نوروز امسال شما را به دیدن عجیب ترین صخره های پایتخت دعوت می کنیم. صخره هایی که فریاد می زنند و اهالی بومی روستای وردیج از آنها به نام «آدمک جنیان» نام می برند. این صخره ها سال هاست همچون ارواح سنگی گردشگران را به سمت خود می کشانند.

آدمک های وردیج

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: وردیج یکی از در دسترسترین روستاهای غرب تهران است. امتداد بزرگراه همت را که بروید و به غربیترین نقطهاش برسید تابلوهای راهنما شما را به جاده این روستا هدایت میکند. فقط توجه داشته باشید که اینجا روستاست و بسیاری از زمینها و باغها ملک شخصی روستاییان است. پس وارد حریم آنها نشوید. اما دیدنیهای اطراف منطقه وردیج بسیار لذتبخش هستند. این روستا در چند سال گذشته به لطف توسعه شبکههای مجازی بسیار مشهور شده است. دلیل آن هم وجود منطقهای به نام ارواح سنگی در مسیر دسترسی به این روستاست.

پیشنهاد گردشگری نوروزی | فریاد صخره‌های جن‌زده | شگفتی ارواح سنگی روستای وردیج

بعد از ورود به جاده وردیج و امتداد آن تا حدود ۱۵دقیقه و حدود ۶ کیلومتر مسیر، به منطقهای پوشیده از سنگ و صخرههای عجیب میرسید. سنگها و صخرههای این منطقه با اشکالی عجیب و غریب شمایلی شبیه به بدن و سر جانوران ساختهاند. شکل غیرطبیعی این سنگها که توجه را جلب میکند سبب پیدایش شایعاتی نیز شده است. در میان اهالی این صخرهها را با نام «آدمک جنیان» میشناسند.

علت پدیدار شدن آنها در این شکل مبهم است. درباره آنها برخی بر این باورند که اینجا بقایای قلعه‌ای از زمان قدیم است؛ البته این نظر تنها یک گمان است، عده‌ای دیگر به وجود آمدن این اشکال را ناشی از فرسایش می‌دانند و اما هستند افرادی که این نظر را هم به طور قاطع انکار می‌کنند آنها در رد این نظر می‌گویند، چرا تنها بخشی از کوه چنین شکل و شمایلی دارد؟

کد خبر 664608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha