چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

تندر 90 که زمانی قرار بود ارزان‌ترین خودروی تولید داخل لقب بگیرد این روزها در مدل‌های فول، مرز قیمت 14‌میلیون تومان را هم پشت سر گذاشته اما بازار خودروی ایران آن قدر تشنه عرضه محصول جدید است که تندر‌90 با این قیمت هم پرتقاضا است.

هفته گذشته پیش‌فروش تندر‌90 در نمایندگی‌های پارس‌خودرو آغاز شد. ایران‌خودرو هم اعلام کرد با توجه به پایان یافتن تعهدات قبلی آماده پیش‌فروش جدید است.
پیش‌فروش سوم تندر 90 تولیدی در شرکت پارس‌خودرو در نمایندگی‌های گروه سایپا، برای خودروهای E0 کولردار، E1Cp و E2LP (فول‌آپشن) است.  پیش‌پرداختی که لازم است به هنگام ثبت‌نام برای هر یک از خودروها پرداخت شود، به‌ترتیب 7، 5/7و 8 میلیون تومان خواهد بود و زمان تحویل خودروها نیز از آذرماه تا اسفند ماه بسته به نوع خودروی ثبت‌نامی است.

مابقی قیمت خودرو نیز در زمان تحویل دریافت خواهد شد. با توجه به پیش‌فروش دوم پارس‌خودرو برای تندر90 این شرکت به این نتیجه رسید که ظرفیت تولید بیشتری دارد و در پیش‌فروش اخیر قصد دارد تا حدود شش هزار دستگاه انواع خودرو تندر 90 را پیش‌فروش کند که البته دستور این کار نیز به نمایندگی‌های گروه سایپا ابلاغ شده است.

البته با توجه به اینکه پیشنهاد خودروسازان مبنی‌بر افزایش قیمت تندر90 به وزارت صنایع اعلام شده، این وزارتخانه هنوز تکلیف قیمت نهایی را مشخص نکرده است ولی با این وجود به گفته یکی از مسئولان شرکت پارس‌خودرو قیمت‌ها تقریبا مشخص شده و قیمت نهایی تندر 90 فول آپشن و E1CP به‌ترتیب 14 و 12 میلیون تومان است.

از پیش‌فروش دوم شرکت پارس‌خودرو نیز حدود 10 هزار نفر استقبال کرده‌اند که حدود 70 درصد از تقاضاها مربوط به تندر90 مدل E2 فول‌آپشن (E2+ LP) بوده است و بقیه مربوط به مدل‌های E0 کولردار و E1CP بوده است.

پیشنهاد افزایش قیمت

 اما همزمان با پیش‌فروش ال‌90 ، فروشندگان این خودرو زمزمه‌های افزایش دوباره قیمت این خودرو به ظاهر ارزان قیمت را سر داده‌اند.امیر میرمنصف ـ قائم مقام فروش پارس‌خودرو- در این باره گفت: شرکت پارس‌خودرو پیشنهاد افزایش قیمت برای محصولات خود را قبلا به وزارت صنایع اعلام کرد و طبق اعلام مسئولان احتمالا تا چند روز آینده نظرشان را به ما اعلام می‌کنند. ما در این میان و بنا بر مدل محصول تولیدی به‌طور میانگین بین 5/1 تا 8/1 میلیون تومان افزایش قیمت برای تولیدات خود پیشنهاد کردیم. وی درباره پیش‌فروش مگان تولیدی پارس‌خودرو نیز گفت: تعهدات بانک ملی تقریبا رو به اتمام است و پیش‌فروش مگان تولیدی خود را نیز سوم خردادماه برای تحویل در ماه‌های آذر، دی و بهمن ماه انجام دادیم.

او همچنین در رابطه با استقبال مردم از پیش‌فروش دوم تندر90 این شرکت یادآور شد: حدود 10 هزار نفر از این پیش‌فروش استقبال کردند که حدود 70 درصد از تقاضاها مربوط به تندر90 مدل E2 فول آپشن (E2+ LP) بوده است و بقیه مربوط به مدل‌های E0 کولردار و E1CP بوده است. وی درباره این‌که آیا با توجه به تجربه نه‌چندان خوب مردم در تحویل خودروهای خود آیا تضمینی وجود دارد که بتوانند خودرو را سر موقع تحویل بگیرند؟ توضیح داد: کسانی که برای پیش‌فروش دوم ما ثبت‌نام کردند، خودروشان را تا اسفند ماه تحویل می‌گیرند. در این میان دعوت‌نامه‌های آبان ماه نیز هفته آینده برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال می‌شود.

پیش‌فروش تندر 90 ایران‌خودرو، آبان ماه در شرایطی که تب پیش‌فروش تندر 90 این روز‌ها بازار خودرو را فرا گرفته است مدیر فروش ایران‌خودرو نیز از آغاز پیش‌فروش و فروش فوری تندر90 این شرکت از اوایل آبان‌ماه خبر داد و گفت: تحویل خودروهای پیش‌فروش شده از 15 آبان ماه شروع خواهد شد.

علی‌اصغر سرایی‌نیا اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از 6هزار دستگاه از تعهدات ما در فروش تندر 90 باقی مانده که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر آبان‌ماه این میزان تعهد نیز عملی شود. وی با بیان اینکه شروع پیش‌فروش تندر 90 منوط به صدور مجوز از سوی وزارت صنایع است گفت: ‌بیش از 60‌درصد فروش تندر 90 ایران‌خودرو طی امسال از طریق فروش فوری صورت خواهد گرفت که دلیل اصلی این کار تامین نیاز بازار، کم‌کردن واسطه‌ها و فروش مستقیم خودرو به مردم است.

سرایی‌نیا با اشاره به اینکه بیشترین تقاضای خرید تندر90 به مدل E2 اختصاص دارد تصریح کرد: برنامه تولید و عرضه تندر 90 ایران‌خودرو طی سه ماه آخر سال در حال تنظیم است که تا اواسط آبان‌ماه نهایی خواهد شد.

کد خبر 66437

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز