کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) روز دوشنبه اعلام کرد از هنگام حمله روسیه به اوکراین در هفته پیش بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر از اوکراین گریخته‌اند.

refugees

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل این تخمین از آوارگان جنگ اوکراین را در یک توئیت اعلام کرد.

شابیا مانتو، سخنگوی UNHCR اعلام کردن بر اساس آخرین آمار ۲۸۱۰۰۰ نفر به لهستان، بیش از ۸۴۵۰۰ نفر به مجارستان، حدود ۳۶۴۰۰ نفر به مولداوی، بیش از ۳۲۵۰۰ نفر به رومانی و حدود ۳۰۰۰۰ نفر به اسلواکی گریخته‌اند.

به گفته این سخنگو، بقیه آوارگان در سایر کشورها پراکنده شده‌اند.

یک قطار دیگر حامل صدها آواره دوشنبه صبح به شهر پرزمیسل در جنوب شرق لهستان وارد شد. این آوارگان با پالتوهای زمستانی برای حفاظت در برابر دمای نزدیک به نقطه انجماد با چمدان‌های کوچک برای خارج شدن از ایستگاه صف کشیده بودند. برخی از آنها به سوی دوربین‌ها دست تکان می‌دادند تا احساس آسودگی‌شان از خروج از منطقه جنگی را نشان دهند.

رفتار خوش‌آمدگویانه لهستان و مجارستان با آوارگان اوکراینی بسیار متفاوت با برخورد سختگیرانه آنها با مهاجران از آفریقا و خاورمیانه در سال‌های اخیر است. مجارستان برای دور نگهداشتن یک میلیون مهاجر که بسیاری از آنها از جنگ در سوریه می‌گریختند و در سال ۲۰۱۵ وارد اروپا شدند، دیواری مرزی ساخت.

لهستان نیز در حال ساختن دیوار مرزی خودش در مرز با بلاروس برای جلوگیری از ورود مهاجران عمدتا خاورمیانه‌ای در ماه‌های پیش بوده است.

اما لهستان و سایر کشورهای مجاور اوکراین،‌ دید متفاوتی به آوارگان اوکراینی دارند که ریشه‌های دینی، فرهنگی و زبانی مشترکی با آنها دارند.

سازمان ملل: شمار آوارگان جنگ اوکراین به بیش از نیم میلیون نفر رسید

کد خبر 660773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha