همشهری آنلاین: فاز ۶ پارس جنوبی به عنوان نخستین فاز از پروژه فازهای ۶،۷ و ۸ میدان گازی پارس جنوبی بعدازظهر روز سه‌شنبه ۳۰ مهر، با حضور رئیس جمهوری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، وزیر نفت، استاندار و برخی نمایندگان مجلس و مدیران ارشد صنعت نفت به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش شانا، اولین گاز تولید شده از فازهای ۷،۶ و ۸ پارس جنوبی ۱۵ شهریورماه امسال با ظرفیت ۶۰۰ میلیون فوت مکعب وارد پالایشگاه فاز ۶ پارس جنوبی شد.

هم اکنون گاز تولید شده از این پروژه به روزانه ۸۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته، این ظرفیت به یک میلیارد فوت مکعب در روز برسد.

برپایه این گزارش، تولید گاز از پالایشگاه فاز ۶ پارس جنوبی پس از حدود یک ماه از تاریخ یاد شده ( اواسط شهریور) به حالت ثبات رسید و بخشی از گاز این پروژه به منظور شیرین سازی و ارسال به خط لوله سراسری، به پالایشگاه فاز ۹ منتقل شد.

با بهره برداری کامل از فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی روزانه ۱۰۴ میلیون متر مکعب گاز، ۴ هزار و ۷۰۰ تن گاز مایع بوتان و پروپان (LPG) و ۱۵۸ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌شود.

گاز دومین سکوی این پروژه (SPD7)  آذر ماه امسال با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب به بخش خشکی منتقل می‌شود. همچنین بارگیری سکوی فاز ۷ (spd8) پارس جنوبی به عنوان سومین سکوی این پروژه آذر ماه امسال انجام و پیش‌بینی می‌شود پایان سال جاری برای بهره‌برداری آماده شود.

گاز ترش تولیدی این ۳ فاز از طریق خط لوله ۵۶ اینچ به طول ۵۰۴ کیلومتر به منظور تزریق در چاه‌های نفت به میدان نفتی آغاجاری منتقل می‌شود.

شرکت پتروپارس و شرکت استات اویل هیدرو اجرای بخش خشکی و دریای این پروژه را به عهده داشتند.

کد خبر 66348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز