دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به تقاضای دولت اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای برقراری آتش‌بس صحبت کرده است.

macron putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کاخ الیزه در بیانیه‌ای در روز دوشنبه در این باره اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بر تقاضای جامعه بین‌المللی از روسیه برای توقف عملیات نظامی بر ضد اوکراین و تاکید دوباره بر برقرار فوری آتش‌بس تاکید کرده است.»

در حالیکه مذاکرات برای برقراری آتش‌بس میان کی‌یف و مسکو در مرز بلاروس در حال انجام است، مکرون از پوتین خواسته است که در طول مذاکرات همه حملات بر ضد غیرنظامیان و خانه‌هایشان متوقف شود، زیربناهای غیرنظامی حفظ شوند و همه جاده‌ها- به خصوص جاده جنوبی خروجی از کیف- برای استفاده ایمن بمانند.

کاخ الیزه در بیانیه‌اش می‌گوید پوتین علاقه‌اش را برای تعهد به رعایت هر سه این موارد  تایید کرده است.

مکرون همچنین از پوتین خواسته است که احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و حفاظت از جمعیت‌های غیرنظامی و نقل‌وانتقال‌های امدادی را تضمین کند.

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین از رئیس‌جمهور روسیه خواسته است در روزهای آینده در تماس باقی بماند تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری شود.

کد خبر 660821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    توجه توجه نتیجه برخورد میان روسیه با غرب به مقدار زیادی بستگی به اعتماد به نفس طرفین دارد هرکه با اعتماد به نفس تر عمل کند قوی تر بنظر می رسد و میتواند کشورهای بیشتری را با خود همراه کند. به زودی بازار ارز دیجیتال جایگزین سیستم بانکی می‌شود و کشورهای بیشتری با منافع کار خارج از تحریم غرب آشنا میشوند . هشتاد درصد قدرت غرب رسانه‌ای است و غیر واقعی چیزی می خواهد که این زبان را کوتاه کند ؟؟؟ و این فریب کاری را ببلعد. اروپا از کمبود انرژی میترسد اگر روسیه این ترس را به واقعیت تبدیل کند و آن را به رخ همه بکشد به سرعت آن دبدبه و کبکبه فرو می پاشد. در یک سال آینده چه با مزاکرات چه با جنگ سوخت اروپا از روسیه تامین نمیشود .که به احتمال زیاد خود به خود تحریم های ایران از بین می رود و مذاکرات آسانتر می شود و عجله ای وجود ندارد چون مزاکرات هم با عجله به جایی نمی رسد. همفکری چین ایران روسیه در صورت تامین منافع ملی کار را به سامان می رساند.و من الله توفیق.