وزیر امور خارجه در کمیسیون تلفیق مجلس با تأکید بر رعایت خطوط قرمز در مذاکرات وین، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات، تحت تاثیر قرار دهد.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست هم اندیشی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافت. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست آخرین تحولات مرتبط با حوزه سیاست خارجی خصوصا در زمینه گفت‌وگوهای وین و همچنین تحولات اوکراین را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص نقطه نظرات نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در این زمینه‌ها به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست هم اندیشی که در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در تشریح تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای وین، با تأکید بر استقبال جمهوری اسلامی ایران از نهایی کردن یک توافق خوب و قوی، عزم کشورمان در زمینه رعایت خطوط قرمز تعیین شده و خصوصا تضمین های موثر اقتصادی و حداکثرسازی منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.  

امیرعبداللهیان افزود: ضمن ایستادگی در حفظ و رعایت خطوط قرمز، اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 662407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 2
    کلاه سرتان نرود از روسیه و چین دور شوید. دولت روحانی بعد از برجام به چین و روس بی محلی کرد و وقتی ترامپ از برجام خارج شد، چین دیگه حاضر به خرید نفت از دولت روحانی نشد. حالا هم فریب این چند روزه بحران روس و اوکراین را نخورید. چند وقت دیگه که بازار نفت و گاز ثبات پیدا کرد امریکا و اروپا به بهانه جدید از برجام خارج خواهند شد
  • خنده رو IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    دقیقه 90؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    البته غیر از روسیه و چین و سوریه و لبنان و یمن و عراق و ونزوئلا
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    روسیه این ببر زخمی داره میره توی چاه میخواهد ما را هم دنبال خودش بکشد. حواسمان باشد با طناب او به چاه نیفتیم. البته اگر امتیازات طبیعی مثل باز بودن حریم هوایی، تجارت با ایران، یا سایر موارد که الان اروپایی ها از او محروم کرد هیچ ایرادی ندارد. ولی اگر میخواهد موش بدواند یا مثلا در مورد صادرات انرژی ما دخالت کند باید استقلال خود را حفظ کنیم