براساس توافق ایران و آٰژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی حداکثر تا ۲۹ اسفند توضیحات کتبی مرتبط با سؤالات مطرح شده توسط آژانس درباره موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به این نهاد ارائه خواهد کرد.

اسلامی - گروسی

به گزارش همشهری آنلاین، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سازمان و آژانس با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند، در ادامه همکاری خود همانطوری که در بیانیه مشترک مورخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ (۲۶ اوت ۲۰۲۰)بیان شده است، همکاری‌ها و گفتگوهای بین خود را سرعت بخشیده و تقویت کنند.

در این زمینه، سازمان و آژانس درخصوص موارد زیر توافق کردند:

۱- سازمان حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰( ۲۰مارس ۲۰۲۲ )توضیحات کتبی مرتبط با آن دسته از سوالات مطرح شده توسط آژانس در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته است را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به آژانس ارائه خواهد کرد.
۲- ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبیِ سازمان و اسناد پشتیبان مرتبط با آن، آژانس این اطلاعات را مرور کرده و هر سئوالی در مورد این اطلاعات دریافت شده را به سازمان ارائه می‌نماید.
۳- ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات به سازمان توسط آژانس در خصوص هر سئوال دیگر در مورد این اطلاعات، آژانس و سازمان برای بررسی سوالات در تهران تشکیل جلسه خواهند داد. برای هر مکان جلسات جداگانه ای برگزار خواهد شد.
۴- مدیرکل در نظر دارد با انجام فعالیت‌های مندرج در بندهای ۱ تا ۳ بالا و به دنبال ارزیابی مربوطه توسط آژانس، نتیجه‌گیری خود را پیش از برگزاری شورای حکام در خرداد ۱۴۰۱( ژوئن ۲۰۲۲ )گزارش کند.

کد خبر 661982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    22 11
    استثنایی ترین فرصت بازگشت ایران به جامعه جهانی با شروع جنگ روسیه واوکراین از طرفی روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد واوکراین را تصرف خواهد کرد وآمریکا با ایران به توافق خواهد رسید واحتمال زیاد آمریکا ومتحدان آن به دنبال تحریم نفت وگاز وسیستم بانکی روسیه خواهند بود واین ایران است که باید به سرعت برجام را امضا کند چون ایران وآمریکا هردو به آن احتیاج دارند وبه همین خاطر روسیه از آمریکا خواسته که ضمانت کتبی بدهد که ایران را به دلیل رابطه سیاسی واقتصادی ونظامی مجبور نکند که اقدام به قطع رابطه اقتصادی بکند به دلیل تبعیت از تحریم های آمریکا پس از امضای برجام .وبه همین خاطر ایران می‌تواند به سرعت قیمت نفت وگاز ومشتریهای خود را در دست بگیرد رابطه خود را با جهان احیا کند وقیمت ارز را پایین بیاورد وریال ایران راتقویت کند به پول‌های مسدود شده در جهان دسترسی داشته باشد با کمپانی‌های جهان اقدام مشترک انجام دهند از تردد هواپیماها عوارض بیشتری بگیرد وهم به آسانی تسلیحات نظامی بفروش وهم تسلیحات بروز بخرد شاید و90 درصد به نفع ایران هست که برجام را امظا کند حتی برای محدود زمانی
    • یه نفر IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      2 1
      وقتی طرف حساب غربه دلت رو الکی خوش نکن تو گرگ باش باز از پشت خنجر میزنن اینا
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    21 11
    هیچ وقت توافق نمیشه پس نظری هم ندارم
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 1
    اینقدر دست دست نکنید ، توافق برجام رو تپامضا کنید بره پی کارش،نمی بینید اسرائیل هر روز برای برهم زدن برجام واتحاد اعضای برجام یک جنگ وفتنه به پا میکنه امروز در اوکراین جنگ وفتنه به پا کرده فردا تو جای دیگه.اب پاکی رو بریزید رو دست اسرائیل ومنافقین وتوافق برجام رو امضا کنید تا دیر نشده.
  • دژپل IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 1
    الان هم که شد ایران چه کارهایی را باید انجام بدهد وآنها راستی آزمایی کنند...پس آژانس چی؟؟؟؟خرابکاری های اسراییل چی؟؟؟؟؟