آلمان هشدار داده است که تحریم فوری گاز و نفت روسیه می‌تواند بیش از ولادیمیر پوتین به مردم این کشور آسیب برساند و بیکاری و فقر گسترده را به‌همراه داشته باشد.

Gas

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، رابرت هابک، وزیر اقتصاد و انرژی، روز یکشنبه به رادیو تلویزیون عمومی ARD گفت: «اگر فورا کلید را تغییر دهیم، کمبود عرضه و حتی توقف آن را در آلمان خواهیم داشت.»

این سیاستمدار حزب سبز پیش‌بینی کرد که اگر کشورش استفاده از نفت و گاز روسیه را متوقف کند، با «بیکاری گسترده، فقر، مردمی که نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند و مردمی که بنزین‌شان تمام می‌شود» روبرو می‌شود.

چند کشور دیگر اروپای غربی نیز به اندازه آلمان به انرژی روسیه وابسته هستند. ۵۵ درصد گاز طبیعی، ۵۲ درصد زغال سنگ و ۳۴ درصد نفت مورد استفاده در آلمان از روسیه می‌آید که روزانه صدها هزار یورو برای آن پرداخت می‌کند.

هابک گفت که دولت سخت کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که آلمان در موقعیتی قرار خواهد گرفت که تا تابستان زغال سنگ را کنار بگذارد و تا پایان سال نفت روسیه را به تدریج حذف کند، اما ممنوعیت کوتاه‌مدت گاز روسیه می‌تواند باعث شود که آلمان در شرایط بسیار سختی قرار بگیرد.

کد خبر 664165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha