امیریل ارجمند درباره فعالیت‌های هنری نظرات خود درباره آهنگسازی موسیقی متن فیلم‌های سینمایی دارد توضیح داد.

ارجمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صبا، امیریل ارجمند نوازنده و آهنگساز و فرزند داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون سابقه حضور در چندین برنامه و سریال تلویزیونی را به عنوان خواننده تیتراژ دارد و البته آهنگسازی فیلم‌های سینمایی و قطعه‌های موسیقی مانند فیلم سینمایی «جرم» ساخته مسعود کیمیایی از جمله فعالیت‌های هنری این هنرمند درکنار بازیگری است.

ارجمند درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: خیلی از مردم فکر می‌کنند کم‌کار شده ‌ام ولی در حال حاضر من در فعالیت‌های هنری خود کم‌کار نیستم. فقط انشعاب‌ کارهای که انجام می‌دهم زیاد است و این باعث می‌شود بعضی از فعالیت‌های من دیده نشود.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر در شبکه رادیویی جوان پوشش چهلمین جشنواره فیلم فجر را انجام داده‌ام، دو فیلم بلند به تازگی آهنگسازی کرده‌ام که فیلم سینمایی «شهربانو» ساخته مریم بحرالعلومی یکی از آن‌ها بود که عنوان بهترین کارگردانی را در جشنواره فیلم «داکا» کسب کرد و الان هم اکران آنلاین است و در کنار این‌ها در چند سریال و فیلم سینمایی هم به عنوان بازیگر مانند «گاندو» حضور داشته‌ام.

این هنرمند درباره فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: در حال حاضر روی یک آلبوم موسیقی خاص کار می‌کنم که قطعه‌های با صدا و آهنگسازی خود من در فضایی عرفانی تهیه و تولید می‌شود و به نظر خودم قطعه‌های متفاوتی خواهند بود. همچنین به تازگی برای چند خواننده مطرح موسیقی پاپ هم آهنگسازی کرده‌ام که هنوز منتشر نشده‌اند.

ارجمند درباره موسیقی متن فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: موسیقی متن برخی از فیلم‌های جشنواره در کمک کردن به سیر و محتوای فیلم بسیار پیشرو بودند، اما متاسفانه باید بگویم که در عموم فیلم‌های سینمایی کمتر به تاثیر موسیقی پرداخته می‌شود. فیلم‌های پرهزینه و پر لوکیشن با فیلمنامه‌ای متفاوت که عموم فیلم‌های جشنواره در این فضا ساخته شده بودند، به درگیر شدن بیشتر موسیقی با متن داستان نیاز داشتند.

این آهنگساز با اشاره به اینکه برخی از آهنگسازان در جشنواره چهلم فیلم فجر وظیفه آهنگسازی چندین فیلم را برعهده داشتند مانند بامداد افشار و مسعود سخاوت‌دوست و از طرفی بسیاری از آهنگسازان پیشکسوت و باتجربه‌تر سینمای ایران در بین اسامی جشنواره دیده نمی‌شدند، بیان کرد: اینکه یک آهنگساز حرفه‌ای پرکار است، هیچ ایرادی ندارد اما باید توجه کرد که این پرکاری به بی‌کاری باقی آهنگسازان ختم نشود.

او گفت: فیلمسازهای ما ریسک فعالیت و همکاری با آهنگسازهای مختلف با سلیقه‌های موسیقایی و هنری متفاوت را انجام نمی‌دهند و ما شاهدیم که یک کارگردان با یک آهنگساز سال‌هاست که فعالیت می‌کند و معتقدم که این مساله، تنوع را در تولید آثار متفاوت کم می‌کند.

وی در پایان گفت: هر آهنگساز یک روحیه خاص دارد و می‌تواند یک اتفاق ویژه را برای یک فیلم رقم بزند. به همین دلیل انتخاب درست آهنگسازها و استفاده از پیشکسوت‌های این حوزه می‌تواند اتفاق‌های ویژه‌ای را در این حوزه برای سینمای ایران رقم بزند.

کد خبر 662020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha