی به اسارت درآمده‌اند.

تلویزیون دولتی روسیه بارها تصاویری از نظامیان اسیر شده اوکراینی را نشان می‌دهد که برخی از آنها در حال امضای اسنادی مبنی بر ترک مخاصمه هستند.

کد خبر 660396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha