با شیوع ویروس کرونا، عده‌ای با سوءاستفاده از وضعیت پیش آمده، کپسول اکسیژن را با قیمت گزافی می‌فروختند و خانواده‌ها برای رهایی عزیزان خود از تنگی نفس، تن به خواسته آنها می‌دادند.

حامد حجازي

همشهری آنلاین: در چنین شرایطی «حامد حجازی» با راه‌اندازی پویش «اکسیژن مهربانی» مشکل این خانواده‌ها به‌خصوص کم‌درآمدها و نیازمندان را حل کرد. این پویش برای نخستین‌بار در کشور راه‌اندازی می‌شد و به همین دلیل «نشان خدمت» از سوی شهرداری منطقه۴ به او اهدا شد.

«حامد حجازی» ساکن محله حکیمیه است که ایده ایجاد بانک اکسیژن، آذر سال 1399 و در بحبوحه موج جدید کرونا و افزایش بیماران تنفسی به ذهنش خطور و امسال آن را اجرایی کرد. می‌گوید: «به‌عنوان یک شهروند، شورایار و فعال اجتماعی و به پشتوانه همدلی مردم، تصمیم گرفتم با راه‌اندازی پویش اکسیژن مهربانی و دعوت از نیکوکاران برای تشکیل بانک اکسیژن، به سهم خودم قدمی برای حل این مشکل در محله حکیمیه بردارم.»

جمعآوری ۳۰ کپسول اکسیژن

حجازی درباره چگونگی اجرای این پویش می‌گوید: «در پویش اکسیژن مهربانی طی فراخوانی در کانال خبری حکیمیه، از کسانی که کپسول اکسیژن بی‌استفاده در منزل داشتند، دعوت کردیم آن را به ما امانت بدهند. سپس آنها را شارژ می‌کردیم و به مدت ۲هفته به خانواده بیماران کرونایی که بیمارشان در شرایط حاد تنفسی به سر می‌برد، می‌سپردیم. خیلی زود توانستیم موجودی بانک را به ۳۰ کپسول برسانیم و نیاز بیماران کرونایی ساکن محله به کپسول اکسیژن را کاملاً پوشش دهیم.» حجازی درباره شرایط واگذاری کپسول‌های اکسیژن می‌گوید: «همه مراحل حمل‌ونقل و تحویل کپسول به خانواده بیماران رایگان انجام شد و تنها شرطی که گذاشتیم، این بود که کپسول را پس از استفاده پر کنند تا بتوانیم به خانواده دیگری تحویل دهیم.»

خوشحالم که همسایههای مهربانی دارم

امسال بیش از ۲۰۰بیمار مبتلا به کرونا و خانواده‌های‌شان از این پویش بهره‌مند شدند. البته او در جریان همین رفت وآمدها به ویروس کرونا مبتلا شد. می‌گوید: «نیمی از ریه‌ام درگیر ویروس شد و شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشتم، اما این موضوع سبب شد که بیش از گذشته وضعیت بیماران کرونا و خانواده‌های‌شان را درک و برای برداشتن باری از دوش‌شان تلاش بیشتری کنم.»

با وجودی که نشان خدمت در حوزه سلامت از طرف شهرداری به «حامد حجازی» اهدا شده، اما معتقد است که این نشان برای همه اهالی محله است.

کد خبر 664574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha