رانندگی در مرکز شهر کی‌یف جایی هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که این شهر برای حمله بزرگ روسیه خود را آماده می‌کند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ردیف‌هایی از بلوک‌های بتنی که به صورت پیچ در پیچ قرار داده شده‌اند. سد کردن جاده برای ممانعت از عبور تانک‌ها. انبوه کیسه‌های شن. موانع بداهه ساخته‌شده از قطعات فلز، چوب، لاستیک‌های قدیمی یا هر چیزی که در دست بوده است. و به هر طرف که نگاه می‌کنید، پرچم‌های آبی و زرد اوکراین وجود دارد.

شهر به طرز عجیبی ساکت است. بسیاری از مردم در روزهای اخیر فرار کرده‌اند. کسانی که مانده‌اند در پناهگاه‌ها، زیرزمین‌ها و ایستگاه‌های مترو به اعماق زمین رفته‌اند.

ایست‌ بازرسی‌ها که در امتداد نقاط ورودی شهر قرار گرفته‌اند توسط شهروندان عادی اداره می‌شوند. اینها سرباز نیستند. یک هفته پیش، بسیاری از این مردان در محل کارشان بودند یا از تعطیلات خود با دوستان و خانواده لذت می‌بردند. اکنون اما آنها آماده دفاع از پایتخت کشورشان هستند.

اولکسی گونچارنکو روز سه‌شنبه از یکی از پست‌های بازرسی در کی‌یف محافظت می‌کرد و با تفنگی که هفته گذشته پس از پاسخ به تماس مقامات اوکراینی برای آماده شدن برای دفاع از کشور برداشت، مسلح بود.

هوا به شدت سرد بود و گونچارنکو با سایر داوطلبان به‌صورت شیفتی کار می‌کرد. وقتی در ایست بازرسی نیست، می‌گوید که در پایگاه است و هر جا که بتواند کمک می‌کند. او یک نظامی نیست و هرگز هم نبوده است.

گونچارنکو به سی‌ان‌ان گفت: «من اصلا یک سرباز حرفه‌ای نیستم، اما می‌توانم تمام تلاشم را به‌کار بگیرم و اگر نیروهای روس وارد کی‌یف شوند، این کار را انجام خواهم داد.»

کد خبر 661036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 29
    کشورهای جهان بخصوص اروپایی ها باید از گرد آمریکای پوشالی پراکنده شوند و به روسیه ی قدرتمند تکیه کنند.
    • ناشناس IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      12 1
      فقط خداوند متعال قدرت بزرگ است همینو بس
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      9 1
      بدبخت عقل و کشور به چی فروختی ؟
    • محمد IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 5
      به نظرم اوکراین باید بی طرفی خود را اعلام و به عنوان رابط غرب و شرق عمل کند تا هم منافعش حفظ شود و هم از امتیازات دو طرف بهره مند گردد . و گرنه تا آخر زیر پای ابر قدرتها له خواهد شد.
  • فرزاد IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    7 8
    ۸سال است که یمن توسط آمریکا وانگلیس واسراییل وآلسعود وامارات وبحرین و...موردتجاوز زمینی هوایی ودریایی قرارگرفته وشب وروز بمب باران میشه آیاحتی یه اروپایی وغربی وآمریکایی وسازمان ملل یک قدم برای این ملت مظلوم وستم دیده گرفتند ؟میدانید برای چی هیچ کاری برای یمن نمیکنند ؟چون فقط وفقط مسلمان هستند ومیخواهند سرنوشت کشورشان دست خودشان باشد ومستقل باشند اما اوکراین ۶روزه جنگ شدن کسورهای غربی دارند خودشان را جرمیدن که ای وای بیایید ال کنید وبل کنید .البته کشته شدن حتی یک نفرارنظربنده جنایت علیه بشریت هست اماآیا ملت افغانستان وعراق وسوریه لیبی فلسطین یمن مسلمانان میانمار مسلمانان نیجریه انسان نیستند فقط اروپا وغرب وآمریکاییها آدم هستند؟حقوق بشر ودمکراسی غربی یعنی همینی که میبینید .حقوق بشر دروغین غربی .دمکراسی دروغین غربی .ملتها دیگربیدارشدند .
  • داریوش IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    8 1
    خدا لعنتشون کنه جنگ پدیده شومی هست که خودمان سال ها تجربه اش کردیم و مردم بی گناه قربانی زیاده خواهی تعدادی جنگ طلب میشن
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 5
    اروپایی های بزدل مزدور امریکا متوجه باشند بالاخره کی اف اکراین سقوط خواهد کرد و شخصیت نداشته اروپا خواهد شکست و این هیاهو هم جای خود را به یک خفت و سکوت مرگبار دیگر به اروپا و امریکا خواهد داد .
  • F IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    به نظرم دعا كنيد كي اف سقوط نكنه چون يه موضوع كاملا درسته اگه كي اف سقوط كنه روسيه با اون پوتين خل و چل به كشور هاي ديگه هم حمله ميكنه و صد در صد كشور ها دفاع مي كنن و جنگ حهاني سوم هم شروع ميشه و باز اين ايرانه كه خيلي راحت بهش حمله ميكنن الان كه ديگه هيچي نداريم نه وسايل براي جنگ نه ثروت بازسازي و نه غذاي كافي .