کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در برخی از کشورها به طور موقت اجازه ارسال پست‌های خشونت‌آمیز بر ضد روس‌ها و خواستار مرگ رئیس‌جمهور روسیه را خواهند یافت.

facebook

به گزارش همشهری آنلاین خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی بر اساس ای‌میل‌های داخلی شرکت «متا پلتفرمز» می‌نویسد این شرکت در یک تغییر موقت در سیاستش بر ضد سخنان نفرت‌پراکنانه به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در برخی از کشورها اجازه خواهد داد، در پس‌زمینه جنگ اوکراین پست‌های حاوی مضامین خشونت‌آمیز بر ضد روس‌ها و سربازان روس ارسال کنند.

این شرکت رسانه اجتماعی همچنین اجازه انتشار برخی از پست‌های خواستار مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و آلکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را در کشورهایی شامل روسیه، اوکراین و لهستان می‌دهد.

بر اساس یکی از ای‌میل‌های داخلی شرکت «متا»، تغییر اخیر مقررات این شرکت درباره خشونت و شوراندن، به پست‌های خواستار مرگ این رهبران اجازه انتشار می‌دهد، مگر اینکه این پست‌ها افراد دیگر را هم هدف قرار دهند یا دارای دو شاخص اعتبار مانند محل یا روش باشند.

بر اساس این ای‌میل‌ها، پست‌های حاوی ابراز خشونت بر ضد روس‌ها هنگامی که آشکار درباره تهاجم به اوکراین صحبت کنند، اجازه ارسال داند. همچنین پست‌های حاوی ابراز خشونت بر ضد سربازان روس به عنوان نماینده‌ای از ارتش روسیه اجازه انتشار دارند، اما پست‌های مربوط به اسیران جنگی مجاز نیستند.

این تغییر سیاست موقتی درباره پست‌های حاوی مطالب خشونت‌آمیز بر ضد سربازان روس بر اساس ای‌میل‌های داخلی شرکت متا در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لاتویا، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین اعمال می‌شود.

کد خبر 663225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha