پدر شهید به یاد فرزند شهیدش «مرتضی»، که نامش روی تابلو خیابانی در محله تهرانپارس نقش بسته، هفته‌ای ۱۲۰۰قرص نان بین نیازمندان توزیع می‌کند تا هیچ خانواده نیازمندی به خاطر نداشتن پول، در خرید نان شب خود به مشکل برنخورد.

محرمعلي نظري

همشهری آنلاین: «محرمعلی نظری» بین اهالی به «حاج علی» معروف است. ۷۷سال دارد و از کودکی پای تنور نانوایی پدرش در خیابان حافظ قد کشیده و شاطر شده است. ۲۰سال پیش به محله تهرانپارس آمده و نانوایی خودش را راه انداخته است. میگوید: «روزی که این نانوایی را راه انداختم، عهد کردم که یک و نیم سهم از درآمد اینجا را برای رضای خدا و خیرات پسر بزرگم، آقا مرتضی، که در جنگ تحمیلی شهید شده، خرج کنم و در مناسبتهای مذهبی مثل عید فطر، تولد و شهادت حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و... هم نان رایگان به اهالی بدهم. این موضوع را با بچههایم شرط و وصیت کردهام که بعد از مرگم این کار را ادامه دهند.»

دل اهالی به حاجی گرم است

اهدای نان رایگان به نیازمندان فقط گوشهای از مهربانیهای حاج علی است؛ چراکه به «شهرام کریمپور» میوهفروش محله گفته اگر کسی میوه خواست و پول نداشت، به حساب او میوه بدهد.

«محمد احمدی» صاحب سوپرمارکتی کنار مغازه حاج علی هم میگوید: «تقریباً بیشتر کسانی که نان رایگان میبرند در مغازه ما هم حساب دفتری دارند و حاجی هر هفته حسابشان را صاف میکند.»

او ادامه میدهد: «حاج علی دل بزرگی دارد. هرکسی که در محله مشکل مالی داشته باشد، سراغ او میرود و حاجی هم روی هیچکس را زمین نمیاندازد. اگر خودش هم نداشته باشد، از خیّران مسجد یا خیریههایی که در آنها عضو است کمک میگیرد.»

بذل مهربانی تا دوردستها

این پدر شهید و نیکوکار عضو فعال خیریهای در اتحادیه نانوایان است و کمکهای مردمی را جمعآوری و همراه نیروهای جهادی در نقاط محروم کشور توزیع میکند که نمونهاش کمک به سیلزدگان شهرهای اهواز با ۳کامیون برنج، آرد، ماکارونی، اسباببازی، چادر و... بوده است. او معتقد است مهربانی بیجواب نمیماند و تبلورش در زندگی فرد نمایان میشود: «خدا را شکر، هر ۵ فرزندم عاقبت بهخیر شدند. مرتضی سال۱۳۶۵ در عملیات کربلای۵ شهید شد و ۲ فرزند دیگرم مهندس هستند. یکی از فرزندانم دکترای فقه دارد و دیگری هم معلم است.»

کد خبر 664601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha